Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: RE: Project: Evoluzione Superleggera

di mei 14, 2013 16:40

Ja, Turbo heeft gewoon een 4 cilinder startmotor. Daar kun je het beste de TS startmotor voor gebruiken die weegt het minst. Denk dat die er ook al op zit nu, je hebt vast niet zo`n dikke zware die op de 1.6/1.8jes zitten?
:oops: Weet ik niet :evil:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: Project: Evoluzione Superleggera

di mei 14, 2013 17:51

Mijne weegt 1005kg met volle V6 tank, ben benieuwd wat deze gaat wegen!
Met of zonder achterruit? :lol:

Ik begrijp dat ik ook nog wat kilootjes kan schrappen...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Project: Evoluzione Superleggera

di mei 14, 2013 17:57


Ik begrijp dat ik ook nog wat kilootjes kan schrappen...
en volgens mij kan die 75 van je ook nog wel wat lichter...
:jumping:
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Project: Evoluzione Superleggera

di mei 14, 2013 18:19

[-X
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Project: Evoluzione Superleggera

di mei 14, 2013 18:40

Mijn ts weegt 930 kg met 20 liter benzina. Heeft alleen kunstof motorkap..
Zal er bij deze 100 kg af kunnen :?: Tijd zal het leren..
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Project: Evoluzione Superleggera

di mei 14, 2013 19:52

930kg? Das best licht!

Even denken waar ik nog kilo's vandaan kan toveren...

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Project: Evoluzione Superleggera

di mei 14, 2013 19:53

Ik denk de drukvulling over boord Mies ! :blue_lol:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Project: Evoluzione Superleggera

di mei 14, 2013 20:04

Met 20 liter zou de mijne 34kg lichter zijn, dus is de mijne 41kg zwaarder...
Compressor en interkoeler wegen dat niet...
Hmm, ga toch even zoeken, haha.

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Project: Evoluzione Superleggera

di mei 14, 2013 20:08

Zal effe met je meedenken maar zal wel lastig worden denk ik ! Zal denk gevalletje worden van boel kleine beetjes die een groot beetje maken. Hou ook rekening met de vrij uitgebreide kooi !

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Project: Evoluzione Superleggera

di mei 14, 2013 20:14

Velgen en remschijven af draaien een idee? :lol:

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: Project: Evoluzione Superleggera

di mei 14, 2013 20:19

En neem de tijd en de moeite om je kabels en leidingen netjes recht, en met een gelijke(!) tussenafstand vast te zetten met de juiste zwarte plastic clips. Dat ziet er niet alleen heel netjes uit (je doet het waarschijnlijk maar 1x). Het dwingt je ook na te denken over de routing van alles. Kost even tijd, maar afraffelen krijg je altijd spijt van. Professionele raceauto's zijn altijd netjes opgebouwd, en dat is niet omdat het alleen mooier is.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: Project: Evoluzione Superleggera

di mei 14, 2013 21:33

Let op het on-afgeveerd gewicht! Daar heb je wat aan ! Ik had op mijn 75 de IMSA-achtige voorwielophanging waarmee je caster en camber kon afstellen zonder alles los te gooien en was meer dan de helft lichter tov de gietijzeren constructie. Onder was het een RVS triangel waar de Unibal van een 105 meen ik in zat [Naaf moest worden aangepast hierop] en lagers voor de dwarsas en bovenste draagarm een halve maan constructie met met in elkaar draaiende wormvertanding waardoor je met in of uitdraaiende beweging een grote slag kreeg voor de camber. Zat ook op een unibal waardoor je aan de caster stang ook een goede afstelling kon krijgen Lijkt me wel duidelijk zo toch?

Heb je de schakelstang al langs de stoel naar achteren waardoor je die vervelende hevel constructie kwijt bent? Schakeld een stuk directer! Wattstangen vervangen voor RVS pijpen en uniballs om de achterbrug positie in te stellen? Aansluitpunt op de achteras van de Wattstangen naar de bovenkant verplaatsten waardoor het rolpunt lager komt te liggen? [Die aangeltaste bout afslijpen en verplaatsen naar boven]

In het 75 Boek van Paul Koebrugge staat de bouw van mijn oude 75 racer beschreven, stonden ook wat foto's bij.
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Project: Evoluzione Superleggera

di mei 14, 2013 22:02

Ik heb de voorste draagarmen van JS-Racing, lekker licht en een bonk unibals :lol:

Om het rollcenter te verlagen achter moet de aangelaste pin omlaag, niet omhoog :wink:
Hij moet ergens in het midden van de as komen, heb hem bij de TS omgedraaid maar is iets teveel van het goede.
De watt stangen en de "vlinder" liggen ook al klaar..
Staat allemaal op de planning. Wel de achterremmen naar buiten dus meer onafgeveerd gewicht...

Ik heb het schakelmechanisme van een alfetta of giulietta, iets directer..

Mijn todo list is enorm lang. Zal hem eens plaatsen ter motivatie haha.
Er komt gewoon een dashboard in en een nette kabelboom. Zit er aan te denken om de auto wellicht ook straat legaal te maken, gewoon voor de fun.

Zit nog even te modderen met de kleur combi van de achterspoiler.
Onderband wordt zwart net als de overige strips. Rest van de spoiler ook zwart, wit net als de auto of evt. rood laten :?:

Afbeelding
Afbeelding[/img]
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Bram
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: do feb 17, 2011 21:28
Locatie: Wergea, FR

RE: Project: Evoluzione Superleggera

wo mei 15, 2013 16:28

Super vet project!

over de spoiler: ik vind persoonlijk helemaal zwart het mooist
ik heb even wat in photoshop zitten prutsen, zou de keuze wat makkelijker moeten maken :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Project: Evoluzione Superleggera

wo mei 15, 2013 16:37

Bram,

Super zo, precies de opties die ik in gedachten had :thumbs:

Ben er alleen nog niet uit :cry: Rood valt iig af.

De striping op de auto wordt groen en rood ter info.
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Terug naar “Racen - Algemeen”