Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: Advies gezocht 156 TS Selespeed

wo nov 28, 2012 13:34

En kom er zojuist achter dat het voor de Squadra Italia niet uitmaakt met welke motor je rijd! Toppie..

Hier alvast 2 foto´s van de basis auto, heeft een half jaar buiten gestaan dus schoon is anders..
Afbeelding
Afbeelding
foto's zal ik straks thuis eens bekijken, op kantoor is er 'n filterke :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Advies gezocht 156 TS Selespeed

wo nov 28, 2012 20:22

Foto' s gezien : Ziet er nog strak uit (en op 'n putje of krasje wordt niet gekeken op circuit :wink: ) is't een 601 Luxor zwart Jarama of 428 Cosmos Blauw ?
Toevallig zijn mijn 2 donor auto's in die kleuren ...
Zijn't 17" of 16" toevallig staan m'n 2 donors op dezelfde 17" ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Aviator
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: do dec 01, 2011 05:27
Locatie: Nijkerk
Contacteer: Website

RE: Advies gezocht 156 TS Selespeed

vr nov 30, 2012 09:17

ZIjn 17 inch, heb ze toevallig gister verkocht,Vind zelf de 17inch Selespeeds 1 van de mooiste setjes voor onder een 156. De kleur is Luxor zwart. Bedankt voor het stallingsaanbod trouwens! Helaas is Westerlo 186km hier vandaan.. Maar als ik echt in de problemen kom qua stalling zal ik het zeker overwegen, Hoe groter de afstand hoe harder ik werk om tijd goed te maken dus :)
Kom wel graag eens een kijkje nemen bij jullie racers ben erg benieuwd naar de specs, wat zou de V6 (zonder V6) eventueel mogen kosten? Is de carroserie hiervan hard?

Zal ook een mailtje sturen over de foto's, zou graag eens jullie project inzien.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Advies gezocht 156 TS Selespeed

vr nov 30, 2012 09:24

Eventjes druk nu, maar kom gerust eens langs mits seintje vooraf :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Advies gezocht 156 TS Selespeed

vr nov 30, 2012 16:54

De V6 kleur 601 zou ik evt. weg doen, maar dan compleet ; goede vertrekbasis . Motorisch heb ik nog 'n SW met 2.5V6 staan als reserve motor (zonder bak) daar liggen dan weer wel brembo 4-pots op ...
Velgen & slicks/wets heb ik ook nog keuze in 16" (brembo geschikt) .
Gewoon even komen kijken, ideetjes vormen en wat je wenst te hebben hoeft niet teveel te kosten ik moet geen complete reserveauto's achter de hand hebben .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Aviator
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: do dec 01, 2011 05:27
Locatie: Nijkerk
Contacteer: Website

RE: Advies gezocht 156 TS Selespeed

wo dec 05, 2012 08:58

Die velgen met slicks wekken de interesse, zou toch deze winter eens langs willen komen. Op het moment ben ik bezig met een 3.0V6 met Squadra chip.
Motor gaat waarschijnlijk uit elkaar om vervolgens de boel even flink op te frissen en na te kijken, mocht ik hier nu mee aan de ''gang'' gaan om er wat meer vermogen uit te trekken, krukasverhaal 3.2 etc dan kan ik misschien net zo goed direct een 3.2 aanschaffen.. Vraag me af wat goedkoper is in deze, zelf de conversie doen of een 3.2 op de kop tikken...Heb zo niet een duidelijk idee van de prijzen, alleen het krukasje van de TS koste me destijds al 700 euro dus in die optiek kan ik waarschijnlijk beter meteen een 3,2/GTA motor kopen. Ze staan te koop tussen de 2 en 3 K maar dan wel serviceable removed..

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Advies gezocht 156 TS Selespeed

wo dec 05, 2012 09:53

als je ooit wil racen ... soms heb je een klasse tot 3.0 en daarop volgt de hogere klasse tot 3.5 of 4.0 bvb :idea:
Laatst gewijzigd door BugAlfa op do dec 06, 2012 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Advies gezocht 156 TS Selespeed

wo dec 05, 2012 19:44

Mocht je nog een stalling met sleutelmogelijkheid zoeken kan je ook bij ons terecht.
Kennis over (compressor-)tuning en het bouwen van racewagens genoeg!
En de inzet voor het initiatief is om samen tot betaalbaar racen te komen!

Gebruikersavatar
Aviator
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: do dec 01, 2011 05:27
Locatie: Nijkerk
Contacteer: Website

RE: Advies gezocht 156 TS Selespeed

do dec 06, 2012 22:56

FF druk de laatste dagen, zal morgen weer even mijn hersenspinsels van de afgelopen week delen.

Bedankt voor je stallingsaanbod, momenteel ben ik voorzien maar ik zie zeker op termijn wel iets in het aanbod. Vind het een leuk concept ook!

Maargoed, zoals gezegd ik kom erop terug, mag weer terug aan het werk :)

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: Advies gezocht 156 TS Selespeed

ma dec 10, 2012 13:18

Ik heb de 156 Cup idd nog staan. Het is rustig in Race koop land. Je hebt het over zelf wat aanpassen en bv een V6 erin te zetten, ook dat gaat gepaard met veel aanpassingen en kosten. Onderstel moet je doen, Kooi inbouwen en wat andere basis zaken en hopa, je eerste 5.000€ zijn alweer vergeven. In veel gevallen kom je later tot de conclusie dat je beter iets had kunnen kopen waar een ander al zijn geld in heeft gestoken en het voordeel van een bestaand en gecertificeerde wagen is dat je hem in diverse cup's kunt inzetten. Van de andere kant als het je lust is om te sleutelen dan is dat zeker de moeite om te doen. Om met racen te beginnen en direct een V6 te gaan gebruiken zou ik afraden. Begin met een leuke gooi en smijt wagen waar je lol in hebt zou mijn advies zijn. Pak bv een 33, lekker licht en goed te sturen.

In de 156 Cup van mij hebben we een korte bak van de 145 1.4TS gefrunnikt. Je kunt echter geen Q2 dan gebruiken maar je zal dan als je dat wilt een andere sper moeten inbouwen maar die zijn gewoon tekoop.
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Advies gezocht 156 TS Selespeed

wo feb 06, 2019 10:48

Grappig, ik zocht laatst via de zoekfunctie op Selespeed en kwam ik dit topic weer tegen!

Ik kan nu zeggen dat de ervaring leert dat je best een Selespeed van de straat kan plukken en er wedstrijden mee kan winnen. :D
Zonder problemen met de Selespeed ook nog tot nu toe... en met heuse flippers aan het racestuur!

Ik zag een enorme necro post (viewtopic.php?f=10&t=4875&start=15), dus dan kan dit ook wel. :D

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Advies gezocht 156 TS Selespeed

wo feb 06, 2019 21:51

Nee Michel dit kan dus echt niet [-(














Je had nog ruim 7 jaar moeten wachten :mrgreen:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: Advies gezocht 156 TS Selespeed

wo feb 13, 2019 23:37

Goedkoper met flippers aan het stuur kan je niet racen ! :thumbs:

Terug naar “Racen - Algemeen”