Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

Afsluiting SI seizoen 2011

zo okt 30, 2011 19:33

Lars Kampioen SI 1011 :-({|=
Gefeliciteerd Lars.
Verder heel veel schade helaas en iig 1 147 minder in de racerij :cry:
Oja en een protest van Jan Slinger die vind dat hij kampioen had moeten worden.......
Nou vandaag wel de 1e plek maar over het hele seizoen?
Op de beker staat toch Lars gegraveerd?

wijn+kit
Full Member
Full Member
Berichten: 345
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 19:40
Locatie: nederhorst den berg

RE: Afsluiting SI seizoen 2011

zo okt 30, 2011 21:48

Die malle Slinger heeft alle races gewonnen!
De race van 30 april was hij er niet,
in het individule kampioenschap bij de SI staat hij ook boven Lars.
Dus de punten telling van de SI klopt niet of die van de DNRT klopt niet.
alfetta-turbo racer
gtv-turbodelta racer in opbouw

Gebruikersavatar
toyo 888
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo sep 07, 2008 02:00

Re: Afsluiting SI seizoen 2011

zo okt 30, 2011 23:09

Lars Kampioen SI 1011 :-({|=
Gefeliciteerd Lars.
Verder heel veel schade helaas en iig 1 147 minder in de racerij :cry:
Oja en een protest van Jan Slinger die vind dat hij kampioen had moeten worden.......
Nou vandaag wel de 1e plek maar over het hele seizoen?
Op de beker staat toch Lars gegraveerd?
ik hoef gelukkig niet meer te reageren, is al voor me gedaan.
het is alleen erg jammer dat je na jaren op eens je kop op steekt en probeert tussen mij en Lars tweespalt te organiseren , ik heb hem het hele jaar
voorzien van raad en daad. en als je er meer mee was begaan had je ook geweten wat het of de trukendoos betekend.

gegroet !

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Afsluiting SI seizoen 2011

ma okt 31, 2011 08:40

Wat is er allemaal gebeurd? Ik lees allemaal verhalen over schades, mis mensen in de uitslag van de 2e race?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4153
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Afsluiting SI seizoen 2011

ma okt 31, 2011 09:17

Wij (Leo in dit geval) kwamen de 147 tegen...

Afbeelding

Dus ook niet in de uitslag.

Na al mijn inspanningen om het ding weer fijn neer te zetten waren we volgens mij wel weer wat sneller.
Ook al stonden we weer (of nog steeds) op Toyo's, had doordat ik bijna de hele week ziek was geen tijd om er slicks onder te zetten.
Wel geweldige bandjes, heb er het hele jaar op gereden vanaf 17 oktober 2010 :lol:

Ik ga nu eerst eens bedenken wat te doen met de 75, want zo verkoop ik hem niet, ook niet in onderdelen...
Op de foto lijkt de schade mee te vallen, maar wiel staat er heel raar onder.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Afsluiting SI seizoen 2011

ma okt 31, 2011 09:30

Ai Michel, da's lullig. Dikke kans dat de bevestiging van je caster rod een tik heeft gehad en dat daarom je wiel er gek onder staat :x
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4153
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Afsluiting SI seizoen 2011

ma okt 31, 2011 09:31

Plus dat de schokbrekertoren ook niet staat zoals je hem zou verwachten :?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Afsluiting SI seizoen 2011

ma okt 31, 2011 10:26

Ja ik mis ook veel namen in de uitslagen van de wedstrijden. Niet echt een leuke seizoenafsluiter geloof ik?

Gr,
DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Afsluiting SI seizoen 2011

ma okt 31, 2011 10:29

Plus dat de schokbrekertoren ook niet staat zoals je hem zou verwachten :?
Balen Michel, lastige schade denk om netjes te herstellen?
Plaatwerk voor 75 vind je ook niet makkelijk meer.


Gr,
DJ

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Afsluiting SI seizoen 2011

ma okt 31, 2011 10:32

Het was de hele dag een hoop schades,niet alleen bij de SI,ook 5 sakers,een aanal westfields,en ook de volvo's kwamen niet ongeschonden weg.
In de vrije training bleek Marc zn TS gigantisch in te houden,dus toen zijn Marc en ik er mee aan de slag gegaan,wat resulteerde in het missen van de kwali,en de eerste race.
Nadat we een andere motorkabelboom in de auto gelegd hadden,was het probleem van het inhouden opgelost,helaas bleek in de 2e race dat er een ander probleem was,waardoor Marc ook de 2e race niet heeft uitgereden.
In de eerste race was er een flinke crash,waar de blauwe 147 van H&S,de TS-C van Michel,de TS van Richard en de fiat van Erik(?) betrokken waren.
De 147 is compleet afgeschreven,ik hoorde dat er later nog 2 volvo's in geknald zijn ook.
Zowel Richard als Michel hadden onder andere een lekkende radiateur,dus doorrijden was voor hen geen optie helaas.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Afsluiting SI seizoen 2011

ma okt 31, 2011 10:53

gefeliciteerd Lars .

Kan de SI site niet op???

Ben wel erg benieuw naar uitleg van wat blijkbaar een discussiepunt is, de puntentelling .
DNRT hanteert alleen algemeen, wij hebben zelf de onderverdeling bedacht. Kan dus zijn dat daardoor verschil is??
Dacht overins dat we met hobby/liefhebberij bezig waren...

Zonde van de schades....nooit leuk, ook al hoort het er een beetje bij. soms is het onvermijdelijk, gewoon pure pech.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: Afsluiting SI seizoen 2011

ma okt 31, 2011 11:00

die schades das zeker ...! Ik heb niet meegereden omdat ik na mijn schade aan de achterkant hersteld te hebben ook nog ff wat problemen met motor had(heb)

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4153
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Afsluiting SI seizoen 2011

ma okt 31, 2011 11:32

Nouja, ik heb het in het SI forum ook neergezet, ik denk dat we weer een gezellige bijeenkomst nodig hebben, zodat we komend jaar weer met zijn allen door een deur kunnen.
Blijft toch belangrijk dat we voor het plezier doen, tuurlijk leuk als je wint (strijd zelf ook om elk plekje), maar laten we sportiviteit de boventoon laten voeren.

Ben zelf aan het bekijken wat te doen voor volgend jaar.
In ieder geval zal er weer een TS-C komen, laat ik dat alvast maar verklappen.

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Afsluiting SI seizoen 2011

ma okt 31, 2011 12:28

Voor mij zit het seizoen er ook op, dit jaar niet veel SI gereden, omdat ik ook een aantal keer met de Challenge heb meegedaan en veel problemen hebt gehad dit jaar. Spettacolo was goed gegaan dus nog maar een keer lekker afsluiten was het idee.
Vrije training ging lekker, iets eerder gestopt door probleempje met de dynamo maar dat was snel gefixed. Kwalificatie kwam ik eerst niet goed in door hier en daar geel. Op het moment dat Cees Gerritsen mij voorbij kwam op het rechte stuk dacht ik dit is het moment om aan te haken (hij is namelijk altijd sneller). Dat ging lekker, op sommige punten iets sneller en bij het opkomen rechte stuk kon ik mijn wagen er weer naast zetten. En tevens 1,2 seconden sneller gereden dan mijn eigen record. Dat zag er goed uit. Ronde verder rookte mijn auto enorm in de bochten dus ergens een lekkage.
In de pauze de lekkage gevonden maar niet op kunnen lossen, dus maar provisories want we willen toch aan de start als het goed gaat. De eerste keer Hugenholz en te hard op het gas. Mooie spin gemaakt en gelukkig kon iedereen er achter mij ontwijken. De wagen stond in de juiste richting stil en ik kon achteraansluiten. Tijdens de code 60 na de mega aanrijding gewoon de rondjes gereden. Na de code 60 bleek al snel dat de fix niet geholpen had en had ik bijna geen oliedruk meer, dus olie ver op.
Toen maar gestopt en verder gekeken. Jammer dat ik zo heb af moeten sluiten, maar toch mijn eigen record verbeterd dus dat is toch nog positief.

Wat de aanrijdingen betreft was het volgens mij ook gewoon het weekend er voor. Toen wij zaterdag aankwamen stonden er al her en daar flink gecrashte wagens. Zondag om 9:10 al de eerste keer code rood en kwamen de eerste westfields zonder wielen en ophangingen al binnen, de mega klapper bij de start van de sakers en ook de vervelende crash bij ons. Het had al eerder kunnen gebeuren, want ik heb gewoon geluk gehad dat er geen enkele wagen op mij gereden is en die had ik dan ook niets kwalijk kunnen nemen.

Hopelijk heeft er niemand lichamelijk iets aan overgehouden en is ook alle materiele schade weer op een of andere manier te fixen. Denk wel dat we ons moeten realiseren dat racen niet zonder risico is en dat er altijd iets kan gebeuren. Zeker in het begin van een race als iedereen nog heel dicht op elkaar zit. Ook in sessies met gescheiden start waar er in het begin dus na een hele korte tijd nog een hele club met auto's voorbij komt. Ik heb natuurlijk de volvo's niet aan zien komen bij de crash maar ik denk ook wel dat als je in het begin van een race dicht op elkaar rijdt je ziet geel en direct na zo'n bocht staan er een 4 tal auto's midden over de baan verspreid dat het erg lastig is dat niemand geraakt wordt. Het is jammer dat de wagen van Bart op zo'n manier afgeschreven wordt !

De discussie van wel of niet met Volvo's vind ik niet helemaal terecht. Ik rijd nu zo'n 5 jaar mee met de SI. Bijna altijd hebben we met de Volvo's gereden. Die jongens gaan misschien anders met hun auto om als wij. Vergeet niet dat zij met gelijkwaardige auto's rijden en het dus echt op het rijden aankomt en de gevechten dus scherper. Wij rijden in princiepe op een paar gevechten na natuurlijk allemaal met andere auto's. Afhankelijk van budget en wat je leuk vind.
Ik heb in het begin echt tussen de volvo's gereden omdat mijn rondetijden niet goed genoeg waren. Dan leer je ook kijken naar hoe zo'n auto bijvoorbeeld de bocht door gaat en daar probeer ik dan op te anticiperen. Ik rijd natuurlijk niet voor de bekers..... De laatste jaren zijn mijn tijden verbeterd en rijd je voor de groep en je komt er wel eens tegen en dan probeer je zo snel mogelijk in te halen of heb je wel eens een leuk gevecht met een. Vergeet niet dat de groep gewoon te klein is om alleen aan de start te verschijnen en je dus ingedeeld wordt bij anderen. En er zal altijd wel iemand zijn waar je het wellicht meer of minder mee kunt vinden.

Laten we gewoon lekker rijden met z'n allen we kunnen er toch niets mee winnen behalve die leuke herinnering.

wijn+kit
Full Member
Full Member
Berichten: 345
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 19:40
Locatie: nederhorst den berg

RE: Afsluiting SI seizoen 2011

ma okt 31, 2011 12:54

Wijze woorden!!!
Laat iedereen dit in zijn oren knopen.
alfetta-turbo racer
gtv-turbodelta racer in opbouw

Terug naar “Racen - Algemeen”