Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: Racelicentie

di apr 05, 2011 11:28

nota bene als je een deuk rijdt in een huurauto je die wel even moet afrekenen....
Het beste is een technisch goed voor elkaar, goedkoop gebakje dat optisch niet meer 100% is.
Een bmw dus... ;)
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Racelicentie

di apr 05, 2011 12:29

nota bene als je een deuk rijdt in een huurauto je die wel even moet afrekenen....
Het beste is een technisch goed voor elkaar, goedkoop gebakje dat optisch niet meer 100% is.
Een bmw dus... ;)
:blue_lol: Opmerking van de week!! :thumbs:

Grtz,fRank

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Racelicentie

di apr 05, 2011 13:04

nota bene als je een deuk rijdt in een huurauto je die wel even moet afrekenen....
Het beste is een technisch goed voor elkaar, goedkoop gebakje dat optisch niet meer 100% is.
Een bmw dus... ;)
Mwa zit op zich wel een kern van waarheid in maar bied zeker geen garantie.
De enige en eerste auto die tijdens mijn racecursus de geest gaf was een behoorlijk nette bmw E36 (?) 6 cilinder
Visco koelfan klapte uit elkaar. Gelukkig voor hem zonder de radiateur te slopen. Volgens de toen aanwezige bmw kenners (deelnemers ziengs/aprisco cup en koopman racing) een heel bekend euvel bij beamers. Eerste wat je moet dumpen bij een beamer als je volle bak gaat racen is die viscofan.
Maw als je echt gaat racen is het met elk merk wel wat. En oude gare gebakkies gaan met 3 of 4 dagen trappen gewoon door het ijs. Toch zonde van je dure racecursus als je tijd kan meedoen agv kapotte auto.
Dat er tijdens mijn 3 daagse cursus maar 1 auto panne had kwam vermoedelijk door 3 dagen regen waardoor het materiaal veel minder zwaar werd belast. Is trouwens geweldig regen tijdens je racecursus. Vooral al je al wat driftervaring hebt. Lekker met je standaard 75TS porsches zieken. 8) Lukte overigens niet meer zodra er een instucteur in die porsche reed. :lol:

Maar ga gewoon met een technisch fatoenlijk geprepareerde auto. Dat hoeft geen kapitaal te kosten, je kan de cosmetische kant immers achterwege laten. Goedkoop is het nooit maar dan kan je er alvast aan wennen: goedkoop racen bestaat niet!!
En een racecurusus zonder kooi, (en andere veiligheidsvoorzieningen) alleen omdat het niet hoeft/mag????? Voel je je wel lekker?? Aan het eind van de cursus waant iedereen zich Vettel en gaan de snelheden gewoon omhoog......
Is hier op het forum voldoende kennis aanwezig om je alfaatje betrouwbaar te prepareren dus waarom met een afgetrapte beamer??
10 dagen terug op papenburg ook weer de nodige gare beamers met de motorkap omhoog zien staan (kunnen die auto's waarschijnlijk weinig aan doen, waarschijnlijk afgetrapte hokken zonder onderhoud)
De technische 100% OK 75V6 waar wij mee waren heeft geen slag gemist. Klinkt nog beter ook. 8)

Mzzl
DJ

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Racelicentie

di apr 05, 2011 13:21

BMW's roeleren 8)

Afbeelding

Maar die Visco-fan is idd. een probleem heb ik met een eerdere 535i ook gehad......
Desalnietemin is een E34 een betere driftauto als een 75, dankzij de grotere drifthoek die je kunt maken....
Ook op het circuit zijn ze geweldig :oops:
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: Racelicentie

di apr 05, 2011 15:05

BMW's roeleren
Is dit alfa content?

Ga fijn naar www.E34.nl :mrgreen:

Oja het is helaas wel waar wat je zegt 8)

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Racelicentie

di apr 05, 2011 15:42

Desalnietemin is een E34 een betere driftauto als een 75:
Dat komt omdat je met die 75 veel harder het bochie door gaat, voordat er iets controle/grip verliest.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Racelicentie

di apr 05, 2011 16:07

Martin, ik denk dat je een x met deze E34 moet passagieren, dan weet je beter :wink:
Oja ik had een hele dikke 75!

niet slim om dit op een Alfaforum te posten...
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Racelicentie

di apr 05, 2011 19:04

Hoi Erwin,

Dat was ook niet het punt wat ik wilde maken. Ben niet anti bmw ofzo. Ben zelf erg gecharmeerd van E30's. Beste vriend van me heeft z'on ding gehad, heb ik ook wel aan gesleuteld. Dan merk je toch wel wat verschil in bouwkwaliteit. Valt niet te ontkennen.
Maar als je gaat racen val je met elke slecht onderhouden auto door de mand en dat is gewoon zonde van tijd en geld.

Vwb drifthoek van een E34 vs 75, zou best kunnen. Ik heb nooit in een E34 gedrift. Gaat mij ook niet zo zeer om max drifthoek of heel veel rook maar om wagenbeheersing tbv racen.
Heb wel met een E30 gedrift en die is wel veel makkelijker te controleren dan een 75 agv de veel lichtere kont. Aan een 75 heb je meer werk. duurd lang tot hij komt maar dan ook sneller en harder en weer agv zwaardere kont lastiger opvangen. Daar en tegen kan je bij een 75 weer straffeloos opschakelen in de drift, dat schijnt bij een E30/ E36 lastig te zijn.
Tegen mensen die er gevoelig voor zijn zeg ik wel eens dat driften met een E30 kinderdriften is :twisted: :roll: :lol:

Btw wil je maximale drifthoek??? Neen volvo 240. Op Papenburg paar keer mee gereden met een jongen met z'on ding. Gaaf bakkie! Elke keer dat ik dacht hij is hem kwijt (wat bij een 75 ook zeker het geval was geweest!) had hij gewoon nog ruim stuuruitslag over!

Overigens kan je op een natte baan met een 75TS ook prima driften, gewoon op snelheid erin zetten. Aanremmen, beetje insturen en de kont komt om, en dan maar hopen dat je hem er net niet te hard hebt ingezet. :roll: :lol: Hele eerst helft van de bocht geen gaspedaal nodig. 8)
Powerslides zijn zooooooo flauw, voor mensen zonder lef. :twisted: :wink: :wink: :lol:

Overigens sta ik er ook wel eens naast, nog genoeg te oefenen. Aan het eind van dag flink bezig om alle zand en grind weer onder de auto vandaan tekrijgen. Maar als je de grens op zoekt kan je er ook over heen gaan.

Overigens zijn wel wel lekker off topic onder de hand.


Mzzl,
DJ


BMW's roeleren 8)

Afbeelding

Maar die Visco-fan is idd. een probleem heb ik met een eerdere 535i ook gehad......
Desalnietemin is een E34 een betere driftauto als een 75, dankzij de grotere drifthoek die je kunt maken....
Ook op het circuit zijn ze geweldig :oops:
Laatst gewijzigd door DJ op di apr 05, 2011 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Racelicentie

di apr 05, 2011 19:09

Idd. Volvo's hebben de ultieme drifthoek, heb regelmatig met een rode 940 Turbo station gedrift, die gaan zooooooooo haaks :lol:
Auto heb je misshien welleens gezien op Papenburg.
E30 is idd. erg makkelijk!

Dit was mijn 75 in Papenburg:
View My Video

We gaan wel een beetje off-topic he!? :oops:
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Racelicentie

di apr 05, 2011 19:16

Precies, on topic: race licentie cursus.

De ervaringsdeskundigen vinden dus: als het half kan meer daagse cursus doen.
Met whatever merk auto, als het maar heel blijft en veilig is.
Fatsoenlijke kooi, goed passende stoel waarvan de schouder gordelgaten niet te veel te laag zitten voor lange Jan Kazen, en goed bevestigde gordels.

Gr,
DJ

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Racelicentie

di apr 05, 2011 19:55

I......
Dit was mijn 75 in Papenburg:
View My Video

We gaan wel een beetje off-topic he!? :oops:
Nog 1 offtopicje dan: wat een geluid he zo'n 3eneenhalf? 8)

On topic: Racelicentie!
:wink:


Grtz,fRank

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Racelicentie

di apr 05, 2011 19:55

Kortom, eerst de race auto's netjes afbouwen en ervaring op doen, dan cursus en niet eerder!

Wat zal mijn bmw blij zijn :lol: . Arme beestje.

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

Re: RE: Racelicentie

di apr 05, 2011 20:00

I......
Dit was mijn 75 in Papenburg:
View My Video

We gaan wel een beetje off-topic he!? :oops:
Nog 1 offtopicje dan: wat een geluid he zo'n 3eneenhalf? 8)

On topic: Racelicentie!
:wink:


Grtz,fRank
Lol :lol: Ja dat was een dikkerd he? 8)
On-topic maar weer :wink:
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Terug naar “Racen - Algemeen”