Pagina 1 van 2
Een 156 Cup
Geplaatst: do jan 21, 2010 19:51
door Michel vd Grinten
Original ausgeliefertes Gruppe N Rennfahrzeug mit FIA-Homologation und DMSB-Wagenpass, deutsche Strassenzulassung sowie CoC-Dokument, Leistungsdiagramm mit 185 PS / Ersatzmotor sowie Eratzgetriebe vorhanden, komplett ausgeräumt und rennfertig, DMSB-Abnahmebericht von Jan. 2009 liegt vor, ready to race....
Hiero:
vette shit
RE: Een 156 Cup
Geplaatst: do jan 21, 2010 20:16
door Michel vd Grinten
En dat voor 7 mille.....pfffffffffffff
Re: RE: Een 156 Cup
Geplaatst: do jan 21, 2010 21:14
door Dominic
En dat voor 7 mille.....pfffffffffffff
Ga eerst maar een testfahren dan praten we verder.
Je rijdt er nog geen Renault clio mee zoek man

RE: Een 156 Cup
Geplaatst: do jan 21, 2010 21:42
door ErwinV6
@Dominic een Clio niet zoek rijden is geen schande hoor een goede Cup Clio gaat als vergif!!
Het vorige type Clio draaide met toprijders 1.56 op Zandvoort!
Toen de 147 Cup begon draaiden ze 2 a 3 seconden langszamer
Geef het je te doen met welke Alfa ook

Re: RE: Een 156 Cup
Geplaatst: do jan 21, 2010 21:53
door Michel vd Grinten
En dat voor 7 mille.....pfffffffffffff
Ga eerst maar een testfahren dan praten we verder.
Je rijdt er nog geen Renault clio mee zoek man

Ligt wellicht aan de coureur Dom?

RE: Een 156 Cup
Geplaatst: do jan 21, 2010 22:04
door Dominic
nope
ligt niet aan de coureur,maar aan de auto.
Ongeinteresseerde koets niet betrokken onderstel onwelwillende motor.
BAH heeft mij nooit een alfa gevoel gegeven.
Een alfa moet je mee dansen,als je een echte alfa een spannend verhaaltje verteld,dan wil ze met je met je dansen.
En geen stijldansen, nee salsa.......... zo van zwier zwiep oeps net gehaald maar dan voel je het in je pelvis.
En kijk je ,nadat je de dans hebt gedaan,even over je schouder terug.Zo hee dat was lekker.
Maar dat hoef ik jullie toch niet uit te leggen

Re: RE: Een 156 Cup
Geplaatst: do jan 21, 2010 23:07
door Hilbert
Maar toen de 147 een jaartje later de upgrade naar GTA kreeg waren ze weer 3 seconden sneller.

o.a. Sandor van Es 1.52:8
Clio 3 zit momenteel op 1.57:2 ben benieuwd wat de nieuwe motor dit jaar voor winst brengt
@Dominic een Clio niet zoek rijden is geen schande hoor een goede Cup Clio gaat als vergif!!
Het vorige type Clio draaide met toprijders 1.56 op Zandvoort!
Toen de 147 Cup begon draaiden ze 2 a 3 seconden langszamer
Geef het je te doen met welke Alfa ook

Re: RE: Een 156 Cup
Geplaatst: do jan 21, 2010 23:20
door Ron Gta
nope
ligt niet aan de coureur,maar aan de auto.
Ongeinteresseerde koets niet betrokken onderstel onwelwillende motor.
BAH heeft mij nooit een alfa gevoel gegeven.
Een alfa moet je mee dansen,als je een echte alfa een spannend verhaaltje verteld,dan wil ze met je met je dansen.
En geen stijldansen, nee salsa.......... zo van zwier zwiep oeps net gehaald maar dan voel je het in je pelvis.
En kijk je ,nadat je de dans hebt gedaan,even over je schouder terug.Zo hee dat was lekker.
Maar dat hoef ik jullie toch niet uit te leggen

Dacht ik vroeger ook Dominic maar ik was verkeerd.
RE: Een 156 Cup
Geplaatst: do jan 21, 2010 23:33
door Petje 75
Ach Ron jouw italiaanse wals mag er ook zijn hoor, tot nu toe weinig rwd wat het bij kan houden ( helaas zeg ik dan weer wel

)
RE: Een 156 Cup
Geplaatst: vr jan 22, 2010 08:33
door Michel75
En toch is het volgens mij wél genoeg waar voor je geld... leuk instappertje!
RE: Een 156 Cup
Geplaatst: vr jan 22, 2010 09:34
door BugAlfa
Het is geen Cup/Challenge auto : wel een auto die std. aangeleverd werd kant en klaar met kooi en verplichte veiligheidsuitrusting zonder motortuning of bak . Deze heeft dus de groepN tuning spec Superproduzione (niet Superturismo), de bak lijkt me origineel met Momo-tuningpookje . De stoel & 't stuur zijn zoals ze origineel afgeleverd werden, zelfs de sticker op de motorkap voor de puller van de stroomonderbreker is nog origineel (dus ongeschonden gebleven) .
Met 'n Bacci-bak met rechte vertanding had't z'n geld meer dan waard geweest, nu is de prijs correct .
Strassenzulassung ? De onze had geen gelijkvormigheidsattest en straatgebruik was strikt verboden (Ik heb er wel 1500km mee op de baan gerodeerd...op slicks : toen was ik nog zotter dan nu

)
RE: Een 156 Cup
Geplaatst: vr jan 22, 2010 09:41
door LENZ
Ik was juist wel onder de indruk van een cup 156, met minimale aanpassingen tov het origineel gaat hij al behoorlijk hard met relatief weinig vermogen
Klopt het dat die auto's in de cup ook bijna 2 minuut rond reden op zandvoort?
RE: Een 156 Cup
Geplaatst: vr jan 22, 2010 09:48
door BugAlfa
Challenge Auto's hadden ong. dezelfde motortuning als deze : nokkenassen & ECU verder std. . Challenge auto's hadden wel een Drenth-bak met rechte vertanding en diff. (waarvoor het huis was uitgefreesd) tov vd std bak(met viscosper extra) . De Challenge auto's hadden 'n Corbeau-stoel met oren ipv de OMP zoals deze (alle racespul kwam toen van OMP(op de voorstelling nog Sparco) ) .
Re: RE: Een 156 Cup
Geplaatst: vr jan 22, 2010 20:02
door Hilbert
Klop, Sandra v/d Sloot heeft ronderecord 156 Challenge, 2.01 op Zandvoort
Ik was juist wel onder de indruk van een cup 156, met minimale aanpassingen tov het origineel gaat hij al behoorlijk hard met relatief weinig vermogen
Klopt het dat die auto's in de cup ook bijna 2 minuut rond reden op zandvoort?
Re: RE: Een 156 Cup
Geplaatst: vr jan 22, 2010 20:06
door Hilbert
De Nederlande Challenge156's hadden ook andere zuigers.
De Stoel in de NL auto's was van het merk: Cobra, met FIAhomogilatie nr: CS.817.97 voorzien van 156 Challenge logo
Challenge Auto's hadden ong. dezelfde motortuning als deze : nokkenassen & ECU verder std. . Challenge auto's hadden wel een Drenth-bak met rechte vertanding en diff. (waarvoor het huis was uitgefreesd) tov vd std bak(met viscosper extra) . De Challenge auto's hadden 'n Corbeau-stoel met oren ipv de OMP zoals deze (alle racespul kwam toen van OMP(op de voorstelling nog Sparco) ) .