Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4152
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: Emigratie...

di dec 15, 2009 11:23

Ik denk dat de rekensom van Turbomarc heel aardig klopt.
Dat denk ik ook... en ik rij de laatste tijd nooit... :wink:

DNRT of een hele dag vrij rijden ontloopt elkaar niet zoveel cq niks, qua kosten.

Gebruikersavatar
Larini
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 20:46
Locatie: Bemmel

Re: RE: Emigratie...

di dec 15, 2009 17:30

eens met Lars, volkomen.... en ook eens met Dre.
In de guldentijd, kon je met wat mazzeltjes een weekend doen voor een 6 of 700 GULDEN. Nu ben je inderdaad voor een weekend 1000 kwijt. Ik reken net als Dre. Dat KOST een weekend je gewoon. Ik ga strax met het GTA replicaatje fijn HARC dagjes doen voor wehnag.
Hee Rikkie dan gaan we eens een keertje samen ;)!!!
En Lars, ik heb zowat nog op je gepast toen je klein was joch :lol: :lol: ... je hebt helemaal gelijk en ik heb nu een zoon die ook dromen heeft en daar zet ik de mijne graag even voor opzij... dat snap jij best ;)
Dromen is idd belangrijk. Doen nog belangrijker!

Wahaha. jah dat klopt Dre. Misschien heb jij destijds wel mij de druppel gegeven om zelf een race auto te bouwen. Kan je het nog herinneren toen we een dagje Zolder gedaan hadden Dre? Toen ik in de bertoner van Dennis mocht rijden.(GEWELDIG) Op de terug van Zolder reden Dennis en ik achter jou aan.
Toen zij ik nog tegen Dennis zo 75 als Dre heeft. Dat wil ik ook. Nauw ja en het gevolg was daar :P En dan heb ik het nog niet eens over al die rondje over Zandvoort naast jou in de Bertoner.
Maar mooi dat jullie het zo met mij eens zijn Dre en rik :D Ik verlang nog wel eens naar die tijd van vroeger hoor. Of begin ik nauw een beetje oubollig te lullen :P

Even over mij kosten.
Ik reken voor een dag zo.

-Pitbox €30
-Benzine raceauto + heen en weer. €150
-Inschrijfgeld €210 + Transponder.
-Eten en drinken neem ik gewoon van thuis mee.
-En de rest afschrijving en dergelijke dat zijn de kosten buiten zo racedag vindt ik dat zie ik later wel.

Andretti Molletti

Re: RE: Emigratie...

wo dec 16, 2009 11:25

Best leuk deze discussie.

Wel apart is dat de meest zwarte rekensomscenario's komen van de mensen die niet (amper) rijden.

Ik denk dat de rekensom van Turbomarc heel aardig klopt.

En als je denkt dat het toch veel duurder is, dan mag dat ook hoor.
Objectief.....vooroordeel... :roll:
Wees eens constructief ipv destructief.

Teksten als:
brandstof heen en weer 25,- of zo diesel of gas.
dat zie ik later wel
trailer reken ik niet
met de leasebak telt niet mee
olieeen 0,5 liter ong. 7,50
remblokken 50 euro (gaan bijna seizoen mee)
Bevestigen mijn realiteitszin alleen maar .

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Emigratie...

wo dec 16, 2009 12:17

Kenners weten dat Dre en ik het meestal NIET eens zijn, maar hierin heeft ie echt wel gelijk.

sorry, maar ik moet een trailer WEL meerekenen.
Ik ververs voor een evenement olie. en dan geen gamma olie van een tientje voor 5 liter.
Remblokken gaan ook wat harder.

Leasebak heb ik niet.

Sorry, maar ik heb JAAAAAAREN wel gereden, en hoewel merendeel HARC dagen, liep ook dat in de papieren. daarbij, ik praat over een WEEKEND evenement. Ik heb zelf geen zin om voor een dagje het circus van stal te halen. Als mijn repje klaar is, ga ik er heus mee rijden, twee keer per jaar een echte race, en verder gewoon HARCen.... Dan slik ik die twee mille. (2x 1000,-)Er zit heeeeel veel geld in die auto, en ik ga niet prutsen. T moet goed zijn. Goed kost geld.

Afijn, het MAAKT NIET UIT. als een ander voor 350,- kan rijden, top! Als die dan een fijne dag heeft: Beter! Als die dan nog een beker meeneemt: Super! Ik rij liever niet dan dat ik mijn lol verstjeerd zie doordat ik financieel niet uitkom. T moet wat mogen kosten, en het moet goed in orde zijn. Dat is dan mijn ding, zogezegd.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Emigratie...

wo dec 16, 2009 12:39

maar ja dat is dus wel de kern, je kan de kosten die voor iemand tellen niet zwart-wit op iedereen loslaten.
Ik reken brandstof gas of diesel dat zijn voor mij gewoon de kosten. Doe je het echt goed moet je misschien de totale kilometerkosten van betreffende auto gaan rekenen ja, en zo zijn er nog wel wat. Maar dat ligt voor iedereen en voor iedere auto die ervoor gebruikt wordt anders. Elke hobby kost geld, heel veel mensen gaan met de auto naar de sportclub, maar wordt die meegeteld in de kosten van de hobby? meestal niet..
remblok verbruik ligt voor iedereen anders. Ja ik heb een setje van meerdere honderden euri erin, maar daar doe ja dan wel 2 seizoenen alles mee, kom je ook op tientjes per race/trackday, realiteit, voor mij wel in ieder geval.

Voor iedereen ligt het sommetje anders, wat voor de een realiteit is, is voor de ander utopie, of afschrikwekkend...de een is wat zuiniger met zijn materiaal dan de ander, heeft wat meer geluk dan een ander, kan /doet meer zelf etc etc..

so be it...onder de streep is het wat je er voor over hebt, toch? het gras bij de buren blijft toch altijd wel groener voor sommigen, ook al vind de buurman net het tegendeel...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: Emigratie...

wo dec 16, 2009 13:29

ruwe schatting: zac rijden (ik doe het al een tijdje) met "zo'n beetje alles op budget nivo gerekend" reken ik op tegen de 1000 per keer dat ik ga als ik ca 6 a 7x per jr meedoe

wijn+kit
Full Member
Full Member
Berichten: 345
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 19:40
Locatie: nederhorst den berg

RE: Emigratie...

wo dec 16, 2009 16:37

Ik ben het ook wel met Marc eens,
Dit was het eerste seizoen dat ik meereed, maar met 500,- á 600 euro per race moet je toch een heel eind kunnen komen.
Ik heb dan zelf een aanhanger en een bus om de aanhanger te trekken.
Ik ga dan niet in een hotel, maar zoals op Assen neem ik de caravan mee, ja, dan moet je met twee auto's.
Met een setje goede toyo's doe je makkelijk 1 seizoen.
Dat je auto kapot gaan en dat het geld kost weet je.
Je kan ook elk weekend in de kroeg gaan zitten, kost veel meer.
Misschien kunnen DJ en Geert hiervoor een veel betere schatting geven.
alfetta-turbo racer
gtv-turbodelta racer in opbouw

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: Emigratie...

wo dec 16, 2009 16:42

van in de kroeg zitten wil ik ook wel een opgave doen hoor, 1000per keer is daarmee weer iets overdreven maar kan ook hard gaan, ook leuk

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: Emigratie...

wo dec 16, 2009 17:24

:jumping: DJ en Geert ontmaskerd als kroegtijgers :wink:
Oja en Aso 69 natuurlijk ook

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: Emigratie...

wo dec 16, 2009 18:14

waarom worden deze wagens dan verkocht eig??? hebben ze wat beters of wat anders ofzo?? zijn er toch nog steeds 9 wagens die ongeacht ze naar het buitenland gaan wel van de hand gedaan worden voor wat anders
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Emigratie...

wo dec 16, 2009 18:32

deel is verkocht wegens bouw/aanschaf van wat anders, deels ook in een andere klasse, maar ook wegens stoppen... Maar eind van de rit zijn ze dus wel het land uit...
Je kan ook elk weekend in de kroeg gaan zitten, kost veel meer.
Misschien kunnen DJ en Geert hiervoor een veel betere schatting geven.

ietwat ongelukkig gesteld denk ik? :roll: :mrgreen: maar desalnietemin kunnen de kosten (met name de gevolgen ervan..) ook aardig oplopen...
linksom of rechtsom: het gaat erom dat je plezier hebt, dan kijk je ook anders tegen kosten en tegenvallers aan..

Doordat ik race kan ik heel goed stoom afblazen, wat mij dagelijks in het werk weer helpt. En doordat ik zelfstandig ben vertaalt zich dat weer in een goed lopend verhaal, goed zakelijk rendement e.d., met een blije accountant (en gezien mijn post de laatste dagen een nog blijere minister van financien :? ..). Eigenlijk zou ik de kosten dus fiscaal moeten aftrekken, want het levert zakelijk rendement op. maar ja zo werkt dat nu ook weer niet.....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
toyo 888
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo sep 07, 2008 02:00

Re: RE: Emigratie...

wo dec 16, 2009 23:10

van in de kroeg zitten wil ik ook wel een opgave doen hoor, 1000per keer is daarmee weer iets overdreven maar kan ook hard gaan, ook leuk
lebbink of van eijk kost een roodje in de maand !

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

Re: RE: Emigratie...

do dec 17, 2009 00:43

Best leuk deze discussie.

Wel apart is dat de meest zwarte rekensomscenario's komen van de mensen die niet (amper) rijden.

Ik denk dat de rekensom van Turbomarc heel aardig klopt.

En als je denkt dat het toch veel duurder is, dan mag dat ook hoor.
Objectief.....vooroordeel... :roll:
Wees eens constructief ipv destructief.
Startlijst bekijken en je weet dat ik gelijk heb. Maar weet je: ik vind het helemaal niet zo interessant wat het allemaal kost. Ik vind het leuk om te racen en dat gaat zolang het gaat.

Ik kan het doen omdat de zaak goed loopt en ik bijvoorbeeld geen dure auto op de straat rijd, zelf een trailer en een trekauto heb en m'n raceauto in een paar jaar heb opgebouwd tot wat het nu is.

Wat ik mij wel afvraag is wat JIJ met deze discussie wilt bereiken. Constructief bedoeld zeker? :wink:
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Andretti Molletti

RE: Emigratie...

do dec 17, 2009 12:46

on topic maar weer?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Emigratie...

do dec 17, 2009 13:02

on ntopic: zaterdag emigreer ik even tijdelijk, om pas volgend jaar weer terug te keren.. :wink:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Algemeen”