Pagina 1 van 2

Niemand raceplannen met een 916 gtv?

Geplaatst: ma jun 16, 2008 20:05
door DJ
Heeft er trouwens nog niemand na gedacht om met een 916 gtv te gaan racen?? Volgens mij is er een 916 gtv cup geweest in italie dus er wellicht staan er wel kant en klaar te koop voor een leuk prijsje. En met V6 turbo moet je aardig vooruit kunnen komen. Al dan niet voorzien van 6 bak en sperdiff.
Zomaar iets wat ik me afvroeg.

Mzzl,
DJ

RE: Niemand raceplannen met een 916 gtv?

Geplaatst: ma jun 16, 2008 20:08
door vV
ik weet in ieder geval een goede turbomotor te staan! Vraag mij af of het de juise keuze voor een racer is, de turbo, maar dat is een ander verhaal. Is wel een leuk idee!

RE: Niemand raceplanne met een 916 gtv

Geplaatst: ma jun 16, 2008 20:10
door LENZ
Dat verbaast me ook dat je dat soort auto's niet ziet op de nederlandse circuits.
Is in de engelse raceserie wel anders, daar zie je ze wel en ook veel 145/6's. www.alfaracer.com
Daar hebben ze een klasse voor types met de 2.0 TS 16V.
Ik heb eigenlijk nooit iets kunnen vinden wat technische gegevens betreft van de gtv cup versie, is volgens mij nslechts minimaal aangepast.
Ik vraag me ook af of de V6TB de juiste keuze is.

RE: Niemand raceplannen met een 916 gtv?

Geplaatst: ma jun 16, 2008 20:13
door DJ
In (dacht ik) de sportklasse rijden volgens mij ook een paar bijzonder vlotte voorwielaangedreven turbo auto's rond.
Heb oa renault 21, volvo S40, renault 5, volvo 850 gezien. Hadden er aardig de gang in volgens mij.
Ik heb altijd wel sympathie voor originele afwijkende keuze's. Met bmw's racen doet de halve wereld al.

Gr,
DJ

RE: Niemand raceplannen met een 916 gtv?

Geplaatst: ma jun 16, 2008 20:15
door Salquenen
Is inderdaad een Cup race geweest van de 916 GTV :
In 1999 werd de GTV Cup geïntroduceerd als speciale uitvoering ter gelegenheid van de GTV Cup die in Italië in 1999 en 2000 door 150 genodigden van Alfa Romeo werd verreden. De raceauto’s zijn standaard 3-liter V6 24 kleppers, opgezet volgens het groep N reglement waarbij alleen het onderstel licht werd aangepast en het interieur van het overbodige gewicht werd ontdaan. De raceauto’s werden door Fiat Auto Corse geprepareerd en door Alfa Romeo dealerteams onderhouden.

150 stuks, lijkt me dat die niet allemaal nog leven..... Maar wie weet ?
De echte Cup versie :
Afbeelding

En een gewone :
Afbeelding

RE: Niemand raceplannen met een 916 gtv?

Geplaatst: ma jun 16, 2008 20:25
door giuliettaevo
Wel mooi om te zien in ieder geval.... 8)

Staat op Marktplaats ook een kale carrosserie te koop, kan je zo beginnen met bouwen. :wink:

RE: Niemand raceplannen met een 916 gtv?

Geplaatst: ma jun 16, 2008 20:32
door LENZ
Is die renault geen quadra (4X4), schijnt een hele bijzondere te zijn (400pk??) en de S40 is flink aangepakt, die auto heeft zelfs een plastic achterzijde en heeft RWD!!!!!.
Afbeelding

RE: Niemand raceplannen met een 916 gtv?

Geplaatst: ma jun 16, 2008 22:04
door Mark Roffelsen
Die S40 rijdt in de supersport (witte met een flinke spoiler achterop), De gele 21 is een trubo en die dook met een 1:58 dit weekeinde voort het eerst onder de twee minuten. Ik heb nog wat werk te doen... :?

Re: RE: Niemand raceplannen met een 916 gtv?

Geplaatst: ma jun 16, 2008 23:51
door DJ
Is die renault geen quadra (4X4), schijnt een hele bijzondere te zijn (400pk??) en de S40 is flink aangepakt, die auto heeft zelfs een plastic achterzijde en heeft RWD!!!!!.
Afbeelding
Je bent beter op de hoogte dan ik. Maar dat het bepaald geen standaard autootjes waren had ik ook gezien. Dat is van een afstand al duidelijk. Maar dus nog grondiger aangepakt dan ik al dacht. Serieus spul.

Gr,
DJ

RE: Niemand raceplannen met een 916 gtv?

Geplaatst: di jun 17, 2008 08:29
door LENZ
Collega werkt voor de JJ carservice E36 M3 , die in dezelfde klasse rijden, ze stonden naast de volvo.
Die renault reed vorige keer mee op spa alfa challenge , die samen met de Youngtimers reden.

Re: RE: Niemand raceplannen met een 916 gtv?

Geplaatst: di jun 17, 2008 10:01
door BugAlfa
Is inderdaad een Cup race geweest van de 916 GTV :
In 1999 werd de GTV Cup geïntroduceerd als speciale uitvoering ter gelegenheid van de GTV Cup die in Italië in 1999 en 2000 door 150 genodigden van Alfa Romeo werd verreden. De raceauto’s zijn standaard 3-liter V6 24 kleppers, opgezet volgens het groep N reglement waarbij alleen het onderstel licht werd aangepast en het interieur van het overbodige gewicht werd ontdaan. De raceauto’s werden door Fiat Auto Corse geprepareerd en door Alfa Romeo dealerteams onderhouden.

150 stuks, lijkt me dat die niet allemaal nog leven..... Maar wie weet ?
De echte Cup versie :
Afbeelding

En een gewone :
Afbeelding
150 genodigden idd. maar geen 150 stuks . Conrero maakte 'n straatversie vd cupracer . Engstler heeft er zo nog 1 verder ontwikkeld en 'n paar x de 24u vd Nurburgring mee gedaan .
2.0V6 turbo is op zich 'n interessante motor maar valt door de turbofactor meestal in 'n hogere klasse dan 3.0Lit en 2.0V6 turbo had geen brembo 4-pots std., 3.0V6 24v wél en was om die 2 redenen 'n interessantere basis om mee te beginnen .

RE: Niemand raceplannen met een 916 gtv?

Geplaatst: di jun 17, 2008 12:39
door DJ
Komt toch zo een hoop info boven borrelen nav een simpele gedachte/vraag. Aangezien SI geen turbofactor kent niemand je tegenhoud om een ander setje remtangen te monteren is een gtv V6TB mischien toch wel een leuke SI auto.

Gr,
DJ

RE: Niemand raceplannen met een 916 gtv?

Geplaatst: di jun 17, 2008 12:42
door vV
Aangezien SI geen turbofactor kent
nee dat klopt, maar je beperkt je dan dus wel tot alleen de DNRT Si en sportklasse (neem ik aan..) voor je mogelijkheden. Voor de Challenge komt gelijk de turbofactor erop, en qua auto val je automatisch al dus in modified plus...

RE: Niemand raceplannen met een 916 gtv?

Geplaatst: di jun 17, 2008 19:08
door Michel75
Misschien iets om mee te starten:

gigantisch lange marktplaatslink

RE: Niemand raceplannen met een 916 gtv?

Geplaatst: di jun 17, 2008 19:56
door siegerdehaan89
misschien een domme vraag, maar sperdiff's in zo een GTV, zijn dat gewoon diff's die je zo kan plaatsen of moet dat weer speciaal geproduceerd worden.