Gebruikersavatar
Martin116
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 701
Lid geworden op: wo jun 08, 2005 20:59
Locatie: Apeldoorn

RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

zo jun 29, 2008 23:45

Ook weer thuis aangekomen, na lang gewacht te hebben op de prijzen :lol:

Vandaag echt heel lekker kunnen rijden!
En het genoemde gevecht met de 75v6 was voor onz allebei ook erg gaaf om te doen :D
Waar ik sochtends nog niet de aansluiting kon vinden en derde werd, ging get met de 2e race een stuk beter, beter kon eigenlijk niet :lol:
Weer een stapje voorwaarts kunnen maken met de ronde tijden, van 2.08 naar 2.04 en dat de hele dag kunnen volhouden.

Iedereen weer bedankt en ook bedankt voor de positive reacties :D

Tot de volgende keer, dat het maar weer zo druk mag zijn!
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

ma jun 30, 2008 08:35

2.04 dat gaat de goede kant op.

Kleinjans, ik heb niet het hele verhaal gevolgd, maar welk scherm heb je nodig. Ik heb vrij veel liggen, en eventueel nog een koetsje staan waar eea af te plukken valt. Eentje in hilversum en eentje in Wijk bij duurstede.
PB maar!
Is veur wehnag!

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
RoSolo
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di jun 28, 2005 18:34
Locatie: Breda

RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

ma jun 30, 2008 09:07

WAT EEN HEERLIJKE DAG!

zo dat wilde ik even kwijt.

Zelfs al niet coureur was het weer, het aantal deelnemers en de leuke sfeer onderling iets om een lach van op je gezicht te krijgen.

's ochtends in alle vroegte vetrokken richting zandvoort om niets van de dag te missen. Aangekomen in de pitbox bleek dat Barend, Chris, Lars Martin en Bart-Jan er al waren.
Na de vrije training bleek dat bij Chris zn nieuwe TS maar 1 Bobine werkte. Er is toen gekozen om de Qualificatie te skippen en de auto weer te fixen. Dit heeft goed uitgepakt Chris heeft heerlijk kunnen racen 's middags.

's middags ook erg genoten van de 2e race, overal op de baan waren gevechten. zo hoort het te zijn! top!

Vanavond zal ik wat foto's op de site van barend zetten. Heb gisteren ook weer een deel van de race gefilmt en van Lars krijg ik on board beelden zodat ik weer een leuk filmpje in elkaar kan zetten van de dag van gisteren!

tot 3 augustus (hopelijk) allemaal!

Groet
Rogier
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Kees-Jan
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di jun 24, 2008 19:39

RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

ma jun 30, 2008 09:37

Gisteren ook maar weer eens een keertje gaan kijken.

Leuk startveld wordt het zo wel met meer Alfa's dan Volvo's en Mazda's (1x)

Chapeau voor Gerben! Wat rijdt die toch mooie lijnen zeg. Geen piepje of rammeltje onder zijn auto en alles ziet er zo rustig en in balans uit!

Ik heb staan kijken in de Hugenholds waar toch menig veel te hard de bocht in probeert te rijden om vervolgens mooie strepen op het asfalt te zetten.

Jammer Arie in de eerste wedstrijd! Wat ging er nou stuk?

Kortom leuk om het weer eens "live" gezien te hebben. Tegen de tijd dat er een SI gelegenheidsauto beschikbaar komt (hadden ze in de Volvoklasse trouwens ook een aantal jaar gelden) dan bellen jullie maar.

Reel

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

ma jun 30, 2008 09:48

Afbeelding
zie ik hier dat je ook met een fiat mee mag doen?? (dus niet alleen alfa, mazda en volvo.....)

mooie foto's, ik hoop volgend jaar weer wat meer tijd te hebben om te komen kijken(met als doel dat het bij mij ook hevig begint te kriebelen en dat ik mijn squadra ga op/ombouwen, reviseren...)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

ma jun 30, 2008 12:59

Wat een fantastische dag gisteren. Mooi startveld met Alfa's en gevechten overal op de baan. Ik begin nu eindelijk de slicks een beetje onder de knie te krijgen dus nu mijn rondetijden weer eens verbeteren zodat ik langzaam de aansluiting met de middenmoot kan maken.

Dit keer een leuk gevecht gehad met Pieter de laatste race (eerste race ging niet omdat Pieter het nodig vond om lichter dan de rest weg te gaan :lol: ) Jammer van de Squadra van Sandor, maar ik begrijp dat dat weer in orde komt en hopelijk is hij er de volgende keer ook weer bij. Ik heb het idee dat de groep onderling ook steeds gezelliger/hechter wordt en dat is ook de bedoeling. Zoals mijn broer (rosolo) al zei vanavond de foto's

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

ma jun 30, 2008 13:05

Ik zie in de uitslag dat ik op het podium zou hebben gestaan :driving:
Op routine zeg maar :wink:
Goed voor het kampioenschap :!:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

ma jun 30, 2008 14:42

Wat een fantastische dag gisteren. Mooi startveld met Alfa's en gevechten overal op de baan. Ik begin nu eindelijk de slicks een beetje onder de knie te krijgen dus nu mijn rondetijden weer eens verbeteren zodat ik langzaam de aansluiting met de middenmoot kan maken.

Dit keer een leuk gevecht gehad met Pieter de laatste race (eerste race ging niet omdat Pieter het nodig vond om lichter dan de rest weg te gaan :lol: ) Jammer van de Squadra van Sandor, maar ik begrijp dat dat weer in orde komt en hopelijk is hij er de volgende keer ook weer bij. Ik heb het idee dat de groep onderling ook steeds gezelliger/hechter wordt en dat is ook de bedoeling. Zoals mijn broer (rosolo) al zei vanavond de foto's
Het was idd een erg geslaagde SI dag. Ik denk dat de DNRT nooit zouden hebben kunnen denken dat de SI ooit nog het MAV startveld (Mazda-Alfa-Volvo) zou domineren in aantallen, maar dus toch! Echt super zo'n veld, en het was ook beregezellig in de pits. Veel dank aan Gerben en Arie voor de gastvrijheid!

Sportief gezien was het bij mij niet helemaal top, ik denk dat 2 nachten op rij minder dan 6 uur slaap niet echt de juiste voorbereiding is. Snelste rondje was 2:17.0 waarmee ik 1,6 sec liet liggen tov het SRW. De scherpte bij mij ontbrak denk ik.

Enorm lopen pushen in race 1 op zoek naar die 1,6 sec waardoor ik er uiteindelijk in de Mastersbocht met hoge snelheid af schoot. Na een flink eind stuiteren in het grind kon ik gelukkig de baan weer op, wel 1 plek kwijt maar de auto nog heel. Een lichte fuel load hielp ook niet, dus na ronde 10 van de 12 was ik klaar en moest ik voor Audi S wachten op de sleepdienst. :oops:
Bij de 2e race verschakelde ik me bij de start, en kon dus van achteraan aan de race beginnen. De Volvo's snel te grazen genomen, en toen een prachtig gevecht tot in de laatste ronde om de laatste plaats met Juultje gehad, waar ook nog 1 Volvo tussen zat die ook heeft gezien dat Alfarijders m soms gewoon wel laten staan :D

Al met al was het een superdag, zeker in de 2e race een enorm heftige maar faire strijd precies zoals het in de SI hoort.
De strijd was om de laatste plaats, de lol was er niet minder om.

Goed om te lezen dat Sandor's auto weer gauw terug is, jammer van die pets, ik zag t in mijn spiegel gebeuren. Gauw oplappen en weer mee komen knallen!

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

EDFO
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di jun 21, 2005 00:14
Locatie: Hengelo
Contacteer: Website

RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

ma jun 30, 2008 21:50

Het was weer een prima dag op Zandvoort!

Jammer van de enkele crash en de pech bij o.a. Bartman, verder mooie races gezien. Het gevecht tussen Lars in de 75 en Eric in de Fiat was goed! En de tweede race met Martin op de trekhaak van Gerben was ook zeker het bekijken waard.

De foto's staan inmiddels op mijn site

Hier alvast een voorproefje!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op 3 augustus hoop ik weer aanwezig te zijn! :D

Edwin.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5580
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

ma jun 30, 2008 22:18

Op 3 augustus hoop ik weer aanwezig te zijn!
:thumbs:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

ma jun 30, 2008 22:23

Ja het was zeker een mooi dagje. Van ons team. Laten we zeggen de 6 Alfa´s in de box hadden er 4 een prijs (schaaltje) en een bos bloemen.
Dus Gerben de eerste, Rob, Arie en Nelleke (Girlpower) niet met lege handen naar huis.

Ik was deze keer weer de helper voor bandenspanning en andere zaken.

Het is dat Rob in race 2 zijn benzinedop niet op zijn fuelcel had gedaan waardoor hij door de naftadampen de pits in kwam. Gelukkig hadden we met hulp van de buren snel het euvel door en kon rob vauit de pistraat achteraan het veld aanschuiven.
Maar het gevecht aan de kopposite met Gerben en Martin ging niet door. Want de tijden die deze mannen draaiden reed Rob ook met zijn 2.0 TS. Een topprestatie dus.

Arie had de kraag uit de flens van de uitlaat bij de kop in race 1 en moest ook een pitbezoek maken omdat de boxer herrie ging maken. Dus even het lasapparaat erop en Arie kon race 2 ook vanachter starten. Na 1 ronde kwam hij als nr. 9 door en aan het einde gewoon nog even 5 worden. Knap gedaan Arie en ook nog een prijs omdat de punten in race 2 dubbel tellen.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

di jul 01, 2008 12:31

Zo de foto's staan weer op de site http://www.giuliaweb.nl bij de fotos

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

di jul 01, 2008 15:23

EDFO
zag op je site de sterkste man van zandvoort, gelijk de lelijkste ook!!!
mooie foto's

Gerben
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: do sep 08, 2005 23:23
Contacteer: Website

RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

di jul 01, 2008 22:18

Voor mij was het ook een zeer geslaagde dag.
Het eerste jaar bij de SI heb ik alle wedstijden (op een na) gereden,maar vorig jaar niet een.
Dit was dus weer een leuke kennis making en ik moet zeggen dat ik echt heb moeten vechten voor de overwinning,vooral in race 2
In race 1 kon ik Rob en Martin redelijk snel voorbij steken en omdat die het erg druk met elkaar hadden en Arie zich daar ook nog in de strijd mengde kreeg ik een beetje lucht en kon zo 3 seconden voorsprong pakken.
Race 2 was een heel ander verhaal :!:
Rob had een brandstof probleem en er stonden plots twee duitse braadworst auto's op de stargrid.
De eerste twee ronden reed die braadworst nog voorop,maar na enig aandringen kon ik er voorbij en reed ik op P1,maar Martin vond dat geen goed idee en zette de aanval in.
Ik heb dus ongeer 8 ronden lang een compleet rode binnenspiegel gehad die gevuld was met een 147.
Ik heb al mijn kunsten uit de kast moeten halen om Martin achter me te houden want de bochten snelheid en het remvermogen van de 147 is beduidend beter dan de 75.
Ik moest dus alle zeilen bij zetten maar het is gelukt.
Het was een prachtige race en een een mooi startveld.



Groet Gerben
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Zondag 29 juni SI zandvoort

wo jul 02, 2008 09:25

Waar kwamen die Beamers vandaan dan?

ff andere vraag Gerben, ben je er dit weekeinde ook bij in zolder?
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Terug naar “Racen - Algemeen”