Pagina 1 van 2

21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: do mei 22, 2008 17:51
door TurboMarc
Met de DNRT Auto's A meegedaan 8)

Gisteren leuke dag gehad op zolder. In de pit met de Evo look-a-like van Roffelsen op een mooie zonnige dag.
Door de nieuwe dempers onder de racer voor het eerst een hele dag kunnen trappen op zolder zonder geluids problemen.
In de kwalificatie een 2e tijd neergezet 1.57 nogwat. Heb het in de eerste race 7 rondjes volgehouden waarvan 2 aan de leiding :(
Snelste raceronde van 1.56. Dat de remblokken sneller verslijten op Zolder weet ik nu ook :oops:
Voor de race nog gecheckt en onder het mom dat kan nog wel vertrokken.
Aanremmen laatste chicane voor rechte stuk remde de auto alleen nog achter, vervolgens stond ik in de grindbak..
Bij nadere controle in de pitbox bleken mijn remschijven gebarsten en de blokjes vergaan..
Tussen de races in schijven en blokken vervangen voor en blokjes achter. Gelukkig was Arie van A-Repair er met zijn voorraad bus.
Arie, nogmaals enorm bedankt :!:
2e race achteraan gestart en nog als 4e gefinished (startveld van 28 auto's) Ronde tijd weet ik niet..
Geen podium maar wel een hoop lol gehad.

Meer actie op het Super Race Weekend!

RE: 21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: do mei 22, 2008 18:37
door frankalfa
Mooi!
Géén 'he ik sie waater op de suiger staan' :lol: en smeulende side skirts tv de uitlaat?? :wink:
Grtz,fRank

RE: 21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: do mei 22, 2008 18:43
door jeroen75
gaaf zeg! laatste naar 4e plek :shock: respect!
én geen cola-blikjes meer in de uitlaat hoeven duwen :lol:

Re: RE: 21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: do mei 22, 2008 19:30
door TurboMarc
Mooi!
Géén 'he ik sie waater op de suiger staan' :lol: en smeulende side skirts tv de uitlaat?? :wink:
Grtz,fRank
Op een paar remschijven na een redelijk saaie dag naar omstandigheden :?

Re: RE: 21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: do mei 22, 2008 19:42
door frankalfa
Mooi!
Géén 'he ik sie waater op de suiger staan' :lol: en smeulende side skirts tv de uitlaat?? :wink:
Grtz,fRank
Op een paar remschijven na een redelijk saaie dag naar omstandigheden :?
Knap zwaar he voor de remmerij dat Zolder... :twisted:

Grtz,fRank

RE: 21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: do mei 22, 2008 20:35
door kees artc6
Knap resultaat ! De concentratie fijnstof in de regio is dus toegenomen :wink:

RE: 21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: do mei 22, 2008 20:55
door LENZ
Mooie resultaten, binnenkort al naar de snellere klasse met deze resultaten?
Doe je met SRW ook SI?
Reed je samen met Mark, zoja hoe deed hij het?

RE: 21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: do mei 22, 2008 21:04
door BugAlfa
Nette rondetijd hoor :thumbs:
Zolder is idd. dé remmenvreter : 3x zoveel slijtage als Spa !

RE: 21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: vr mei 23, 2008 00:06
door GiuliaCorse
Als je remmen het op Zolder 4 uur houden redden je stoppers het elders 24 uur (althans zo lijkt het)

RE: 21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: vr mei 23, 2008 13:05
door Michel vd Grinten
@ TurboMarcy

Erg goed man! 1.56 is goed snel. En dat te weten dat je vorig jaar op Zolder voor kwali een 2.00 rond reed. Dan heb je je auto echt (nog) een stuk beter voor elkaar. Goed man!

Re: RE: 21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: vr mei 23, 2008 14:42
door TurboMarc
@ TurboMarcy

Erg goed man! 1.56 is goed snel. En dat te weten dat je vorig jaar op Zolder voor kwali een 2.00 rond reed. Dan heb je je auto echt (nog) een stuk beter voor elkaar. Goed man!
Vorig jaar was niet meer dan 3 rondjes, toen begaf de koppakking het.... :cry:
Maar idd, een paar kleine aanpassingen gedaan vlak voor het begin van dit seizoen die zeer goede vruchten afwerpen.
Vooral de remmen doen het nu erg constant ivm vorig jaar.

Mark Roffelsen had wat koelings problemen en is vroegtijdig afgehaakt om de auto voor sponserdag zondag a.s. in orde te krijgen.

RE: 21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: vr mei 23, 2008 14:50
door Andretti Molletti
hee Marc, ik ben trots op je!!!
=D>

Re: RE: 21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: vr mei 23, 2008 15:00
door Mark Roffelsen
Reed je samen met Mark, zoja hoe deed hij het?
Ik had helaas pech. Op zich begon de dag redelijk. Ik had op you tube de baan wat kunnen verkennen het geen gewenningstijd scheelde toen het erom ging. In de vrije training een gok genomen door de JRZ dempers met 20 bar stikstof te vullen. Resultaat: bakken onderstuur en een snelste tijd van 2:03, moest in de eerste linkse terug naar drie terwijl die bocht in vier wordt genomen. Mijn snelste ronde was drie seconden langzamer dan Marc. Voor de kwalificatie de dempers afgeblazen naar 9 bar en gaan rijden. nog steeds onderstuur maar stukken minder. Ik had net een eerste snelle ronde gedraaid (1:56.533) toen het alarmlampje van mijn koelwater ging branden. De temperatuur was meer dan 90 graden. Ik naar binnen en mijn kwalificatie was over. Ons vermoeden was dat de koppakking kapot was gegaan alhoewel we een koelingsprobleem niet uitsluitten.

We besloten toch de race te starten en met de koelvin aan te rijden en kijken wat er gebeurt. Ik had met die ene ronde een 19e start plek en dat was helemaal niet verkeerd. Ik had een redeliijke start, ik kon de lichten en de starttoren niet zien dus ik moest maar wachten tot ze voor mij gingen rijden, en liet me niet inpakken zoals de eerste race in april. Ik pakte in de erste paar bochten een paar auto's en lag na de eerste doorkomst 15e. Vervolgens pakte ik nog in de eerste linkse de Renault Megane die achter mij stond op de grid en ik was bij de chicane achter de pits al 100 meter uitgelopen en voelde mij goed toen de temeratuur alweer op liep naar de 95 graden. Einde oefening, doorrijden had geen zin. Auto in de pits gezet en teleurgesteld de boel ingepakt.

Uiteindelijk blijkt het een koelingsprobleem te zijn en geen lekke koppakking en dat is een hele opluchting. Naast het koelwater werd de olie ook veel te heet (140, 150 graden) en dat veroorzaakt de hoge watertemperatuur verder hielp het mooie weer ook een handje. Er wordt nu een extra oliekoeler geplaatst en aanstaande zondag op de sponsordag gaan we zien of dat soelaas biedt.

Al met al heb ik niet het gevoel dat het een zinloze reis was. We hebben weer wat geleerd over de afstelling van de auto en zijn weer een stapje dichterbij het betrouwbaar en snel zijn van de auto. Kennelijk zijn dit de zaken die je moet tegenkomen en oplossen als je een nieuwe auto bouwt. Wordt vervolgd!

@ Turbomarc: Zullen wij een apart topicje openen voor onze avonturen in de toer en sportklasse? bijv: M&M in auto's A

Re: RE: 21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: vr mei 23, 2008 16:12
door BugAlfa
Reed je samen met Mark, zoja hoe deed hij het?
Ik had helaas pech. Op zich begon de dag redelijk. Ik had op you tube de baan wat kunnen verkennen het geen gewenningstijd scheelde toen het erom ging. In de vrije training een gok genomen door de JRZ dempers met 20 bar stikstof te vullen. Resultaat: bakken overstuur en een snelste tijd van 2:03, moest in de eerste linkse terug naar drie terwijl die bocht in vier wordt genomen. Mijn snelste ronde was drie seconden langzamer dan Marc. Voor de kwalificatie de dempers afgeblazen naar 9 bar en gaan rijden. nog steeds onderstuur maar stukken minder. Ik had net een eerste snelle ronde gedraaid (1:56.533) toen het alarmlampje van mijn koelwater ging branden. De temperatuur was meer dan 90 graden. Ik naar binnen en mijn kwalificatie was over. Ons vermoeden was dat de koppakking kapot was gegaan alhoewel we een koelingsprobleem niet uitsluitten.

We besloten toch de race te starten en met de koelvin aan te rijden en kijken wat er gebeurt. Ik had met die ene ronde een 19e start plek en dat was helemaal niet verkeerd. Ik had een redeliijke start, ik kon de lichten en de starttoren niet zien dus ik moest maar wachten tot ze voor mij gingen rijden, en liet me niet inpakken zoals de eerste race in april. Ik pakte in de erste paar bochten een paar auto's en lag na de eerste doorkomst 15e. Vervolgens pakte ik nog in de eerste linkse de Renault Megane die achter mij stond op de grid en ik was bij de chicane achter de pits al 100 meter uitgelopen en voelde mij goed toen de temeratuur alweer op liep naar de 95 graden. Einde oefening, doorrijden had geen zin. Auto in de pits gezet en teleurgesteld de boel ingepakt.

Uiteindelijk blijkt het een koelingsprobleem te zijn en geen lekke koppakking en dat is een hele opluchting. Naast het koelwater werd de olie ook veel te heet (140, 150 graden) en dat veroorzaakt de hoge watertemperatuur verder hielp het mooie weer ook een handje. Er wordt nu een extra oliekoeler geplaatst en aanstaande zondag op de sponsordag gaan we zien of dat soelaas biedt.

Al met al heb ik niet het gevoel dat het een zinloze reis was. We hebben weer wat geleerd over de afstelling van de auto en zijn weer een stapje dichterbij het betrouwbaar en snel zijn van de auto. Kennelijk zijn dit de zaken die je moet tegenkomen en oplossen als je een nieuwe auto bouwt. Wordt vervolgd!

@ Turbomarc: Zullen wij een apart topicje openen voor onze avonturen in de toer en sportklasse? bijv: Marc en Mark in de Toer- en Sportklasse
Ik heb 'n koelvloeistof van www.evko.be waarmee de temperatuur zo'n 10° zou zakken : 4-6 ErAn gaan we't testen, in dit topic kan je m'n ervaring
noteren : http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... &start=330 (en daarmee is de magische 1000 van de tabellen... :wink: )

RE: 21 mei op Zolder wese rese

Geplaatst: vr mei 23, 2008 17:22
door Mark Roffelsen
Thanx! ik hou het ff in de gaten. Overigens denken wij nu dat wanneer de olietemp op een normaler niveau ligt de watertemperatuur niet zo hoog oploopt. Hij is altijd netjes 80 85 graden geweest alleen was bij die runs de buitentemeratuur 10 graden lager dan hij nu was. Affijn, we zullen zien.