Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

21 mei op Zolder wese rese

do mei 22, 2008 17:51

Met de DNRT Auto's A meegedaan 8)

Gisteren leuke dag gehad op zolder. In de pit met de Evo look-a-like van Roffelsen op een mooie zonnige dag.
Door de nieuwe dempers onder de racer voor het eerst een hele dag kunnen trappen op zolder zonder geluids problemen.
In de kwalificatie een 2e tijd neergezet 1.57 nogwat. Heb het in de eerste race 7 rondjes volgehouden waarvan 2 aan de leiding :(
Snelste raceronde van 1.56. Dat de remblokken sneller verslijten op Zolder weet ik nu ook :oops:
Voor de race nog gecheckt en onder het mom dat kan nog wel vertrokken.
Aanremmen laatste chicane voor rechte stuk remde de auto alleen nog achter, vervolgens stond ik in de grindbak..
Bij nadere controle in de pitbox bleken mijn remschijven gebarsten en de blokjes vergaan..
Tussen de races in schijven en blokken vervangen voor en blokjes achter. Gelukkig was Arie van A-Repair er met zijn voorraad bus.
Arie, nogmaals enorm bedankt :!:
2e race achteraan gestart en nog als 4e gefinished (startveld van 28 auto's) Ronde tijd weet ik niet..
Geen podium maar wel een hoop lol gehad.

Meer actie op het Super Race Weekend!
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: 21 mei op Zolder wese rese

do mei 22, 2008 18:37

Mooi!
Géén 'he ik sie waater op de suiger staan' :lol: en smeulende side skirts tv de uitlaat?? :wink:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
jeroen75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 14:06
Locatie: Ede

RE: 21 mei op Zolder wese rese

do mei 22, 2008 18:43

gaaf zeg! laatste naar 4e plek :shock: respect!
én geen cola-blikjes meer in de uitlaat hoeven duwen :lol:

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: RE: 21 mei op Zolder wese rese

do mei 22, 2008 19:30

Mooi!
Géén 'he ik sie waater op de suiger staan' :lol: en smeulende side skirts tv de uitlaat?? :wink:
Grtz,fRank
Op een paar remschijven na een redelijk saaie dag naar omstandigheden :?
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 21 mei op Zolder wese rese

do mei 22, 2008 19:42

Mooi!
Géén 'he ik sie waater op de suiger staan' :lol: en smeulende side skirts tv de uitlaat?? :wink:
Grtz,fRank
Op een paar remschijven na een redelijk saaie dag naar omstandigheden :?
Knap zwaar he voor de remmerij dat Zolder... :twisted:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: 21 mei op Zolder wese rese

do mei 22, 2008 20:35

Knap resultaat ! De concentratie fijnstof in de regio is dus toegenomen :wink:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: 21 mei op Zolder wese rese

do mei 22, 2008 20:55

Mooie resultaten, binnenkort al naar de snellere klasse met deze resultaten?
Doe je met SRW ook SI?
Reed je samen met Mark, zoja hoe deed hij het?
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 21 mei op Zolder wese rese

do mei 22, 2008 21:04

Nette rondetijd hoor :thumbs:
Zolder is idd. dé remmenvreter : 3x zoveel slijtage als Spa !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: 21 mei op Zolder wese rese

vr mei 23, 2008 00:06

Als je remmen het op Zolder 4 uur houden redden je stoppers het elders 24 uur (althans zo lijkt het)
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: 21 mei op Zolder wese rese

vr mei 23, 2008 13:05

@ TurboMarcy

Erg goed man! 1.56 is goed snel. En dat te weten dat je vorig jaar op Zolder voor kwali een 2.00 rond reed. Dan heb je je auto echt (nog) een stuk beter voor elkaar. Goed man!

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: RE: 21 mei op Zolder wese rese

vr mei 23, 2008 14:42

@ TurboMarcy

Erg goed man! 1.56 is goed snel. En dat te weten dat je vorig jaar op Zolder voor kwali een 2.00 rond reed. Dan heb je je auto echt (nog) een stuk beter voor elkaar. Goed man!
Vorig jaar was niet meer dan 3 rondjes, toen begaf de koppakking het.... :cry:
Maar idd, een paar kleine aanpassingen gedaan vlak voor het begin van dit seizoen die zeer goede vruchten afwerpen.
Vooral de remmen doen het nu erg constant ivm vorig jaar.

Mark Roffelsen had wat koelings problemen en is vroegtijdig afgehaakt om de auto voor sponserdag zondag a.s. in orde te krijgen.
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Andretti Molletti

RE: 21 mei op Zolder wese rese

vr mei 23, 2008 14:50

hee Marc, ik ben trots op je!!!
=D>

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

Re: RE: 21 mei op Zolder wese rese

vr mei 23, 2008 15:00

Reed je samen met Mark, zoja hoe deed hij het?
Ik had helaas pech. Op zich begon de dag redelijk. Ik had op you tube de baan wat kunnen verkennen het geen gewenningstijd scheelde toen het erom ging. In de vrije training een gok genomen door de JRZ dempers met 20 bar stikstof te vullen. Resultaat: bakken onderstuur en een snelste tijd van 2:03, moest in de eerste linkse terug naar drie terwijl die bocht in vier wordt genomen. Mijn snelste ronde was drie seconden langzamer dan Marc. Voor de kwalificatie de dempers afgeblazen naar 9 bar en gaan rijden. nog steeds onderstuur maar stukken minder. Ik had net een eerste snelle ronde gedraaid (1:56.533) toen het alarmlampje van mijn koelwater ging branden. De temperatuur was meer dan 90 graden. Ik naar binnen en mijn kwalificatie was over. Ons vermoeden was dat de koppakking kapot was gegaan alhoewel we een koelingsprobleem niet uitsluitten.

We besloten toch de race te starten en met de koelvin aan te rijden en kijken wat er gebeurt. Ik had met die ene ronde een 19e start plek en dat was helemaal niet verkeerd. Ik had een redeliijke start, ik kon de lichten en de starttoren niet zien dus ik moest maar wachten tot ze voor mij gingen rijden, en liet me niet inpakken zoals de eerste race in april. Ik pakte in de erste paar bochten een paar auto's en lag na de eerste doorkomst 15e. Vervolgens pakte ik nog in de eerste linkse de Renault Megane die achter mij stond op de grid en ik was bij de chicane achter de pits al 100 meter uitgelopen en voelde mij goed toen de temeratuur alweer op liep naar de 95 graden. Einde oefening, doorrijden had geen zin. Auto in de pits gezet en teleurgesteld de boel ingepakt.

Uiteindelijk blijkt het een koelingsprobleem te zijn en geen lekke koppakking en dat is een hele opluchting. Naast het koelwater werd de olie ook veel te heet (140, 150 graden) en dat veroorzaakt de hoge watertemperatuur verder hielp het mooie weer ook een handje. Er wordt nu een extra oliekoeler geplaatst en aanstaande zondag op de sponsordag gaan we zien of dat soelaas biedt.

Al met al heb ik niet het gevoel dat het een zinloze reis was. We hebben weer wat geleerd over de afstelling van de auto en zijn weer een stapje dichterbij het betrouwbaar en snel zijn van de auto. Kennelijk zijn dit de zaken die je moet tegenkomen en oplossen als je een nieuwe auto bouwt. Wordt vervolgd!

@ Turbomarc: Zullen wij een apart topicje openen voor onze avonturen in de toer en sportklasse? bijv: M&M in auto's A
Laatst gewijzigd door Mark Roffelsen op vr mei 23, 2008 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: 21 mei op Zolder wese rese

vr mei 23, 2008 16:12

Reed je samen met Mark, zoja hoe deed hij het?
Ik had helaas pech. Op zich begon de dag redelijk. Ik had op you tube de baan wat kunnen verkennen het geen gewenningstijd scheelde toen het erom ging. In de vrije training een gok genomen door de JRZ dempers met 20 bar stikstof te vullen. Resultaat: bakken overstuur en een snelste tijd van 2:03, moest in de eerste linkse terug naar drie terwijl die bocht in vier wordt genomen. Mijn snelste ronde was drie seconden langzamer dan Marc. Voor de kwalificatie de dempers afgeblazen naar 9 bar en gaan rijden. nog steeds onderstuur maar stukken minder. Ik had net een eerste snelle ronde gedraaid (1:56.533) toen het alarmlampje van mijn koelwater ging branden. De temperatuur was meer dan 90 graden. Ik naar binnen en mijn kwalificatie was over. Ons vermoeden was dat de koppakking kapot was gegaan alhoewel we een koelingsprobleem niet uitsluitten.

We besloten toch de race te starten en met de koelvin aan te rijden en kijken wat er gebeurt. Ik had met die ene ronde een 19e start plek en dat was helemaal niet verkeerd. Ik had een redeliijke start, ik kon de lichten en de starttoren niet zien dus ik moest maar wachten tot ze voor mij gingen rijden, en liet me niet inpakken zoals de eerste race in april. Ik pakte in de erste paar bochten een paar auto's en lag na de eerste doorkomst 15e. Vervolgens pakte ik nog in de eerste linkse de Renault Megane die achter mij stond op de grid en ik was bij de chicane achter de pits al 100 meter uitgelopen en voelde mij goed toen de temeratuur alweer op liep naar de 95 graden. Einde oefening, doorrijden had geen zin. Auto in de pits gezet en teleurgesteld de boel ingepakt.

Uiteindelijk blijkt het een koelingsprobleem te zijn en geen lekke koppakking en dat is een hele opluchting. Naast het koelwater werd de olie ook veel te heet (140, 150 graden) en dat veroorzaakt de hoge watertemperatuur verder hielp het mooie weer ook een handje. Er wordt nu een extra oliekoeler geplaatst en aanstaande zondag op de sponsordag gaan we zien of dat soelaas biedt.

Al met al heb ik niet het gevoel dat het een zinloze reis was. We hebben weer wat geleerd over de afstelling van de auto en zijn weer een stapje dichterbij het betrouwbaar en snel zijn van de auto. Kennelijk zijn dit de zaken die je moet tegenkomen en oplossen als je een nieuwe auto bouwt. Wordt vervolgd!

@ Turbomarc: Zullen wij een apart topicje openen voor onze avonturen in de toer en sportklasse? bijv: Marc en Mark in de Toer- en Sportklasse
Ik heb 'n koelvloeistof van www.evko.be waarmee de temperatuur zo'n 10° zou zakken : 4-6 ErAn gaan we't testen, in dit topic kan je m'n ervaring
noteren : http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... &start=330 (en daarmee is de magische 1000 van de tabellen... :wink: )
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: 21 mei op Zolder wese rese

vr mei 23, 2008 17:22

Thanx! ik hou het ff in de gaten. Overigens denken wij nu dat wanneer de olietemp op een normaler niveau ligt de watertemperatuur niet zo hoog oploopt. Hij is altijd netjes 80 85 graden geweest alleen was bij die runs de buitentemeratuur 10 graden lager dan hij nu was. Affijn, we zullen zien.
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Terug naar “Racen - Algemeen”