Gebruikersavatar
christian75
Member
Member
Berichten: 140
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 17:12
Locatie: Velp
Contacteer: Website

Kosten behalen race licentie

za mei 17, 2008 15:43

Ciao,

Misgien is het al eerder gezegd en dom van me om het te vragen maar kom er niet uit :wink:

Wat kost het om een race licentie te halen om met het squadra italia mee te rijden?

Hoor het graag van jullie zal binnenkort een topic openen van de racer :lol:
Alfa75greetz

Christian75

- Peugeot 106 Xsi (snel en blijft het doen)
- Slopel Vectra vd zaak

Komt snel: Volvo S40 T4

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

RE: Kosten behalen race licentie

za mei 17, 2008 17:15

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Zo kan je ervoor kiezen alleen de examens (theorie en praktijk) te doen, dan ben je klaar voor hooguit 200 E. Als je gaat voor de klassieke coureursopleiding op Zandvoort, ben je zo rond de 1800 E kwijt. Maar dan wordt je wel goed klaargestoomd voor het examen en doe je een hoop evaring op, je rijdt immers 6 zaterdagen op het circuit (www.rsz.nl). Deze opleiding heb ik gedaan. Hoor ook goede verhalen over de school van Paul Maaskant, maar dat is (geloof ik) in Assen. Gewoon op de sites kijken wat eea kost.
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Kosten behalen race licentie

zo mei 18, 2008 17:49

Ik heb ook de opleiding van de RSZ gedaan. Staat me iets van bij dat die €1500 was, maar dat weet ik niet meer zo goed. Zou je even na moeten kijken. Die is dan verdeeld over 6 zaterdagen en dat vind ik prettiger dan een aantal dagen achter elkaar. Dan heb je tussendoor ook nog tijd mocht je Alfa wat reparaties nodig hebben.

Ik heb het als 6 superleuke zaterdagen ervaren en met Huub Vermeulen die je door de theorie heenloodst was het geen enkel moment saai!
Van andere cursussen weet ik helaas niks.

Om met de SI mee te rijden betaal je per keer €190 (+€10 voor transponderhuur) en daar heb je training, kwalificatie en twee wedstrijden voor.
En een hele leuke dag met allemaal nóg leukere Alfa rijders om je heen! :)

Gebruikersavatar
givebuzze
Member
Member
Berichten: 200
Lid geworden op: di jan 04, 2005 13:39
Locatie: Kontich

RE: Kosten behalen race licentie

za mei 24, 2008 18:33

En wat als Belg? Internationale licentie halen, of een tweede licentie halen in Nederland?
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Kosten behalen race licentie

za mei 24, 2008 18:58

volgens mij moet je dan of idd een Nl licentie halen (club is genoeg voor SI) of in Belgie een internationale. Maar voor de zeekrheid even mailen met Ria Watereus van DNRT, die kan je uitsluitsel geven wat zeker klopt.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Kosten behalen race licentie

zo mei 25, 2008 12:30

Als je al kan sturen: Er is een 2-daagse cursus van Tracktime (MG club) die maar €700 kost.
Deze vind meestal plaats in het najaar / winter. Zie www.tracktime.nl
Goedkoper kan niet, erg goede instructie, en een instructieleider met een zwak voor Alfa's.
Hier heeft menig SI rijder zijn papiertje gehaald, NL club of EU licentie afh. van hoe goed je bent tijdens het afrijden.
Met beide mag je aan DNRT evenementen meedoen.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Kosten behalen race licentie

zo mei 25, 2008 12:49

Nog goedkoper: een aantal keren meedoen aan een HARC-dag en dan afrijden. Dit is de snelste en goedkoopste manier. Let wel: je ontbeert dan wel de tips van de pro's en moet zelf het wiel uitvinden.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Terug naar “Racen - Algemeen”