zo jun 01, 2008 00:31
Jep, race 1 was echt een feest, jammer dat de tape op was. De ascona en ik gaan nog aardig aan de slag en ik heb uiteindelijk net niet de sierra cosworth kunnen pakken, maar het was nix.
Race 2 was balen, ik stond te vroeg op de grid, had beter na de warming up vanuit de pits moeten starten. Na de wissel kreeg ik vleugels, het ging heerlijk, alleen dat laatste slippertje op eau rouge was niet leuk....ik denk nog steeds aan olie, want het hele circuit zat onder, alleen daar had ik het nog niet gezien...het was zeg maar op het punt bovenop waar je stuur al lang recht staat en je bijna al naar 5 wilt schakelen, bijna bij de curbs...pfff...ik zag me de auto al afschrijven, hij ging recht op dewitte muur af...pfff....
@Dre: jij bedoelt waarschijnlijk mijn gaspedaal dat onder de stop vloog in vorige keren? Dat is dit keer wat anders door een reserve motor met wat minder pk's en een gaskabel die niet op de manier zit zoals ie op mijn eigen blokje vast zit. Daardoor schoot de buitenkabel steeds uit zijn houder in de training, waardoor ik gewoon de gasklep niet voluit kon openen. Gaspedaal hebben we opgelost, verbeterde constructie...flext stukje minder, je kunt volgens mij bij die 360 in de regen mijn gaspedaal twee keer tegen de aanslag aan horen klikken op het moment dat ik weer recht sta. Alleen was daar de motor al lang uit, doordat ik de remmen direct na de 180 vol in trapte (zie rode lampje). Blijft een lastig moment...
Alfa romeo: The art of the machine!