Andretti Molletti

Buiten registratie plaatsen Raceauto

di nov 20, 2007 10:36

Ter info:
Omdat dit voor meerdere interessant kan zijn post ik onderstaand de mail met info over het schorsen van de Dreeser.
Heb je een licentie en wil je je racer schorsen voor onbepaalde tijd dan kan dit kostenloos. Kenteken blijft wel bestaan, en kan tegen keuringskosten weer terug gekregen worden.

Geachte heer Mollet,
Ik geeft u hieronder de informatie over het "buiten registratieplaatsen" van een kenteken. Mocht het voertuig ooit weer op de weg komen en u wilt het kenteken weer geldig in het kentekenregister laten plaatsen, dan moet het voertuig bij de RDW gekeurd worden.

Kenteken ongeldig verklaren vanwege gebruik als crossauto
Gebruik als crossauto
Als u uw auto voor de cross gaat gebruiken en er niet meer mee op de openbare weg komt, kunt u een verzoek naar de RDW sturen om het kenteken van de auto ongeldig te laten verklaren. Officieel heet dat “buiten de centrale registratie laten plaatsen”. Nadat uw verzoek is goedgekeurd, verklaart de RDW het kenteken ongeldig. Op dat moment vervallen voor u de voertuiggebonden verplichtingen (Wettelijke aansprakelijkheidsverzekering, te betalen motorrijtuigenbelasting en APK).

Verzoek indienen
Voor het buiten de centrale registratie plaatsen van uw auto stuurt u als geregistreerde eigenaar/houder een schriftelijk verzoek naar de RDW. Bij het verzoek voegt u de volgende documenten:
  • Een kopie van uw geldige legitimatiebewijs
    Het originele Tenaamstellingsbewijs/kentekenbewijs deel 2
    Het originele Overschrijvingsbewijs/kopie deel 3 (het Voertuigbewijs/kentekenbewijs deel 1 is niet nodig)
    Een kopie van een bewijs van uw lidmaatschap (licentie) van de KNAC, de Nationale Autosport Federatie, de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging of de Motorsport Organisatie Nederland.
Het adres waar u uw verzoek naartoe kunt sturen is:

RDW
Unit VRD,
Postbus 30.000,
9640 RA Veendam.

Ik adviseer u om het schriftelijke verzoek plus de documenten aangetekend te versturen en van te voren voor uzelf kopieën van alle stukken te maken. De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening.

Beëindiging registratie
Als de RDW uw verzoek inwilligt, ontvangt u een schriftelijke bevestiging van de datum waarop het kenteken ongeldig is verklaard. U kunt daarna zelf de kentekenplaten vernietigen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW

Hierbij dus ook een vrijkaartje om af te snijden door de grindbakken....crossauto 8)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Buiten registratie plaatsen Raceauto

di nov 20, 2007 12:29

Handige informatie!

Wel opvallend dat ze een lidmaatschap van een bepaalde club/vereniging vereisen, als ik die wagen prive wil gebruiken om in het buitenland of op eigen rondjes mee te rijden heb ik dat niet nodig toch?

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Buiten registratie plaatsen Raceauto

di nov 20, 2007 13:19

Zo heb ik het dus ook gedaan. Kentekenplaten mag je houden zodat je ooit weer ermee de weg op zou kunnen :?
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Buiten registratie plaatsen Raceauto

di nov 20, 2007 13:57

Nou nog een verplicht jaarlijks rondje op de zwarte cross en het feest is compleet. Voor de toeschouwers ook wel zo leuk... :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Andretti Molletti

Re: RE: Buiten registratie plaatsen Raceauto

di nov 20, 2007 15:21

Zo heb ik het dus ook gedaan. Kentekenplaten mag je houden zodat je ooit weer ermee de weg op zou kunnen :?
Met die platen wel 8)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Buiten registratie plaatsen Raceauto

di nov 20, 2007 16:33

Afbeelding
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Buiten registratie plaatsen Raceauto

di nov 20, 2007 17:47

gewoon exporteren
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4157
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: Buiten registratie plaatsen Raceauto

di nov 20, 2007 19:07

Zo heb ik het dus ook gedaan. Kentekenplaten mag je houden zodat je ooit weer ermee de weg op zou kunnen :?

Nou, de platen kan je weggooien!
Als je namelijk het kenteken weer in gebruik neemt, krijg je een opvolgende duplicaatcode.
Dus als je nu nog duplicaatcode 00 hebt op je kenteken, krijg je straks 01 en op je platen moet je dan ook een 1-tje...

Werkt hetzelfde bij exporteren, importeer je het voertuig dan weer, krijg je ook een hogere duplicaatcode...
(dus 01 als je eerst 00 had en 02 als je eerst 01 had, maar dat is nogal wiedes natuurlijk)

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Buiten registratie plaatsen Raceauto

di nov 20, 2007 19:26

Zo'n oud gebakkie elk jaar opnieuw de schorsing verlengen kost ook weinag en gemakklijker weer op kenteken te krijgen

Andretti Molletti

RE: Buiten registratie plaatsen Raceauto

wo nov 21, 2007 14:55

Het MOET niet... het kan ;)

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5583
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Buiten registratie plaatsen Raceauto

wo nov 21, 2007 17:07

ik ga diot doen, zie niet zo gauw bij mij de behoefte om met het brievenbusje de openbare weg op te gaan (nog afgezien ervan dat ik er in de huidieg staat van opbouw niet eens een APK op zal krijgen...).

Scheelt toch elke keer weer dat ge-emmer van schorsen.

En willen eventuele toekomstige eigenaars (neee!!! ik denk nog niet aanverkopen, hoewel alles wel te koop is natuurlijk..voor de goede prijs..) dat wel doen en deels terugbouwen, best hun keuze en dat kan dan ook gewoon.

Dank Andretti!! :thumbs:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

SlowPoke

RE: Buiten registratie plaatsen Raceauto

do nov 22, 2007 10:08

Het is dus gelukt Dré! (goeie tip toch)

Je kunt er ook een 16km wagen van maken trouwens. Dat staat ook op het formulier van de RDW geloof ik (en 16km is hard zat voor menig rijder hier :wink: ).

Oprijwaagentje al in gebruik?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5583
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Buiten registratie plaatsen Raceauto

do nov 22, 2007 11:50

(en 16km is hard zat voor menig rijder hier ).
:mrgreen: als ie maar wel herrie maakt en er tenminste snel uitziet!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Algemeen”