Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Squadra Italia 2008

ma mei 12, 2008 18:38

Toch zouden er wel mogelijkheden zijn om samen af en toe wat te doen. Voorkeur ook om tijdens het Spettacolo samen te rijden; mij is daar wel wat aan gelegen om met 50+ auto's van start te gaan i.p.v. een veld van 35 en een van 15.

Trouwens: Bij de Challenge proberen we alles in 2 daagse evenementen (voor Dijon, Spa, Zolder, Assen, Hockenheim is dat al gelukt) te krijgen, en liefst geluidsevenementen. Dat scheelt een hoop, want het valt niet mee om een ouder alfatje aan de echte DNRT eisen te krijgen.

En het klopt, de challenge is veel duurder, maar gaat ook naar andere circuits en heeft betere tijden (alleen weekend of tegen het weekend aan) en evenementen (en minder geluidseisen, dat kost een berg). Dit jaar minder Zandvoort komt deels doordat er geen betere opties te vinden waren. Het was zowiezo een enorme klus om de huidige kalender voor elkaar te krijgen.

Maar, blijft staan, de klasses verschillen wel qua technische eisen voor wat betreft de veiligheid. Verder valt het wel mee. En ik zou ze graag zo laten bestaan, zo lang er voor beide genoeg deelnemers zijn is dat fantastisch goed! Dus SI :thumbs: en Challenge :thumbs:
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4153
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Squadra Italia 2008

ma mei 12, 2008 20:55

Lijkt mij ook erg leuk om een race samen met de challenge te rijden.
Maar vooraf races inkopen e.d. is met mijn budget én auto niet haalbaar.
Moet alles zelf doen, dus als de wagen weer eens stuk is, kan dat zomaar een paar maanden duren ivm de beschikbare tijd.
Kan je niet hebben dat je al betaald hebt, terwijl je wagen stuk is...

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: RE: Squadra Italia 2008

ma mei 12, 2008 21:48

Je mag trouwens ook naar Zolder las ik vandaag in laatste brief van de DNRT.
Je kan en mag altijd met de auto's A meedoen, doe ik dit seizoen ook.
Denk dat ze bij de DNRT een knip en plak foutje gemaakt hebben ofzo.
21 mei is geen SI race dag. Je mag natuurlijk wel met de Toer meedoen. (ben ik niet de enigste alfa :!: )

Tijdschema van SRW staat ook online www.dnrt.nl
Toer en SI is prima te combineren :!: Kan je dus je auto met iemand delen :driving:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Squadra Italia 2008

za mei 31, 2008 12:11

Toch zouden er wel mogelijkheden zijn om samen af en toe wat te doen. Voorkeur ook om tijdens het Spettacolo samen te rijden; mij is daar wel wat aan gelegen om met 50+ auto's van start te gaan i.p.v. een veld van 35 en een van 15.
Marc, helemaal mee eens. Ja, er is synergie tussen Challenge en SI maar zolang er voldoende animo voor beiden is hebben ze allebei bestaansrecht mijns inziens.
De klassen vullen elkaar mooi aan gedurende het raceseizoen.

Maar op het SSAR de twee laten samenkomen in 1 superstartveld zou ik (en vele rijders en toeschouwers denk ik ook) fantastisch vinden.

Overigens loopt de DNRT qua veiligheidseisen in geleidelijke stapjes naar de 'echte' FIA regels toe, ik denk dat er over een paar jaar geen onderscheid meer is.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Terug naar “Racen - Algemeen”