Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6696
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Ferrari wereldkampioen, doorgestoken kaart!

ma okt 22, 2007 23:04

Ik ben voor Fisichella...

Sorry, offtopic...
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
alfa147man
Full Member
Full Member
Berichten: 360
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 19:17
Locatie: 't Waasland

RE: Ferrari wereldkampioen, doorgestoken kaart!

ma okt 22, 2007 23:14

@marc7eleven
Ik sluit me eerder aan bij jouw visie ipv de complot theory.
Massa is inderdaad minder foutloos dan Raikkonen. Remeber Canada, waar Massa domweg door het rood de pitlane verliet en zo een hoop WK punten verloor omwille van de zwarte vlag die volgde. In Brasil reed hij de prefecte race.
Hamilton heeft voorlaatste race zijn wagen mooi in de zandbak gezet. Indien er in sao Paulo er ook een lag was het al helemaal gedaan voor hem.
Nu is er nog een juridische manier om de wk-titel te veroveren. Maar die zou in mijn ogen onverdiend zijn voor Hamilton.
Kortweg hiervoor:
-Raikkonen = geen woorden maar daden. Zeuren of voor elke scheet het team bedanken doet hij niet
-Raikkonen heeft de meeste overwinningen behaalt dit seizoen. Het puntenvoordeel voor een overwinning is de klein vergeleken met een 2e plaats.
-Geen zware fouten tijdens beslissende momenten. Een koele kikker, ik weet het.

In mijn ogen heeft McLaren het spel veel te slecht gespeeld, en het missen van beide titels lijkt niet meer dan normaal. Of Mercedes Ron Dennis hiervoor op het matje zal roepen lijkt niet meer dan waarschijnljk. Eerst Het spionageschandaal.
En halfweg het seizoen zijn zowel Hamilton als Alonso op weg om de rijderstitel te behalen, maar Ron Dennis creeert zulke rivaliteit tussen hen waardoor alles stroef begint te gaan en verziekt Resultaat: Ferrari krijgt hoop en vat het stijgerende paard ' bij de horens'

*nog een kleine bedenking. Indien Michaël Schumacher nog voor Ferrari had gereden, dan was ie voor de laatste race kampioen geweest. Remember zijn laatste race vorig jaar. Die was zeker nog niet afgeschreven. Wat een inzet had ie toen.

Anyway. Wat mij betreft zijn de verdeling van de titels ok. Ik kan ermee leven. McLaren heeft gefaald en dat is te vinden in cijfers.
euhm ja, natuurlijk ben ik Ferrari fan.
Ferrari is een kind van Alfa Romeo
** 147TS, 75TS **

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Ferrari wereldkampioen, doorgestoken kaart!

di okt 23, 2007 09:03

@ Marc7eleven: er is geen speld tussen jouw woorden te krijgen. Helemaal goed.

Las vanmorgen in de krant dat Alonso weer om zich heen loopt te mekkeren. Het team heeft gefaald om ervoor te zorgen dat ie wereldkampioen werd en het zint hem al helemaal niet dat Hamilton het hand boven het hoofd wordt gehouden etc etc. Ik kan me voorstellen dat hij zich genaaid voelt, maar ventileer dat niet via de pers. Rij gewoon iedereen op de baan het snot voor de ogen... Niet lullen maar poetsen. Wordt een leuk seizoen volgend jaar :twisted:
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: Ferrari wereldkampioen, doorgestoken kaart!

di okt 23, 2007 15:44

Maar in the end, geeft de kenner een goeie hint voor de toekomst: http://www.nusport.nl/20071023/column/c ... -kampioen/

Zullen we het daar maar bij houden?

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Ferrari wereldkampioen, doorgestoken kaart!

di okt 23, 2007 15:53

Helemaal mee eens. We hoeven ons niet af te vragen of Hamilton er wel komt, hij is er al. En het feit dat hij twee, kostbare weliswaar, fouten maakt laat zien dat, ondanks zijn totale toewijding aan de autosport, ook hij maar een mens is. De heren Alonso, Raikkonen en Massa mogen gedurende de winter flink aan het werk. En wij hebben reden om voor volgend jaar voor de buis plaats te nemen en hier op het forum de bediscussieren wat de heren coureurs en teambazen ons nú weer voorgeschoteld hebben. Ain't life great! :D
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
Louis himself
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 13:10
Contacteer: Website

RE: Ferrari wereldkampioen, doorgestoken kaart!

zo okt 28, 2007 23:09

Hoe dan ook, ik vind het prachtig dat Kimi eindelijk kampioen geworden is en helemaal dat hij het met Ferrari geworden is.

Ik heb op de bewuste dag de race in Maranello gekeken samen met de tifosi.
Het werd erg gezellig kan ik je zeggen, was echt heel gaaf.

In Maranello tijdens de GP van Brazilie 2007
http://www.youtube.nl/hutzezon" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
alfa147man
Full Member
Full Member
Berichten: 360
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 19:17
Locatie: 't Waasland

RE: Ferrari wereldkampioen, doorgestoken kaart!

ma okt 29, 2007 09:44

schitterend filpje! Zalig om op zo'n moment in Maranello te vertoeven.
Bedankt om dat online te zetten. mooi!
** 147TS, 75TS **

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: Ferrari wereldkampioen, doorgestoken kaart!

vr nov 30, 2007 20:29

Ben niet de enige geweest met deze gedachten.
In de reactiemail-sectie van o.a. no. 19 van Formule 1 Racereport, staat een interessante post.

Ik had mijn these niet alleen hier gepost, maar ook in de AutoWeek, de AutoVISIE en een buitenlands forum. Honderden reacties...
Laat ik het zo stellen, velen zijn het niet eens, 60%. Maar ongeveer 25% heeft exact dezelfde gevoelens gehad gedurende de laatste race(s).

Dit als afsluitertje.

Terug naar “Racen - Algemeen”