Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: 24u Zolder 29+30-8-2015 met Abarth

vr aug 28, 2015 08:40

Kort verslag : Hele dag bakken regen
Vrije training ; enkel Arne & Ronny gereden : 2 stel remblokken gerodeerd P 43 .
http://www.raceresults.nu/uitslagen//20 ... actice.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Qualifying 1 : Peter Solo gereden 3e stel remblokken gerodeerd en na 18min rode vlag, niet meer buitengekomen ook niet als met nog 6 min te gaan groene vlag weer werd gegeven . 39e 7 rondjes gedaan . 1e Linkse in't midden telkens schuiven of spinnende voorwielen, achter dwars, voor rechtdoor, 4-wiel spin etc. geen problemen . Extreem nat ; als er 'n proto passeerde werd zo'n watergordijn opgeworpen dat je niet meer zag waar je was ...
http://www.raceresults.nu/uitslagen//20 ... ce%201.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Qualifying 2 : 4e stel remblokken gerodeerd en nieuwe hogere wets achter gemonteerd . Arne in't 2e rondje in de kanaalbocht overstuur rondgegaan en achteruit tegen de vangrail aan de binnenkant geschoven ... met de Linker voorzijde : Splitter, voorbumper, Linker koplamp stuk, spatbord ingedeukt . Repair time . Achteraf bleken de hogere wets achteraan de boosdoener zo ondervond Ronny in Q3 . Ook bleek helaas Q2 de minst slechte weersomstandigheden . 44e
http://www.raceresults.nu/uitslagen//20 ... ce%202.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Qualifying 3 : gestart met witte voorbumper, barslechte omstandigheden . Na alle 3 onze verplichte nightlaps gedaan te hebben zat er niet direct een verbetering in, wat uiteindelijk naar het einde toen het gestopt was met regenen wel had gekunnen, maar 't risico op een contact was groot dus hebben we de toppers laten spelen voor de pole . Peter is voor de remzone naar de 90graden bocht 100m aan 't aquaplaneren geweest toen hij 2 Bmw's inhaalde en kreeg net op tijd terug tractie om zonder te remmen in 4e de bocht door te schuiven om maar te illustreren hoe verraderlijk het was ! 50e
http://www.raceresults.nu/uitslagen//20 ... ce%203.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Qualifying samengevoegd 54e op 61 maar wel geen verdere brokken en klaar voor de race !
http://www.raceresults.nu/uitslagen//20 ... mbined.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Updates foto's & filmpjes volgt hier nog : https://www.facebook.com/pages/Giallo-C ... 9565821336" onclick="window.open(this.href);return false;
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: 24u Zolder 29+30-8-2015 met Abarth

vr aug 28, 2015 09:38

Verstandige keuze om binnen te blijven na de nachtrondjes!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Alfajantje
Junior Member
Junior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: di aug 19, 2014 22:07
Locatie: Meensel-Kiezegem

Re: 24u Zolder 29+30-8-2015 met Abarth

vr aug 28, 2015 17:34

Allen,

Veel succes gewenst, we kunnen er helaas niet bij zijn. :cry:
Maar we volgen de tussenstand wel vanop het werk... en duimen mee voor een goed eindresultaat. :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Groeten, Jan.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: 24u Zolder 29+30-8-2015 met Abarth

ma aug 31, 2015 10:00

Verslag volgt nog ; 's morgens om 6.40u heeft 'n NL Cliocup junior 't nodig geacht om Arne eraf te duwen . Arne de muur in maar OK, de Abarth Chassis geraakt, voorfront vervangen zou niet gebaat hebben ...
Stop'n go & Licentie intrekken van dat jochie zou voor ons 't leed niet ongedaan gemaakt hebben .
We waren foutloos schitterend bezig remonte na 42 min reparatie voorfront (door aanrijding bi't inrijden pits Compact van Euser die voor Arne's neus afremde voor chicane ... die zijn zich wél komen excuseren ! ) en nog eens 30min verloren door 4 afgebroken wielstuds(waarsch. tgv 1e geval) . ...
't mocht niet zijn voor ons .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
elrico
Full Member
Full Member
Berichten: 426
Lid geworden op: do nov 02, 2006 22:01
Locatie: Tienen - België

Re: 24u Zolder 29+30-8-2015 met Abarth

ma aug 31, 2015 11:31

Als "kleine" zich moeit met de "grote" en toch respect afdwingt, getuigd alleen maar van inzet en doorzetting !!!! Net als vorig jaar als underdog vertrokken en toch tot 2 x toe een mooie remonte gemaakt in het algemeen klassement. Tot het noodlot toesloeg ..... Dat alleen al is het het waard om een nachtje door te doen. Om nog maar te zwijgen van de geweldige catering die weer voorzien was, de 2 andere pit-crew teams uit onze gedeelde box sloegen groen uit van jaloezie ( wafels, vers gemaakt pasta, pizza in't groot, hamburgers a volonté, warme croissants .... ) Kortom het was weer de moeite waard om erbij te zijn.
In ieder geval bedankt voor de organisatie, en hopelijk zijn we de volgende editie van de 24H er weer bij !!!!!

Ciao, Eric
1997 Alfa 145 Multirosso
1985 Alfa 33 1.5 QV Grigio Nisida
1984 Alfa Sprint 1.5 QV Bianco Capodimonte
1984 Alfa Giulietta 2.0 Rosso Veneziano
2012 Peug 107

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 551
Lid geworden op: do nov 09, 2006 14:40
Locatie: Ham Belgium

Re: 24u Zolder 29+30-8-2015 met Abarth

ma aug 31, 2015 12:54

We hebben het geprobeerd en hebben het niet kunnen afmaken maar we kunnen niemand iets verwijten, integendeel, iedereen heeft zich voor de volle 100 %(en misschien nog wel meer) gegeven. Mekaniekers, tankers (wat een hondenstiel!),
catering vd Berg, supporters en mederijders nog eens een dikke merci =D> .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: 24u Zolder 29+30-8-2015 met Abarth

ma aug 31, 2015 17:06

We maken het af ! De Race Promo night is 6u40 en dan doen we er ergens nog 'n 3u Race bij : op Spa misschien .
Zo kunnen we er niet mee ophouden hè Ronny we willen wel eindigen in schoonheid . En als 't ons 7 november wéér niet gegund is tja dat moet ik thuis eens gaan klappen, ik wil wel unfinished business afwerken !
Nu op zoek naar een donorkaske .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Aukje&Bart
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 789
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 20:31
Locatie: Helmond

Re: 24u Zolder 29+30-8-2015 met Abarth

ma aug 31, 2015 17:32

Aan het gehele team heeft het niet gelegen. Het werd ons (door andere) niet gegund om de abarth aan de finish te krijgen.
Hopelijk kan ik erbij zijn op de promo night om het avontuur alsnog af te maken met een abarth.
Ik heb er ook dit jaar weer van genoten.
Alle leden van Team Buga badankt!
In ons bezit;
Alfa 156 1.8ts sw 2006 facelift
Alfa 156 1.8ts 2001
Alfa 33 1.7 QV trackday project
Maserati Biturbo
Lancia Thema 8.32 Ferrari
Gehad;
Alfa 156 GTA
Alfa 155 2.5 v6
Alfa 33 1.4 IE
Alfa 33 Imola
Alfa 156 1.8

Gebruikersavatar
centosej
Junior Member
Junior Member
Berichten: 58
Lid geworden op: ma mar 12, 2007 20:46
Locatie: WELLEN

Re: 24u Zolder 29+30-8-2015 met Abarth

ma aug 31, 2015 19:29

Afbeelding

Ondanks dat het door anderen niet gegund was, toch een PriMA prestatie!!! :thumbs:

proficiat aan Arne, Peter en Ron en het hele team!

Wij hebben alvast genoten van de aanwezigheid van een Abarth tussen al dat Duits geweld.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: 24u Zolder'15 met Abarth 509 : Verslag

do sep 03, 2015 16:18

Eindelijk eens wat tijd voor 'n verslag :
De race werd door Arne aangevat in 54e positie, maar we wisten dat we in de qualifs bewust onder onze waarde gebleven waren en de auto gespaard & risico's vermeden . Na een uur lag Arne dan ook al 41e, z'n 2Liter drank was ook al op ... Na 1u30 werd doorgegeven dat Arne even voor een refilleke mocht binnenkomen, die ging het nooit 2 en half uur volhouden zonder 't laatste anderhalf uur gedronken te hebben . We laggen intussen al 36e ...
Arne kwam dus binnen, maar net voor hij de pits indook zette de Compact van 't Euser team zich er nog voor op de ideale lijn(wat uiteraard niet mag ; de inhalende wagen moet vd lijn af) hierdoor was Arne compleet verrast en knalde in diens achterkant . Op 40 minuten werd complete voorfront ; Subframe, radiator, intercoolers, koplampen, bumper, splitter, etc. vervangen ! Toen Ronny met de auto weer buiten reed als 57e stond heel de tribune te applaudisseren voor't team ! Het team van Euser is zich wel direct namens de piloot komen excuseren ; zo hoort het ook . :thumbs:
Ronny heeft 2u30 kunnen afwerken zonder noemenswaardige problemen en Arne's besttijd ook nog verbeterd, Ronny was ook heel constant vanaf de 1e ronde . Dan was het mijn beurt rond 21u want het was donker uiteraard :D . Ik had een paar rondjes meer nodig om in het ritme te komen en SafetyCar en verkeer werkten daarin ook niet mee, maar zodra ik kon blijven rijden verbaasde ik mezelf en iedereen, ik ging ook 2u45 rondmaken dankzij de SafetyCar en ik had net de besttijd naar 1.57.440 gebracht ('t was warm dus minder zuurstof) en ging nog eens goed zitten voor't laatste uur had die tijd zéker nog constant verbeterd geworden ware het niet dat ik in't helling af naar de Villeneuve plots LV onheil voelde : Ik dacht 1st aan 'n lekke band, maar toen ik de pits binnensukkelde viel het LV wiel er gewoon af : alle 4 de wielstuds afgebroken ; klein mirakel dat ik nog tot in de box geraakt was . Waarschijnlijk nog gevolgschade vd 1e aanrijding . Op een halfuur zat er een nieuwe fusee met wiellager en studs onder de auto en kon Arne(max rijduur van 3u kwam te dichtbij voor mij) weer op pad wederom onder't applaus vd tribunes . Ditmaal werkte Arne een probleemloze stint af zij het dat we de remmen moesten ontluchten ; alles wist van de hoge temperaturen . Na wederom 2u30 nam ik weer over na eerst Remblokken V vervangen te hebben en ontlucht . Remmen bleven sponzig en in m'n 3e rondje ging ik rechtdoor zonder remmen via de ontsnappingsroute aan de 90° Rea . Terug binnen voorste blokken vervangen(hadden vloeistof opgenomen) en nogmaals ontlucht . Ditmaal waren de remmen OK enkel de niet meer 100% juiste sporing maakte de auto zenuwachtiger bij de entry en maakte dat ik lang nodig had om me daar aan aan te passen(veel langer dan anders) naar het einde vd stint draaide ik eindelijk weer 1.57 1.58 . Om 4u nam Ronny over en die kon een probleemloze stint afwerken wel waren de Remblokken V + A op dus vervangen voordat Arne weer wegkon . Ditmaal hadden we vooraan Gele Pagid vermits de Ferodo op waren bij Mosa frein... . Arne was 3 rondjes weer op pad en alles was OK ook de gele Pagid voldeden ...
En dan onduidelijk Radiocontact en niks meer, SafetyCar en Arne kwam niet meer door ...
Koud zweet dat uitbreekt, toch iets met de remmen ? Wat gaat er allemaal door je heen ...
Dan het bericht op de timing Crash 509 ... nog meer zorgen . Dan op't moment dat ik op de fiets wou springen brachten ze de auto binnen op de takelwagen en Arne stapte ongedeerd uit de truck : opluchting alom voor Arne .
Dan wil je weten wat er gebeurd is uiteraard . Arne wist nog dat hij vanachter geraakt werd en de muur in getorpedeerd werd . Ik ben eerst solo naar de wedstrijdleiding gelopen en heb als 1e de beelden te zien gekregen ; daar was het overduidelijk : de geel-oranje Clio rijdt bij de Jochen Rindt (nepchicane na de 90°waar je niet kan inhalen) over het gras met LV op de rechterkerb waar Arne nog met RA opreed en lanceert vervolgens Arne naar de muur zonder ook maar te vertragen laat staan te remmen integendeel hij versnelt nog ... Wat die man bezield heeft zal wel nooit uitkomen .
Stan Van Samang reed op dat moment met de Bmw Clubsport vlak erachter, die is de Pits binnengereden en wou niet meer de baan op zolang die gek met die Clio reed ... Patrick Engelen reed daarachter met de Radical en diens bloed kookte bij het zien van deze waanzinnige aktie ...
Nadien is Ronny met Arne nog naar de beelden vd wedstrijdleiding gaan kijken . De wedstrijdleiding deed geen uitspraken, maar je kon hun gedachten wél aflezen ...
Voor ons was het echter wel Game Over, Chassisbalk verbogen ; te herstellen, maar niet op locatie en ook de motordistributie was doorboord .
Een zeer betreurenswaardig einde aan de inhaalrace die we aan't afwerken waren : voor de laatste stop lagen we 35e ...
De Abarth heeft bewezen tussen de grote jongens niet te moeten blozen integendeel sommige grote moesten flink blozen .
Het feestje voor het bijna 40-koppige team én de 200 gasten met 100 500'jes die zondagmiddag in de Paddock hun opwachting zouden maken was daarmee mooi verknald .
We hadden een sanctie kunnen eisen tegen die piloot, maar dan hadden we vooral zijn team & medepiloten getroffen en die wisten zelfs van niks, ze zijn er vandaag pas achter gekomen ...
Bovendien had een sanctie onze Abarth niet terug in de race gebracht of 't leed ongedaan gemaakt .
Ik heb mezelf en onze mensen ervan weerhouden om bij't Clio team de boel op stelten te gaan zetten ; 't is niet omdat 1 man alle zin voor realiteit kwijt is dat je er soortgelijk op moet reageren : zo ontstaan oorlogen .

Wij blijven niet bij de pakken neerzitten en de heropbouw vd 509 is al begonnen, 7 november rijden we de RacePromoNight 6u40min en mogelijk 3 & 4 okt 3u BGDC op Spa om de 9u20 die ons ontzegd zijn alsnog vol te maken .
Eigenlijk heeft de Abarth geen kik fout gedraaid en was alle oponthoud te wijten aan fouten van tegenstand, 3 piloten hebben volledig foutloos, snel en goed gereden . Het team was outstanding(omstaanders stonden met open mond te kijken hoe snel ze een gehavende auto weer in een frisse omtoverden) & Catering Van den Berg heeft menig team groen doen uitslaan van jaloezie !

Ronny en ik wilden eigenlijk na de 24u een punt zetten achter de competitie, hopelijk wordt ons dat nu gegund met de RacePromoNight om daarna anderen te gaan begeleiden en opleiden op trackdays .
De Abarth zou best nog eens 24u kunnen doen met nog wat jonge talenten begeleid door 2 oudjes die het team runnen (Ronny & ik) . Eigenlijk is rijden én organiseren een zware opgave, maar toch heb ik super genoten van m'n stints tijdens de nacht (en verbaasd wie ik allemaal ter plekke liet ; die we overdag niet konden volgen ... zelfs "Platte Kevers" met 3x onze paarden) .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6683
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: 24u Zolder'15 met Abarth 509 : Verslag

do sep 03, 2015 17:15

Mooi verhaal Peter, enthousiasme en gevoel komt er prachtig in over :thumbs:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
elrico
Full Member
Full Member
Berichten: 426
Lid geworden op: do nov 02, 2006 22:01
Locatie: Tienen - België

Re: 24u Zolder'15 met Abarth 509 : Verslag

do sep 03, 2015 20:10

Peter,

Moest je ooit stoppen met racen..... is er zeker en vast een mooie toekomst voor je weggelegd als commentator/schrijver/recensent !!!!!

Het was leuk om mee te draaien in het team en wie weet komen we volgende keer wel met een mooi resultaat over de streep!!!

Hopelijk tot binnenkort.

Ciao, Eric
1997 Alfa 145 Multirosso
1985 Alfa 33 1.5 QV Grigio Nisida
1984 Alfa Sprint 1.5 QV Bianco Capodimonte
1984 Alfa Giulietta 2.0 Rosso Veneziano
2012 Peug 107

Gebruikersavatar
Aukje&Bart
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 789
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 20:31
Locatie: Helmond

Re: 24u Zolder'15 met Abarth 509 : Verslag

do sep 03, 2015 21:24

We hebben bewezen dat er niet te spotten valt met een kleine Abarth.
We hebben veel pech gehad maar we hebben ons er doorheen geslagen.

Ik ben er 7 nov bij voor technische ondersteuning.
Succes met de ombouw van de Abarth.
Gr bart
In ons bezit;
Alfa 156 1.8ts sw 2006 facelift
Alfa 156 1.8ts 2001
Alfa 33 1.7 QV trackday project
Maserati Biturbo
Lancia Thema 8.32 Ferrari
Gehad;
Alfa 156 GTA
Alfa 155 2.5 v6
Alfa 33 1.4 IE
Alfa 33 Imola
Alfa 156 1.8

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: 24u Zolder'15 met Abarth 509 : Verslag

vr sep 04, 2015 08:53

Mooi verslag Peter, jammer van de grote tegenslag maar de prestatie is neergezet, respect voor de de houding richting het ongeleide projectiel.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: 24u Zolder'15 met Abarth 509 : Verslag

vr sep 04, 2015 11:21

Mooi verslag.

Geeft duidelijk weer dat autoracen in endurance races heel veel aspecten heeft.
Vooral teamwerk en doorzettingsvermogen worden beloond.

Helaas doen vaak actie's van anderen de inzet op een gegeven moment teniet.

Succes met de plannen.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Terug naar “Racen - Algemeen”