Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 10:13

Hoe was het, heb wel de uitslagen bekeken, maar ben benieuwd naar de verhalen

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 19:59

Bij deze mijn verslag.
Alvast vooraf samenvattend: het was SUPER!

Doordat mijn vorige (en eerste) race zo slecht verliep had ik besloten het dit keer niet weer zo rommelig te laten verlopen.
Toen had ik een onderstel wat ik nog niet getest had en waarvan ik nauwlijks begreep hoe dat werkte, lekkende remmen en een grindbakactie die een voortijdig einde aan de fun maakte.
En ik zag dat vorige keer iedereen een monteur/helpende hand had, dus dat wilde ik ook wel nu :D
Zodoende heb ik Jaco van JSRacing meegevraagd omdat hij mijn auto van tijd tot tijd in onderhoud heeft.

De avond ervoor alvast een van der Valkje geboekt in Assen en om een uurtje of 20.00 uit Amsterdam vertrokken.
Jaco zou de volgende ochtend volgen met de auto en spullen.
Om 06.00 uur ging de wekker en toen ik de gordijnen opende wilde ik die eigenlijk gelijk weer dichtdoen: het regende dat het goot.. :shock:
Aangezien ik geen regenervaring had en Assen een nieuw circuit voor mij was stapte ik niet echt vol zelfvertrouwen in m'n overall.

Op het circuit aangekomen samen met Jaco direct de regenbanden eronder gezet.
Binnen de kortste keren was ik, ondanks het afdakje van Jaco's busje, doorweekt.
Mark Roffelsen zag dat en bood aan zijn pitbox te delen.
Thanks nog, dat maakte alles weer een stuk aangenamer! 8) =D>
Na de keuring nog even alles nalopen en de vrije training kon beginnen.
Iewat zenuwachtig rustig m'n eerste rondjes gedraaid en al snel bleek dat mijn regenbanden ERG veel grip gaven!
Ongelofelijk wat die banden kunnen in de regen!
Experimenteren met de remdruk leverde nog twee keer een stevige glijder op die ik nog maar net kon corrigeren.
Maar ook daar vond ik uiteindelijk de juiste stand.
Onderstel hier en daar nog wat aangepast op advies en met hulp van Jaco.
Mijn snelste tijd kwam op 2:28.33.
De banden gaven me wat meer zelfvertrouwen en bij de tijdtraining resulteerde dat in 2:25.94.
Goed voor een derde plaats.

Toen Race 1, om 10:50.
Mark had in de box nog wat last-minute probleempjes met de banden.
Het leek mij solidair even te wachten en samen weg te rijden voor de opstelling.
Toen ik uitreed zag ik net de karavaan achter de pacecar wegrijden.
Een grote boze man met rode vlag versperde ons de weg en we kregen te horen dat we uit de pitstraat konden vertrekken.
Ok, shit happens, geen probleem.
Maar wat niet de afspraak was gebeurde wel: de Volvo's startte gelijk met de Alfa's :evil:
Met andere woorden: om vooraan te komen moest ik me dus eerst tussen zo'n 20 Volvo's heenwerken.
Sorry, maar damn wat rijden daar een aantal kranten tussen zeg!
De ene glijder na de andere.
En de betekenis van een blauwe vlag scheen ook bijna niemand te kennen.
Een paar keer gebeurde het dat ze kosten wat het kost voor wilde blijven, daardoor te hard door de bocht gingen en ineens achterstevoren stonden.
Het was echt slalommen achterin het veld.
Zij namen het getal 360 van hun auto wel erg letterlijk.
Maar hoe verder ik naar voren kwam hoe beter ze werden (logisch natuurlijk).
Daar was het soms stevig aanpoten voordat ik er voorbij kon! :shock:
Maargoed, aan de andere kant dus ook weer erg leuk want daardoor was het wel echt racen en lekker competitief!
Race 1 haalde ik de een na snelste rondetijd van 2:22.59.

Voor Race 2 bleef ik, wat ik nooit had verwacht die ochtend, hopen op regen omdat de baan hier en daar al droge plekken begon te vertonen.
Die regen kwam gelukkig, zij het maar matig.
Na de start al redelijk snel Bart-Jan in weten te halen en daarna zat ik direct vrij dicht achter Marc's TB.
Die op een gegeven moment in een bocht even de controle verloor en driekwart in de rondte schoof en dus stilstond.
Dat was mooi voor mij want nu reed ik op kop! :D :D
Een bijzonder moment want dat had ik natuurlijk NOOIT verwacht.
Al vrij snel zat hij weer achterop mijn bumper te pushen.
Waardoor ik door de druk ook bijna een paar keer een fout maakte.
Uiteindelijk was Marc degene die weer een foutje maakte wat mij weer wat voorsprong gaf.
Soms was het nog knap lastig door de Volvo's heen te komen die we begonnen tegen te komen.
En ook daar had ik soms weer wat profijt en dan weer Marc.
Uiteindelijk heb ik na Marc's eerste schuiver iets van 9 ronden op kop gereden.
Tto en met de laatste ronde.
Ik kon de overwinning dus al ruiken!
Maar in een van de laatste bochten ging het toch nog mis..
We naderden twee Volvo's, ik twijfelde omdat ik niet teveel risico meer durfde te nemen.
Marc niet, en die spoot ineens voorbij.
Zo ongeveer ging het..weet het niet meer zeker want wil het liever vergeten.. :cry:
GVD! :wink:
En zo geschiedde het dat de TB met slechts een tiental meter voorsprong als eerste over de finish vloog.

Jammer aan de ene kant, maar man wat een adrenaline al die rondes lang!
Echt super!
Rondetijd hier was 2:20.99, vier tienden langzamer dan Marc.
Dus jullie begrijpen: dit smaakt naar meer en 9 en 10 juni ben ik zeker weer van de partij.
Niet dat ik op een droge baan de illusie heb de TB te kunnen verslaan hoor :wink:

Maar ik was erg blij als tweede geeindigd te zijn op Assen.
Zal wel niet snel nog een keer gebeuren.
En hopelijk is er wel een wat voller startveld de volgende keer..

Bij deze de eerste foto's.
De rest volgt nog.
Geleende camera, batterij leeg blabla.
Filmpjes gemaakt door mijn vriendin zal ik dan ook op YouTube zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@ Pieter, leuk dat je er nog even was!
Volgende keer praten we wel wat uitgebreider bij.

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 20:16

Tsja wat zal ik zeggen. Het was om de beginnen nat, erg nat. Lag in de tweede ronde van de vrije training al in de grindbak. In sturen iets te vroeg op het gas en voor ik "shit" kon denken lag ik er al in. Verkeerde banden meegenomen. Ik bleek uiteindelijk intermediates meegenomen te hebben en Geert, Bastiaan en Marc reden op full wets. Ik zag ze door mijn zijruit aan den einder verdwijnen :cry: . Ik was gelukkig nog wel sneller dan de Volvo's. Voor de eerste race op de laatste nipper nog wat aan de afstelling veranderd en daardoor vergeten brandstof te tanken. Na zes ronden was het feest over. Beetje wet van Murphy die eerste race. Wel lekker volvo's ingehaald.

Race twee moest ik op P20 starten. De baan werd droger en droger en ik kon wat meer snelheid maken. Weer alle volvo's voorbij maar Marc, Geert en Bastiaan zag ik pas in de pits terug. Nogmaals proficiat aan Marc, Gert en Bastiaan. Vooral de tweede race was leuk omdat Marc flink moest trappen voor z'n centen. Het verschil op de meet was 0,6 seconden! Close racing in de SI! Geert werd tweede. Ik zag bij de pits rooije koppies en enorme grijnzen op de gezichten omdat we het zo naar ons zin hebben gehad, wat mij betreft de essentie van de Squadra Italia. Robbert Bijl kwam ook nog even kijken. Hij kon niet meedoen omdat zijn motor was in de voorbereiding stuk gegaan. Tof dat je bent gekomen om ons aan te moedigen!

Ik heb ondanks dat ik niet kon aanhaken een superleuke dag gehad, weer wat tips en ideen opgedaan voor de ontwikkeling van de auto en ik ben weer heel thuis. Op naar Juni!

Foto's volgen nog.

@ Marc, heb jij nog beeld materiaal?

Later!!

Mark

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 20:18

Super racing zou ik zeggen Geert! Top, jammer dat ik er niet kon zijn, maar ik had niet eens regenbanden gehad :(
Aanstaande maandagmiddag wel naar Assen toe met de Vijverberg Trofee, tenminste als het weer het toelaat. Aanstaande vrijdag op Zandvoort met de HARC dag. Dus jongens, komt ooook!

Michel

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

Re: SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 20:23

Hoe was het, heb wel de uitslagen bekeken, maar ben benieuwd naar de verhalen
Lenz,

Waar pik je die resultaten op dan (ik ben er vanuit gegaan dat je dat via internet doet)? Ik kan de uitslagen op internet niet terugvinden laat staand de tussenstand in het kampioenschap.

Mark

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 20:26

Toffe pic's Geert. Ben benieuwd naar de rest!

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 20:48

Klik hier voor de samenvatting van de 2e race.

Heb nog nooit zoveel lol gehad in de regen, en de finish was zeker close.
De enthousiaste verhalen van de andere heren hierboven zeggen genoeg.
Op 9 en 10 juni verwacht ik wel vele meer volk, dan wordt het nog leuker en gezelliger!

Pole en 2 overwinningen :driving:

Uitslagen kan je hier vinden
Laatst gewijzigd door TurboMarc op za mei 12, 2007 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 20:57

Bastian is gewoon Bart-Jan hoor. Ze kunnen beter races organiseren bij de DNRT/ACNN dan tikken....
Laatst gewijzigd door Bartman op za mei 12, 2007 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 21:06

nog wat pics van mijn broer Pedro, net als het filmpje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 21:11

@ Bart-Jan: waarvan akte! Ik had het natuurlijk ook gewoon even kunnen vragen :wink: . @ Marc: de site uit jouw link had ik al gevonden alleen stonden en staan de uitslagen van Zandvoort er niet in. Mooi K.. daar was ik de snelste :evil:

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 21:18

Klik hier voor de samenvatting van de 2e race.
Jerry the Plougher?? :lol:

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

Re: RE: SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 21:18

Bastian is gewoon Bart-Jan hoor. Ze kunnen beter races organiseren bij de DNRT/ACNN dan tikken....
Nou, organiseren.... in de briefing zeggen dat de verschillende klassen het een halvem minuut er tussen worden gestart om vervolgens het hele pak tegelijk weg te sturen.. Geert werd tijdens race 2 in de eerste bocht gesandwiched door twee overmoedige volvo's.. Als ze dat niet hadden gedaan had ik wellicht nog met je kunnen race om P3. Wel aardige bemanning van de baanposten overigens.. en verder geen klachten..

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

Re: RE: SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 21:29

Klik hier voor de samenvatting van de 2e race.
Jerry the Plougher?? :lol:
Da's engels voor Geert ... de ploeger. Nieuwe hobby naast de SI geert? :wink:

@ Marc; Goed fillempke Tof dat je broer het geduld had mij ook nog even op de korrel te nemen :lol:

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 21:40

Nou, organiseren.... in de briefing zeggen dat de verschillende klassen het een halvem minuut er tussen worden gestart om vervolgens het hele pak tegelijk weg te sturen.. Geert werd tijdens race 2 in de eerste bocht gesandwiched door twee overmoedige volvo's.. Als ze dat niet hadden gedaan had ik wellicht nog met je kunnen race om P3. Wel aardige bemanning van de baanposten overigens.. en verder geen klachten..
Door die overmoedige Volvo's raakte ik gelijk al naast de baan en het scheelde niet veel of ik was de controle over de auto verloren.
Wel had ik een nogal matige start want ik was even niet goed op de hoogte van de startlichten.. :oops:
Vanuit de pitstraat moest ik wachten tot rood groen werd.
Hier was dat natuurlijk dat het licht uitging.
Vandaar dat ik net even te laat op het gas ging..

Voor de rest erg aardige mensen allemaal, niks op aan te merken.
Vooral de grote vrijwel tandeloze man met baard aan het einde van de pitstraat was super!

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: SQUADRA ITALIA Assen

za mei 12, 2007 21:44

Klik hier voor de samenvatting van de 2e race.
Grrr..het einde kan ik niet te vaak zien hoor.. :twisted: :twisted:

Terug naar “Racen - Algemeen”