Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

ErAn racing data Skylimit

di apr 24, 2007 14:05

Telkens op circuit Zolder tenzij anders vermeld . www.eranracing.be www.skylimitevents.be .

25-4 Trackday (Ik ben er zéker voormiddag als instructeur, namiddag na eerst de kinders 's middags af te halen), Theo Romeo & Diele zouden er ook zijn .
23-5 Trackday
6-7 Trackday in Zandvoort !
15-7 Skylimit Race !
17-8 Trackday
19-9 Trackday (Free Driving 15u-18u)
10-10 Free Driving
29-10 Trackday Francorchamps !
31-10 Trackday
1 & 2/12 200km. Skylimit race !
29-12 Skylimit Race

1 & 2 december wil ik ab-so-luut bij zijn (als onze 156 dan niet klaar is zal't nooit zijn tenzij we'm weeral onklaar gemaakt hebben...) . Andere races zie ik ook wel zitten alsook Trackdays maar ik moet wel voldoende verlofdagen bewaren voor de familievakantie ook... . Mij herken je aan witte helm en top met groen-wit-rode striping die bottom overgaat in rood-geel-zwart en met een actuele Alfa (wisselt nogal eens : nu donkergroene 159SW) en op races met 156 race uiteraard .

Wie van jullie verschijnt ook op 1 vd aangegeven dagen ?
Laatst gewijzigd door BugAlfa op ma jan 21, 2008 14:28, 2 keer totaal gewijzigd.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
jeroen75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 14:06
Locatie: Ede

RE: ErAn racing data

di apr 24, 2007 15:06

Deze zomer wil ik toch zeker een trackday meepakken! Maar het ligt aan de auto welke...
hij moet eerst helemaal goed voor elkaar zijn en dan kom ik een (of meerdere) dagjes zolder onveilig maken! (wel eerst een ochtend cursus bij eranracing uiteraard)

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: ErAn racing data

di apr 24, 2007 19:56

@ Bugalfa, zie ik je misschien morgen wel, wordt mijn eerste keer :shock:, gewoon met wit Supertje,
de andere en beetje voor deze doeleinden aangepaste Juul heeft er nog niet zo'n zin in
trasforma il meglio in massimo

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

Re: RE: ErAn racing data

di apr 24, 2007 20:11

@ Bugalfa, zie ik je misschien morgen wel, wordt mijn eerste keer :shock:, gewoon met wit Supertje,
de andere en beetje voor deze doeleinden aangepaste Juul heeft er nog niet zo'n zin in
Ben je er de hele dag Roland?? Of rijd je 's morgens de racing experience?
Misschien tot morgen dan, ik ben er hoop ik rond een uur of 12 met 2 Alfa's.
Theo Romeo
Afbeelding

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: ErAn racing data

di apr 24, 2007 21:34

Ik met 2 MB's :lol:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: ErAn racing data

di apr 24, 2007 22:58

De racing experience en dan misschien in de middag even kijken en mischien rijden afhankleijk hoe
de auto zich houdt
Had nml een andere gepland maar die laat het nog even afweten, heb de witte uit de winterstalling getrokken,
maar die wil ik eigenlijk een beetje sparen , gewoon lijntjes rijden dus en geen risico's

Zie jullie morgen wel :lol:
trasforma il meglio in massimo

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: ErAn racing data

wo apr 25, 2007 08:44

19 September lijkt me wel wat (andere data: auto nog niet klaar of op vakantie)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: ErAn racing data

wo apr 25, 2007 19:16

Diele gaat met een hele grote smile naar bed (vroeg) :D

Helaas zwarte vlag na dat m'n Yamaha R1 demper uitgefikt was (97.7 DB) :evil:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: ErAn racing data

wo apr 25, 2007 20:39

Heb me ook goed geamuseerd :wink: , wel erg zwaar voor de remmetjes :shock:
@Diele zag je trouwens nog glijden in de Villeneuve :lol:
@Theo, Ts je gaat goed strak, mooi om te zien, was wel erg druk in jullie reeks :shock:
@Bugalfa, thanks voor de aanwijzingen, jullie zien me zeker nog terug :P

Maatje met Giulia had ook de zwarte vlag, 95,3 DB, lijkt me niet te kloppen of hebben ze in de middag
andere waarden waaraan ze zich moeten houden, hij was zeker niet de luidste van de groep ?
trasforma il meglio in massimo

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: ErAn racing data

wo apr 25, 2007 22:22

Ik snap het ook niet.... die K#t Kevers en die blauwe TT maakten een hels kabaal.... :?

Volgens mij was m'n auto vrij stil... :roll:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: ErAn racing data

wo apr 25, 2007 23:02

@ ro

Ja Diele was iets te enthousiast de eerste ronde..... was hem twee keer kwijt.. :oops:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: ErAn racing data

do apr 26, 2007 00:12

@ ro

Ja Diele was iets te enthousiast de eerste ronde..... was hem twee keer kwijt.. :oops:
Did'nt I tell u?? :lol:
Qua geluid; bij het uitkomen van de kanaalbocht wordt (of toch iig werd) geluid gemeten. Ik heb het op motorciruitdagen wel gezien dat bv 2 of meer twins (duc/aprilia etc) tegelijkertijd op t gas gingen daar en dat de uitlaatgeluiden elkaar min of meer versterkten.De geluidsman ziet een geluidsoverschrijding en een startnummer en meld dat aan de zwarte vlaggenman bij start/finish>t hoeft dus niet noodzakelijkerwijs zo te zijn dat die iemand in zn eentje te veel geluid heeft maar samen met anderen wél op dat ene meetpunt...Maar ja als je al je demping uit je pijp gebrand hebt zal ie wel te veel kabaal gemaakt hebben.... :lol:
Grtz,frank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: ErAn racing data

do apr 26, 2007 09:36

Geluid is helaas 'n cadeautje van de groene jongens ; Je gaat beter voor een diepe zware brom dan een hoog fel schel geluid . Opschakelen na de kanaalbocht is een optie, maar let op soms is er ook nog een 2e meetpunt voor de 90° en ze gaan sowieso op de transponder voort .
@ Theo : 't was kort (m'n oudste dochter moest terug opgehaald bij dansles en aangezien pappie vrij had...) maar toch leuk je even gezien te hebben ...in de pitlane(je ging tanken) die 75 ziet er beter uit dan je liet uitschijnen .
@ GiuliaBianca (Roland dus) : Dat stuur is idd. heel indirect ; als je een trackversie maakt zou ik er een kortere directie opzetten : ik denk dat OMP ze aanbiedt . Achter de Pacecar (een groene 159sw...) deed je't niet verkeerd en gebruikte je als een van de weinigen de volle baanbreedte zoals't hoort . Die VW "Dolf" hield de boel wel flink op . Wie was trouwens je kompaan met die andere witte Giulia ? Toen ik jullie wagens in de Paddock ging bewonderen viel m'n oog op z'n banden : "reduces Co2" :lol: : die groene inwoners van Zolder (die zich daar gevestigd hebben met het oogmerk hun groene overtuiging ten gelde te maken) zullen't waarderen ! :wink:
@ Diele : Ik ben je mislopen maar dat komt wel OK een volgende maal .

Tja en dan kan je je voor't eerst in bijna 1 jaar weer eens vrijmaken en dan stuurt Peter Baert (www.pitstop.tv) z'n cameraman ineens mee :oops: (notabene in die "Dolf") met de woorden "die zwijgt geen seconde" en dat was ook nodig bij die jongedame... Op de ErAn of Skylimit site zal je binnenkort een filmpje vinden met o.a. een witte Giulia...

Een waterkansje dat ik 23-5 de 156 bijheb voor de namiddag...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: ErAn racing data

do apr 26, 2007 17:52

@Peter,

Heb de andere Juul wat aangepast voor circuitrijden, wel niet extreem moet ook nog op straat kunnen,
zitten geventileerde remmen onder, zwaardere veren, regelbare gasdempers, GTA stuurarmpjes, kleiner stuur,
period correcte kuipjes, magnesium wielen,....
Maar indien het circuitrijden de bovenhand gaat nemen dienen deze aanpassingen extremer te worden denk ik,
vooral de remmen ! en zal er ook een kooi in moeten maar dat is voor de toekomst, eerst dit maar eens goed onder de knie krijgen :wink:

Je vergist je denk ik, ik heb achter Roy met de GT gereden, maatje achter jou in de SW
Maatje is Frank vd Linden, de Ti Super rep, idd Conti ecocontact :wink: , het ene compenseert het andere :wink:

Ben benieuwd naar dat filmpje, wel leuk als we erop zouden staan 8)
trasforma il meglio in massimo

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

RE: ErAn racing data

do apr 26, 2007 18:12

Ik heb geweldig genoten, voor het eerst sinds 11/2 jaar weer eens op het circuit en de 75 ging heel aardig maar had zeker wat seconden gewonnen met slicks want het was nogal slipperig in de bochten met oude straatbanden.
Tevens reed er nog een Giullietta met rolkooi (Pierre als ik het goed heb..), we hebben nog naar elkaar gezwaait op het rechte stuk, en een rood Belgisch sprintje welke me vaag bekend voorkwam uit een topic gestart door ReesCees. ROnd half 5 stond er ook nog een 155 in krijgsuitvoering in de paddock.

@GB; leuk om de 2 witte Giulia's te zien staan, hoog hebbe gehalte
@Diele; bedankt voor het gezelschap, volgende keer weer!!! Eerst nog ff aan de Mercedes sleutelen (sper).
@POP; Bedankt voor de foto's, veel en mooi (en snel!)
@BugAlfa; ik was enigzins verbaasd dat je wist wie ik was in eerste instantie.., het duurde enkele seconden voor m'n frank viel maar dat had je al in de gaten.

Zal t.z.t. wel wat foto's posten..
Theo Romeo
Afbeelding

Terug naar “Racen - Algemeen”