Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Eerste race Squadra Italia!

za mar 31, 2007 19:27

Zo, bij deze de eerste bevindingen en foto's van de eerste race van dit seizoen.
Filmpjes volgen later.

Was vandaag superlekker weer.
Kon me geen betere dag wensen om mijn allereerste wedstrijd te rijden!

Het ging allemaal nog lang niet zoals ik wil dat het gaat, maar dat komt wel.
Dikke duim omhoog in ieder geval naar Mark en Peter die de spacers van hun TB opofferde zodat ik met m'n slicks kon rijden! 8)
Zonder spacers liep de velg nl tegen de remklauwen aan.
Anders had ik dus op m'n straatbanden moeten rijden.

De remdrukverdeler en mijn nieuwe verstelbare Intrax onderstel brachten echter wel veel beginnersproblemen met zich mee.
Daar heb ik toch echt nog een keer een rustige dag voor nodig om uit te zoeken wat daar nou allemaal uit te halen valt.
Was het nu de dag niet voor en daarom zwabberde de auto nog teveel alle kanten uit.

2:12.4 is niet onaardig denk ik, maar daar moet zeker nog wat af te snoepen zijn!

Helaas begaven na de derde ronde in de tweede wedstrijd mijn remmen het.
Met een stevige ploegtocht (ik doe m'n achternaam weer eer aan) in de grindbak van de Audi-S.
Gelukkig deed alles het nog, maar bij de achterklauwen liep de vloeistof eruit.
Geen remdruk meer en dus een afgebroken tweede wedstrijd.

Met wat aandraai en bijvul werk toch nog veilig thuis kunnen halen (is een straatauto).
Volgende wedstrijd maar eens aan een trailer/auto ambulance gaan denken..

Maar al met al: erg leuk en een superleerzame dag!
Op naar de volgende wedstrijd.
Waar ik dan hopelijk wat beter voorbereid aan de start verschijn.

En hopelijk ook in een wat voller veld (vandaag slechts 5 Alfa's..)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5582
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Eerste race Squadra Italia!

za mar 31, 2007 19:36

wie was dan de 5e?? Ik tel er maar 4.. BJ ook aanwezig??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Eerste race Squadra Italia!

za mar 31, 2007 19:45

Mark Roffelsen, Peter/Mark Rietkerk, Armando Dos Santos, Robbert Bijl en ik.

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Eerste race Squadra Italia!

za mar 31, 2007 19:45

BJ was er wel, maar zonder auto.
Kwam kijken bij de eerste wedstrijd.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Eerste race Squadra Italia!

za mar 31, 2007 19:57

Ik heb de 2e race gezien en buiten de lage opkomst was het toch erg leuk om te zien.
Ik telde 4 75's en een giulia. Was onder de indruk van de nummer 1 in de rode praxis 75 (met snelle V6?) ben benieuwd naar de ronde tijden, maar de gang zat er zo op het oog aardig in. De 75 V6 en de rode giulia en de zwarte TB zaten dicht bij elkaar en geert kon het ondanks het vermogensverschil nog aardig bijbenen. Lette even niet op en zag geert in de grindbak bij de audi s om vervolgens de bandenstapel te raken, bleek dus later dat hij geen remmen meer had, nog goed afgelopen denk ik. De laatste alfa was een rode 75 TS die wat achter bleef en volgens mij een vermogensprobleem had.
Was weer een goede motivatie om een stapje harder aan de race155 te gaan werken, want het begint zo wel te kriebelen hoor.
Hoop op meer deelnemers in volgende wedstrijden

Busby

RE: Eerste race Squadra Italia!

za mar 31, 2007 21:05

Ben er vandaag ook bij geweest, heb enorm genoten van de races en de ambiance er omheen. Het weer was super voor een eerste race !!!!
Ondanks het vrij kleine startveld heb ik toch mooie races gezien, goede inhaalacties, de snelheid zat er goed in, felicitaties aan de mensen op het podium !

alf_alfa

RE: Eerste race Squadra Italia!

za mar 31, 2007 23:31

@ Geert,

Je zegt een straat alfa 75..... ik zie alleen geen kentekenplaat...had je die eraf gelaten om wat gewicht te besparen :)

Anyways, volgende keer is er een V6 75 extra aan de start aanwezig hoor ;)

Michel

niels.denotter

RE: Eerste race Squadra Italia!

zo apr 01, 2007 01:48

Had gehoopt mijn auto af te hebben maar ben bang dat ik nog wel even wat wedstrijden moet wachten.

Ben wel wezen kijken, helaas later dan gehoopt en aangezien ik me gaandeweg ook een alfist begin te voelen is
het gewoon gaaf om Alfa's te zien racen!! Enne Geert, alle lof hoor. Heb de laatste race bekeken vanaf de tribune tussen
Slotemaker en Audi S. Kon zien dat je meerdere keren problemen had bij het aanremmen maar moet wel zeggen dat
je strakke lijnen reed en zo terug kon komen. Je klonk in ieder geval wel het vetst! Geen idee wie nr. 104 was maar
ben wel erg benieuwd naar waar hij mee reed, klinkt lullig maar echt opschieten deed hij/zij niet. Aangezien de tijden
van de "kopgroep" waarschijnlijk redelijk bij elkaar in buurt lagen kunnen jullie echt wel tevreden zijn. Weet dat de 944's
tijdens de 4 uurs race grotendeels niet onder de 2:14 reden. Zelfs een aantal compactjes reed niet sneller dan 2:14,
terwijl deze auto's met Paulien en Erik Zwart achter het stuur 2:06 doen.

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Eerste race Squadra Italia!

zo apr 01, 2007 09:21

Ik heb me prima vermaakt gisteren en daar gaat het om!
Ons turbootje had nog geen meter gereden dus in het begin even rustig aan gedaan.
We bemerkten wat gebrek aan vermogen. Bij het openen van de computer was ons vermoeden juist, er zat een standaard chip in.
Met ong. 155 pk de V6 redelijk bij kunnen houden. Bijkomend probleem waren de remmen. Volgende punt om nog even na te kijken.
Elke keer bij het intrappen van het pedaal was het een verrassing of hij bij het aanraken aan ingreep, bij het intrappen of helemaal niet reageerde en ik dus
al pompend tot remmen moest komen.
Had een super start, van p1 naar p3 in de eerste ronde. Blijkbaar heeft de standaard chip een beveiliging bij 6500 toeren want in de 2e ronde ging het mis.
Vermogen was weg, pingelsensor had ingegrepen of zoiets. Mark en Armondo kwamen voorbij...
Na 10 seconden kontakt aan en uit gezet en auto ging weer, maar mijn achterstand op Mark was te groot. Moest nog een paar keer contact aan en
uit zetten tijdens de race en door af en toe blokkerende remmen (aanremmen audi S) werden mijn banden ook steeds minder. Vooral met al dat grind eraan.
Heb Armondo nog wel kunnen inhalen.
Ben benieuwd wat de auto gaat doen met de snelle chip (ong. +45 pk) Nu reed hij al 2:08,75 :!: (met remproblemen 8) )
Hulde aan de nieuwkomers, voor al Mark Roffelsen Pool en 2x winnen =D>

Een voller startveld zou het geheel veel leuker maken, zeker voor het middenveld.
Ik heb er alle vertrouwen in dat dat gaandeweg het seizoen zeker gaat gebeuren :D
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Eerste race Squadra Italia!

zo apr 01, 2007 09:36

@ Geert,

Je zegt een straat alfa 75..... ik zie alleen geen kentekenplaat...had je die eraf gelaten om wat gewicht te besparen :)

Michel
:D
Vond het wat amateuristisch staan.
Maar dat was achteraf wel goed in lijn geweest met mijn gepruts en gestress ter plaatse :wink:

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Eerste race Squadra Italia!

zo apr 01, 2007 09:59

2.08 :!: , dus dat waren de tijden van de koplopers? Lijkt me serieus snel
Of lag dat iets lager, wat voor motor zat er in die 75, klonk als een V6 en die auto lag super strak in de bochten.

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Eerste race Squadra Italia!

zo apr 01, 2007 10:16

Enne Geert, alle lof hoor.
8) Thanks!

Weet iemand overigens wie er gisteren foto's stond te maken langs de baan?
Groen hesje aan enzo, vrij professioneel ogend.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4366
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Eerste race Squadra Italia!

zo apr 01, 2007 10:23

Enne Geert, alle lof hoor.
8) Thanks!

Weet iemand overigens wie er gisteren foto's stond te maken langs de baan?
Groen hesje aan enzo, vrij professioneel ogend.
Zal wel iemand van autofoto's.nl zijn geweest of een andere fotosite op internet. Loop er een paar langs, denk dat je jezelf snel genoeg terug vind. Die site's zijn doorgaans overzichtelijk op datum en evenement in gedeeld.

Hoop trouwens de race gelederen ook te komen versterken maar dat gaat nog wel een tijd duren. Helemaal vanaf de grond opbouwen gaat zo veel tijd in zitten. :( En dan sla ik al dingen over die ik in gedachten had. :(
Maar niet getreurd, zelf aan het langste touwtje zit een eind. :D :D Ooit rijd tie weer. Planning is dit jaar einde seizoen/winter nog een beetje testen. Volgend seizoen vanaf begin aan de start.

Mzzl,
DJ

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: RE: Eerste race Squadra Italia!

zo apr 01, 2007 10:43

2.08 :!: , dus dat waren de tijden van de koplopers? Lijkt me serieus snel
Of lag dat iets lager, wat voor motor zat er in die 75, klonk als een V6 en die auto lag super strak in de bochten.
De rode 75 met praxis stickers is idd een V6. Standaard motor en bak, wel ander onderstel.
Heb de bestuurder ook niet op een enekele fout kunnen betrappen :evil:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Eerste race Squadra Italia!

zo apr 01, 2007 10:55

De rode 75 met praxis stickers is idd een V6. Standaard motor en bak, wel ander onderstel.
Heb de bestuurder ook niet op een enekele fout kunnen betrappen :evil:
Chapeau voor hem dan, dat ding ging serieus snel! :shock:

Terug naar “Racen - Algemeen”