Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

(Verzekerings)vragen mbt Squadra Italia

do mar 08, 2007 12:30

Dag binnenkort-collega racerts!

Tussen alle voorbereiding door kwamen bij mij nog enkele, niet onbelangrijke, vragen naar boven.
Aangezien ik dit jaar voor het eerst wedstrijden ga rijden, ben ik van een aantal zaken nog niet echt op de hoogte.

De verzekering.
Ik ben me bewust van het feit dat je zelf moet opdraaien voor materiële schade.
En ook dat vangrails niet echt goedkoop zijn :D
Maar hoe zit het met fysieke schade?
Als ik het goed heb begrepen heb ik met het betalen van mijn licentiegeld tegelijk een (soort WA) verzekering afgesloten.
Maar dat is me dus niet geheel duidelijk.

M.a.w.: als ik in het ziekenhuis beland *klopt snel even af*, zijn de kosten dan gedekt?

En zijn er mensen die verstand hebben van een arbeidsongeschiktheidsverzekering?
Van de ABN kreeg ik te horen dat ik daar geen aanspraak op kan maken bij het 'roekeloos in gevaar brengen van mijn lichaam' :roll:
Ik heb een eigen onderneming en heb zodoende wat rondgekeken op het gebied van dergelijke verzekeringen.

Verder heb ik overigens geen crashplannen hoor :wink:
Better safe than sorry.

Vraagje van andere orde.
Als je een beetje met bandendruk wil experimenteren, hoe doen jullie dat?
Voetpompje mee of bietsen bij iemand met een pitbox?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: (Verzekerings)vragen mbt Squadra Italia

do mar 08, 2007 12:37

Mijn AOV dekt sommige risicosporten niet, maar racen staat daar niet in opgenomen, staan dus met name genoemd in de polis!. Houdt wel rekening met een eigen risico/wachttijd avn 1-3 maanden, staat ook in de polisvoorwaarden.

Eigenlijk adviseer ik je de polisvoorwaarden van ongevallenverzekering, AOV en eventueel andere van belang zijnde zaken gewoon door te nemen. De ongevallenverzekering bij de licentie is een leuk extraatje, tenminste zo beschouw ik het maar. Maar verder regel ik het liever zelf. Als je een goede tussenpersoon hebt kan deze precies de ins- en outs vertellen of uitzoeken, en aan de hand daarvan kan je beslissen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: (Verzekerings)vragen mbt Squadra Italia

do mar 08, 2007 12:40

Welke AOV heb jij? :D
Bij mijn voorwaarden staat racen niet expliciet genoemd, maar toen ik dit aangaf was hun antwoord dat het NIET gedekt is..

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: (Verzekerings)vragen mbt Squadra Italia

do mar 08, 2007 13:29

deels MOVIR, deels AXA. Ik heb net de voorwaarden nageslagen:

Movir sluit uit: grove nalatigheid of opzet (logisch..) een raceongeval is mi geen grove nalatigheid... Sporten worden geen van allen uitgesloten.
En indien er niets over staat, zal men bij een ongeval (want dat is het...) gewoon moeten uitkeren... Want je voldoet aan alle voorwaarden mbt veiligheidsmaatregelen!

AXA sluit uit: wedstrijden met vliegtuigen, acrobatiek met vliegtuigen, en het invliegen van nieuwe of herstelde vliegtuigen... En jawel omdat vliegtuigen met name genoemd worden, moet men bij andere zaken gewoon uitkeren.

Dus kijk gewoon de polisvoorwaarden goed na. Overleg eventueel met je jurist over de implicaties.

Better safe than sorry...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Algemeen”