vr jan 26, 2007 11:49
je 33 wordt geen vol bloet racer, dus koni geel volstaat wel
(kijk naar mijn ex 33, dat ding ging toch aardig af op het circuit, menig 155 Q4 of 75 3ltr kwam gewoon te kort, ligt natuurlijk ook aan de risico's die je wilt nemen met een straat auto, maar ook op pure bochtsnelheid was ik toch erg in het voordeel van een lichte 33)
koni geel tov standaard schokdempers is echt een verademing!!! daarnaast had ik dus polybussen (nog niet alles gemonteerd), maar die voor de stabi aan de voorkant helpen echt goed. Je hebt hierdoor een strakke voorkant waardoor niet 1 wiel gaat doorspinnen als je gas geeft in een bocht (weet niet hoe de bocht op zandvoort heet vlakbij de pit ingang en waarna je omhoog gaat, maar in die bocht kon ik vol op het gas zonder spinnend wiel)
Nu de reden waarom ik mijn 33 heb weg gedaan en waarom ik niet verder ben gegaan met het monteren van polybussen, mijn complete 33 ging scheuren. De reactie stangen achter braken regelmatig af, komt gewoon omdat polybussen eigenlijk te hard zijn voor dagelijks straat gebruik.
verder: koop GEEN omp schijven, doe het aub niet. Ik vind het echt rommel, de blokken is helemaal troep. Blokken binnen 8000km compleet weg, schijven na 15000km compleet naar de kl*@^*. Er zaten gewoon haarscheurtjes rond de koelgaatjes. Spaar liever door voor goede schijven (brembo bijvoorbeeld, wel 2x zo duur, maar ook 10x beter!!)
Voor remblokken, pagid rood remt koud niet goed, maar het remt wel. Net als ferodo 3000. En als ik weg reed met mijn 16V dan ging dat rustig, en als dan het remvermogen bijvoorbeeld maar 50% is, dan geeft dat niet. 2x remmen en ze doen het al een stuk beter als standaard....
Dan over die versnellingsbak, dat is echt onzin. Want alleen de eindoverbrenging is anders. Met andere woorden, daar heb je helemaal niks aan. Er is wel 1 bak die wel helpt, daar liggen de versnellingen dichter bij elkaar. Komt uit een type 1 of 2, maar weet het niet eer uit mijn hoofd welk type, mag j zelf gaan uitzoeken. Vergeet niet de 16V koppeling te monteren. (ik had een versterkte sachs erin, die kon ik op vol vermogen laten schieten en niks slippen). Kijk, als je alleen de eindoverbrenging veranderd dan blijven de versnellingen even dicht bij elkaar. Met andere woorden, met een 1.4 bak ben je NIET sneller of zo. Sterker nog, op zandvoort hoefde ik niet naar 5 toe, dat scheelt 1x schakelen. In alle versnellingen trok hij wel goed door, want je komt niet stil te staan ofzo op een circuit.
2de hands wordt soms aangeboden, ik zie echter geen problemen met 2de hands echter weet je denk ook dat sommige gewoon niet met spullen kunnen omgaan. (anders ar-parts voor een set nieuwen)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S