Rees-Cees

RE: 33 16v fast road en trackday tool?

vr jan 26, 2007 15:10

ja je vergeet het volgende:

je moet alle bussen vervangen voor die paarse dus voor en achter.

een 1300 of 1400 bak pak je van een imola (volgens mij zijn er van de 1300's de meeste gebouwd) je herkend een 1300 of 1400 bak aan een grote blauwe verfstip op het bellhouse.

Hawk blokken zijn duur 200 euro per set en werken niet op de weg. probeer ferodo 3500 (endurance) eens.

geen veerpoot brug er opzetten heeft nul komma niks zin bij een 33 (zit er bij mij ook niet op) en probeer het eens met en zonder stabi aan de onderkant.

succes

Gebruikersavatar
arne
Member
Member
Berichten: 227
Lid geworden op: do sep 29, 2005 23:41
Locatie: Goes

Re: RE: 33 16v fast road en trackday tool?

vr jan 26, 2007 15:18

je moet alle bussen vervangen voor die paarse dus voor en achter.

een 1300 of 1400 bak pak je van een imola (volgens mij zijn er van de 1300's de meeste gebouwd) je herkend een 1300 of 1400 bak aan een grote blauwe verfstip op het bellhouse.

Hawk blokken zijn duur 200 euro per set en werken niet op de weg. probeer ferodo 3500 (endurance) eens.
Ok, een bak moet dus wel te spotten zijn voor niet te gek veel geld. Die bussen zijn dus voor alles wat met de ophanging te maken heeft dan. Ok, dan worden het er wat meer. Eens kijken wat die kosten.
En die Hawk blokken worden dan dus niks. Ik moet er wel gewoon mee kunnen rijden. Het is geen pure circuitwagen. Die ferodo's zal ik eens bekijken. Heb jij ook ervaring met EBC? Vrienden uit Engeland zweren ondertussen bij dat spul, maar ik heb er nog niemand met een 33 over gehoord...
geen veerpoot brug er opzetten heeft nul komma niks zin bij een 33 (zit er bij mij ook niet op) en probeer het eens met en zonder stabi aan de onderkant.
Dat had ik al eerder gehoord ja. Het is dat er hier net een tweedehands werd aangeboden voor niet te veel geld. Maar weglaten is goedkoper. ;) Doen we dat. Zonder stabi? Kan het dan beter zijn? Ik kan me voorstellen dat die de wielen toch een stukje gelijkmatiger op de weg houdt, of niet?
33 16v QV - 1991
Volg de verjongingskuur.

Rees-Cees

Re: RE: 33 16v fast road en trackday tool?

vr jan 26, 2007 15:27

je moet alle bussen vervangen voor die paarse dus voor en achter.


een 1300 of 1400 bak pak je van een imola (volgens mij zijn er van de 1300's de meeste gebouwd) je herkend een 1300 of 1400 bak aan een grote blauwe verfstip op het bellhouse.

Hawk blokken zijn duur 200 euro per set en werken niet op de weg. probeer ferodo 3500 (endurance) eens.
Ok, een bak moet dus wel te spotten zijn voor niet te gek veel geld. Die bussen zijn dus voor alles wat met de ophanging te maken heeft dan. Ok, dan worden het er wat meer. Eens kijken wat die kosten.
En die Hawk blokken worden dan dus niks. Ik moet er wel gewoon mee kunnen rijden. Het is geen pure circuitwagen. Die ferodo's zal ik eens bekijken. Heb jij ook ervaring met EBC? Vrienden uit Engeland zweren ondertussen bij dat spul, maar ik heb er nog niemand met een 33 over gehoord...
geen veerpoot brug er opzetten heeft nul komma niks zin bij een 33 (zit er bij mij ook niet op) en probeer het eens met en zonder stabi aan de onderkant.
Dat had ik al eerder gehoord ja. Het is dat er hier net een tweedehands werd aangeboden voor niet te veel geld. Maar weglaten is goedkoper. ;) Doen we dat. Zonder stabi? Kan het dan beter zijn? Ik kan me voorstellen dat die de wielen toch een stukje gelijkmatiger op de weg houdt, of niet?
mijn ervaring met EBC>TROEP in alle kleuren (en alles geprobeerd)

zoek het in: ferodo, hawk of pagid. compound is een persoonlijke keuze en hangt van je manier van remmen af. als je goed kunt remmen dan kun je zelfs met normale remmen onder een 33 erg snel stilstaan. TIP: in één keer naar je maximale remdruk trappen (net voor blokkeren en dan lossen. ipv wat de meeste doen de druk opbouwen naar maximaal en dan vasthouden (van Joske geleerd)

zonder stabi blijven je wielen beter op de grond dan met maar je moet wel je vering en demping zo opbouwen (proberen) dat het werkt.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 33 16v fast road en trackday tool?

vr jan 26, 2007 16:29

Remschijven van Sandtler komen van CTF : www.centertecnofreno.it daar kan je ze ook rechtstreeks bestellen...
OMP is idd. puur voor't optische geperforeerd en inkepingen maar "tuttefrut"(kauwgom pour les hollandais) op circuit .
brembo heeft verschillende varianten waaronder optische dingen à la OMP maar ook 't beste materiaal dat er te krijgen is dat ook z'n prijs heeft ;
je vindt veel op www.motorquality.it . Let ook op met blokken die schijven vreten : Pagid blauw doet dat gegarandeerd niet ; 1 soort Ferodo vreet wel schijven ik weet het type niet meer want ik gebruik ze nimmer meer .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
arne
Member
Member
Berichten: 227
Lid geworden op: do sep 29, 2005 23:41
Locatie: Goes

Re: RE: 33 16v fast road en trackday tool?

vr jan 26, 2007 20:00

Remschijven van Sandtler komen van CTF : www.centertecnofreno.it daar kan je ze ook rechtstreeks bestellen...
Grappig is wel dat ze alleen de RS hebben. En die is dan inderdaad goedkoper dan de S bij Sandtler... Eens kijken hoe ik daar kan bestellen. En hoeveel verzending kost...
33 16v QV - 1991
Volg de verjongingskuur.

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

Re: RE: 33 16v fast road en trackday tool?

di sep 04, 2007 01:42

PLOEF !
Laatst gewijzigd door Rudolph op za jun 20, 2009 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

knoppe

RE: 33 16v fast road en trackday tool?

wo mei 14, 2008 22:41

Dat is een typpe 1 bak van een 1300 s

die heeft wel nut lekkere korte en sterke versnellingen




Vraag ? wie weer misschien nog een S40 spoiler ??
Voor een redelijke prijs

Groeten 1700 16v QV driver

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: 33 16v fast road en trackday tool?

do mei 15, 2008 07:41

Dat is een typpe 1 bak van een 1300 s

die heeft wel nut lekkere korte en sterke versnellingen




Vraag ? wie weer misschien nog een S40 spoiler ??
Voor een redelijke prijs

Groeten 1700 16v QV driver
Die vraag kun je het beste even in een nieuw topic onder het kopje "Gevraagd" op dit forum zetten. Handig om daar erbij te vermelden wat in jou ogen een "redelijke prijs" is.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

RG

Re: RE: 33 16v fast road en trackday tool?

vr mei 16, 2008 13:07

Remschijven van Sandtler komen van CTF : www.centertecnofreno.it daar kan je ze ook rechtstreeks bestellen...
Grappig is wel dat ze alleen de RS hebben. En die is dan inderdaad goedkoper dan de S bij Sandtler... Eens kijken hoe ik daar kan bestellen. En hoeveel verzending kost...
Heeft iemand ooit daadwerkelijk Sandtler remschijven besteld uit Italia?
En zo ja, goede ervaringen met dit bedrijf?

knoppe

Re: RE: 33 16v fast road en trackday tool?

vr mei 16, 2008 20:31

Dat is een typpe 1 bak van een 1300 s

die heeft wel nut lekkere korte en sterke versnellingen




Vraag ? wie weer misschien nog een S40 spoiler ??
Voor een redelijke prijs

Groeten 1700 16v QV driver
Die vraag kun je het beste even in een nieuw topic onder het kopje "Gevraagd" op dit forum zetten. Handig om daar erbij te vermelden wat in jou ogen een "redelijke prijs" is.

ja ik weet dat ze wat kosten ben ook al een hele tijd zoekende

Terug naar “Racen - Algemeen”