Pagina 94 van 117

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: ma jul 03, 2017 22:26
door Michel75
Het is alweer even geleden, maar hierbij nog wat foto's van 8 april.
In tegenstelling tot wat er in het Klaverblaadje te lezen viel, was ik derde in de Twin Spark Cup tijdens het eerste evenement met de Selespeed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:thumbs:

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: di jul 04, 2017 11:07
door Rene33
Goed gedaan Michel, ouwe reesert ! :thumbs:
Mooi he, de 156...gave pics !

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: di jul 04, 2017 12:02
door Het-Licht
Deftig hoor! :thumbs:

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: di jul 04, 2017 23:15
door Jorioni Cooperini
die laatste foto die is vet! 8) :thumbs:

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: vr jul 07, 2017 14:30
door Michel75
die laatste foto die is vet! 8) :thumbs:
Paar meter verder:

Afbeelding

:D

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo dec 13, 2017 21:03
door Michel75
Om in 2018 lekker mee te komen met de Twin Spark cup ga ik op zoek naar de 60kg die mijn auto nog lichter mag zijn.

De volgende dingen gaan het veld ruimen:
- Deurrubbers
- Elektrische raammotoren en mechanismes in de achterdeuren (ramen kit ik vast)
- Centrale deurvergrendelingen
- Originele deurpanelen van de voordeuren
- Middenconsole
- Ruitensproeierinstallatie
- Mistlampen uit de voorbumper

Verder heb ik wat lichte wieltjes gekocht:
Afbeelding

Daarnaast schroef ik de motor onderplaat weer onder de auto, omdat dit schijnbaar de nodige km/u's scheelt.

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo dec 13, 2017 21:07
door Michel75
Overigens is ondertussen de ecu even naar Squadra Tuning geweest, waarna ik 26 november nog even heb getest tijdens de OCA testdag.
Lijkt wel wat beter te lopen, reed in ieder geval een 2:11.6 met een opdrogende baan, dus dat belooft wel wat.
Vergeleken de laatste keer dat ik reed was dat het enige wat veranderd was, dus kan ik de data aardig vergelijken.

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo dec 13, 2017 21:25
door GTA287PK
Als die raam motoren meuk (deels) van metaal is mag dat er dan wel uit ??

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo dec 13, 2017 21:46
door Michel75
Als die raam motoren meuk (deels) van metaal is mag dat er dan wel uit ??

Zolang er geen slijptol voor nodig is wel...

Voor moeten de ramen open en dicht kunnen blijven gaan, dus die motoren kunnen beter blijven zitten.

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo dec 13, 2017 22:01
door Het-Licht
Mooi spul die wieltjes... :thumbs:

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: do dec 14, 2017 08:43
door BugAlfa
Welke ET waarde hebben de wieltjes ? en hoe breed zijn ze 7" ? In hoeverre mag je met die waarden spelen binnen het reglement of is het oké zo lang ze niet buiten de wielkasten uitkomen ?

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: do dec 14, 2017 19:47
door Niels
Nette tijd Michel, zeker voor een ''automaat'' :mrgreen: :jumping:

Hhaha nee gekheid! :thumbs:

Team Dynamics is altijd fraai! :thumbs:

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: do dec 14, 2017 21:19
door HAAK28
Kunnen er geen ouderwetse slingers op de voorramen?

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: do dec 14, 2017 22:57
door Michel75
Wielen zijn et15, 7j, enige eis is dat ze binnen de carrosserie moeten vallen. Hoe nauw dat komt weet ik niet...

Ik vond het wel aardig, omdat op droog mijn snelste tijd 2.11.2 was. Er bleef bijvoorbeeld een nat spoortje in Hugenholz, waardoor je daar plots een stukje opzij schuift. Dus ik was wel blij. Ook wat proefstartjes kunnen doen en gemerkt dat je echt snel weg kan zijn...

Kunnen misschien wel slingers op de voorramen, maar ik weet niet hoeveel uitzoekwerk dat kost...

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: vr dec 15, 2017 09:54
door GTA287PK
Ik blijf het reglement op sommige punten ehh... "on-...." vinden. Ik snap het cup principe uiteraard, én het idee van racen met lage kosten. Allerlei high-tech motortuning en carbon delen leiden tot het tegenovergestelde, snap ik ook. Wat ik niet snap is dat regeltje van "standaard glazen (!! Lekker veilig, ten opzichte van polycarbonaat, wat geen drol kost op die paar vierkante milimeters voor een racert (er is misschien wel een kunststoffenboerke als potentiële sponsor in de race-gelederden.. ) en "geen metaal mogen weghalen". Slijptolleke hanteren kost toch niets ? Als je e.e.a. dan koppelt aan een minimaal wagengewicht ben je er toch ook ? En wie heeft er behoefte aan standaard glazen voorramen die functioneren/kunnen openen ?

Noem me een zeikerd (je bent beslist niet de eerste.. :mrgreen: ), verwijs naar die Engelsen die al drie eeuwen rijden mét glazen ruiten, vertel me vooral dat er niks mee is of kan gebeuren, dat het drievoudig BumsDwarsGebakken gelaagd is, maar ik vind die glazen ruiten een serieus dingetje..