Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Stoppen met racen, mag dat ?

wo dec 06, 2006 18:08

Ik merk dat er heel wat teweeg is gebracht door Rees-Cees beslissing om met racen te stoppen :

Nu ben ik het voor de volle 100% eens met Rees-Cees ! :!: :!: :!:

Zelf heb ik jaren geracet en ben ik bovendien sinds 2000 als instructeur verbonden aan het Circuit van Zolder .
Als je dan er mee wil kappen begrijpt niemand je beslissing :oops:

Maar de omstandigheden willen wel eens veranderen ; toen ik er mee startte was ik vrijgezel en had ik maar 1 lief : die auto . Vrije tijd was er ook ten overvloede om zelf te sleutelen en te gaan bedelen voor sponsorcentjes .
Nu ben ik gelukkig getrouwd en trotse vader van 3 dochtertjes van bijna 6 en 4 jaar en 3 maanden (idd. twins :wink: ) .

Op een bepaald moment heb je de keuze tussen een weekendje gaan racen en daarvoor weken van te voren alles voor te bereiden en op te offeren
of
met je gezin gezellig samen op vakantie en geen sleur of stress .

Je hebt dan velen met die race-microbe aangestoken en...dan ga je er mee kappen :?:
Wel ik heb bvb. slechts 'n beetje werk aan de 156 V6 2.5 om weer te rijden ; Uniball vervangen, Aanzuiging tank OK maken, e.d. ; het ligt ter uitvoering sinds november 2005 en ik kom er niet aan toe ; en ik kan het niet meer opbrengen .

Alles verkopen heb ik ook overwogen, maar de tijd en het geld dat je in die auto geïnvesteerd hebt krijg je er NOOIT van terug . Wijselijk blijft de auto dan waar hij is om misschien eens wanneer het mooi uitkomt eens mee naar Zolder te nemen of om ooit de draad weer op te pakken als de tijd en de kinderen daar rijp voor zijn .

Ik wil niemand ontmoedigen, integendeel als je er wil voor gaan moet je dat voor de volle 100% een andere benadering van't racen is er niet .
Wie er met z'n gedachten niet ten volle bij is is een gevaar voor zichzelf en mederacers .
In mijn geval weegt het plezier van eindelijk weer in die auto te zitten (na de voorafgaande sleur & stress) niet op tegen de tijd die ik in de plaats
daarvan met m'n gezinnetje had kunnen doorbrengen .

Ik beperk me dan maar tot het supporteren voor m'n Geelse stadsgenoten Franky Boulat, Jan Heylen & Marc Goossens ook al rijden ze niet met 'n
Alfa, alsook eenieder die met 'n Alfa topprestaties levert of geleverd heeft(Giovanardi, Farfus) en ik weet zeker dat Rees-Cees consolatie vindt in het wedervaren van Tommie Coronel .

Eigenlijk is het zo dat ik zelf al langer wou stoppen, maar m'n entourage dit jaar de twijfel heeft opgehouden en toen ik begin november de knoop definitief doorhakte was dat 'n enorme opluchting .

Als ik een moment vind om de 156 weer rijklaar te zetten zet ik er ineens 'n cozitje in en verwittig ik Rees-Cees & co om eens in Zolder langs te komen .

Onderwijl wil ik alle (aspirant)racers graag met veel wijze raad (en weinig of geen daad) bijstaan, zolang jullie me maar niet op andere gedachten proberen te brengen... :wink: Ik kan het racen iedereen aanraden zéker als je vrij en vrank er wil voor gaan !

Stoppen was geen gemakkelijke beslissing, maar na de knoop te hebben doorgehakt is het een grote opluchting en niets zegt dat er ooit een uitgelezen moment komt om de draad weer op te pikken...maar nu effe niet .

Ik denk dat er minstens 1 het met me eens is... :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

niels.denotter

RE: Stoppen met racen, mag dat ?

wo dec 06, 2006 18:17

Het is inderdaad geen geval van het wel of niet snappen. Het is een feit en Cees zal er een hele goede reden voor hebben. Weet bijna
zeker dat iedereen dat bewust/onbewust toch eigenlijk wel begrijpt. Bepaalde uitingen zullen dan ook niet altijd zo bedoeld zijn lijkt mij. Kijk
dat ik en velen met mij het jammer vinden is ons goed recht en hoop dat Cees dat als dankbetuiging ziet en niet als een aanval op zijn beslissing.

Succes Cees, heb je mooie kilometers zien maken met de SW!


Rees-Cees

RE: Stoppen met racen, mag dat ?

wo dec 06, 2006 18:58

Uh ja laat het duidelijk zijn: ik ben niet dood hoor (grapje) het lijkt wel een condoleance register. Niet doen hoor [-X

Er zijn me al genoeg andere leuke ook oa met racen leuke dingen aangeboden om te doen. Daar gaan jullie nog wel van horen, meemaken en zien. Wacht dus maar net als ik rustig af wat er allemaal wel en niet gaat gebeuren.

Maar wel bedankt voor de belangstelling en medeleven (maar ik ben NIET zielig hoor)

niels.denotter

RE: Stoppen met racen, mag dat ?

wo dec 06, 2006 19:55

.....en dus gaan we lekker gokken: ik zie je wel rijden in een Jadbalja Saker ;) .

Gebruikersavatar
Speeder
Guru
Guru
Berichten: 1726
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 21:19
Locatie: Utrecht

Re: RE: Stoppen met racen, mag dat ?

wo dec 06, 2006 19:56

Uh ja laat het duidelijk zijn: ik ben niet dood hoor (grapje) het lijkt wel een condoleance register. Niet doen hoor [-X

Er zijn me al genoeg andere leuke ook oa met racen leuke dingen aangeboden om te doen. Daar gaan jullie nog wel van horen, meemaken en zien. Wacht dus maar net als ik rustig af wat er allemaal wel en niet gaat gebeuren.

Maar wel bedankt voor de belangstelling en medeleven (maar ik ben NIET zielig hoor)
Ze zeggen wel is dat je moet stoppen op het hoogtepunt ;) There's more to explore, 1 unieke ervaring heb jij in ieder geval al te pakken... :thumbs:
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

Rees-Cees

Re: RE: Stoppen met racen, mag dat ?

wo dec 06, 2006 20:02


Ze zeggen wel is dat je moet stoppen op het hoogtepunt ;)
jaja bedankt :wink: stoppen op je hoogtepunt (dom hoor :^o :^o =P~ )

Gebruikersavatar
Speeder
Guru
Guru
Berichten: 1726
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 21:19
Locatie: Utrecht

Re: RE: Stoppen met racen, mag dat ?

vr dec 08, 2006 23:37


Ze zeggen wel is dat je moet stoppen op het hoogtepunt ;)
jaja bedankt :wink: stoppen op je hoogtepunt (dom hoor :^o :^o =P~ )
Wat een poëet ben ik ook he O:)
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

MightyMarcel

RE: Stoppen met racen, mag dat ?

wo dec 27, 2006 18:10

het is toch logisch dat je als mens verandert en je tijdsbesteding dus ook ?

Rees-Cees

RE: Stoppen met racen, mag dat ?

wo dec 27, 2006 23:41

volgend jaar tijdens het SS op Assen sta ik pole....................... 8) (let maar op)

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Stoppen met racen, mag dat ?

do dec 28, 2006 01:07

volgend jaar tijdens het SS op Assen sta ik pole....................... 8) (let maar op)
Met een zwart-wit geblokte vlag in je handen :wink:
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Stoppen met racen, mag dat ?

do dec 28, 2006 01:17

volgend jaar tijdens het SS op Assen sta ik pole....................... 8) (let maar op)
Met een zwart-wit geblokte vlag in je handen :wink:
Dat zwart-wit geblokte komt toch pas op het einde van de race???? :? :wink:
Ik bedoel... kan het mis hebben hoor, maar gestart wordt er met het rood-wit-blauw als de lampen kaduuk zijn, toch :?:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Stoppen met racen, mag dat ?

do dec 28, 2006 08:05

In Assen ???? Heb ik iets gemist ?

derien

RE: Stoppen met racen, mag dat ?

za dec 30, 2006 02:50

Ik wil ook graag die adrenaline/fun voelen bij het racen, maar tijd, geld en stalling ontbreken mij om met een auto te racen. Ik heb dus de keuze gemaakt om een betrouwbare japanner te kopen op 2 wielen met kenteken, en daar mee naar het circuit te gaan. Een motor zonder kenteken race klaar kost minden, maar daar moet je al een aanhanger en auto met trekhaak hebben… Volgens mij is dit een veel betaalbare manier van racen en ook minder tijdrovend. Maar goed, Alfa maakt geen tweewielers dus misschien hoort dit niet hier thuis. Maar wellicht een optie om niet te stoppen met racen? :lol:

Terug naar “Racen - Algemeen”