Andretti Molletti

Race Dreams...

wo nov 01, 2006 00:19

Vanavond dikke regen...dikke tranen bijna...
De scalino die ooit turbodreeser (niet de gele, maar scalino 2.. een rode) had moeten worden is niet meer in mijn bezit. Ik heb na lang wikken en wegen het geheel voor (zoals altijd) te weinig weg gedaan.. De koets was een heel eind maar zeker nog niet af..de plannen waren groots.. Turbo motor met over de 350Nm en 200+pk, De Watt op de achteras en een mooi intrax onderstelletje, geventileerde remmen en een mooie kooi erin.. alles wat los zit plastic en zo een lichte snelle racer bouwen. Vele uren laswerk zaten er al in, en uiteraard zou hier alle kennis in gestopt worden die ik de afgelopen jaren op de circuits heb opgedaan met de oranje bert.. Helaas mocht het niet zo zijn. Het leven is heel anders gelopen dan ik voorzien had. De Scalino stond stof te happen gedurende 1,5 jaar en er was geen vooruitzicht dat het er ooit nog van zou komen. Inmiddels was er al een 75 opgesnort om iig te kunnen rijden, maar ook mijn budget kent maar een klein aantal cijfers voor de komma..Besluit om hem te verkopen heb ik nooit genomen, maar al pratend met jan en alleman kwam er opeens een potentiele koper op de proppen.
De droom om ooit op het rechte eind (want sturen kan ik nog niet ;) ) alles en iedereen gewoon voorbij te rijden is over..brute power.. ooit misschien, maar voorlopig niet.
Het is maar een auto, maar toch doet het pijn..het is ook een droom, iets waar je over fantaseert en waar je naar toe leeft... iets wat een extra caché kreeg toen mijn zoon ineens tussen neus en lippen door vroeg: pappa, mag ik later als ik groot ben die rode bertoen uit de schuur hebben? Hij weet het al, en er staat een gele klaar.. ook niet fout natuurlijk, maar het is de eerste keer dat hij oprecht geintresseerd is in een Alfa.. ik heb hem nooit gepushed met Alfa, en zie hier het komt vanzelf..
Mooi moment was ook het halen van de auto, rijdend over de weg..triest om te zien hoe zo'n kale koets de regen ingaat op een trailer.. verdwijnt in het donker van de nacht.. verdwijnt zoals alle dromen verdwijnen in de nacht.. in het zwart. Als het morgen weer licht wordt is er weer een dag.. zoals zovelen, een droom armer.. het leven is soms hard...

Het regent door, de nacht huilt.. en morgen gaan we weer gewoon door ..racen is emotie met vallen en opstaan.
Ciao Scalino

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: Race Dreams...

wo nov 01, 2006 00:35

De harde werkelijkheid:

een bekend voetballer had het eens over elk nadeel dat z'n voordeel heeft (of andersom dat weet ik nooit)...
Dat voordeel, dat heb jij nu ook, omdat je een keus gemaakt hebt. Dat nadeel moet je achter je laten, net als op het circuit, ooit :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Race Dreams...

wo nov 01, 2006 07:19

Ha mooie woorden... 8)

Maar ik vermoed dat na alles wat jij mee hebt gemaakt (van wat ik weet..) je blij word met andere dingen. Tuurlijk is het jammer dat de bert weg moet, maar kijk eens wat je wél hebt! Zolang jouw Skattie die regen niet inloopt om nooit meer terug te komen en jij je zoontje desnoods in een lelijke eend kan laten rijden valt alles misschien wel mee.
Ik ben de laatste 3 jaar alles anders gaan bekijken en eigenlijk bevalt dat me prima...
Dus: kop op!

Poehee, wat een taal op de vroege morgen... :shock:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Race Dreams...

wo nov 01, 2006 09:08

Ha mooie woorden... 8)

Maar ik vermoed dat na alles wat jij mee hebt gemaakt (van wat ik weet..) je blij word met andere dingen. Tuurlijk is het jammer dat de bert weg moet, maar kijk eens wat je wél hebt! Zolang jouw Skattie die regen niet inloopt om nooit meer terug te komen en jij je zoontje desnoods in een lelijke eend kan laten rijden valt alles misschien wel mee.
Ik ben de laatste 3 jaar alles anders gaan bekijken en eigenlijk bevalt dat me prima...
Dus: kop op!

Poehee, wat een taal op de vroege morgen... :shock:
Zo is het. Auto`s zijn een leuke hobbie maar niet belangrijkste in het leven. Gezondheid en geluk is wat telt. ( wel een cliché, maar zo waar. )
Ik ben erg blij met mijn wagenpark maar kan er zonder moeite afstand van doen als het nodig is. Lig daar niet wakker van. Per dag komen er genoeg leuke auto`s voorbij, en ook al zijn ze niet van mij, ik kan daar wel van genieten. :D

Potjandorie, wij zitten hier wel even een potje diep te filosoferen zeg. :biggrin:

Gebruikersavatar
Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 669
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:37
Locatie: Oosterhout
Contacteer: Website

RE: Race Dreams...

wo nov 01, 2006 09:15

Dre,

Al zeg je zelf dat je niet kan sturen, schrijven kan je wel!!

We zien je ongetwijfeld genieten met je dreeser en Bertone op de komende circuitevenementen!!!
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1348
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

RE: Race Dreams...

wo nov 01, 2006 09:39

:cry:

Ooit


Komt er weer een andere, ook voor de kleine Molletti.
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Race Dreams...

wo nov 01, 2006 10:52

Even bezinnen, verkopen en later opnieuw beginnen. Niks mis mee. Later opnieuw beginnen door samen met je zoon te gaan sleutelen is een goed vooruitzicht. Die Scalino staat tzt wel weer ergens te wachten. Komt goed!
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Race Dreams...

wo nov 01, 2006 12:17

Ik denk dat iedereen het gevoel wel kent wanneer je een auto waar je een hoop energie in hebt gestoken ziet verdwijnen met een nieuwe eigenaar. Niet fijn, maar meestal komt er uiteindelijk iets leukers voor in de plaats!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Giulia555

RE: Race Dreams...

ma nov 13, 2006 14:33

Mag ik even lachen? Mijn hemel wat een gedoe om een auto. Koester je gezondheid......dan valt al het overige in het niet.

Andretti Molletti

Re: RE: Race Dreams...

ma nov 13, 2006 16:56

Mag ik even lachen? Mijn hemel wat een gedoe om een auto. Koester je gezondheid......dan valt al het overige in het niet.
Alfa's zijn emotie.... maar ik snap je reactie....

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Race Dreams...

ma nov 13, 2006 17:02

Ik ken het gevoel : ooit Gtv6 racer verkocht (kijk maar www.timsys.be of www.tp-tuning.be ) voor 'n prijs :oops: en daar heb ik nog altijd spijt van, ik heb vorig jaar aan dezelfde ook m'n Gtv street (zonder versn.bak die zat onder de racer...) verkocht omdat hij al jaren stilstond en te verkommeren .
Troost is wel dat alles nu vertroeteld wordt en geraced door de eigenaar ipv bij te staan verkommeren .

Nu heb ik 'n 156 2.5V6 waar ik de tijd niet vind om het weinige werk aan te doen om weer te gaan racen... maar zover laat ik't niet meer komen .
Geen Belcar of Touring Cup meer, maar de nieuwe formule van www.eranracing.be zie ik wel zitten voor volgend jaar, 3 december is de eerste, maar die komt nog te vroeg .

Maar die Gtv op de trailer zien wegrijden :cry: dat deed pijn .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: Race Dreams...

ma nov 13, 2006 17:49

Dré,

Ben blij dat je zelf tot het inzicht gekomen bent en er (waarschijnlijk) in gesteund wordt.
Zelf vergelijkbaar meegemaakt maar te lang gewacht wat mij (in ieder geval ten dele) mijn relatie gekost heeft.
Achteraf nooit spijt gehad van de verkoop omdat dat een hoop druk wegnam en mogelijkheden geopend heeft, maar helaas is een ding nooit meer terug gekomen.

Thom
Laatst gewijzigd door thomfr op ma nov 13, 2006 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Race Dreams...

ma nov 13, 2006 18:52

Jammer, jammer jammer ! :( :(

Die 75 had misschien een afscheid kunnen krijgen, maar deze toch niet?? Jij met jouw kennis had hier wat leuks van kunnen maken. Wie moet dat anders doen. Geld kan in dit geval niet zo'n probleem zijn doiordat juist jij als geen ander met beperkte middelen een max resultaat weet te halen. Ook heb je genoeg "lijntjes" om voor weinig aan de juiste onderdelen te komen.
Je krijgt, nee :HEBT hier spijt van.

Maak nu niet de fout om wat anders aan te schaffen, want dan heb je hetzelfde probleem weer. :wink:

Maar nu de positieve kant van de zaak: Heb je nu 4 Trampio's 15" voor me.. :o

@Giulia Arjan:

Ik hoor jou dus ook nooit weer lyrisch over zo'n druivesappie praten??
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Giulia555

Re: RE: Race Dreams...

ma nov 13, 2006 20:12

Jammer, jammer jammer ! :( :(

Die 75 had misschien een afscheid kunnen krijgen, maar deze toch niet?? Jij met jouw kennis had hier wat leuks van kunnen maken. Wie moet dat anders doen. Geld kan in dit geval niet zo'n probleem zijn doiordat juist jij als geen ander met beperkte middelen een max resultaat weet te halen. Ook heb je genoeg "lijntjes" om voor weinig aan de juiste onderdelen te komen.
Je krijgt, nee :HEBT hier spijt van.

Maak nu niet de fout om wat anders aan te schaffen, want dan heb je hetzelfde probleem weer. :wink:

Maar nu de positieve kant van de zaak: Heb je nu 4 Trampio's 15" voor me.. :o

@Giulia Arjan:

Ik hoor jou dus ook nooit weer lyrisch over zo'n druivesappie praten??
Wel degelijk....maarrrrrr lyrisch is wat anders dan (even in het algemeen) met tranen in je ogen vanwege een auto die weg gaat, een Chateau d'Yquem die kapot valt of je stereo installatie die zich opblaast.

Ik heb verleden week nummer 11 in mijn relatie/vriendemkring weggebracht richting graf die (veel te vroeg) aan kanker is overleden.....dat is wat ik bedoel dat al dit soort zaken (ook voor mij) het leven relatief maak en we vergeten wat we WEL hebben.....

Count your blessings......

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Race Dreams...

ma nov 13, 2006 20:28

Moeten we tegenwoordig onze emoties langs een meetlat leggen en verantwoorden? Wat een gelul.

Terug naar “Racen - Algemeen”