RoSolo
Member
Member

RE: S-I Zondag 3 augustus Zandvoort

zo aug 03, 2008 21:01

Was weer een heerlijk dagje! begon met zon en tussendoor regen en de laatste race met droge baan geindigd!

Bij aankomst sochtends in de pitbox meteen al weer een groot aantal bekende gezichten gezien. Martin, Lars, Walter, Geert en nog vele andere.
Geert was voor het ging voor het eerst een race rijden met zijn nieuw opgebouwde 75. Dit bleek nog wel wennen te zijn.
Walter had er duidelijk zin in, In de vrije training trapte hij al lekker door. En de eerste race (in de regen) eindigde hij als 5e! super gedaan!

Martin had helaas in de 1e race last van beslagen ruiten en heeft de race vroegtijdig beindigd. in de 2e race heeft hij dit goed kunnen herstellen.

Barend had in de eerste race heel veel last van de natte baan en kon geen grip krijgen. In de 2e race had hij een leuk gevecht met Sandor. Jammer dat sandor uit is moeten vallen met een overhitte motor.

Mooi om te zien dat de SI echt in de lift zit! elke race weer nieuwe gezichten en een steeds breder wordend vast startveld! Kan niet wachten om over een paar jaar zelf ook achter het stuur te kruipen!

voor de liefhebbers van foto's klik hier
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

zo aug 03, 2008 23:53

Weer mooie foto's hoor!

Heb me ondanks de problemen toch wel kunnen vermaken vandaag :lol:

Eerst de problemen tijdens de tijdtraining dat de auto vond dat ik het maar zelf moest doen... aanremmen voor de bocht en terug naar drie en ineens geen toeren meer :? Daarna opnieuw starten en weer verder... twee keer gebeurd en toen heb ik hem stil gezet en geen tijd kunnen zetten....

Achteraan starten dus, opzich niet erg, totdat het ging regenen en alle ramen van binnen beslagen waren :? dat was te gevaarlijk en heb ik hem in de 1e race na een paar ronden weer stil moeten zetten...

2e race daarin tegen ging heerlijk, weer van achter uit het veld gestart maar uiteindelijk, op een droge baan met regenbanden :? , 3e kunnen worden met een BMW en een Sud voor me :D
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

Michel vd Grinten
Guru
Guru

zo aug 03, 2008 23:55

Ja, wat was dat? Waarom reed er die BMW mee?

Kees-Jan
Newbie
Newbie

Re: RE: S-I Zondag 3 augustus Zandvoort

zo aug 03, 2008 23:56

..................totdat het ging regenen en alle ramen van binnen beslagen waren :? dat was te gevaarlijk en heb ik hem in de 1e race na een paar ronden weer stil moeten zetten............
Met een ietwat vochtig doekje met wat Dreft er op over de binnenkant van je ruiten wrijven de volgende keer tegen het beslaan.............................................

tis soms zo simpel en goedkoop!

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

zo aug 03, 2008 23:57

Ja, wat was dat? Waarom reed er die BMW mee?
Reden weer meer van die BMW's mee... nieuwe klasse ofzo?
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 04, 2008 08:18

waren 3 BMW`s ,ik denk dat ze nergens anders tussen pasten???

Prima dagje gehad!! AL tijdens de vrije training voelde alles goed, 2 seconden van de beste tijd tot dan toe op slicks afgesnoept nog zonder er echt voor te gaan zitten... Tijdtraining was helemaal geweldig, opgesteld op slicks, en toen begon het te regenen....Uiteindleijk maar een paar rondjes gereden, maar genoeg om een 5e tijd te zetten! wat totaal onverwacht was.

En toen race 1..... Geweldige start (werd ook eens tijd..) Met een leuke opkomst supertjes tijd om tervoor te gaan. Bij de strat (net...) SLinger achter me kunnen houden, en aangehaakt bij Jan ROzekrans in de ex-Termijtele SB.. En wat kan die man sturen!! Alleen al leuk om achter te rijden.

De hele race de positie kunnen houden, wel diverse keren in de aanval gegaan, maar alles werd keurig afgehouden door Jan (helaas, maar respect!)). En dan te bedenken dat hij op toyo reed en ik op regenbanden...Uiteindelijk als 5e over de streep, daartussen 1 BMW dus als 4e Alfa!!
OOk nog diverse volvo`s en 2 mazda`s op een ronde gezet.

2e race werd niets, twijfel over de bandenkeus, uiteindelijk de regenbandjes erop laten zitten, en dat was dus niet goed.... de eerste 3 rondjes ging het nog, maar toen droogde de baan snel op, en kon ik glijdend verder op de steeds heter wordende arme regenslofjes...EN dus kwam er van alles uiteindelijk langs..Ook werd ik nu op mijn beurt door volvo`s en 2 volvo`s op een ronde gezet.. Het grote verschil bij de mazda`s nat en droog vind ik wel heel erg opvallend overigens. Jan was na het 3e rondje snel uit zicht, en uiteindelijk werd ik zelfs nog op een ronde gezet door Geert de Jong met de geweldig mooi (maar dat kan je aan ze overlaten) geprepareerde Sud sprint. Hij ga toch al iedereen het nakijken gisteren. Voor de nieuwsgierigen: Geert was vanaf het eerste uur deelnemer aan de Trofeo, destijds begon hij met een mooi sudje Ti.

Na afloop viel de staat van de regenbanden mij nog mee, ik hoef ze niet weg te gooien gelukkig. En nu op naar SS! Op droge baan heb ik nog wel eea te doen, daar ben ik er bnog niet. EN voor volgens jaar misschien toch maar investeren in een setje Toyo als intermediate....

Nog een leuk detail: er waren als ik het goed gezien heb net zoveel Alfa`s als Volvo`s...!! (18 elk)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

AlfaFan
Junior Member
Junior Member

ma aug 04, 2008 08:35

..................totdat het ging regenen en alle ramen van binnen beslagen waren :? dat was te gevaarlijk en heb ik hem in de 1e race na een paar ronden weer stil moeten zetten............
Met een ietwat vochtig doekje met wat Dreft er op over de binnenkant van je ruiten wrijven de volgende keer tegen het beslaan.............................................

tis soms zo simpel en goedkoop!
Er zijn mensen bij die dat heus wel weten, dus daar lag dit probleem niet aan!

Verder was het een leuke dag!
Nu: '03 147 GTA Blu Metallico. Gehad: 95' 145 1.7 16v > 96' 1.6 IE L > 01' 147 1.6

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma aug 04, 2008 09:22

Bij deze mijn verslag van de dag. Het was een wat rare, deels teleurstellende, deels leuke en hectische dag naar mijn beleving..
Dit was de eerste dag dat ik in mijn nieuwe 75 een race zou gaan rijden dus ik was ietwat nerveus op een of andere manier.
Slicks van de vorige keer (had twee uur kunnen testen met mn nieuwe Alfa) hadden een berg rubber opgepikt waar een bandenfabriek jaloers op zou zijn.
Dus verfbrander aanzwengelen en het plamuurmes ter hand genomen alvorens aan de training deel te nemen. Training ging voor geen meter. Geen temperatuur in mn banden kunnen krijgen en ik had teveel overstuur. 2.26 ofzo.. :oops: Auto hobbelde alle kanten uit en wéér zaten de banden vol met pickup..
Kwalificeren. Opstellen op slicks..gaat het regenen zodra je de baan op mag. Een leerzame ervaring om dat eens met slicks te doen..dat wel. Maar na 4 rondjes bedacht ik me dat dit weinig zin had en dat ik beter mn auto kon sparen, gezien alles wat er om me heen van de baan af gleed. 2.56 ofzo..dus als één na laatste gekwalificeerd.
Na wat zenuwachtig getwijfel en grijze vlekjes bekijken op buienradar.nl besloten om op regenbanden op te stellen voor race 1. Goeie keuze gelukkig! Het begon behoorlijk te plenzen en met de regenbanden kreeg ik direct veel meer vertrouwen in de auto en na een achterste plaats op de grid (geloof 17e) uiteindelijk langs de zwartwit geblokte vlag kunnen rijden als 6e. Daar was ik dan wel weer content mee!
Tweede race. Weer regenachtig..natte baan, beetje miezerregen maar wel grote boze wolken in aantocht. Ik moest kiezen tussen slicks of regenbanden, want intermediates heb ik niet. Gekozen voor regen. Bad choice. De eerste rondjes gingen prima, maar na een 4 rondjes was de baan gewoon droog. Nou ben ik vorige keer ook al eens doorgereden op regenbanden toen het opdroogde en die kon ik daarna weggooien. Mijn beslissing om te stoppen was dus vanuit een financieel oogpunt. Jammer, maar de banden zijn nu in ieder geval nog bruikbaar.

Al met al nog lang niet het gevoel dat ik lekker in m'n auto zit, maar het begint zeker te komen.
En dat gaat vast allemaal goedkomen op Assen tijdens het Spettacolo!

Pica's! :arrow:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 04, 2008 12:07

heeft iemand Edwin Nieuwenhuis zien lopen?? (EDFO) Hij zou meen ik wel komen, maar heb hem zelf niet gezien?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

juultje
Guru
Guru

ma aug 04, 2008 12:12

heeft iemand Edwin Nieuwenhuis zien lopen?? (EDFO) Hij zou meen ik wel komen, maar heb hem zelf niet gezien?
Die is denk ik met BartJan meegereden :lol:

kleinjans
Newbie
Newbie

ma aug 04, 2008 12:20

Hier een kleine update vanuit box 10 van afgelopen weekend!

We stonden met 3 witte squadraatjes naast Bas Koeten (Wat een team en aardige gasten, bedanbkt voor de hulp!), Met Jan en Jan. Ik had weer een hoop gezeik, na de vorige boem had ik geen tijd meer om de auto te laten lijnen. Met als gevolg dat deze de tarzan vanzelf nam maar de andere kant op werd een probleem. Ook bij de keuring vragen ze nu voor een certificaat bij de ATL tank. Als je een standaard tank hebt wordt er naar niks gekeken, het antwoord is regels zijn regels.

Alleen de laatste 2/3 ronden van de kwalificatie kunnen rijden en bij de eerste race ging de auto alle kanten op, pompend remmen maar heb het uitgereden als Oma tuk tuk,

Bij de laatse race hadden we de ene vergeten spacer verwijderd en ging het een stukje beter, en zijn we nog redlijk naar voren opgeschoven tot dat de motor naar 120 c ging en de uitlaat los schoot. 1 ronde voor het einde moest ik er weer vanaf. de 2.15 van vorige race lijkt weer mijlen ver weg. Jan en Jan deden het fantastisch in tegenstelling tot San.

Gelukkig valt de schade mee, en kunnen we hem simpel weer in orde maken voor Assen. Al met al toch nog wel plezier gehad en nog een reden extra om een hekel te hebben aan ons klimaat.

Groet Sandor

Nr 10
997
SQUADRA '90
S6
Jeep Renegade

aso69
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 04, 2008 12:51

keb het ook fantastisch naar mijn zin gehad:
lekker op slicks tijdens de kwalificatie wachten tot het droog is in de laatste paar minuten , maar het bleef regenen, geen ronde gereden, als laatste starten op slicks, was heel de tijd droog, gaat het weer regenen, maar 2 rondjes gereden, dus; 2e race weer als laatste starten, nu in de regen op een paar hele oude trampio's, is na 2 rondjes de baan droog! was echt een grappig dagje, als een drol gereden op iedere keer de verkeerde keuze voor de banden, das best knap, vorig jaar pakte zo'n grap een keer goed uit
maar goed, volgende keer beter en was best een leuk dagje.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 04, 2008 18:33

Die is denk ik met BartJan meegereden
ja ja zaterdagavond zeker, en niet meer weten hoeveel biertjes ze niet gedronken hebben.. :wink:

Remco S
Guru
Guru

ma aug 04, 2008 18:39

Een rare dag was het zeker. Het vrij rijden was op slicks omdat het een jaar geleden was dat ik op zandvoort heb gereden toch weer ff wennen (ook aan de tijden te zien) Qualificatie was 1 minuut voor het rijden in eens hard regenen en voor het eerst op regen banden gereden wat resulteerde in de tweede ronde vol de grindbak van de tarzan in (yes it was me)

Daarna rustig naar de pits en nog een ronde kunnen rijden.

Eerste race was glibberen en glijen maar het regen rijden toch een beetje doorgekregen tot ik in de eenna laatste ronde flink rondging in de Audi S (ging de gehele tijd goed met uitbrekende kont)

De tweede race op regenbanden op een steeds drogere baan heeft mijn hele dag goed gemaakt, veel moeten vechten op de baan en aardig wat plekken terug gewonnen. Spettacollo moet ik missen ivm vakantie

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 04, 2008 18:56

@siegerdehaan89,

Met welke auto was jij dan? Was zelf met de Super, zag alleen nog een 1750 staan.
Wel leuk hoor, om alles van zo dichtbij te kunnen zien :thumbs:
Toch maar eens kijken of het ook iets voor mij is.....................

Ehm, ik had het over de vorige keer dat ik er was. Helaas kon ik niet komen ivm kapotte uitlaatpakking.... :cry:

Terug naar “Racen - Algemeen”