Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4160
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

zo okt 07, 2007 19:32

De gek was er, alleen de streamer niet!

:jumping:


Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

zo okt 07, 2007 20:53

Hallo hier de thuisblijver!

Vertel Dré, hoe waren onze races en het koppelen?
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Andretti Molletti

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

zo okt 07, 2007 21:20

Allereerst het publiek bedanken!!
Ik heb gespot: (in willekeurige volgorde) Alberic, bralfa, Aikon, Roeltje, Arie 164, Guiliareis met vrouw, Larini, Martin116, RG, Michel75, Reijnaje De man met de opelstation en het maatje van Alberic wat enorm geholpen heeft!
De mannen van Mark natuurlijk, en de trouwste supportsters de vrouw van Barend en de vriendin van Geert... Allemaal een :thumbs: En ik hoop niemand te vergeten, anders excuus!
Zonder publiek is het duidelijk minder, zoveel is echt geweldig!!!!
Zelf had ik de mazzel dat Pascal, mijn remblokkensponsor deze dag bandenspanning en pitsupport (voornamelijk emotioneel :D ) kwam verzorgen :thumbs:
De races.. er was iig een lekkere opkomst!! 11 man! Mark Roffelsen, Michel vd Grinten, Ed Ossendorp, Aso69, Edward C, Juultje, Pieter, Robbert B, Geert Ploeger,Walter vV...et moi!
De races waren leuk, waarbij ikzelf redelijk vooruikwam. De eerste manche had ik weer wat wennen nodig en ook niet zo'n wereldstart, dus moest ik nog een Volvo voorbij laten gaan..eentje maar gelukkig. 6e plek. Tweede manche was een zooitje.. we rijden de pitsstraat in en denken te gaan warmrijden... ik zie een club met Volvo's voorbij komen die zich met geweld de Tarzan in wringen...blauwe pluimen etc..Die zijn snel warm zo :lol: . Blijkt het dus gestart te zijn zonder "ons"!! man of 6 in de pitstraat en Michel had het snel door... die ging niet slingeren, maar gewoon hard ervandoor.. ik dus ook maar nadat ik een slingerende Barend gepasseerd had :). Blijkbaar heeft Geert een rondje of twee opgewarmt, waardoor ik genoeg voorsprong had en niet meer door Geert ben ingehaald..Hoera ik heb gewonnen van Geert :lol: :lol: . De lol was wel dat ik na wat trappen in het achterveld van de Volvo's terecht kwam zodat ik eens wat inhaal ervaring kon opdoen 8) . Die jongens gaan op het scherp en dat bleek doordat er ronde lang code 60 (km/u) was vanwege twee afgeschreven volvos, ergens bij de Renaultbocht. Vet plat.
Daarna de koppelrace... NIEMAND was aan mij gekoppeld :cry: .. nou ja de beste Volvorijder, maar die was al aant inpakken...
Mijn droom kwam uit en Michel wilde wel een stukkie met mij rijden :lol: De eerste 15-20minuten want zijn auto was "op" aant raken... ondertussen had ik Pieter omgeluld om mee te doen :D Dus ik starte voor 40 minuten oid... daarna Pieter die werkelijk de sterren van de hemel reed en als laatste half uurtje heb ik de Volvomaat van Geert nog achter me weten te houden 8) .
We stonden allemaal samen in pitbox 14 en Team Alfa was 14e oid...voor ons doen wel aardig! Enige team met 3 Alfamaatjes :driving:
Dat "enduranceracen beviel wel.. omdat je wat langer reed kwam je meer in je ritme en de Sakers ertussen samen met het snelle BMW etc spul maakte het lekker onoverzichtelijk :whistle:
Gewoon lekker trappen dus!
Moe maar voldaan de finish nog gehaald en daarna de rommel ombouwen en inpakken en omkleden... zet Alberic daar even 4 banden voor me om :thumbs: :thumbs: Mijn dank is groot!
Toen ik zowaar als laatste de pitbox verliet, was de prijsuitreiking van alle klasses...tja daar wordt de totaaluitslag van de dag voor gebruikt en die is op punten en alfabetisch...
Mark Roffelsen, 1 en tevens Squadra Italia kampioen 2007, GEFELICITEERD!
twee... was er niet...3 ook niet.. 4 al naar huis, 5 op de terugweg... dus dan schuift de nummer 6 naar plek twee :lol:
Dat was ik!! Mijn eerste podiumplaats met bloemen en een plaquette! 8) 8) , 3e Geert en 4e Pieter beide met een bos bloemen en een wandplankje :lol:

Een mooie seizoensafsluiter voor mij iig! Een plaquette voor op de wc :mrgreen: en enorm genoten van het vele rijden (en prachtige weer) vandaag!


Ps wil dat leuke meisje met die zwarte raceoveral die zo intens lief naar mij lachte vanuit de nabij gelegen Volvo pitbox even contact op nemen aub :jumping:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op zo okt 07, 2007 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

zo okt 07, 2007 21:38

Ben je uiteindelijk toch gekoppeld! (aan dat Volvo meisje... :wink: )
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Andretti Molletti

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

zo okt 07, 2007 21:40

Nee Bart, zo werkt dat niet :lol:

Het was een spontane glimlach... of lachte ze me nu uit omdat ze me ingehaald had??? :-k

:mrgreen:

Roeltje 164

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

zo okt 07, 2007 21:54

Ik ben eigenlijks nog nooit op de DRNT / SI wezen kijken, behalve dan op het SS, het was erg ontspannen en er was van alles te zien, ook weer wat nieuwe namen ontrafeld van het forum, o.a Aikon, Bralfa, Charlotte, Michel vd Grinten, vV waarvan ik het jammer vond dat ik die niet heb kunnen zien racen, wat een mooie Bertone is dat zeg =P~ , verder kwam Arie 164 ( Dre.. ) ook nog even buurten, Pieter en Dre en allemaal bedankt voor de gezellligheid en het was natuurlijk superweer, dus dat werkte goed mee, alleen de terugweg is altijd zo'n drama.... :twisted:

Van plan om volgend jaar eens wat vaker te komen kijken..

Erg leuk als je zo'n dikke 75 door die volvobende heen ziet denderen.... 8) :lol:

Pieter, ik vond je geweldig, diep respect... :wink:

Gr Roel

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

zo okt 07, 2007 23:18

Zo! Mijn allereerste raceseizoen zit er op!
Met dit superweer kon het natuurlijk niet anders dan dat het een geslaagde dag zou worden.
Hoewel pitbox 13 zijn naam voor mij toch wel ietwat waar maakte..Tijdens de tijdtraining was ik iets te overmoedig en de baan iets te glad nog, zo in de vroege ochtend.
Daarbij zat ik wat slaperig met mn remdrukverdeler te klooien waarvan ik altijd voor en achter door elkaar haal.
Met als resultaat dat ik vlak voor de Tarzan ineens met twee blokkerende voorwielen verderschoof en begon te draaien.
Laat daar nu net een Volvo links van me zitten die ik wilde uitremmen. :shock: Doordat ik blokkeerde en naar links begon te draaien tikte hij met z'n neus mijn deur een stukje naar binnen. Kon hij ook niks aan doen. Maar daardoor draaide ik om en vloog een soort van half achterstevoren vol de grindbak in. Van Edwin (edfo.nl) heb ik in ieder geval gezien dat hij supermooie close-up foto's van deze actie heeft 8). Grote rookwolken en een dwars glijdende darth vader Alfa met een Volvo vlak erachter.. :D Zodra hij die online heeft staan zal ik ze even plaatsen.
Al met al gelukkig alleen maar de deur. Een flinke hamer zal dit wel recht kunnen kloppen en anders heb ik nog een reservedeur staan van de sloop en een matzwarte spuitbus :wink:
Nadeel van zo'n actie zo vroeg op de dag is dat ik dan toch weer even wat tijd nodig heb om mn zelfvetrouwen weer terug te vinden. Maar tegen die tijd zit de tijdstraining er al weer op.. Eerste race ging prima. Mijn snelste tijd (en persoonlijke record) was 2:12.3. En dat met zwabberende remschijven want die waren @#%$#@%! alwéér krom! :evil: :evil: :evil:
Het vijfde setje dit jaar :shock: Dat wordt dus agendapunt nummer 1 deze winter (had al eerder moeten gebeuren ja..ik weet het). Remmen ging dus verre van optimaal en vooral einde rechte stuk zaten al mijn ingewanden steeds weer ergens anders.
Tja..en dan race 2. Een verhaal apart. Om te beginnen waren de officials extreem nors en streng vandaag. 'Er mag niet getankt worden in de pitboxen! Alleen met een doekje eronder! En alleen met brandwerende kleding!' Die toon werd ook doorgevoerd in het startbeleid. We waren blijkbaar net iets te laat (niet volgens mijn horloge, maar goed). Zodoende moesten er iets van 6 mensen uit de pit starten. Geen opwarmronde dus. Althans dat bleek later. Voor mij zaten Pieter, Barend en ik meen Edward en ik begon mijn eerste rondje, net als hen rustig in te rijden en warm te slingeren. Ik verwachtte bij de grid een opstelling te zien, maar daar was niks.. :? Nog maar verder geslingerd en de slicks opgewarmd. Misschien dat het volgende rondje dan wordt opgesteld. Ik kon mijn voorliggers makkelijk inhalen maar dat mag natuurlijk niet tijdens het opwarmen :wink: Na het tweede rondje hadden ze het voor mij ook door en pas toen begon ik ook door te trappen. Lang verhaal kort: de eerste twee rondes van race twee heb ik op mijn dooie gemakje slingerend gereden.. :oops: :D

Daarna de koppelrace. Ook al was het natuurlijk geen pretje met kromme schijven, gereden moest er worden! :twisted: Ik werd gekoppeld aan Joris, een Volvorijder. Ieder twee stints van een half uur en dan de transponder wisselen in de pitstraat. Erg leuk! Alles reed door elkaar en soms waren er ineens allerlei Sakers die je om de oren vlogen, maar over het algemeen was het lekker rustig en gevarieerd op de baan! Nog wat kunnen sparren met Seats en 944's. In de tweede stint begon de auto ineens erg zoekerig te rijden. En wat hobbelig aan te voelen in de bochten. Aangezien ik wat matig reed ivm de remmen en ik nogal eens van de ideale lijn af moest voor passerende Sakers dacht ik dat het een bonk pickup moest zijn. Toch werd het steeds erger. Hard gebonk in bochten naar rechts en op het rechte stuk net alsof je met een snoeiharde zijwind rijdt. Nu stond er geen zuchtje wind dus dat moest wel iets anders zijn. Dat werd bij binnenkomst na stint 2 al snel duidelijk. Er kwam een enorme stank en veel rook bij het linkerachterwiel vandaan. Snel even opgekrikt met behulp van Alberic en het wiel viel er nog net niet uit zichzelf af.. :shock: :shock: De achterlager was zover heen dat het wiel alle kanten opwiebelde als je er aan schudde. Had dus héél wat vervelender af kunnen lopen in bijvoorbeeld een snelle bocht als Bosuit of Scheivlak.. :? Wijze les: als een auto heel zoekerig gaat rijden en hard bonkt in de bochten; dan is dat geen bultje pickup :wink: Enfin, eind goed al goed. De TS weer op de gehuurde oprijwagen gereden met veel hulp en blokken hout want de hoek was wat groot, zodat de uitlaat en de onderkant over de bodem schraapte. Thuis in het donker dat kunstje in reverse herhaald en toen weer a casa!

Het was een superleuk en mooi seizoen met veel leuke ervaringen die ik voor geen goud had willen missen!
Ook de club Alfamensen is super! :thumbs:
Wat er volgend jaar gaat gebeuren weet ik nog niet precies, maar plannen genoeg, dus dat komt vast helemaal goed!

Bij deze de foto's voor een impressie van deze mooie dag.
Ja, het zijn er nogal wat ja.. :D Sommige close-ups helaas wat onscherp..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Geert Ploeger op zo okt 07, 2007 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

zo okt 07, 2007 23:18

Kun je een dubbel gevoel over iets hebben en toch een super dag gehad hebben?

Ik zal het even uitleggen. Je betaalt mensen voor een organisatie. Vervolgens wordt het een zware puinhoop qua starten, de tweede manche wordt ons door de neus geboord, het koppeltjes rijden wordt tussen neus en lippen door geregeld met chaotische taferelen en en passant komen de agentjes bromsnor je ook nog even intimideren met opbeurende leuzen als "Als je de volgende keer nog een keer je raam openhoudt, dan trek ik je van het circuit af" (met een blik alsof zijn ergste vijand zojuist zijn vrouw van achter heeft genomen).

Dat was echter niet de teneur zoals ik ons SI'ers beleefd heb. Ik denk laat ze maar, die organisatoren. Heb mijn hele leven al een probleem gehad met autoritaire figuren :) Nee zoals ik het beleefd heb: Pole, geen winnaar 1e manche, snelste raceronde tweede manche en een te gekke koppelrace. Wat krijg je vleugels als je BMW's en Porsche's eruit kunt scheuren zeg. Dan komt het beste in je naar boven.

Weergaloos was echter vooral weer de broederlijke sfeer (excuus voor de dames, maar het was gewoon zo). Alles relaxed. Pits goed geregeld door BartJan. Alberic op de standby. Iedereen hield het heel, op de oogverblindende Bertone van Walter (vV) na. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden Walter ;) Zolder was mijn Waterloo. Zandvoort was dat voor jou denk ik :)
Chapeau (Petje af op zijn frans :) ) voor Mark Roffelsen. Wat houdt jij je 75 lekker rustig op het asfalt. Ik zou zeggen Alfa Challenge here you come! Wat tevens erg cool was is de tomeloze vriendelijkheid van Dre, Alberic (en aanhang), Geert, Pieter, Walter, Roeltje, Aikon (Paul) en iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeedereen die ik vergeten ben. (Zo nu heb ik 7 bruine armpjes gehaald :)) Als afsluiter van een SI seizoen moeten we dat er in houden voor volgend jaar. Maar dat komt wel goed.

BartJan, we hebben je gemist man. Dus koop effe dit boek: "Hoe mijn werk te plannen" for Dummies ;)
Pieter: gewoon door ontwikkelen die Toro Rosso van je.
Dre: gewoon per keer progressie boeken, dat houdt het streven erin! En aan de rest: tot volgend jaaaaaaar!

Ciao

Gebruikersavatar
164 Shark
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 547
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 16:42
Locatie: IJmuiden
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

zo okt 07, 2007 23:21

Mooi verhaal , mooi weer , paar plaatjes..................
Dreeser
Afbeelding

in actie
Afbeelding


en nog een paar anderen..... Zandvoort SI
Nu in bezit:
Spider Veloce ex-USA (carbs) (1978)

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

ma okt 08, 2007 00:11

mn broertje was er ook vandaag (ik geloof met een 360 rijder), volgens hem reden er 155's rond maar ik kreeg foto's van Giulia's :?

Hij had er iig van genote,vroeg me af of er idd 155's hadden gereden? K baalde wel dat ik zelf niet kon komen, helaas is t een beetje duur om ff op n neer te vliegen
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4371
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deeleneme

ma okt 08, 2007 07:24

mn broertje was er ook vandaag (ik geloof met een 360 rijder), volgens hem reden er 155's rond maar ik kreeg foto's van Giulia's :?

Hij had er iig van genote,vroeg me af of er idd 155's hadden gereden? K baalde wel dat ik zelf niet kon komen, helaas is t een beetje duur om ff op n neer te vliegen
Hoi Rob,

Je moet je broertje nog ff opvoeden in herkennen van alfa's. :wink: Er reden geen 155's rond.

Mzzl,
DJ

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1158
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

ma okt 08, 2007 08:53

Tja wat moet ik er van zeggen. Heb een leuke dag gehad was erg gezellig maar door die laatste race ???? zit toch met een vreemde nasmaak.
Kwalifictatie ging lekker, eerst weer even wennen aan het circuit. Maar toch de allerlaatste ronde een 2.20.33 eruitgesleept en voor mij een nieuw record. (assen 2.24). Dus ik mocht recht achter Dre starten. Na de start (ook weer grappig met de nederlandsevlag ipv de stoplichten) merkte ik direct dat mijn squadra niet goed boven de 5500 rpm wilde, bij de kwalificatie geen probleem nu weer wel. Gelukkig heb ik nog wel Edward voor me kunnen houden al had het denk ik geen 2 rondes meer moeten duren. Tijdens de pauze mijn bougies geruild met die van Walter om te kijken of dat mijn probleem oploste en Jacqueline (mijn vrouw) had van Pascal een spoedcursus bandenspanning gehad dus die heeft dat geregeld. Mijn zijn allen wachten in de box tot we mochten ..... startmotor geeft geen kik (#%&%) gelukkig staan er altijd wel wat mensen die een duwtje kunnen geven en hij liep. Race 2 of in mijn geval beter gezegd "training", opstellen in de pits voor we de baan op mochten helemaal niet in de gaten dat op dat moment de start was. We rijden de baan op Edward voor me, pieter achter me en Geert. Lekker banden opwarmen langzaamaan harder rijden. Opkomen rechte stuk, geen opstelling OK dan nog een rondje....... Wel een beetje de banden sparen anders heb je tijdens de race niets dacht ik nog.
Ik raakte het spoor echt bijster. Flinke crash van een paar volvo's dus code 60 een paar rondes. De wagen liep toen lekker dus ben daarna toch maar gaan "racen" helaas nog een volvotje kunnen pakken en richting de staart van Edward gereden maar gemiste kans natuurlijk. Wel heel leuk gehad de 3 races dat ik dit seizoen geweest ben en volgend seizoen zeker weer. Iedereen bedankt voor de gezelligheid en goede sfeer onderling :thumbs: :thumbs:

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

ma okt 08, 2007 08:55

Was er graag bij geweest :? Eerste keer afwezig in de geschiedenis van SI..
Aan de verslagen te lezen was het ouderwets gezellig.
Zit midden in een verhuizing. Te weinig sleuteltijd en we hadden een probleempje met de remdrukverdeler..
Zonder remmen heb je niet veel op het circuit te zoeken helaas 8)

Mark, gefeliciteerd! Indrukwekkend seizoen!

Wat is de uitslag van de eerte manche?
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deeleneme

ma okt 08, 2007 09:09

Wat is de uitslag van de eerte manche?
1. Mark Roffelsen (2:07.6)
2. Michel vd Grinten (2:07.8 )
3. Ed Ossendorp (2:09.4)
4. Armando Dos Santos (2:10.4)
5. Geert Ploeger (2:12.3)
6. Dré Mollet (2:17.3)
7. Robbert Bijl (2:17.1)
8. Pieter van Ouwekerk (2:18.4)
9. Barend Aarts (2:21.2)
10. Edward Cox (2:21.2)
11. Walter van Vollenhoven (2:23.4) - helaas maar drie rondes.

Mrac, succes met de verhuizing en tot volgend jaar! :thumbs:

Terug naar “Racen - Algemeen”