Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

wo okt 22, 2008 12:52

ehhhh....bedankt denk ik, maar...waarmee???
NU weet ik het zeker... dit gaat HELEMAAL goed komen... helemaal vanzelf! :lol: :lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Bartman
Guru
Guru

RE: Squadra Italia 2009 ideenbus

wo okt 22, 2008 13:22

Squadra Italia is ook vooral niet te moeilijk doen.

Banden moet je gewoon vrijhouden. Al lijkt het er op dat de 105 rijders het wel met elkaar eens zijn door op Toyo's te gaan rijden.

Omwille van gelijke competitie zie ik drie klassen ontstaan:

105 klasse
Supersport klasse voor TB's V6's en de Cup Alfa's
Sport klasse voor de oveirge auto's (vooral veel 75 TS).

Website zou al dit seizoen worden opgepakt, maar wordt nu seizoen 2009.

2008 was een goed seizoen voor Squadra Italia. Als in 2009 alle bouwers en dromers echt gaan racen, dan verdubbelen we de startvelden. Wat een natte droom...
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 22, 2008 13:27

:thumbs: :thumbs: :thumbs:

Dus aub geen juridische ledentechnische inspraakcomitees met notarisgebonden inschrijvingen oid
gewoon op dezelfde voet doorgaan zoals afgelopen seizoen!!!!!!!!!!!!
zeker geen verplichtingen qua banden motoren en wielophangingen motorinhouden turbo-drukken sperdiffrentielen en nokasprofielen
gewoon lekker in januari 2009 hier naar de bbq komen en beetje gelijkgestemd bomen over seizoen 2010

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 22, 2008 13:57

NU weet ik het zeker... dit gaat HELEMAAL goed komen... helemaal vanzelf!
fijn dat we het eens zijn! zoals door BJ al gesteld, niet te moeilijk doen. Je kan van alles gaan afspreken en op paier zetten...maar dat schept verplichtingen. En er zijn al verplichtingen genoeg in het leven. SI gaat over lekker met elkaar (zo egoistisch dus eigenlijk ook weer neit) en tegen elkaar racen, met respect voor elkaar en elkaars materiaal. De verslagen van rijders en niet-rijders spreken wat dat betreft voor zich. Blijkbaar zijn wij het alleen niet met elkaar eens dat van alles wat jij wenselijk zou vinden bij zo`n verhaal ik niet zo wenselijk, deels zelfs volkomen onwenselijk vind , nu ja dat kan toch, van mening verschillen? de toekomst zal leren wie er gelijk heeft. ot nu tope zijn er in het 3e seizoen in ieder geval 35 verschillende rijders aan de start verschenen, en hebben wij startvelden die de volvo`s in aantal gaan benaderen. En er meot uiteraard overleg zijn (zie BBQ) maar een stapel papier gaan creeeren?? dat is nu net niet de doelstelling..

Overigens, wat sommigen mensen vergeten of helemaal niet weten: de eerste race van de Trofeo stonden er 13 auto`s op de grid...En de kwaliteit van de meesten daarvan was nog eens slechter dan wat er bij ons staat. Ook daar heeft het een paar jaar geduurd, Alfa-rijders kijken blijkbaar graag eerst de kat uit de boom ? belangstelling is er ook genoeg gezien het aantal nieuwe rijders wat in 2009 en wellicht 2010 te verwachten is.

Begrijp mij goed, kan mij je gedachten deels voorstellen, maar de praktijk is nu eenmaal anders.
I'M CONFUSED!

Nogmaals, ik zal zelf ws nooit rijden dus ben een stuurman die aan de wal staat maar wel eentje met ervaring en (naar ik denk...) een redelijke kijk op de zaak...
tja ik heb die ervaring ook, zoals sommigen weten. en tot nu toe zie ik de beren die jij blijkbaar wel ziet niet zo. Daarvoor zijn er teveel onzekere factoren die een rol kunnen spelen. Je kan niet alles regelen, sterker nog je loopt het risico de zaak dood te reguleren...

Welke klasse heb jij de ervaring mee als ik vragen mag??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 22, 2008 15:31

"Geen richting" is ook een richting...

Euro Series Drag Racing, het door de FIM uiteindelijk goedgekeurde Europees Kampioenschap... opgestart door een stel lieden die gewoon wilden racen en min of meer het zelfde pad volgden en toen vast liepen... uiteindelijk uitgegroeid tot een serieuze race serie en kampioenschap.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 22, 2008 15:43

ahh, maar er is 1 essentieel verschil, ook met de Trofeo trouwens! Nu word gedraaid onder de vlag van DNRT.. en dat scheelt al een heel stuk voor een aantal zaken.

Ik denk trouwens dat de neus van de SI rijders in voldoende mate de zelfde kant op staat trouwens om niet vast te gaan lopen. Onderbuikgevoel zeg maar. Vertrouw ik overigens erg op in het leven .

Bedankt voor het meedenken trouwens. 2 weten meer dan 1 en zo.. :wink:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 22, 2008 16:17

Squadra Corse Sotto Pancia?

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 22, 2008 19:48

Squadra Corse Sotto Pancia
:mrgreen: zoiets ja. Heeft tochal 1x eerder gewerkt. Die klasse bestaat nog steeds na inmiddels een jaar of 15. En in de racewereld is dat best lang voor een min of meer ongewijzigde formule. Dus dat onderbuikgevoel is soms zo gek nog niet, kan soms geen ratio tegenop.

Maar nu weer on topic: ideeenbus!

Michel vd Grinten
Guru
Guru

wo okt 22, 2008 20:46

Banden moet je gewoon vrijhouden. Al lijkt het er op dat de 105 rijders het wel met elkaar eens zijn door op Toyo's te gaan rijden.

Omwille van gelijke competitie zie ik drie klassen ontstaan:

105 klasse
Supersport klasse voor TB's V6's en de Cup Alfa's
Sport klasse voor de oveirge auto's (vooral veel 75 TS).

Website zou al dit seizoen worden opgepakt, maar wordt nu seizoen 2009.

2008 was een goed seizoen voor Squadra Italia. Als in 2009 alle bouwers en dromers echt gaan racen, dan verdubbelen we de startvelden. Wat een natte droom...
Top. Waarom neemt de Si leiding niet dit als basisvoorstel? Is nu al meerdere keren voorgekomen. Afhameren die handel, dan kan iedereen verder met bouwen en weet men in welke klasse men terecht gaat komen en waarvoor men het doet!
Dus, voorzitter....wilt u even de boel leiden????

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo okt 22, 2008 21:15

Ja, goed voorstel, alleen is 3 klasses misschien nog een brug te ver?

evo-racing

wo okt 22, 2008 21:31

Hoe graag we ook zouden willen, het onderwerp publiek kun je mijns inziens wel vergeten. Als ik kijk hoe veel publiek er op "onze" racedagen ziijn dan is dat droevig :cry: Terwijl er wel veel erg mooie en behoorlijk professionele klassen dan ook rijden Sakers en de Super sevens zijn toch zeker niet de minsten, maar publiek komt er niet op af.

Een wat professionelere opzet voor onze klasse, een tentje en een mogelijkheid voor catering zou wel eens kunnen helpen richting sponsoring. Je hebt ze dan in ieder geval iets te bieden en je kunt ze erg dicht bij de actie brengen. Bij welke andere raceorganisator kun je tenslotte tot in de pitstraat komen? Maar ja, voor je het weet zijn er dan weer te grote verschillen, ontstaat er onenigheid en valt het in duigen.

Oh ja, en je moet ook niet te democratisch proberen te worden, dictator Bernie :twisted: bewijst dat dictatuur binnen een beetje egoistische sport nog het beste werkt.

Alfa Nord
Guru
Guru

wo okt 22, 2008 21:52

Ik ben zeker voorstander van klasse indeling, had dit aan het begin van het seizoen ook al aangehaald maar werd toen niet op prijs gesteld. Vanwaar nu ineens wel die omslag?? Maakt verder niet uit hoor, vindt het alleen maar goed dat er nu in ieder geval over nagedacht word! Moet ik mijn pas ingebouwde Turbo met front intercooler maar weer omruilen voor een standaard Twin Spark torretje :lol: Of ik maak er gewoon 2 en kijk wat de leukste klasse is :wink: . In ieder geval ben ik er komend seizoen in pincipe iedere keer bij, heb dit seizoen maar 1,5 wedstrijd gereden (toch nog 15e algemeen) ivm drukte op de zaak (ik heb nog steeds slapeloze nachten dat ik er bij het SS in Assen niet bij was) en daardoor geen tijd voor de racer. Nu is de auto bijna klaar en kan ik dus komend jaar wat relaxter beginnen ipv. de week voor een race iedere avond (nacht) bezig om de racer uberhaupt rijdend te hebben.... En met de BBQ ben ik er uiteraard ook!

evo-racing

wo okt 22, 2008 21:56

waar kan ik de einstand van 2008 vinden?

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 22, 2008 22:52

Even niet op het forum en hoppa, drie pagina's vol lettertjes.
SI leeft behoorlijk kunnen we wel stellen dus.

Goeie zaak zo'n ideëenbus.
Hoewel eea snel in oeverloos gezwam kan verzanden (zie de vorige discussie over de aanwezigheid van 147's) is het wel goed nu al wat dingen te roepen en de belangrijskte daarvan op de BBQ live te bespreken. Ben zelf van mening dat het indelen in klasses wel een goeie kan zijn, mits de opkomst een beetje steady is. Ter vergelijking; vorig jaar waren er nogal eens slechts 4 a 5 auto's. Een TS klasse ben ik uiteraard groot voorstander van :D Gelijkwaardigheid is voor iedereen leuker, kijk maar naar hoe Lars en ik afgelopen keer hebben gereden.

Verder is de website absoluut een aandachtspuntje. Dat is echt een dooie boel. Ik kan best helpen met het design hier en daar overigens..van programmeren heb ik alleen geen kaas gegeten.
Verslagen op de site (vind ik altijd leuk om te schrijven), foto's (maak ik graag en veel) en een Marktplaats vind ik ook een erg goeie! Er mag wel wat meer reclame gemaakt worden voor de SI! Niet zo raar deze uitspraak natuurlijk van iemand die in de reclame zit.. :wink: Als je einde van dit filmpje bekijkt zie je dat ik de site al even gepromoot heb 8)

Michel vd Grinten
Guru
Guru

wo okt 22, 2008 22:59

waar kan ik de einstand van 2008 vinden?
Een thread terug op dit racing forum...beetje lui? ;)
Pag 5: http://alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php? ... 62ec36de3e

Terug naar “Racen - Algemeen”