Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

RE: Squadra Italia 2008

ma apr 07, 2008 15:44

Ik schat jou ook echt wel op 2.03 in optimale omstandigheden :wink:

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 07, 2008 16:00

doe mij maar regen!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 07, 2008 16:12

Helemaal mee eens :thumbs:

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

ma apr 07, 2008 16:12

Dat zijn de echte : die op regen hopen ! :thumbs:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

ma apr 07, 2008 16:22

Heren,

Jullie hebben allemaal een beetje gelijk. Michel fronst terecht zijn wenkbrauwen als hij ziet dat ik 2:11 rij met een vet gepimpte 75. Het is ook niet snel. Dat heeft met een aantal zaken te maken. Inderdaad was zaterdag de shakedown voor ons. Het waren gewoon mijn eerste meters in een veel kostend project en die wil je niet gelijk aan barrels rijden. Ik heb vooral problemen met de remmen, de achter remmen blokkeren sneller (zelfs op droog!) dan voor waardoor het vertrouwen er niet is en ik voor de Audi S en de Tarzan veel te vroeg rem. De eerste race (Met 2:11 als snelste tijd) reed ik op intermediates met een natweer afstelling (achterstabi los) omdat we tussen de trainingen en de race andere problemen moesten oplossen.

De stelling dat de baan te koud was is ook juist. Op zondag morgen had ik een vrije training van de Sportklasse waarbij ik mijn slicks niet warm kreeg. Het resulteerde in een spin in de audi S. Ik trapte op de rem, de auto brak weer eens uit aan de achterkant en ik kwam op de curbstones en het gras. Ik spinde daarna de baan over naar de binnenzijde van de bocht. Gelukkig niets geraakt. In de kwalificatie ging het gelukkig stukken beter: 2:05,7 en een 16e plek van de 25 deelnemers. Bij de satrt van de race stond ik aan de binnenzijde op de vuile kant van de baan en had ik een bak wheelspin. In de volgende twee, drie bochten zat ik onvoldoende op te letten en kwam de een na de ander voorbij zetten. Ik liet me volledig door die mannen oprollen :oops: . Ik lag na ronde 1 rond P30 of zo. In de vijf rondjes die daarna kwamen kon ik me opwerken naar P23. Wel lekker geracet :wink: maar de start moet volgende keer beter... . Tijdens de kwalificatie hoorde ik al brommende geluiden uit de linkerzijde van de auto komen en tijdens race 1 was dat geluid constant op rechte stukken en rechterbochten. Erik en ik concludeerden dat dat een defect wiellager moet zijn en we vonden het te gevaarlijk om deel te nemen aan race 2 en 3.We hebben daardoor wel Marc nog zien stoeien met de BMW's. Dat zag er super uit! Tof dat je die twee mannen nog hebt kunnen pakken.

Al met al vonden we het een geslaagd weekeinde. De shakedown heeft geen al te verontrustende zaken opgeleverd, vooral zondag kreeg ik meer vertrouwen en heb ik een lesje in nederigheid gekregen :wink: . Er zitten nog enkele seconden in de auto en in mij dus die 2:05 gaat er dit seizoen nog aan :evil:

Ik wil een ieder danken voor de leuke reacties en complimenten die Erik en ik voor ons project kregen. Ze waren leuk om te horen en maakten ons nog trotser op ons werk dan we al waren. Nogmaals Thanx! =D>

Wij gaan nu ons huiswerk maken en in ieder geval naar de volgende auto A race op zolder (als we niet te veel lawaai maken :? ) Ik zie jullie waarschijnlijk weer tijdens het SRW op de paddock. BBQ!!!!! en wellicht op de SSAR waar ik met de AR challenge zal meerijden. Ik zal daarbij goed letten op een geel kanon met een blonde god achter het stuur :wink: , die komt er bij mij niet langs :twisted: . Michel, hoe was Dijon?
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

LENZ
Guru
Guru

ma apr 07, 2008 16:33

De stelling dat de baan te koud was is ook juist. Op zondag morgen had ik een vrije training van de Sportklasse waarbij ik mijn slicks niet warm kreeg. Het resulteerde in een spin in de audi S. Ik trapte op de rem, de auto brak weer eens uit aan de achterkant en ik kwam op de curbstones en het gras. Ik spinde daarna de baan over naar de binnenzijde van de bocht. Gelukkig niets geraakt.

Komt me bekend voor, had je eerst ook al de remmen aan de wielen achter?
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

ma apr 07, 2008 16:39

Nee, vorig jaar zaten ze op de originele positie. Nu zitten de standaard schijven van de vooras met de bij behorende klauwen aan de buitenkant op de achteras. Erik en ik hebben vanmorgen gekeken, de remdrukverdeler staat op zes slagen van de voorzijde terwijl ik twintig slagen tot mijn beschikking heb. We gaan op zoek naar andere oplossingen, te beginnen met hardere remblokken.
www.squadra-italia.nl

(Metallica - Fuel)

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 07, 2008 17:08

Het waren gewoon mijn eerste meters in een veel kostend project en die wil je niet gelijk aan barrels rijden.
nee, echte mannen doen dat de volgende race... :? :roll:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Michel vd Grinten
Guru
Guru

ma apr 07, 2008 18:56

Dijon-6 april 2008 Gewoon even de turbo druk opendraaien

De Heeren racers van de Challenge beschikken over Giulia's, Bertones, 75 2.0 TS'en, 75V6'en, een heuse Sprint met 200+ pk (voor 1600cc moter), een verdwaalde 156 2.0, een STW 156, de 147GTA's en natuurlijk de adembenemende IMSA's. Allen trainden op vrijdag en zaterdag. De trainingen waren op een zonovergoten circuit net buiten de stad Dijon. We waren met zijn 26'en. De vrije trainingen (2) op vrijdag verliepen erg interessant. Ik was met JS Racing mee gegaan naar Circuit Dijon Prenois. http://www.circuit-dijon-prenois.com/fr ... du-circuit. De eerste vrije training gaf wonderbaarlijke snelheden en een goede indruk over de remmen, rem- en instuurpunten en de grip. De tweeliter TS gaf prima vermogen over de ruim 8000 toeren. We, het team, was met twee 2.0 TS'en. De kampioen van vorig jaar, Marc Seesing, is mijn teamgenoot. Maak je borst maar nat, dacht ik dus. Het was 15 graden en strak blauw dus.

De kwali was op zaterdag. 2 ronden warmrijden en vervolgens binnenkomen. In de 3 ronden daarna moet je eigenlijk kunnen kwalificeren. Na de check-up na de warm up laps betrok het echter fors. Mijn inlap ging goed, met redelijke grip. Echter mijn kwali ronde werd in de laatste helft verprutst door de regen. Resultaat was een laatste plek in onze klasse. Van de 26 Alfa's waren wij met 5 75TS'en in modified tot 2000cc. Iedereen had last van de regen, maar zo gaat dat met moeder natuur. Tijdens de kwali natuurlijk continue naar andere racers op zoek in je spiegels. Het gaat aardig vooruit in de Challenge. Zeker wanneer de STW 156 of de IMSA's voorbij komen. Lijn vast houden en aanwijzen waar ze er voorbij mogen. De Giulias en de Bertones (op 1 na) doen dat natuurlijk ook voor je. Leven en laten leven.

De eerste race was erg grappig. Ik had me 2 zaken voorgenomen: aankomen en heelhouden. Bij de start boorde een IMSA zich in een GTA, die zich vervolgens weer caramboleerde in andere Alfas, waaronder een 75 in mijn klasse. Erg sneu is dat. 700 km reizen om vervolgens op deze manier te eindigen. Voor iedereen sneu, daar er natuurlijk geen opzet in het spel was. Dit is ook deel van het racen. Na de chaotische start liep Marc uit en ik zat met twee oud gedienden uit de Challenge te stoeien. Vervolgens kwam er ook nog een Bertone voorbij. "denk aan je twee regels", dacht ik steeds. De Bertone elimineerde zichzelf helaas door een opgeblazen motor in ronde drie. Doordat het twee graden buiten was en de baan ijskoud, had geen van ons grip. Rondetijden deden er niet toe, het ging om positie. Die Bertone had kennelijk zijn voordeel door zijn gewicht. Ook dat is dan ineens belangrijk. En het zijn stuk voor stuk echte stuurmannen. Ook dat was even een realiteitscheck. Welkom in de big boys league, Michel. Ik heb even tweede gelegen, om vervolgens weer naar de vierde plaats te worden verwezen. Een braketest redelijk overleefd en in een 1 op 1 gevecht full lock driftend door een hoge snelheidsbocht gedenderd om vervolgens als 4de op 1 tiende achter de nummer 3 te eindigen, die op zijn beurt op 2 seconden van de nummer 2 lag. Marc werd eerste na het 15 a 16 ronden lang aan de stok te hebben gehad met een Bertone. Geweldig. Shake hands na de race. Mijn doelstellingen waren bereikt. Maar het lekkerste gevoel was dat je kunt meekomen, met een reserveruimte zelfs.

Race twee. 15 minuten voor tijd begint het te hagelen/ sneeuwen. Ik was relaxed en liet maar gebeuren wat komen ging. Dit keer wilde ik wat meer losser rijden en weer mijn eigen stijl implementeren. In de pitstraat stond de helft op slicks. De anderen op wets. Wij hoorden bij die tweede groep. Bij de start ging ik 5 man voorbij. Marc en ik hebben bumper aan bumper geracet. Iedereen op slicks wist het natuurlijk allang dat dat de verkeerde keuze was. Echter zelfs op wets glibber je alsof je op ijs rijdt. Nog nooit heb ik op een nat circuit geracet. Ik hoor Huub Vermeulen nog zeggen:"je hebt droogweerlijnen en natweerlijnen". Als je wilt vooruitkomen in zo'n startveld zul je dat moeten accepteren en het jezelf eigen maken. Wat een leerschool was die race. Desalniettemin heb ik vol kunnen gaan met dezelfde snelheid als de nummer 1. Ronde na ronde was het grip en grens zoeken. Wat een adrenaline rush was dat. Ik kon het aan en kon zelfs pushen. Echter, finishen en de boel heelhouden was het belangrijkste. Wat was er nu erger dan in een inhaalpoging jezelf en je teamgenoot, de nummers 1 en 2 op dat moment, uit te schakelen. In de ronde tien spinde ik echter in een lange links doordraaier richting het onderste gedeelte van circuit. De drift dacht ik aan te kunnen, ging echter te vroeg weer op het gas en verloor hem. Nou was dat al vaker gebeurd, alleen sprong de motor nu niet direct aan. Die paar seconde lijken een eeuwigheid dan. Marc liep uit en heb hem niet meer kunnen bijhalen. Een 156 2.0 TS 16V kwam daardoor ook voorbij, maar daar is nog de discussie of die in onze klasse rijdt. Ik was echter niet ontdaan, in tegendeel zelfs. Ik had 10 van de 16 ronden kunnen strijden en pushen, in geheel eigen stijl, in de pace van de nummer 1. Wat kan je meer voorstellen van een dergelijk debuut als (b)rookie in de Challenge.

In e e n woord: groots.

Volgende race is op 16 mei in Spa Franchorchamps.
Laatst gewijzigd door Michel vd Grinten op ma apr 07, 2008 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

ma apr 07, 2008 19:25

Mooi te lezen Michel :thumbs: :thumbs:
Fijn dat ook jij een plekje gevonden hebt en het was al langer duidelijk dat je een aardig partijtje kon sturen ;)

Michel vd Grinten
Guru
Guru

Re: RE: Squadra Italia 2008

ma apr 07, 2008 19:43

Mooi te lezen Michel :thumbs: :thumbs:
Fijn dat ook jij een plekje gevonden hebt en het was al langer duidelijk dat je een aardig partijtje kon sturen ;)
Thanx Dre :)
(heb je al een beetje honger?)

Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

ma apr 07, 2008 20:30

Mooi verslag Michel! Top om te zien dat je in je eerste wedstrijd goed mee kan komen.

ff een ander vraag. Draait die TS meer dan 8000 RPM :shock: ? mijn 6 cilinder piekt nu bij 5800 RPM. Verder doortrekken naar 7000 RPM + heeft geen zin
www.squadra-italia.nl

(Metallica - Fuel)

RoSolo
Member
Member

ma apr 07, 2008 20:52

Mijn eerste post in dit topic ( en op de alfa site in hele lange tijd)

Ik ben al een aantal jaren lid van de alfa club. heb eerst een 33.1.4 imola gereden en ben nu trotse bezitter van een 145 Q.V. maar dat ter zijde.

Als jongste broer van Barend Aarts is het natuulijk niet gek om met het afa virus besmet te raken. Ik volg met veel intresse hoe hij met zijn werkzaamheden bezig is, en zo ook het race team.

Zaterdag was de eerste race van het seizoen en ook de eerst voor het "105 workshop racing team" (de mannen uit brabant). Dit wilde ik natuulijk niet missen en dus vertrokken we met 3 vrienden rond half 8 vanuit het zuiden richting zandvoort. Het slechte weer onderweg beloofde niet veel goeds, maar toen we aankwamen tijdens de vrije training vielen de laatste druppels van de ochtend bui.

via de sms had ik doorgekregen dat het team zich in pitbox 22 bevond. Dus daar zijn we heen gelopen.
De box was nog leeg maar al snel kwamen barend en patrick binnen om even naar de banden te kijken, barend had alleen trampios en slicks bij zich en daarvoor was het in de ochtendtraining net iets te glad. Het was te zien dat patrick al meteen het pedaal goed intrapte maar vertelde ook nog wel last te hebben van de natte baan.

na de tijd training was het tijd voor de eerste race. Met wat verwarring stond iedereen uitijndelijk klaar op de startopstellning. de mannen van brabant stonden achteraan voor hun stond de zilvergrijze bertone van walter. Na de vlag heb ik de mooiste foto's van de dag kunnen schieten. 3 dik over het rechte stuk, walter werd gesandwiched door barend en Patrick. Mooi om te zien! vervolgens ging patrck er als een speer vandoor en werd uiteindelijk 3 achter dos santos. barend werd 6 en van walter is het race verloop helaas bekend. (succes met het herstel walter)

Na de 1e race was het een paar uur wachten op de 2e race. hoe dichter de klok bij 3 uur kwam hoe meer er gespeculeerd werd over de bandenkeuze. regenbanden? trampios? slicks??

uitijndelijk werden het trampios bij patrick en barend. Regenbanden bij bart-jan en slicks bij dos santos.
Toen iedereen opgesteld was bij het parc fermee bleek dat er een hall uur vertraging was ontstaan. En tevens was het droog geworden.
Uitendelijk hebben patrick en bart jan in dit half uur nog aanpassingen aan de wagen gedaan. Patrick net binnen de tijd maar Bart Jan moest vanuit de pits starten.

Race 2 werd gestart tussen de volvo's en mazda's dit door het geringe snelheidsverschil. Het was daardoor een drukte van jewelste bij de start. Nadat iedereen zijn plek had gevonden in het veld konden de ronde tijden weer omlaag gereden worden.
Bart Jan was na een aantal ronden tot aan de staart van barend genaderd. Barend heeft het een paar ronden kunnen rekken, maar toen was duidelijk te merken dat de slicks van Bart Jan warm waren, en reed deze Barend voorbij.

Patrick reed de 2e race wederom een TOP race en werd weer 3e.

Na de race zijn we weer richting huis gereden. Al met al was het een geslaagde eerste race. hoop over een aantal jaar ook mee te kunnen rijden met de squadra italia.

foto's van de eerste race zijn te vinden op www.giuliaweb.nl
of op mijn flick account

4 mei ben ik er weer bij! tot dan!

Groeten
Rosolo
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

juultje
Guru
Guru

Re: RE: Squadra Italia 2008

ma apr 07, 2008 21:22

(zeer goede start overigens van de coureurs met de zachte G!)
je bedoelt deze actie zeker Walter (in de sandwich)

Afbeelding

TurboMarc
Guru
Guru

ma apr 07, 2008 21:44

Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Terug naar “Racen - Algemeen”