Mijn eerste post in dit topic ( en op de alfa site in hele lange tijd)
Ik ben al een aantal jaren lid van de alfa club. heb eerst een 33.1.4 imola gereden en ben nu trotse bezitter van een 145 Q.V. maar dat ter zijde.
Als jongste broer van Barend Aarts is het natuulijk niet gek om met het afa virus besmet te raken. Ik volg met veel intresse hoe hij met zijn werkzaamheden bezig is, en zo ook het race team.
Zaterdag was de eerste race van het seizoen en ook de eerst voor het "105 workshop racing team" (de mannen uit brabant). Dit wilde ik natuulijk niet missen en dus vertrokken we met 3 vrienden rond half 8 vanuit het zuiden richting zandvoort. Het slechte weer onderweg beloofde niet veel goeds, maar toen we aankwamen tijdens de vrije training vielen de laatste druppels van de ochtend bui.
via de sms had ik doorgekregen dat het team zich in pitbox 22 bevond. Dus daar zijn we heen gelopen.
De box was nog leeg maar al snel kwamen barend en patrick binnen om even naar de banden te kijken, barend had alleen trampios en slicks bij zich en daarvoor was het in de ochtendtraining net iets te glad. Het was te zien dat patrick al meteen het pedaal goed intrapte maar vertelde ook nog wel last te hebben van de natte baan.
na de tijd training was het tijd voor de eerste race. Met wat verwarring stond iedereen uitijndelijk klaar op de startopstellning. de mannen van brabant stonden achteraan voor hun stond de zilvergrijze bertone van walter. Na de vlag heb ik de mooiste foto's van de dag kunnen schieten. 3 dik over het rechte stuk, walter werd gesandwiched door barend en Patrick. Mooi om te zien! vervolgens ging patrck er als een speer vandoor en werd uiteindelijk 3 achter dos santos. barend werd 6 en van walter is het race verloop helaas bekend. (succes met het herstel walter)
Na de 1e race was het een paar uur wachten op de 2e race. hoe dichter de klok bij 3 uur kwam hoe meer er gespeculeerd werd over de bandenkeuze. regenbanden? trampios? slicks??
uitijndelijk werden het trampios bij patrick en barend. Regenbanden bij bart-jan en slicks bij dos santos.
Toen iedereen opgesteld was bij het parc fermee bleek dat er een hall uur vertraging was ontstaan. En tevens was het droog geworden.
Uitendelijk hebben patrick en bart jan in dit half uur nog aanpassingen aan de wagen gedaan. Patrick net binnen de tijd maar Bart Jan moest vanuit de pits starten.
Race 2 werd gestart tussen de volvo's en mazda's dit door het geringe snelheidsverschil. Het was daardoor een drukte van jewelste bij de start. Nadat iedereen zijn plek had gevonden in het veld konden de ronde tijden weer omlaag gereden worden.
Bart Jan was na een aantal ronden tot aan de staart van barend genaderd. Barend heeft het een paar ronden kunnen rekken, maar toen was duidelijk te merken dat de slicks van Bart Jan warm waren, en reed deze Barend voorbij.
Patrick reed de 2e race wederom een TOP race en werd weer 3e.
Na de race zijn we weer richting huis gereden. Al met al was het een geslaagde eerste race. hoop over een aantal jaar ook mee te kunnen rijden met de squadra italia.
foto's van de eerste race zijn te vinden op
www.giuliaweb.nl
of op mijn
flick account
4 mei ben ik er weer bij! tot dan!
Groeten
Rosolo