vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Squadra Italia 2008

za apr 05, 2008 18:12

It`s all in the game zeggen de engelsen dan schouderophalend. Nu haal ik mijn schouders hier niet voor op, maar achterom kijken heeft ook geen zin. De aanpassingen die gedaan waren naar aanleiding van de HARC testdag werkten in ieder geval.
Misschien maar gelijk een polyester neus erop???

en de mascotte mopet oppassen voor ontslag, gezien de reslutaten tot nu toe...
Laatst gewijzigd door vV op za apr 05, 2008 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

147gta
Member
Member
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia 2008

za apr 05, 2008 18:33

.....
3. Patrick Franken (!!)
....
5. Barend Aarts
...
Prima begin voor het brabantse team. Ben benieuwd naar de 2e race resultaten en vooral de FOTO'S!!!!
Robert
- 147 GTA
- 156 3.0 V6 Q2 Movit Intrax Madeno "Goos van Pelt"

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 05, 2008 18:40

Prima begin voor het brabantse team.
zeker weten! Patrick gaat op voor rookie of the year 2008 denk ik!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 05, 2008 18:44

Balen Walter..!
Maar gelukkig geen lichamelijk ongemak of onherstelbare schade...(zuur maar idd; It's all in the game),suc6 met t herstel!
Grtz,fRank

Ps Petje> =D>
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Andretti Molletti

za apr 05, 2008 21:20

Jeetje... sterkte ermee Walter!!! Leuk is anders idd, maar veel slechter kan het niet worden dus op naar een mooi seizoen nu!!! :thumbs:

V.w.b. de resultaten is de Petje idd mooi binnen gekomen! =D>

De rest mag even toelichten waarom Geert er toch tussen staat (eraf en hulp van een official...zeg ik dat goed?) en Peter R, waskebeurt??
BJ, je moet elke winter je remvloeistof vervangen (zeker als je met 200pk rijdt ;)) (waskebeurt II) En Armando, wat ik zag... formidabel gereden kerel!!!

Heeft iemand ronde tijden??

_Pieter_
Guru
Guru

za apr 05, 2008 21:52

Het was een beregezellig dagje! Ik kwam pas bij de laatste race kijken, er was al een hoop gebeurd.
Hier enkele sfeerimpressies uit pits en paddock voor de thuisblijvers.
Zelf er veel zin in, hoop het autootje klaar te hebben voor 4 mei a.s.!
Moet lukken met een snelle sticker op het dak :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

za apr 05, 2008 22:30

Zo. Dat was weer een dag vol gevloek, leermomentjes en anekdotes. Maar ook met een hoop lol, zoals altijd.
De dag begon al wat treurig doordat ik op de snelweg naar Zandvoort vol over een overstekende eend heen reed. R.I.P.
Netjes op tijd door de regen naar de TC geprutteld.
:evil: Wat éten die grijze bromsnorren toch voor ontbijt?? Dit niet goed dat niet goed hier wat te klagen daar wat te klagen.
Zijn ze ineens zo streng of waren ze nou gewoon milder het afgelopen jaar? Waar het op neer kwam, als belangrijkste, was dat de accu niet deugdelijk bevestigd zat.
Waar ze ook zeker een punt hadden want dat was ie ook niet. Even een woordje wisselen met degene die dat bevestigd heeft dus, volgende week :twisted:
Door het weer en deze tegenslag, 15 minuten voordat de keuringstijd verstreken was (waar haal je even wat metalen latten en lange tapeinden vandaan..?) zonk de moed me in de schoenen en zag ik mezelf alweer lekker onder de wol kruipen na deze toch al ernstig drukke werkweek. Gelukkig kwam mijn vriendin daar even een stokje voor steken. Lief aan Huub vragen of we wat uitstel mochten krijgen voor de keuring en of er een ijzerwinkel zat in Zandvoort. 'Rij maar even mee naar de pits', was zijn antwoord. Aldaar bij erg vriendelijke BMW-meneren met een collectie waar menig ijzerhandel jaloers op zou zijn de benodigde metalen gekregen. Toen als een gek samen met m'n monteur de latjes en tapeinden en bevestigd en weer naar de TC. Gekeurd en wel kon ik nog net met de vrije training mee. Regen. Erg wennen en zodoende was het meer dweilen dan racen.
Kwalificatie ging redelijk. Daarna de eerste wedstrijd. Een heptaseconde te laat met opstellen (zag de Alfa's onegveer 5 minuten lang op enkele tientallen meters voor mn neus staan) dus in de pit starten. :evil: :evil: :evil: Pfff een béétje flexibiliteit kan er ook gewoon echt niet af bij die gasten. Maargoed, starten op koude slicks dus. Op een baan die 50% nat is :D 'Goh wat raar, als ik gas geef blijf ik gewoon staan..' Dus dat was even goed zoeken naar droge stukken om warmte in de banden te krijgen. Uiteindelijk lukte dat maar zodra je van je ideale lijn, lees droge stuk af ging, werd dat meteen met een glijpartij afgestraft. Inhalen was dus een erg lastig opgave. En dat met een vol Volvo veld. Leerzaam maar frustrerend. 2:13.025, minder werd het niet. Jammer want dat was 4 seconden langzamer dan mijn eerste dag rijden dit jaar.
Tweede race. Hele tijd zon, mogen wij ons klaar gaan maken: regen. Buienradar.nl voorspelde veel natte ellende dus dan maar de regenbanden erop. Ja hoor, kan er ook nog wel bij: lekke band :shock: Weer als een kip zonder kop rondrennen en ergens een binnenventiel weten te bietsen. Probleem opgelost. De race voor ons liep erg uit dus we stonden buiten de pits in de opstelling maar te wachten en te wachten. En tuurlijk gaat dan de zon schijnen. Lang verhaal kort: toch besloten de regenbanden erop te laten (zag er nog nattig uit overal) en daar zodoende een vrijwel opgedroogde baan mee betreden :? Op zich gingen de eerste ronden erg goed, zat lekker vooraan (P7 gestart en meteen 2 plaatsen opgeschoven) en ik zat vlak achter Armandos. Helaas kreeg Patrick een duwtje van een Volvo in de Audi S en spinde. Armando kon het mooi ontwijken ik moest een wat te abrupte stuurbeweging maken om niet bij Patrick naar binnen te rijden en stond vervolgens ook achterstevoren. Als een soort film zag ik daarna vrijwel het volledige Volvo en Mazda veld aan me voorbij trekken. Snel de 75 weer ergens er tussen gepropt en verder gereden.
Van Erik begreep ik dat de banden bijna van mn velgen liepen toen hij me zag langskomen bij Gerlach.. :shock: Niks van gemerkt maar moet er niet aan denken dat dat bij Bosuit gebeurd zou zijn.. Tja, verkeerde beslissing om regenbanden erop te laten. Afgeschreven dus nu. Toch nog 2:15.5 weten te rijden daarmee.
Ook maar eens intermediates gaan aanschaffen voor dit soort nat/droog dagen.. Slicks bleken inmiddels ook zo goed als op dus al met al: hoog tijd voor bandenjacht!

Alberic & co: tnx voor de hulp vanmorgen!
En :thumbs: voor Huub.

Weer een lekker to-do lijstje voor komende race in Assen.
Ondanks alles was het weer een leuke dag!

Bij deze mijn foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

za apr 05, 2008 22:32

Zag geert nog in de grindbak staan in scheivlak, maar na wat hulp wel weer op de baan.
Die webcams van tegenwoordig.. Dat was dus Peter. :wink:

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

za apr 05, 2008 22:35

3. Patrick Franken (!!).
Was een nieuw gezicht voor mij, goed om weer een extra Alfa erbij te hebben dit jaar!
Gelukkig dat ik bij de Audi S niet meteen bij 'm op schoot ben gaan zitten.. :D

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

za apr 05, 2008 22:36

En nu enorm veel bier, adieu!

juultje
Guru
Guru

zo apr 06, 2008 11:20

Mooie fotos en verhalen allemaal !
Vrijdag alles geladen en klaargezet,gisteren om 4:30 uur weggereden uit het zuiden om precies om 6:45 uur bij de inschrijving te staan. Alberic kwam gelijk met ons aan en Patrick was er al. Snel de pitbox inruimen en met de autos naar de keuring. In een keer goed alleen bij Patrick moest de onderste gordelbevestiging verplaatst worden. Het was inmiddels flink aan het regenen dus werden mijn slicks verwisseld voor de oude trampios. Tijdens de training weinig tot geen grip diverse malen bijna gespind en ook rondgegaan in Kumho en Audi S. Verder liep het motortje voor het eerst goed !
Kwalificatie was eigelijk hetzelfde verhaal , nog een keer de tarzan buitenom in de grindbak genomen maar op eigenkracht door. Na afloop was duidelijk in de rondetijden te zien dat Armando en ik op trampios reden en de rest regenbanden.
Race 1 het was droog maar op buienradar werd voorspelt dat er halverwege de sessie regen zou komen. Tja wat nu. Iedereen op slicks dus ik waagde de gok om met de trampios door te rijden in de hoop op regen tijdens de sessie. Startopstelling geen een beetje raar maar goed, ik kwam goed weg en voor bij walter. Onderaan hugenholtz wist ie me toch weer te pakken en ik haakte aan. Bovenaan kon ik op tijd van het gas om niet in zijn spin meegenomen te worden (jammer Walter). Sessie ging lekker al bleef helaas de regen uit verder dan 2.18.7 kwam ik niet maar wel weer 2 seconden sneller dan vorig jaar.
Race 2 Net voor de start veel regenvoorspelt dus weer geen slicks. Bleek de hele boel uitgelopen te zijn en we stonden een half uur te wachten en het werd droog :( dus hadden we beter de slicks gehad. Het hele veld was geschuffeld dus stond alles doorelkaar en ik omringd door tig volvo's Bij de start kon ik er wel een paar pakken maar had niet zo behoefte met 10 man in de tarzan te duiken. Even ruimte geven en dan aan de gang. Na een paar ronden kwam Bartjan op slicks achter me aan (hij was uit de pits gestart). Ik dacht dat ie me op het rechte stuk wel zou pakken maar ik kon hem voorblijven. Is me een ronde of 3 gelukt en toen werden duidelijk zijn slicks warm en kon ie me pakken. Heb hem tot het einde in het vizier gehouden, maar bij het inhalen van volvos verspeel je dan toch net weer wat tijd.
Erg leuke dag gehad. Onze eerste keer als team en we hadden de taakverdeling redelijk goed voor elkaar. Patrick super gereden de eerste keer, Gerard en Gauke was ideaal om er bij te hebben voor het sleutelen (scheelt je een hoop stress als dat geregeld wordt). Jacqueline voor de banden en op tijd roepen voor het opstellen en Hanneke voor de lunch en innderlijke mens. En natuurlijk in de box naast Alberic en zijn racers is altijd gezellig.
Na het opruimen nog wat gedronken en liepen we terug naar de parkeerplaats hoorden Patrick en ik ineens onze namen omroepen bij de prijsuitreiking :? :?

Snel er naartoe rennen, vlug het podium op Patrick de 3e prijs een ik nog een 6e.

Uitslag totaal en de eerste punten voor het kampioenschap:

1: Mark Roffelsen 16
2: Armando dos Santos 13
3: Pieter Rietkerk 10
4: Patrick Franken 10
5: Geert Ploeger 9
6: Barend Aarts 7
7: Bartjan Keizer 5
8: Walter van Vollenhoven 1
9: Arno vd Akker 1

Op naar 4 mei ! Foto volgen nog

Arno Romeo
Member
Member

zo apr 06, 2008 12:22

Wat een onstuimig weer gisteren. Toen ik wakker werd om 5.00 was het nog droog, dus toch maar een beetje hopen op goed weer, dat verandere op weg naar het circuit toe in regen. Aangekomen om 6.30 (wat geen menselijke tijden zijn) auto de trailer af en naar de keuring toe. Mijn auto werd nog afgekeurd omdat mijn stoel los zat, waarschijnlijk losgetrilt van al die keren rijden. Nadat ik mijn stoel weer vast had gezet werd ie wel goedgekeurd. Vrije training om 9.00, spekgladde baan heb ik mijn straat bandjes maar gemonteerd, omdat ik geen regen banden heb. Ik kan je vertellen het was een en al een glijpartij, auto stuurde wel erg neutraal, maar had totaal geen grip. Het was iedere keer keer zoeken naar het beste stukje asfalt. Vaak gaat dat gepaard met overal dwars gaan en glijden, een stuk of 7 rondjes wist ik de auto redelijk op de baan te houden, maar het noodlot sloeg weer een keer toe. Ik reed iets te hard Bos in in, mijn kontje kwam om en kwam met mijn achterwiel in het grind en met het carter dwars op de cirbstone's waarna de auto direct uitviel van de klap. Ik dacht mijn carter is zover ingedeukt dat mijn drijfstangen niet meer heen en weer konden bewegen en alle olie lekte ondertussen ook weg. Auto gesleept naar de pitbox en gekeken wat er aan de hand was. Probleem dat de auto direct uitviel na de klap was dat er (gelukkig) een draad was losgeschoten, groter probleem was dat het carter lekte. Dat moest gelast worden of er moest een ander gemonteerd worden. De tweede optie wilde ik liever niet, want er zit een aangepast carter op tegen lagerschade. Ik rondbellen of er aan bedrijf in de buurt was die dat carter kon lassen, na 3 kwartier rondgebelt te hebben heb ik geen bedrijf kunnen vinden in de buurt die dat ''even'' kon doen. Besloten om toch maar een ander carter thuis op te halen en op het circuit eronder te zetten. Dit heeft al met al tot ongeveer 13.00 geduurd voordat de auto weer klaar was. Ondertussen had ik dus wel al kwalificatie en de eerste race gemist, dat verwachte ik ook wel aangezien die niet voor 12.05 klaar zou zijn.
Tweede race begon erg leuk, omdat ik helemaal achteraan moest starten kon ik mooi een slalom race met de volvo's doen en had me inmiddels al aardig naar voren gewerkt, ik geloof zesde plek. Na een stuk of 6 rondjes had ik weer pech. Bij het in gaan van de Hugenholzbocht liep er een drijfstanglager uit en was dus genoodzaakt mijn auto direct aan de kant te zetten.
Al met al best veel pech gehad, maar die paar rondjes rijden maakten wel heel veel goed.
Voor de volgende keer weer een ander motortje scoren als de schade groter is dan alleen de lagers, schokbrekers laten testen en mijn wielvlucht nog wat negatiever zetten.
Al met al vond ik erg leuk en hoop dat er volgende keer nog veel meer Alfa'tjes meedoen zodat we een lekker vol startveld krijgen.

Groetjes Arno

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 06, 2008 13:06

trouwens: voor rondetijden, totaaluitslagen, en ook de rondetijden per rijder zie www.mylaps.com , zandvoort auto`s B 5 april 2008.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

zo apr 06, 2008 13:17

...na 3 kwartier rondgebelt te hebben ... Besloten om toch maar een ander carter thuis op te halen en op het circuit eronder te zetten.
Respect voor je doorzettingsvermogen! :thumbs:

juultje
Guru
Guru

zo apr 06, 2008 13:24

trouwens: voor rondetijden, totaaluitslagen, en ook de rondetijden per rijder zie www.mylaps.com , zandvoort auto`s B 5 april 2008.
Hoe staat dit in verhouding met Zandvoort zelf ? eerste race was ik 5e en volgens mylaps 4e ??

Terug naar “Racen - Algemeen”