Zo. Dat was weer een dag vol gevloek, leermomentjes en anekdotes. Maar ook met een hoop lol, zoals altijd.
De dag begon al wat treurig doordat ik op de snelweg naar Zandvoort vol over een overstekende eend heen reed. R.I.P.
Netjes op tijd door de regen naar de TC geprutteld.

Wat éten die grijze bromsnorren toch voor ontbijt?? Dit niet goed dat niet goed hier wat te klagen daar wat te klagen.
Zijn ze ineens zo streng of waren ze nou gewoon milder het afgelopen jaar? Waar het op neer kwam, als belangrijkste, was dat de accu niet deugdelijk bevestigd zat.
Waar ze ook zeker een punt hadden want dat was ie ook niet. Even een woordje wisselen met degene die dat bevestigd heeft dus, volgende week
Door het weer en deze tegenslag, 15 minuten voordat de keuringstijd verstreken was (waar haal je even wat metalen latten en lange tapeinden vandaan..?) zonk de moed me in de schoenen en zag ik mezelf alweer lekker onder de wol kruipen na deze toch al ernstig drukke werkweek. Gelukkig kwam mijn vriendin daar even een stokje voor steken. Lief aan Huub vragen of we wat uitstel mochten krijgen voor de keuring en of er een ijzerwinkel zat in Zandvoort. 'Rij maar even mee naar de pits', was zijn antwoord. Aldaar bij erg vriendelijke BMW-meneren met een collectie waar menig ijzerhandel jaloers op zou zijn de benodigde metalen gekregen. Toen als een gek samen met m'n monteur de latjes en tapeinden en bevestigd en weer naar de TC. Gekeurd en wel kon ik nog net met de vrije training mee. Regen. Erg wennen en zodoende was het meer dweilen dan racen.
Kwalificatie ging redelijk. Daarna de eerste wedstrijd. Een heptaseconde te laat met opstellen (zag de Alfa's onegveer 5 minuten lang op enkele tientallen meters voor mn neus staan) dus in de pit starten.

Pfff een béétje flexibiliteit kan er ook gewoon echt niet af bij die gasten. Maargoed, starten op koude slicks dus. Op een baan die 50% nat is

'Goh wat raar, als ik gas geef blijf ik gewoon staan..' Dus dat was even goed zoeken naar droge stukken om warmte in de banden te krijgen. Uiteindelijk lukte dat maar zodra je van je ideale lijn, lees droge stuk af ging, werd dat meteen met een glijpartij afgestraft. Inhalen was dus een erg lastig opgave. En dat met een vol Volvo veld. Leerzaam maar frustrerend. 2:13.025, minder werd het niet. Jammer want dat was 4 seconden langzamer dan mijn eerste dag rijden dit jaar.
Tweede race. Hele tijd zon, mogen wij ons klaar gaan maken: regen. Buienradar.nl voorspelde veel natte ellende dus dan maar de regenbanden erop. Ja hoor, kan er ook nog wel bij: lekke band

Weer als een kip zonder kop rondrennen en ergens een binnenventiel weten te bietsen. Probleem opgelost. De race voor ons liep erg uit dus we stonden buiten de pits in de opstelling maar te wachten en te wachten. En tuurlijk gaat dan de zon schijnen. Lang verhaal kort: toch besloten de regenbanden erop te laten (zag er nog nattig uit overal) en daar zodoende een vrijwel opgedroogde baan mee betreden

Op zich gingen de eerste ronden erg goed, zat lekker vooraan (P7 gestart en meteen 2 plaatsen opgeschoven) en ik zat vlak achter Armandos. Helaas kreeg Patrick een duwtje van een Volvo in de Audi S en spinde. Armando kon het mooi ontwijken ik moest een wat te abrupte stuurbeweging maken om niet bij Patrick naar binnen te rijden en stond vervolgens ook achterstevoren. Als een soort film zag ik daarna vrijwel het volledige Volvo en Mazda veld aan me voorbij trekken. Snel de 75 weer ergens er tussen gepropt en verder gereden.
Van Erik begreep ik dat de banden bijna van mn velgen liepen toen hij me zag langskomen bij Gerlach..

Niks van gemerkt maar moet er niet aan denken dat dat bij Bosuit gebeurd zou zijn.. Tja, verkeerde beslissing om regenbanden erop te laten. Afgeschreven dus nu. Toch nog 2:15.5 weten te rijden daarmee.
Ook maar eens intermediates gaan aanschaffen voor dit soort nat/droog dagen.. Slicks bleken inmiddels ook zo goed als op dus al met al: hoog tijd voor bandenjacht!
Alberic & co: tnx voor de hulp vanmorgen!
En

voor Huub.
Weer een lekker to-do lijstje voor komende race in Assen.
Ondanks alles was het weer een leuke dag!
Bij deze mijn foto's: