Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Race licentie halen 2006/2007

vr mar 23, 2007 20:02

Leuk stuk Dre, maar ik was niet de beste cursist, maar de 3e beste en alexander was 2e.
Had niet zozeer met snelheid te maken want de nummer 1 in een rode 325i was geen partij voor mijn oude 155 V6 2.5
Zag op de site van Guus de Koster dat het ook nog eens niet de goedkoopste racehandschoenen waren (91 euro :shock: ) die de nummer 2 en 3 kregen, echt een aanrader die Track Time club

Andretti Molletti

Re: RE: Race licentie halen 2006/2007

vr mar 23, 2007 20:16

Leuk stuk Dre, maar ik was niet de beste cursist, maar de 3e beste en alexander was 2e.
Had niet zozeer met snelheid te maken want de nummer 1 in een rode 325i was geen partij voor mijn oude 155 V6 2.5
Zag op de site van Guus de Koster dat het ook nog eens niet de goedkoopste racehandschoenen waren (91 euro :shock: ) die de nummer 2 en 3 kregen, echt een aanrader die Track Time club
Ow... nou voor mij was je de beste Lenz!!!
;)

Die rode 325i met witte letters op de achterruit?? (die kon ik hebben!!!)

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Race licentie halen 2006/2007

vr mar 23, 2007 20:40

Dank je dre, maar met de sprint was jij toch echt de beste, je spoot weg bij de start, kon jullie niet bijbenen, maandag was ik helemaal nergens en werd er door iedereen uitgetrokken (bleek later dat ik LV een lekke band had), dinsdag gingen de sprintjes al een stuk beter (met reservewiel), maar toch blijft sprinten met een FWD moeizaam, de eerste meters verlies je gewoon van de RWD auto's.

Andretti Molletti

Re: RE: Race licentie halen 2006/2007

vr mar 23, 2007 20:52

Dank je dre, maar met de sprint was jij toch echt de beste, je spoot weg bij de start, kon jullie niet bijbenen, maandag was ik helemaal nergens en werd er door iedereen uitgetrokken (bleek later dat ik LV een lekke band had), dinsdag gingen de sprintjes al een stuk beter (met reservewiel), maar toch blijft sprinten met een FWD moeizaam, de eerste meters verlies je gewoon van de RWD auto's.
haha, was voor mij ook een verrassing! Zelfs die mooie oogverblindende spierwitte zonnebrilverplichtte Madeno 155's bleef ik voor ...Hetzij met moeite want ze leken aan mijn trekhaak te plakken..
Je wil niet weten wat een kick dat gaf als je als eerste voor die monsters over de streep komt :twisted: :twisted:

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Race licentie halen 2006/2007

vr mar 23, 2007 20:59

Ik vond ze inderdaad erg mooi, maar ze zijn volgens mij niet zo wild als de meeste denken.
Op de foto's op de madeno site hebben ze gele koni's , spacers, yokohama parada's en standaard 2.0 16v motoren.
Een van de 155's op zandvoort had er nu wel andere dempers opzitten, maar deze motoren hebben volgens mij echt niet meer dan 160pk met de normale remmen en bak. Wat is er anders aan de 75's die er rond reden, behalve dat madeno de auto's er als nieuw bij hadden staan.
Normaal weegt zo'n auto 1255kg en wat zal dat nu zijn?? 1100 als het heel erg meezit??

Andretti Molletti

RE: Race licentie halen 2006/2007

vr mar 23, 2007 21:14

impressive looks indeed!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

RE: Race licentie halen 2006/2007

za mar 24, 2007 10:00

De Madeno Trackday 155's zijn voorzien van de volgende specs:

Interieur; gelaste rolkooi, race stoel, gordels, sportstuur.

Wegligging; Suspension-Kit met race set up, bump- en rebound verstelling (er zaten eerst Bilstein's onder)
Suspension bussen onderste draagarmen, Sport Stabi's voor en achter. 16 inch velgen met Yokohama's.

Remmen; Pagid-Rood remblokken, teflon/edelstaal remleidingen, DOT5.1

Motor; Getunende versie 2.0 TS 16v 170 pk. M.A.I.S. system, sporteinddemper,
kat-vervangende demper, lichter vliegwiel, motormanagement software.

Versnellingsbak/aandrijflijn; Race koppeling met sintermetaal koppelingsplaat,
aangepaste versnellingsbak verhoudingen met kortere eindreductie.

Afbeelding
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Andretti Molletti

Re: RE: Race licentie halen 2006/2007

za mar 24, 2007 12:03

De Madeno Trackday 155's zijn voorzien van de volgende specs:

Interieur; gelaste rolkooi, race stoel, gordels, sportstuur.

Wegligging; Suspension-Kit met race set up, bump- en rebound verstelling (er zaten eerst Bilstein's onder)
Suspension bussen onderste draagarmen, Sport Stabi's voor en achter. 16 inch velgen met Yokohama's.

Remmen; Pagid-Rood remblokken, teflon/edelstaal remleidingen, DOT5.1

Motor; Getunende versie 2.0 TS 16v 170 pk. M.A.I.S. system, sporteinddemper,
kat-vervangende demper, lichter vliegwiel, motormanagement software.

Versnellingsbak/aandrijflijn; Race koppeling met sintermetaal koppelingsplaat,
aangepaste versnellingsbak verhoudingen met kortere eindreductie.

Afbeelding
Oeps... kom ik daar met mijn gebakje van een paar euro aan...

Maarrrr ik heb ook DOT5.1 o nee.. DOT4.. maar dat is lichter :lol:

Iemand nog een setje racedempers over voor de 75TS??

8)

Wouter2000

RE: Race licentie halen 2006/2007

za mar 24, 2007 16:17

Maar ging jij er niet langs met jouw gebakje?

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Race licentie halen 2006/2007

za mar 24, 2007 17:15

Dennis, Madeno benoemt het allemaal altijd wat mooier dan ieder ander, oftewel de gemiddelde track day 75 heeft eigenlijk dezelfde specs.
Maar het blijven mooie auto's, hoorde dat een testrijder van madeno 2.08 met de bilstein uitgevoerde 155 reed.

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

RE: Race licentie halen 2006/2007

za mar 24, 2007 17:22

Dennis, Madeno benoemt het allemaal altijd wat mooier dan ieder ander, oftewel de gemiddelde track day 75 heeft eigenlijk dezelfde specs.
Maar het blijven mooie auto's, hoorde dat een testrijder van madeno 2.08 met de bilstein uitgevoerde 155 reed.
Ja daar is Leo wel goed in he :lol:
En ik geloof dat Mikko Heino toen de testrijder was op Zandvoort!
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Andretti Molletti

Re: RE: Race licentie halen 2006/2007

zo mar 25, 2007 00:56

Maar ging jij er niet langs met jouw gebakje?
Yep, maar dat was zeker niet Heino die reed ;)
Wel een duitser :lol:

Gebruikersavatar
Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 689
Lid geworden op: za aug 18, 2007 17:51
Locatie: Zoetermeer
Contacteer: Website

RE: Race licentie halen 2006/2007

di dec 04, 2007 12:31

Ik heb even door dit topic doorgelezen en zie drietal opties om een race licentie te halen;

1. Hans Deen
2. ADS (waar of wie dit is, is me nog niet duidelijk)
3. RacePlanet

Welke is de beste qua prijs/kwaliteit?

Daarnaast heb ik een veel belangrijkere vraag, is het af te raden om zo’ n cursus met een “gewone” (geen rolkooi etc etc) auto te volbrengen?
Ik wil namelijk erg graag leren racen, me licentie op zak hebben en dan zo nu en met mijn QV los gaan, maar daar wil ik dan eigenlijk geen race beest van maken (rolkooi e.d)….
Graag jullie gedachtes over de haalbaarheid hiervan?
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5627
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Race licentie halen 2006/2007

di dec 04, 2007 13:11

volgens mij kon je toch maar bij 1 organisatie de licentie halen?? de KNAF.

Waar jij op doelt zijn cursussen denk ik. Een cursus volgen is geen verplichting voor afrijden op de licentiedag overigens.

je hebt trouwens niets aan een licentie zonder raceauto, en als je geen kooi in je auto wilt bouwen houdt het daar al op. Of je moet zicht hebben op een stoeltje..

Maar je kan prima in een auto zonder kooi zowel cursus doen als licentie-afrijden.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 689
Lid geworden op: za aug 18, 2007 17:51
Locatie: Zoetermeer
Contacteer: Website

Re: RE: Race licentie halen 2006/2007

di dec 04, 2007 13:38

volgens mij kon je toch maar bij 1 organisatie de licentie halen?? de KNAF.

Waar jij op doelt zijn cursussen denk ik. Een cursus volgen is geen verplichting voor afrijden op de licentiedag overigens.

je hebt trouwens niets aan een licentie zonder raceauto, en als je geen kooi in je auto wilt bouwen houdt het daar al op. Of je moet zicht hebben op een stoeltje..

Maar je kan prim
a in een auto zonder kooi zowel cursus doen als licentie-afrijden.
Klopt, ik doelde op waar ik het beste de cursus zou kunnen volgen.
Het is dus niet te gevaarlijk e.d om zonder veiligheids paketten, als een rolkooi te gaan racen?

Waarom ik geen kooi e.d in mijn QV wil; het moet geen racewagen worden,wel zou ik het gaaf vinden om eens in de zoveel tijd op zandvoort e.d te rijden en ook daar mag je toch alleen met een licentie op?

Ooit, ooit als ik er de ruimte, tijd en geld voor heb, zou ik wel een echte racer willen, 75 ofzo, maar nu nog niet.
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Terug naar “Racen - Algemeen”