spidertjuh
Member
Member

Re: RE: SI 11 juni Assen

wo jun 12, 2013 19:06

Door alle verkeer niet echt vlotte tijden kunnen rijden en bovendien, moet je wel voldoende benzine aan boord hebben....:)
Maar tot die tijd toch leuk gereden! Naast elkaar door de Strubben, inhalen door Ramshoek... Zou het dan toch nog wat worden met de TS Cup?
Was prima race nr2 voor wat betreft onderlinge strijd met de TSn. Met wat meer gelijke autos zou het nog leuker worden. En jah als je dichter op elkaar rijdt is de kans op schade groter... Maar goed zolang we met respect blijven rijden en beseffen dat er behalve de eer eigenlijk niks te winnen valt en iedereen het liefst zonder schade ad finish komt gaat dat ook wel goed komen.

Zou mooi zijn als op Zolder er weer flink wat autos bij zijn. :)
Nu: 156 GTA VMR32 SW Selespeed, 75TS racer, Fiat 124 Sport Spider BS, Toyota MR2 SW20, Subaru Forester Turbo, Huyndai Kona Electric.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo jun 12, 2013 19:18

Die laatste zin daar heb je dan ook weer heel,erg gelijk...sorry...
:oops: had graag willen ruilen, mijn bezigheden die dag konden helaas en niet uitgesteld en nogal van belang voor niet alleen mijn toekomst.

Maar goed, was ruim een verdubbeling tov 2012 dus volgens jaar weer ruim verdubbelen dan maar? Zitten we tegen de 20 starters.
Een groot startveld is de oplossing voor heel veel problemen. Blijft toch lastig. Hebben meerdere keren 20+ auto's aan de start gestaan. Keren daar op weer veel minder.
Ik weet in ieder geval nu al dat ik dit jaar geen SI wedstrijd meer rij. Alle data die over zijn vallen niet in mijn verlofschema thuis. Comes with the job.

Gr,
DJ

Alfetta-Amsterdam
Member
Member
Contacteer: Website

RE: SI 11 juni Assen

wo jun 12, 2013 19:53

Richard, begrijp goed wat je bedoelt.

Ik wil je daarom ook uitdagen :wink:

Door jou zijn we gaan racen. Immers jij was de voortrekker van de TS-cup. Wat ik nu zie na een paar races is dat we met de 75's ( eric, pieter, wij en marcel) dat we steeds dichter bij elkaar zitten en ervoor gaan met Marcel als aanjager. De tijden worden ook beter.

Als je bij de race was heb je kunnen zien dat er rondenlang werd gestreden om positie tussen de Ts-en.

Als er meer ts-jes waren geweest was het nog leuker.

ja, nu hoor ik je denken en zuchten, de tijden zijn niet om naar huis te schrijven, want die jongens rijden nog geen deuk in een pak boter want ik rijd een 2.09 op assen....daarom:

Voorstel:

De laatste race op zandvoort ben je erbij. Wij zorgen ervoor dat we met minimaal 8 ts-jes meedoen ( gelijk materiaal, dus geen korte bak zoals Michel).

Laat maar zien of je ons dan ruim voorblijft! Dan beschouwen we dat als de eerste echte TS-cup race.

Verder ben ik met je eens.
Alfetta 1800 '73 prugna
TS racer nero ( alfa 'amsterdam' nord)
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
Alfetta TS ( still stephen)
75 6v America pari nuova
Guilletta 2.1 savali (nu serge, gesloopt)
75 v6 QV zilvergrijs 55dkm
Gtv6 '86 rosso

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 12, 2013 19:56

Minimaal 8 TS'jes ? Waar haal je die ineens vandaan dan ???
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Alfetta-Amsterdam
Member
Member

wo jun 12, 2013 20:02

die zijn er gewoon, moeten ze wel komen!
Alfetta 1800 '73 prugna
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
75 6v America pari nuova
Gtv6 '86 rosso

Alfetta-Amsterdam
Member
Member

wo jun 12, 2013 20:07

Ik trap af:

1. Pieter
2. Eric
3. Marcel
4. Elmer & Djan
5. Michel
6. Rogier
7. Geert Ploeger
8.?
9?
10. Richard Ypey

jongens help me ff met die andere 2, dan hebben we toch een mooie starveld. Freek Klaassen wil dan ook wel meedoen.
Alfetta 1800 '73 prugna
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
75 6v America pari nuova
Gtv6 '86 rosso

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 12, 2013 20:43

Marc?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

spidertjuh
Member
Member

wo jun 12, 2013 21:20

Goed plan Elmer. Eens zien of die 209 koning het dan ook ff laat zien....... Durft ckrs niet na al die grote verhalen hierzo.....;)
Nu: 156 GTA VMR32 SW Selespeed, 75TS racer, Fiat 124 Sport Spider BS, Toyota MR2 SW20, Subaru Forester Turbo, Huyndai Kona Electric.

Alfa Nord
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 21:35

Dat is goed jongens, dat soort uitdagingen ga ik altijd aan! 2.08 was het trouwens op beide banen, komende races nog even flink oefenen :wink:

TurboMarc
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 21:45

Ik heb blijkbaar geen eeuwige roem :D

ja richard, ik daag je al uit voor zolder.

als de v6 uit die turbo haalt en een ts erin legt zijn ze redelijk gelijk 8)

zie mijn opbouwende kritiek niet als commentaar, ik probeer jullie te tergen om harder te gaan
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Alfa Nord
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 22:19

Marc, ik wilde net typen dat ik niet alleen de credit's verdien voor het opzetten van de TS Cup, dat hebben we mooi samen gedaan! En ook jij bent onder de 2.10 geweest met je TS . Jij gaat de laatste race dan natuurlijk ook meedoen?
Ik ga die v6 er niet uithalen ,ik fix deTS binnenkort wel een keertje.

Alfa Nord
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 22:39

En voor Elmer en de andere mannen: het is inderdaad geen verwijt hoor, ik rijdt zelf ook geen deuk in een pakje boter :lol: En ik zie bij de meesten inderdaad progressie dus dat is goed. Feit is dat als een paar rijders rond de 2.10 rijden en anderen 2.13 en weer anderen 2.17 er nooit sprake is van strijd natuurlijk. Misschien moeten we daarom maar strafgewichten toepassen.
Om het voor jullie [en ons] leuker te maken starten Marc en ik achteraan de laatste race.

TurboMarc
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 22:46

Le Mans start vanuit de pits :lol:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Eric
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 12, 2013 22:51

Cool...
Afbeelding
SCARB 00694

JGA
Member
Member

wo jun 12, 2013 23:36

Maar tot die tijd toch leuk gereden! Naast elkaar door de Strubben, inhalen door Ramshoek... Zou het dan toch nog wat worden met de TS Cup?

Volvo's zijn leuk om naar te kijken als ze vierwiel-driftend achterstevoren buitenom langskomen, maar het is idd wel oppassen met die jongens. Het kunstgras op Assen had het weer zwaar te verduren :wink:
Er wordt af en toe wel behoorlijk gerost, en dan is het wel balen als zo'n rallycrosser jouw auto kapot rijdt, terwijl dat makkelijk voorkomen had kunnen worden.
In principe hoort autosport non-contact te zijn, toch?

Oplossing: meer Alfa's op de baan, dan hebben we onze eigen race (met een verdwaalde Legend).

Inhalen in de ramshoek :) en nog in de laatste ronde ook! Was spectaculair! Wat betreft het gebrek aan maximaal gaan (van de huidige rijders) waar ik veel mensen over hoor klagen, ik ben bij de chicane (naam?) 3 x vol door geschoten het kunstgras over schuivend, rempunt gemist. Lekkere van dit circuit (was mijn eerste keer hier) is dat je als je een vrije ronde hebt, je even flink kan proberen, als je dan een foutje maakt is er niks aan de hand. Da's op Zandvoort wel anders.Vond het ontzettend gaaf op Assen!

Om ook even terug te komen op het makkelijk voorbij laten van snelle jongens. Ik doe dat ook als ik in gevecht ben met een auto voor me. Zonde om een halve ronde bezig te zijn met iemand achter je houden die 2.05 rijdt als je zelf 2.13 rijdt toch? Het is nou eenmaal een ongelijke klassen met 140 pk tot 280 pk.

Als beide auto`s op de limiet bereden worden is het normaal gesproken onmogelijk om elkaar in de Ramshoek in te halen, dusssss.
Over snellere deelnemers voorbij laten heb je natuurlijk gelijk, het is dom om die proberen een ronde achter je te houden, daar verpruts je je eigen race mee maar ook de zijne. Maar dat is niet wat ik bedoel. Waarschijnlijk zijn er maar weinig mensen die begrijpen wat ik bedoel, misschien ben ik wel een beetje een rare :oops:

Ja kwam opeens heel hard dichterbij, denk dat Erik zijn banden op waren. Zaten de eerste 3 ronden met zijn 3-en bij elkaar (Erik, Marcel en ik) toen maakte ik een flinke fout in de strubben en had 100/150 meter achterstand. Die bleef redelijk gelijk de rest van de race volgens mij. Intussen paar Mazda achterblijvers ingehaald (was ook wel leuk :) ) en toen viel opeens in ronde 10 Marcel uit en Maakte ik de laatste 2 ronden ineens de volledige 150 meter achterstand goed en kon ik hem er door hogere topsnelheid tussen prikken! Leuke race. Tijden niet super, maar voor eerste keer op uberhaubt een ander circuit dan Zandvoort was ik er achteraf best tevreden mee. Volgende keer zit Assen in mijn 'computer :) en moet het harder kunnen. Wel is het aan te raden om op een nieuw circuit de auto niet te delen.. zoals wij altijd doen :) Maar is wel weer lekker goedkoop. En gezellig!
Vergeet je transponder niet.

Terug naar “Racen - Algemeen”