DENNIS
Guru
Guru

RE: Race licentie halen 2006/2007

do mar 22, 2007 01:26

Klasse zeg :thumbs: Van harte gefeliciteerd allemaal :wink:
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark

EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

do mar 22, 2007 08:52

:thumbs: en nu de rest :moon: en er buitenom voorbij :lol:

zegt maurice die het echt niet leuk vindt er niet bij te zijn geweest, prio's in het leven grrrrrr
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do mar 22, 2007 09:22

Allemaal gefeliceerd met de licentie!!!!!!!! :D :D

Probeer jullie goede voorbeeld zo snel mogelijk te volgen, word aan gewerkt. Eerst de 75 nog "ff" afbouwen.

Groeten en veel race plezier,

DJ

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Race licentie halen 2006/2007

do mar 22, 2007 15:01

YES!!!!!!!!!!!!!!!

EU licentie 8)

net binnen later meer ;)

Barend (juultje), Lenz (beste cursist!!) Chris, Alex, Pieter, eigenlijk alle Alfavriendjes zijn erdoor!!! :thumbs:

En idd van hagel, natte sneeuw tot regen en zonneschijn, zandstormen etc.. ik was erbij ;)
Van harte gefeliciteerd 8)
156

MarkGTV
Full Member
Full Member

Re: RE: Race licentie halen 2006/2007

do mar 22, 2007 17:14

Allemaal gefeliceerd met de licentie!!!!!!!! :D :D

Probeer jullie goede voorbeeld zo snel mogelijk te volgen, word aan gewerkt. Eerst de 75 nog "ff" afbouwen.

Groeten en veel race plezier,

DJ
Gefeliciteerd manne,

Ben ook druk bezig met m'n turbootje, daarna ook proberen "het befaamde papiertje" te behalen, en dan...................... :driving:
Scarb 4448.
MiTo 1.3 JTDm Eco ( lekker goeiekoop...)
Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170pk

Heb gereden:
- 33 1.3S
- 33 1.7 16v S
- 33 16v Elegance
- 155 1.8 TS
- Alfa 75 1.8 Turbo
- Bertone GTV 2000

Life's so Alfa........

GiuliaReis
Full Member
Full Member

do mar 22, 2007 21:49

Gefe;iciteerd! Van harte gegund. 8)

Andretti Molletti

do mar 22, 2007 23:52

Hee mannen wat een heerlijke reacties allemaal :thumbs:
Ik ben bij het rijtje namen id Wouter vergeten!! Met zijn mooie tricolore gele 75TS, sorry mogelijk negeer ik je vanwege dat ECG verhaal :mrgreen:
@barend: kun je mij dat filmpje mailen, en mogelijk wat foto's?? Hoest met je deukje?? Al gefixet?

The story:
Maandagochtend zijn we begonnen met de cursus, theorie van Michel Schaap en Jeroen Frieman. Er is geen plek om alle details te vermelden en de verhalen om mijn verhaal heen, van de andere deelnemers dus, maar het is een teamsport. Zonder de andere cursisten is het niet leuk, en misschien wel niet haalbaar.
De theorie, ach je denkt het allemaal te weten. Toch heb ik aandachtig geluisterd naar de tips van Michel, de wijze raad van Jeroen en vooral de passie en humor van beide heren.
Maandag gingen we de kletsnatte baan op. Wat wit spul in de vorm van natte sneeuw en soms wat haegl deed mij besluiten niet volgas te gaan. 20 jaar geleden een klapper in de regen gemaakt, dus.. Rijden ging lekker en beheerst met wat gezonder angst. We reden rondjes, we deden remproeven en we deden een slalom. Dat laatste lag me wel, met het gas voelen wat de auto deed in de scherpe bochtjes en ook remmend tegen blokkeren aan, voelen wat de auto deed en hem tussen de pionnen houden. Leuk. leerzaam en nuttig zoals later bleek!
Tussen de middag tanken en eten en wat sleutelen. De laatste demper schoof uit de uitlaatpijp en dat gaf herrie :lol: . 'sMiddags gingen we lekker weer bochten en lijnen oefenen en na wat enthousiaste instructeurs had ik er wel schik in. De baan droogde op en de lijnen werden beter en beter. De snelheid kwan erin en dankzij goede tips van waar in te sturen en te voelen hoe de snelle lijnen gereden moesten worden had ik er schik in!
We sloten de dag af met sprintjes, eesrt met zijn 3-en later met zijn 6-en en zelfs 9-en. Beetje voorzichtig het spelletje racen verkennen. Al gauw had ik door dat een racelijn geen ideale lijn is maar een lijn die een ander had willen rijden en nu niet kon omdat ik daar reed :lol: . Na de 147 challenge en wat ervaringen met Madeno had ik wel respect voor dat "merk". tot mijn grote verbazing kon ik ze keer op keer voorblijven in de sprints! Ik kreeg de smaak te pakken en won alle sprints die ik op de eerste lijn startte. Ook op de tweede lijn was winnen mogelijk en samen met pascal Giacomini starte we aan de pitmuur om vervolgens onderin de tarzan als laatste te remmen en de boel zoek te rijden. Meerdere malen doeken we als duiveltjes uit de doos door het veld om als eerste twee te eindigen. Zelfs vanaf de laatste startrij was dat mogelijk 8) . We hadden echt de grootste lol!!!
iteindelijk de dag afgesloten met wat gezelligheid in Mickeys en daarna nogmaals theorie van Jeroen (wedstrijdleider). Laat gingen we eten (samen met Juultje) en gezelligheid kent geen tijd dus we doken er pas om 0:00uur in. De volgende dag eruit om 7 uur omdat we de bert van Chris nog moesten maken. Pech want ook mijn Dreeser stond stil... accuutje leeg en de startbooster natuurlijk....ook.
Grrr lader erop daarna de accu van Chris erbij en startkabels van dubieuze kwaliteit.. Ik moest ook de uitlaat nog maken en Stefan had een boormasjien geregeled om de twee in elkaar schuivende delen te doorboren en een parkertje er door te doen ter borging. Het kwam er niet van, de auto wilde niet aanslaan en de briefing begon. Uit het raam zag ik de witte dwarrels en werd een beetje ... eeeuh moe? Ochtendprogramma: weer bochten ofenen en vrij rijden. Bij de auto had ik blijkbaar goed gegokt door de accu van hris met de startkabels op de mijn te laten staan en zo een half uur te laden. Hij startte !!! pfffff Toen de regen in en ik zat daar met een instructeur die alles even kritisch bekeek. Hij had gelijk... ik ging te veel voor de snelheid en de lijnen verwaterde.. gek he.. nmoe regen glijden, schades gezien...bah... Ik nam me voor de snelheid eruit te halen en de lijnen (inmiddels zonder pionnen) te oefenen. Vrij rijden ging beter totdat ik ineens weer last kreeg van angst, na hugenholz welke wel met pionnen bezaait was om ons uit de muur te houden en audi s en daarna wat spekglad was had ik een dip.. het telkens weer glijden van de achterkant op momenten dat ik het toch niet geheel verwachtte brak me op. Maanden terug op Zolder zat Dennis bij me en demnstreerde dat racen op de blody limit rijden was... ik kon dat niet.. :( ik dacht dat het angst was, en die angst kwam heftig terug. Die klapper van 20 jaar geleden, en ineens ook alle ellende van de afgelopen jaren.. prive ellende maar daardoor niet minder heftig :cry: Ik ben even in de pitstraat gaan staan.. Moe na zoveel inspannende circuitkilometers? Na zoveel shit in het leven? Met tranen in de ogen kun je niet rijden en mijn beslissing was juist.. Chris kwam naar me toe en vrienden zijn alles, winnen is niks!! Daarna even met mijn nwe vlam gebeld en godzij dank geen gezeik over ben je voorzichtig etc etc.. (ik heb al een moeder :lol: ) ze gaf me steun, troost en moed. De realisatie dat ik het voor mezelf deed en dat ik lol moest hebben kwam terug. Dat ik niet de snelste ben is totaal niet belangrijk, maar die lat van de racerij die altijd hoog lag brak me op... Gaaf dat ik daarna weer de baan op kon en dat het droog werd!! Ik gumde de sterren van de hemel en ineens zat er een instruteur naast me.. tuurlijk.. het begon g$#% weer te regenen!!!
Eventjes wat commentaar op het laten liggen van een paar cm asfalt.. hem gezegd dat ik zat te worstelen met de gedachte de auto niet te beheersen. Kwam i doodleuk met het verhaal dat als ik harder zou gaan ik de vangrail zou vinden.. de wagen beheersing was gewoon goed volgens hem en nergens wringen of tever uitbreken. Luister eens vent sprak de instructeur: doe eens wat ik zeg, ik vertrouw jou en jij mij ok?? Nou dat deden we maar he... Remmen, rem los en Nu insturen!! Nu al?? Ja nu!! owkee... hmmzz.. volgende bocht.. Nu los en insturen... gassssss.. Hee dat gaat vlotter!! dat gaat hard!! Ja je kan nu eerder op het gas en je moet nog een fractie meer eruit remmen... zo kom je de bocht lekker binnen en kan je eerder op het gas.. voel je de lijnen ?? dat zijn de snelle lijnen.. je accelereerd veel eerder en de auto blijft stabiel. Jij bent geen wringer maar een mooie lijnen rijder, een balanszoeker... ooow okee?!?! DIe gast gaf me in 3 ronden tijd een enorme inpuls maar vooral een stuk zelfvertrouwen terug! Daarna vrij rijden en het was gelukkig droog. Samen met Alex (bertone en al eerder een licentie gescoord) opgereden. We reden mooie lijnen en ik zat heerlijk voor hem. hij lekker op een paar meter achter me. Op het rechte nog gewisseld ik achter hem. De achtervolging in. Maar ik kon er niet voorbij, niet erg want we waren heerlijk hard aan het gaan en dat gaf veel vertrouwen! Achetraf lekker napraten en we waren aan elkaar gewaagd. Hij gaf toe dat hij er niet voorbij kon en omgekeerd ik ook niet bij hem. Daarna was het bijna zover... half 4 afrijden en het vrijrijden werd door mij even onderbroken... ik was niet de enige. In de pitsstraat stonden er een hoop te wachten. Om 3 uur ben ik samen met Barend de baan op gegaan. Nog even de boel op temp rijden en dan... afrijden! Ik heb een opwarmronde gereden en het was droog. Elke ronde dacht ik aan mijn lijnen, maar wilde ik ook hard. Voelde ik de auto aan en dook op de juiste momenten naar de apex. Er stonden hier en daar instructeurs in de binnenkant op de curbs... te wijzen waar we binnen moesten zijn. De truuc was ze niet omver te rijden maar wel hun veters uit de schoenen te rijden. Elke keer ging ik zo loeihard dat ik dacht niet binnen te komen, maar door insturen op de juiste momenten lukte het verdikkeme wel!!! Het zal telkens een paar cm gescheeld hebben.. wat hebben die jongens een groot hart zeg :thumbs: 4 ronden op volle snelheid en heerlijke lijnen gereden.. elke bocht kwam ik uit op de curbs, maar wist ik ook de apex te pakken. Daarna de pitstraat in en wachten tot 15:30u. Zenuwen.. maar ook weer niet... als ik zo zou afrijden dan was het een makkie.
Half 4 opstellen na de pitsstraat... wachten wachten wachten... de instructeurs/examinatoren stelden op in een aantal bochten om ons te beoordelen.
Eindelijk GO!! We starten om de beurt en voor mij een BMW, golfje, Juul, Sierra... na de opwarmronde gingen we vol over start/finish het examen in.
De snelheid zat er behoorlijk in en ondanks dat ik in de opwarmronde niet snel ging om de voorgangers ruimte te geven zat ik na de tarzan al achter de Sierra. twee opties... even ruimte laten vallen of inhalen... We komen om te racen dus ik ging op de hunzerug voorbij.. daarna volgde de lijnen en snelheid vanzelf... het liep gewoon goed.. heerlijk zelfs..de Golf gti was geen partij en in het scheivlak hard er buitenom.. 8) daarna kwam al snel de juul in beeld. Na de mastersbocht waar ik op zijn bumper hing, in de volgende bocht (bocht 7 oid??) eerder ingestuurd. Aan de binnenkant met veel meer snelhied naar de apex rijdend zat ik te kijken naar zijn verrichtingen, afwachtend voorzichtig omdat ik nog geen signaal had dat hij me gezien had.. ik dook naar de Apex terwijl hij niet echt genoeg grip creerde om die te halen.. SCHRIK.. hij ziet me en stuurt naar buiten... oeps..gas erop en er voorbij maar ik voelde me schuldig... dat was ook zijn examen en hij had me niet gezien gok ik zo? Tja straks gaat het ook zo maar goed ik wil niemand zijn examen verpesten! Daarna vol op het gas en door...Barend zat ergens achter me en daarachter een duidelijk snellere Porsche.. die had ik nog wel verwacht in de laatste ronde, maar helaas.. ik ging snel genoeg, geen porsche gezien..Ik was dus de tweede die binnenkwan na als 5e gestart te zijn 8)
Door naar de theorie.. lastige vragen.. eentje met dubbel en enkel geel in een SC situatie.. was een gok.. alhoewel... op Monza ooit meegemaakt maar toch..
Dan het wachten in mickeys... nakletsen.. en de uitreiking van de certificaten.. Lenz was de beste cursist, proficiat!!! Alex in de blauwe bertone was tweede cursist!!! ook proficiat, al had hij zoiets van maar jij was net zo snel!! Aan die wetenschap heb ik genoeg Alex, dus bedankt voor je twijfel ;)
Het waren twee super inspannende dagen.. moe maar voldaan naar huis. Absoluut beter leren rijden en vooral sneller! Mezelf tegengekomen en wetend waar de grenzen liggen. De instructeurs zijn allemaal sneller, maar daar gaat het niet om. Ik heb nu mijn racebewijs en nu pas ga ik leren racen. Op dit moment is er weer een wens in vervulling gegaan... een lang gekoesterde jongensdroom.
Voor mij is het eens tap in mijn leven, uit mijn leven.. Doodmoe naar huis, Chris afgezet want zijn bertje ging met de trailer (koppeling stuk) naar huis. Buitenom op de A2 iets gepasseerd volgens Barend...ik zou niet weten wat?? en laat op de avond besloten naar mijn lieve vriendin te rijden.. alles te delen..heerlijk een maatje in je leven die je steunt, interesse heeft en er is als je haar nodig hebt.
Soms is het leven hard, maar vergeet niet je dromen na te leven.. dat maakt het alles waard :thumbs:

Met dank aan de geweldige instructeurs, met name Kees die altijd lacht!! :banana:
Dank aan alle race-vrienden die het tot een geweldige cursus maakten!! Vooral Chris die me opving en Barend &vrouw voor het etentje!! =D>
En met dank aan Marielle, de vrouw achter de schermen, die mijn dromen begrijpt en me onvoorwaardelijk steunt! Afbeelding

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 22, 2007 23:56

Tjé wat een hoop tekst :roll:
Ik ga het nú lezen :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Andretti Molletti

do mar 22, 2007 23:57

Samenvatting:
Het was leuk!!

:mrgreen:

Weet iemand nog foto's online te staan???

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 23, 2007 00:04

De volledige versie is leuker :lol:

Mooi gedaan :thumbs:
It's not easy, being green (kermit)

juultje
Guru
Guru

vr mar 23, 2007 08:26

@Dre,

ik heb nog wat filmpes en foto's ik zal ze naar je sturen en online zetten.
Over de A2 je haalt op de snelweg altijd buitenom in toch :wink:

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 23, 2007 09:36

Dré, geweldig verhaal! mooi om het allemaal zo te lezen en te beleven :thumbs:

Nog Gefeliciteerd allen!

Wouter2000

vr mar 23, 2007 10:41

@juultje, Kerel als het niet te veel werk is kan je ze mij ook sturen?????

Andretti Molletti

vr mar 23, 2007 10:42

Wanneer is de reunie?

8)

Wouter2000

vr mar 23, 2007 11:15

Maandag is er een deel reunie op het theorie examen!!!!

Terug naar “Racen - Algemeen”