Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: SI 11 juni Assen

wo jun 12, 2013 14:53

Overigens wel lekker geknokt met Bas in de eerste race in april. Niet alles is suf in de SI :evil:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Re: RE: SI 11 juni Assen

wo jun 12, 2013 15:00

In principe hoort autosport non-contact te zijn, toch?

Oplossing: meer Alfa's op de baan, dan hebben we onze eigen race (met een verdwaalde Legend).[/quote]

Wat mij betreft: spijker op den kop, Eric !! Waarom zou strijd/competitie samen moeten gaan met butsen, schrammen, verloren spiegels/wielkast verbreders ?? Moet m.i. ook uitzondering zijn, géén regel. Ik weet uit ervaring (Squadra Bianca eind jaren 90) dat de (al dan niet terechte) reputatie van "duur" c.q. rossen (in plaats van racen) het deelnemersveld nou ook niet bepaald versterkt, in tegendeel. En een "echte racer" (wat ís dat eigenlijk ??) heeft toch zóveel wagenbeheersing dat hij (zij) die laatste centimeter ruimte niet nodig heeft ???
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 12, 2013 15:05

Fair and square strijd, scherp maar zonder contact: dat is wat je wilt.
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Alfa Nord
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 15:10

Er wordt toch ook door niemand gesuggereerd dat een mooie strijd/competitie gelijk staat aan elkaar van de baan beuken? Dat is ook nergens voor nodig en daar zit niemand op te wachten inderdaad. Er kan altijd iets gebeuren maar zolang dat niet opzettelijk gebeurd is het geen probleem. Maar rondenlange deur aan deur gevechten zoals ik die heb gehad met DJ en Marc zijn echt een uitzondering in de SI helaas. Daar hadden we dus de 75 TS Cup voor bedacht maar daar zijn de verschillen helaas ook te groot om van Cup racen te kunnen spreken.

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 12, 2013 15:17

Daar hadden we dus de 75 TS Cup voor bedacht maar daar zijn de verschillen helaas ook te groot om van Cup racen te kunnen spreken.
Volgens mij hebben Eric (en maatje Marcel) en ik vorig jaar aardig wat robbertjes gevochten (ok, door mijn toedoen ook met schade ;)). Het lijkt er op dat Marcel Roos nu aan het aanhaken is en jouw oude zwarte 75 (namen ben ik ff vergeten) ook. Marc en jij waren/zijn substantieel sneller, maar de rest begint aardig samen te klonteren. Wat dat betreft werkt de TS Cup dus wel ;-)
Eat My Rust Racing

TurboMarc
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 15:26

We kunnen de TS cup wel competatief maken met straf bandenspanning of iets anders inventiefs :lol:

Er zijn meerdere mensen geweest die met hun rasechte alfa racewagen het volvo geweld niet aankunnen, maar dat is meestal maar tijdelijk.
Als het niet tijdelijk is dan ligt het iig niet aan je alfa :?

Ik weet zeker dat ik meer lol zou hebben als ik in de toer klasse zou meedoen, maar is minder gezellig :wink:
Wellicht op Zolder als alles weer door elkaar rijdt.
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

JGA
Member
Member

wo jun 12, 2013 16:43

Door alle verkeer niet echt vlotte tijden kunnen rijden en bovendien, moet je wel voldoende benzine aan boord hebben....:)
Maar tot die tijd toch leuk gereden! Naast elkaar door de Strubben, inhalen door Ramshoek... Zou het dan toch nog wat worden met de TS Cup?

Volvo's zijn leuk om naar te kijken als ze vierwiel-driftend achterstevoren buitenom langskomen, maar het is idd wel oppassen met die jongens. Het kunstgras op Assen had het weer zwaar te verduren :wink:
Er wordt af en toe wel behoorlijk gerost, en dan is het wel balen als zo'n rallycrosser jouw auto kapot rijdt, terwijl dat makkelijk voorkomen had kunnen worden.

Oplossing: meer Alfa's op de baan, dan hebben we onze eigen race (met een verdwaalde Legend).

Inhalen in de ramshoek :) en nog in de laatste ronde ook! Was spectaculair! Wat betreft het gebrek aan maximaal gaan (van de huidige rijders) waar ik veel mensen over hoor klagen, ik ben bij de chicane (naam?) 3 x vol door geschoten het kunstgras over schuivend, rempunt gemist. Lekkere van dit circuit (was mijn eerste keer hier) is dat je als je een vrije ronde hebt, je even flink kan proberen, als je dan een foutje maakt is er niks aan de hand. Da's op Zandvoort wel anders.Vond het ontzettend gaaf op Assen!

Om ook even terug te komen op het makkelijk voorbij laten van snelle jongens. Ik doe dat ook als ik in gevecht ben met een auto voor me. Zonde om een halve ronde bezig te zijn met iemand achter je houden die 2.05 rijdt als je zelf 2.13 rijdt toch? Het is nou eenmaal een ongelijke klassen met 140 pk tot 280 pk.
Vergeet je transponder niet.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 12, 2013 16:54

Ik weet dat ik diverse bochten alles behalve goed doorkom en af & toe zelfs enorm heb zitten aan-kl*ten. Als je hier zo'n beetje dezelfde tijden kunt rijden als op Zandvoort dan heb ik een seconde of vier laten liggen met m'n ongeduld en m'n gehannes.. Dus ziehier: VOLOP ruimte voor verbetering !! :blue_cool:
Je had ook gewoon het filmpje van Han van tevoren een paar keer goed kunnen bekijken. 8)
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 12, 2013 17:03

Misschien heb ik dat wel gedaan.. Ssttt.... :wink:

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 12, 2013 17:04

#-o :blue_lol:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 12, 2013 17:16

Nu nog een filmpje van Zolder ..?? :biggrin:

Alfa Nord
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 17:19

Door alle verkeer niet echt vlotte tijden kunnen rijden en bovendien, moet je wel voldoende benzine aan boord hebben....:)
Maar tot die tijd toch leuk gereden! Naast elkaar door de Strubben, inhalen door Ramshoek... Zou het dan toch nog wat worden met de TS Cup?

Volvo's zijn leuk om naar te kijken als ze vierwiel-driftend achterstevoren buitenom langskomen, maar het is idd wel oppassen met die jongens. Het kunstgras op Assen had het weer zwaar te verduren :wink:
Er wordt af en toe wel behoorlijk gerost, en dan is het wel balen als zo'n rallycrosser jouw auto kapot rijdt, terwijl dat makkelijk voorkomen had kunnen worden.

Oplossing: meer Alfa's op de baan, dan hebben we onze eigen race (met een verdwaalde Legend).

Inhalen in de ramshoek :) en nog in de laatste ronde ook! Was spectaculair! Wat betreft het gebrek aan maximaal gaan (van de huidige rijders) waar ik veel mensen over hoor klagen, ik ben bij de chicane (naam?) 3 x vol door geschoten het kunstgras over schuivend, rempunt gemist. Lekkere van dit circuit (was mijn eerste keer hier) is dat je als je een vrije ronde hebt, je even flink kan proberen, als je dan een foutje maakt is er niks aan de hand. Da's op Zandvoort wel anders.Vond het ontzettend gaaf op Assen!

Om ook even terug te komen op het makkelijk voorbij laten van snelle jongens. Ik doe dat ook als ik in gevecht ben met een auto voor me. Zonde om een halve ronde bezig te zijn met iemand achter je houden die 2.05 rijdt als je zelf 2.13 rijdt toch? Het is nou eenmaal een ongelijke klassen met 140 pk tot 280 pk.

Als beide auto`s op de limiet bereden worden is het normaal gesproken onmogelijk om elkaar in de Ramshoek in te halen, dusssss.
Over snellere deelnemers voorbij laten heb je natuurlijk gelijk, het is dom om die proberen een ronde achter je te houden, daar verpruts je je eigen race mee maar ook de zijne. Maar dat is niet wat ik bedoel. Waarschijnlijk zijn er maar weinig mensen die begrijpen wat ik bedoel, misschien ben ik wel een beetje een rare :oops:

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 12, 2013 18:30

Er wordt toch ook door niemand gesuggereerd dat een mooie strijd/competitie gelijk staat aan elkaar van de baan beuken? Dat is ook nergens voor nodig en daar zit niemand op te wachten inderdaad. Er kan altijd iets gebeuren maar zolang dat niet opzettelijk gebeurd is het geen probleem. Maar rondenlange deur aan deur gevechten zoals ik die heb gehad met DJ en Marc zijn echt een uitzondering in de SI helaas. Daar hadden we dus de 75 TS Cup voor bedacht maar daar zijn de verschillen helaas ook te groot om van Cup racen te kunnen spreken.
De vorige ronde op Zandvoort heb ik de 2e race 12 ronden lang gestreden met Maarten Aarts van de 105-workshop.
Géweldig naar mijn zin gehad en we gaven elkaar gewoon de ruimte om te rijden.

En ja, dat ging ook bijna mis in de laatste ronde, maar de instelling is duidelijk anders dan bij vooral de volvoracers.

De 1e racedag op zandvoort met Jouke met zijn 75 zelfde verhaal, prachtig geknokt.

Racen met respect voor elkaars materiaal en elkaars raceervaring/snelheid (dat ding gaat gewoon niet harder), dát vind ik leuk en daar doe ik het voor.

Ik doe dit voor mijn lol en als ik die niet heb, ja dan ga ik lekker naar huis.

Op de limiet heb ik zéker gereden, heb zo ongeveer elk stuk kunstgras langs de baan bereden en moest me ook nog melden bij de wedstrijdleiding omdat ik aan het einde rechte stuk meerdere keren de bocht gemist had. (Had ook weer te maken met de volvo's/mazda's kan moelijk insturen als die lui aan de binnenkant zitten of niet?)

Ook nog achterstevoren gestaan in de Geert Timer, vanwege een oliespoor. En eerder al bijna, door te laat remmen

Verder zit ik niet te wachten op oordelen van mensen die er niet bij waren.

Als jullie er wel waren geweest, dan hadden we lekker met alleen de alfa-tjes kunnen rijden.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 12, 2013 18:48

Die laatste zin daar heb je dan ook weer heel,erg gelijk...sorry...
:oops: had graag willen ruilen, mijn bezigheden die dag konden helaas en niet uitgesteld en nogal van belang voor niet alleen mijn toekomst.

Maar goed, was ruim een verdubbeling tov 2012 dus volgens jaar weer ruim verdubbelen dan maar? Zitten we tegen de 20 starters.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 12, 2013 18:59

Die laatste zin daar heb je dan ook weer heel,erg gelijk...sorry...
:oops: had graag willen ruilen, mijn bezigheden die dag konden helaas en niet uitgesteld en nogal van belang voor niet alleen mijn toekomst.

Maar goed, was ruim een verdubbeling tov 2012 dus volgens jaar weer ruim verdubbelen dan maar? Zitten we tegen de 20 starters.
Was niet aan jou adres gericht Walter, heb een vermoeden waarom jij er niet was en zou niet willen ruilen.

Terug naar “Racen - Algemeen”