Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 551
Lid geworden op: do nov 09, 2006 14:40
Locatie: Ham Belgium

Alfachallenge kalender 2013

vr jan 11, 2013 09:11

4-6 april Dijon
15-16 juni Hockenheim
19-21 junli Spa
24-25 augustus Zandvoort
4-6 oktober Nürburgring

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Alfachallenge kalender 2013

vr jan 11, 2013 12:41

Is er een klasse tot 2500 ccm3 :?: :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Alfachallenge kalender 2013

za jan 12, 2013 21:58

Is er een klasse tot 2500 ccm3 :?: :wink:
Ja de Modified 3000 waar je met n 2500 24v best mee kan!
Zeker met n goede piloot achter de pedalen.
Groet Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Alfachallenge kalender 2013

zo jan 13, 2013 15:14

Welke veranderingen krijgen de stempel Modified ? Eigenlijk is mechanisch ons motortje ongewijzigd op blueprinten na, nokkenassen, kleppen, etc. zijn std. enkel luchtfilter is Airbox met aanvoer door de koplamp & motormanagement op std. ECU is door Timmermans op punt gezet, uitlaatspruitstuk met aangroei is 95 dBa legaal Supersprint materiaal . Bak heeft wel een korte eindreductie & sper van Bacci .

Body krijgt enkel bredere spatborden en voorbumper van Gta om 240 Yokohama's te kunnen gebruiken, std. 923 optie is wel vervangen door een Alu vleugeltje .

Hebben Pieter of Ronny een pdf. van't reglement om door te sturen op mail ? Internetfilter is weer overijverig hier (en't is rustiger op deze zondag in de showroom terwijl 't gisteren wel een vruchtbare salondag was :wink: ) .

Misschien zie ik een gastoptreden wel zitten :idea:

De piloot heeft een zware voet en is aan't werken aan minder natuurlijke downforce :twisted:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Alfachallenge kalender 2013

zo jan 13, 2013 15:34

Hallo Peter,
Bij deze de sectie technisch reglement van de ARC. Volledig reglement is na te lezen op de website (zonder webfilter dan)

Indien je buiten M3000 valt, kom je in M Plus terecht, waar ongeveer alle alfa met alle alfa motor mag deelnemen.

Mijn inschatting is dat je zo kan deelnemen, alleen de achterspoiler en voorspoiler is niet toegestaan, daar zal een standaard door Alfa geleverd exemplaar op moeten om niet aan de regels mbt silhouet voorbij te gaan. Maar neem gerust contact op met het ARC bestuur! Die kunnen alles toelichten en zeer bereid te helpen.

Groet, Pieter

---------------------------------------

Approved by KNAF / Bestuur Sectie Autorensport under ARC010409
Regulations ARC

II. TECHNICAL REGULATIONS GENERAL
It should be clearly understood that everything in the following texts, which is not explicitly allowed, is
forbidden. The Technical Regulations for the subclasses have been separated to enable competitors to
identify more easily which provisions are permitted or prohibited in each group. Except where these
Regulations specifically permit otherwise, all components must be externally identifiable as being of Alfa
Romeo manufacture or fitted as original Alfa Romeo equipment to vehicles of the brand Alfa Romeo.
The following articles 15-23 are applicable to all participating cars.
15. Fuel tank and fuel
A FIA FT3-1999 approved safety fuel tank must replace the fuel tank in case the original fuel tank is
located behind the rear axle. The valid certificate of this FIA FT3-1999 tank must be shown on request.
The fuel itself or the fuel pump is not regulated.
16. Exhaust
The exhaust system may be replaced by a non-original system.
Exhausts must exit outside the plan of the vehicle and may not pass through the bodywork.
The measures and construction of the exhaust pipes and mufflers may be changed, if attached
adequately, and on condition that it meets the noise requirements under all circumstances.
The use of a catalytic converter is obligatory for all participating cars. This must be mounted as close as
possible to the exhaust manifold.
17. Noise Regulations
The demands with regard to noise levels as stated in the local and or organizers’ Supplementary
Regulations or else in the regulations of the local ASN are applicable. Usually noise regulation allow no
more than 88 dB (A).
18. Steering System
Power steering equipment may be removed.
19. Tires
Brand and style of tires are not regulated; race "slicks" are permitted. If class sponsorship is obtained, the
brand of tires may be regulated by the ARC.
20. Electric’s
In compliance with article 255.5.8 Appendix J FIA ISC. Mounting of an electronic ignition system is also
permitted. The lighting system has to be in full working order except for the license plate light.
21. Cooling System
Mounting mesh screening in front of the radiator is permitted, under the condition that this cannot serve as
an extra cooling unit.
22. Safety Issues: Roll cage / Window net and Towing devices
For all cars build before 01 January 1994 the regulations for the roll cage in FIA Appendix J Art. 253.8
may be of 1993 origin. Roll cages build to later specifications are recommended.
All cars must be equipped with an appropriate window net as prescribed in FIA Appendix J Art. 253.11.
Only one towing device for the front and one for the rear of the vehicle is allowed, (so two per car) these
may not protrude from the vehicle’s perimeter and must have a minimum interior diameter of 60 mm. Approved by KNAF / Bestuur Sectie Autorensport under ARC010409
23. Undercarriage Clearance
The car height is not regulated, as long as no part of the undercarriage touches the ground when one or
more of the tires are without air pressure.

IV. TECHNICAL REGULATIONS Modified 3000
Participating cars must comply with these rules. Where no explanation or definition in these rules has
been determined, the definitions and rules of the FIA categories below will apply:
! FIA International Sporting Code, Appendix J, Article 252, General Rules for Production Cars;
! FIA International Sporting Code, Appendix J, Article 253, Safety regulations; All cars built before 01-01-
1994 must comply with the Safety Regulations of article 253.8 FIA ISC Appendix J,1993.
! FIA International Sporting Code, Appendix J, Article 255, Special Rules for Production Cars, Group A.
Again, any changes that are not mentioned explicitly are not permitted.
Cars that do not comply in full with the technical regulations have to ask the ARC for special authorization
to participate in the race.
All cars that do comply with these rules but with cylinder contents that exceed 2000cc will automatically be
classified as Modified Plus contenders.
31. Engine
Only normally aspirated V6 Alfa Romeo engines with a maximum of 4 valves per cylinder may be used.
Engine modifications are unrestricted provided that the type of engine for that model is not altered.
Changing the brand, type and material of pistons, piston rings, connecting rods, valves, valve seats ,valve
springs and camshafts is permitted.
The maximum cylinder content is 3000cc.
The number of cylinders must remain the same as the original.
Changing the location of the engine is not permitted and must remain as standard.
Oil/water cooling, induction systems, exhaust systems, ignition systems and fuel delivery systems are
free.
An injection system may be replaced by a carburettor/atmospheric system and vice-versa. Throttle body
based injection systems are not allowed (M+).
32. Transmission
All cars must be fitted with a gearbox including a reverse gear which must be in working order when the
car starts the event, and be able to be operated by the driver when he is normally seated.
Transmissions may be subject to any modification that does not alter the location or type of transmission
for that model.
The gearbox, clutch, final drive ratio and number of forward gear ratios are free.
Limited slip differentials may be fitted where not already standard.
Four wheel drive systems are not permitted unless fitted as standard on that particular
model.
33. Suspension
The suspension may be modified according to article 255 Appendix J.
The wheelbase must remain standard.
The track width has a maximum tolerance of plus or minus 5 centimetres.
Coil spring damper units may be used and original torsion bars or coil springs may be removed.
34. Brakes
All cars must be equipped with a separated braking system.
Measurement and brand of brake discs is not regulated, if fitting within the wheel diameter.
Carbon brake discs are not allowed.
The placement of the brake discs may be changed for Transaxle models (75, Alfetta, Giulietta) where rear
brakes may be moved from the gearbox to the wheel hubs. .
Brake pads are not regulated. Approved by KNAF / Bestuur Sectie Autorensport under ARC010409
Flexible brake fluid lines are allowed, the type and number of callipers is not regulated.
Protection plates of brakes can be changed or removed.
The addition of one flexible pipe per wheel, to lead air to the brakes, is allowed also via the interior space
of the car.
The inner diameter of this pipe cannot be wider than 10 centimetres and may not, seen from above,
protrude from the body.
The type and location of the brake pressure regulator is not regulated.
The pedal box is unrestricted.
35. Wheels
A maximum wheel diameter of 17 inches and a maximum width of 9 inches apply, all other wheel sizes
require written ARC TC approval.
The wheels and tires must be housed within the bodywork.
For attachments of wheels article 254 Appendix J applies to all cars.
The spare tire and tools can be removed.
Competitors must ensure that wheels are suitable for racing purposes and should be inspected regularly.
36. Body
Noise reducing material, dashboard, and protection plates under the car floor, front and rear axle may
be removed.
Door panels are not regulated; however, there must be a safe form of door panelling on the driver's side
door. Sharp edges must be protected carefully to avoid injuries.
The side windows and rear window may be replaced with polycarbonate; the mechanism of the side
windows is not regulated.
The use of aluminium or plastic outer body parts is also allowed, inner body parts must remain as original.
No change from the standard silhouette is permitted.
37. Car weight
In the Modified class the minimum weight of a vehicle is determined as stated below;
12V up to 3000cc 1050 kg
24V up to 3000cc 1150 kg
The car weight will always be determined with the driver in the vehicle. Approved by KNAF / Bestuur Sectie Autorensport under ARC010409
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Alfachallenge kalender 2013

zo jan 13, 2013 16:36

Grazie Pieter ook voor de mail :wink:

Ik mag nog afvallen wat ik wil, dat minimumgewicht haal ik nooit :wink: gelukkig is er geen maximumgewicht :lol:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Wesley
Full Member
Full Member
Berichten: 269
Lid geworden op: do feb 21, 2008 21:05
Locatie: Enschede

RE: Alfachallenge kalender 2013

wo jan 23, 2013 19:36

Gewoon uit nieuwsgierigheid..

Hoe zit het met Fiat's en eventueel ander Italiaans spul?
Zo af en toe zie ik wel eens een Fiat deelnemen.
Wordt er op uitzondering wel eens een Fiat toegelaten of zijn andere Italiaanse merken net als in de Squadra Italia altijd welkom?

Groeten Wesley

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Alfachallenge kalender 2013

di feb 19, 2013 17:09

Is een manuele brandblusser OK of moet je een automatisch systeem ?

Katalysator verplicht ? dan heb ik een probleem ... :?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1008
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: Alfachallenge kalender 2013

di feb 19, 2013 17:32

Gewoon een losse blusser in de auto is voldoende!

Een kat plaatsen moet geen probleem zijn. Word strax zowiezo overal verplicht.

@ Wesley, geen idee eigenlijk. Doen idd wel eens Fiats oid mee, maar of daar een uitzondering voor is, of altijd mogelijk zou je even een mailtje richting de Challenge moeten wagen.
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Alfachallenge kalender 2013

wo feb 20, 2013 13:48

Kan ik met een Belgische nationale licentie deelnemen ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
christiaan
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 01:08
Locatie: nabij Den-Haag

Re: RE: Alfachallenge kalender 2013

wo feb 20, 2013 14:39

Gewoon uit nieuwsgierigheid..

Hoe zit het met Fiat's en eventueel ander Italiaans spul?
Zo af en toe zie ik wel eens een Fiat deelnemen.
Wordt er op uitzondering wel eens een Fiat toegelaten of zijn andere Italiaanse merken net als in de Squadra Italia altijd welkom?

Groeten Wesley
Ja hoi,

Een deelname van een Fiat is geen probleem , het zijn vaak eenmalige of korte actie's vanuit het buitenland omdat die mensen dan meegaan in een Alfaclubje.
Het is dus niet zo dat het automatisch altijd goed is ook gezien de reglementen en klasse indelingen.
Dus wil iemand meedoen met een Fiat dan gewoon bij mij aanmelden en overleggen en 9 van de 10 keer komt het dan goed.
Leidraad is dus dat het italiaans moet zijn.
Maar soms laten we ook wel eens een BMW toe van een Alfarijder

Groet Christiaan
je moet gewoon nog meer gas geven.

Gebruikersavatar
Wesley
Full Member
Full Member
Berichten: 269
Lid geworden op: do feb 21, 2008 21:05
Locatie: Enschede

RE: Alfachallenge kalender 2013

wo feb 20, 2013 21:26

Bedankt voor de reactie, duidelijk.
En zoals gezegd, vooral nieuwsgierigheid!

Ik hoop volgend seizoen met mijn Alfa mijn eerste wedstrijd te rijden.

Groeten

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Alfachallenge kalender 2013

wo aug 21, 2013 07:38

Moet de rijdersnaam en bloedgroep op de wagen staan ? Langs beide zijden ?
Raamnet ook als je gesloten Lexan ruiten hebt verplicht ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

RE: Alfachallenge kalender 2013

wo aug 21, 2013 08:50

Hoi Peter.

Bloedgroep hoeft niet.
Naam op de zijruiten en de startnummers.
Wij rijden met een polsband ipv raamnet.
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”