Andretti Molletti

RE: Race licentie halen in 2007/2008?

di okt 30, 2007 01:16

Jongens ga nu geen BE licentie halen als je in NL wilt racen!
Afgelopen SSAR heb ik een belg teleur moeten stellen maar navraag bij de wedstrijdleider leerde mij dat er geen toestemming geven werd in een door NL georganiseerd evenement, in dit geval de SI, om met een BE licentie te komen rijden. Omdat het geheel NL is kan je wel als de organisatie naar het buiteland gaat met een EU licentie MEE naar het buitenland.
Ik weet niet het exacte van al deze regeltjes, maar wees er zeker van dat niet een uitspraak van: ze kunnen me niet weigeren" steekhoudend is. De organisatie beslist en in geval van onduidelijkheid... de organisatie beslist! En daar is geen speld tussen te krijgen... of je dat nou wilt of niet... dus bezint eer ge begint! Wil je in BE rijden, prima, wil je SI rijden dan denk ik niet dat je wegkomt met een BE licentie!

Info via www.dnrt.nl

(goed bedoeld om teleurstellingen te voorkomen!)

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Race licentie halen in 2007/2008?

di okt 30, 2007 09:01

@dre, Dus als ik het goed begrij zou bv Bugalfa (die mi toch genoeg race ervaring heeft) niet mee mogen rjden op zijn BE EU licentie :?
Dan zal het weer dit jaar geen licentie voor mij zijn.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Race licentie halen in 2007/2008?

di okt 30, 2007 09:28

Ik heb enkel 'n VAS licentie aangevraagd (= regionaal) dit jaar wat volstaat voor Endurance Cup(BEC), voor Belcar bvb. heb ik 'n FIA-B licentie nodig wat op zich geen probleem is (ik heb nog'n A licentie gehad) maar als ik ze niet gebruik ga ik geen € 250 neertellen om zo'n kaartje in m'n portefeuille te hebben zitten . :wink:
En het klopt idd. : m'n maatje Jan Wouters heeft z'n FIA-licentie dit jaar maar als hij in BEC (regionaal) wil meerijden moet hij 'n VAS-licentie aanvragen . Enige voordeel is dat je voor de 2 licenties maar 1 medische keuring moet laten uitvoeren .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Race licentie halen in 2007/2008?

di okt 30, 2007 16:01

Je moet idd. ook bij 'n Club aangesloten zijn voor Belgische licentie : kost € 20 (bij mijn club Titanic althans) . Regionale VAS vergunning type A1-A2 kost € 100 . Deze geeft géén deelnamerecht bij Buitenlandse organisaties, wel op 'n regionaal-VAS (of ASAF = waalse tegenhanger) evenement op'n circuit buiten Belgie (vb. ColmarBerg, Croix, Zandv, etc.) .
Wel weet ik dat RSZ (Rensportschool Zandvoort) ook op Zolder Licentiecursussen en proeven organiseert .
Ik kan wel eens bij (Er)Andy polsen of hij ook voor NL licenties kan zorgen in de toekomst ; Ik zie'm morgen .
Internationale A licentie kost € 250(Fia-Gt, Wtcc) dacht ik, B licentie € 200(24u Spa, Belcar,Btcs) .

1e x moet je bij ons ook 'n cursus en vervolgens 'n proef afleggen . Nadien als je voldoende wedstrijddeelnames kan je licentie hernieuwen zolang je laatste wedstrijd géén 18 maanden (Inter)Nationaal of 3 jaar Regionaal geleden is .

Licentie is eigenlijk voor 'n groot deel verzekeringskost voor de organisatoren naar derden toe en dekt daar waar de organisatie aktief is : dus Regionale licentie is voor Regionaal gebruik, Nationaal voor N, Internationaal voor Intern. gebruik . Met'n internationale licentie kan je ook nationaal terecht, niet zo met'n nationale licentie Regionaal of elders Regionaal .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Racen - Algemeen”