stof
Guru
Guru

159 met een mooi verhaal

vr jul 06, 2018 23:54

http://link.marktplaats.nl/m1300988078? ... nt=app_ios
Om maar gelijk de vinger op de zere plek te leggen waarom deze schitterende auto weg moet:

Mijn vrouw kan niet rijden en is daarom haar automatenrijbewijs aan het halen. Dit exemplaar is echter een schakel.

Kortom. Na enige discussie (lees, een paar nachten op de bank slapen) hebben "wij" "besloten" dat mijn muze, deze schitterende zwart metallic Alfa 159 Sportwagon TI de deur uit moet. Inderdaad, ik zit stevig onder de plak.

De Alfa is uit eind 2011 en is voorzien van haar volledige onderhoudsgeschiedenis en de 2 originele sleutels.

Dit is een volledig zwarte uitvoering. Zwart lederen interieur en zwarte hemel.

Dit is het exemplaar dat technisch identiek is aan de TI met 170 pk en kan voor de liefhebber gemakkelijk naar 200 pk gechipt worden. Ik heb haar echter helemaal origineel gehouden.

Het is mij gelukt hartstochtelijk 1 op 12 te halen met deze unit maar als je je een beetje gedraagt zit 1 op 15 er zeker in.

Bandjes rondom zijn van Michelin en gaan nog zeker 10k mee. Laatste grote beurt gehad bij 191k.

Let wel: er is een parkeersensor kapot en de verstelling van de spiegels werkt soms op zijn Italiaans maar verder heeft deze Italiaanse schone mij nooit in de steek gelaten.

Tesoro, sei sempre nel mio Cuore!

Iemand van hier?! :jumping:
Nu met 2, 4 èn 6 cilinders in L, boxer en lijn-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Re: 159 met een mooi verhaal

za jul 07, 2018 09:48

Lijkt me een gevalletje verkoop-blabla. Ik kan me niet voorstellen dat je je zo door je partner laat piepelen (m naar v of v naar m). En als hij dat wél laat gebeuren: kom op man, "grow a pair"....
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

groschl
Full Member
Full Member

za jul 07, 2018 11:32

Lijkt me een gevalletje verkoop-blabla. Ik kan me niet voorstellen dat je je zo door je partner laat piepelen (m naar v of v naar m). En als hij dat wél laat gebeuren: kom op man, "grow a pair"....
Inderdaad! Mooi lulverhaal om een auto te verkopen.
Maar eerlijk is eerlijk, het werkt blijkbaar wel want er werd ergens anders ook al melding over gemaakt.
Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

Simbas_Revenge
Newbie
Newbie

do jul 12, 2018 14:22

Spijtig om te horen. Mijn ex vrouw heeft ook eens aanstalten gemaakt, maar heb niet toegegeven. Principe kwestie. Inmiddels nieuwe vrouw.

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

do jul 12, 2018 17:51

Heeft je forum naam (Revenge) daar (deels) mee te maken ? :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

esvida
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 13, 2018 11:08

nee man ,heeft die vrouw niks mee te maken , is een mooi verhaal om een inmiddels niet gewilde 159 diesel nog aan de man te brengen , auto is in de vaste kosten voor velen on betaalbaar , en het opkomende opruimingsverloop van diesels in nederland maak het er ook niet beter op , het zal helaas een export verhaal worden ,voor weinig voor een arbeitsmigrant die er hier straks bijna voor niks mee rond rijdt [ tientje of 3 vaste kosten].
alfas in het verleden passen niet hieronder.

Rainier155
Guru
Guru

za jul 14, 2018 09:21

Een diesel voor een appel en een ei wegdoen is nu het domste wat je kan doen.

Dat anti diesel gelul is gewoon een grote massahysterie, alleen domme mensen laten zich daardoor beinvloeden.
Want het is een feit, dat er geen enkel alternatief is voor een diesel qua kosten. En daarom zullen er altijd bedrijven en mensen in diesels blijven rijden.
Kortom over een paar maanden is er op de occassion markt een tekort aan diesels, en gaan de prijzen weer flink stijgen. :)
De merken die stoppen met diesels gaan er flink geld op verliezen iniedergeval.

Verder heeft de autoindustie procentueel gezien amper tot geen invloed op het milieu, dus is het ook nog is pure onzin om
te stoppen vanuit milieu oogpunt.
De grootste vervuilers wereldwijd zijn alle koeien en varkens die elke avond op ons bordje komen te liggen, en ook dat is een feit.

Verder heb ik trouwens niks met diesels, het heeft voor mij geen emotie, maar als ik prive zou moeten kiezen tussen diesel of elektrisch dan kies ik altijd een diesel. Een dieselblok wat onverhoopt stuk gaat (vanaf 1000 euro?) is nog altijd fors goedkoper dan een kapotte accu unit (10.000 euro).
En ja alle accu's gaan een keer stuk... en nee de prijs daarvan gaat niet omlaag. :)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo Multiair in Alfa Rosso. Op zoek naar een Busso 3.2 V6...

Dirk-33
Guru
Guru

za jul 14, 2018 10:39

Nou t ligt toch iets genuanceerder als je het aan mij vraagt.

De veestapel vervuilt enorm dat is zeker. Maar die staan niet midden in de stad, maar in een schuur of op het land. Draagt net zo goed bij aan het broeikaseffect, maar dat is niet het enige wat telt.
Uit een diesel komt juist weinig CO2 maar behoorlijk wat roet, NOx enzovoorts. En dat blijft hangen in een stad, tussen de gebouwen in. In steden in China kun je dat goed zien. De smog daar komt voor een enorm deel door alle auto's die er in de stad rondrijden (en in sommige steden ook vanwege fabrieken) maar niet door koeien.
En dat is echt niet gezond! Er zijn straten in London waar de levensverwachting JAREN lager ligt dan gemiddeld, puur vanwege de uitstoot die blijft hangen (van bussen, trucks, auto's, brommers etc)

En accu's zijn ook echt niet meer de mysterieuze super dure altijd verslijtende apparaten zoals vroeger.

Elk modern (i3 bijv) accupakket is modulair opgebouwd, met celbewaking op elke module en een computer die het hele zooitje aanstuurt. Als daar iets verkeerd gaat dan hoef je niet hele pakket te vervangen, de desbetreffende module is genoeg. En fabrikanten geven ook steeds uitgebreidere garanties op de pakketten dus betalen hoef je sowieso niet. 8 jaar/100k voor BMW, Tesla is ook 8 jaar/meer km

Er rijden Teslas rond met 300-400k km waarvan de accupakketten nog 90% in orde zijn (de rest is bij Tesla een ander verhaal....). Dat zie ik een moderne diesel echt niet zomaar doen!

Wat inderdaad wel echt een groot probleem is, is de prijs. Die zakt nog altijd hoor, en fors ook! Alleen als mensen dachten dat OPEC erg was, dan wacht maar op het Lithium cartel. Er zijn maar 4 landen die het spul produceren, waarvan China er één is en die houden de technologie en de grondstoffen lekker voor zichzelf. Dat gaat een keer fout. Maar: ook hier is Europa bijvoorbeeld vol mee bezig, in Portugal en in Scandinavie lopen al proeven met Lithium winning.

esvida
Advanced Member
Advanced Member

ma jul 16, 2018 00:06

heb zelf nog wel wat met export te maken , oudere diesels brengen zo wie zo al heel weinig op , ze durven de auto s al bijna niet meer door Duitsland te rijden om ze in eigen land te krijgen , en moeten dus op transport , kost extra geld , er zijn zelfs al van die landen die de diesels weigeren , grote japanse merken zijn al gestopt met verkoop van diesel auto s in europa , porsche per direct, geen onderhouds ondersteuning in garantie , die dingen gebeuren zomaar niet , een jongere vw golf wordt al geweerd in utrecht , dus maak je zelf maar niks wijs , diesel handel gaat gewoon langzamerhand plat , ken verschillende handelaren , die aan het ruimen zijn tegen kostprijzen of minder.
alfas in het verleden passen niet hieronder.

Terug naar “Gespot”