Bij deze een vraag waar ik graag jullie meningen over zou willen weten!
Ik zit er over te denken om wat leuks te gaan doen met de luchttoevoer van mijn 33 16v op injectie. Diegenen die de auto kennen weten dat er standaard een airbox in zit met een plat filter rechts naast de motor. Aan de airbox zit een rubberen slang van ongeveer 50 cm lengte, deze steekt tot voorin de auto vlak achter de bumper. De bumper is gewoon dicht. De bedoeling is duidelijk dat er achter de bumper voldoende koude lucht aanwezig is, immers deze lucht komt van buiten het motorcompartiment.
Nu graag jullie afweging, wat is beter:
1. De huidige situatie, wellicht met een iets dikkere aanzuigbuis (100% koude lucht, geen vuil in filter, maar meer weerstand door het lange buistraject)
2. Rijwindvulling van het standaardsysteem, oftewel een gat in de bumper maken (of de pijp met een bocht naar een rooster) en daarop de pijp aansluiten (meer lucht, rijwindvulling, maar ook een vuiler filter en evt waterproblemen, tevens de vraag of je LMM en overige inspuitelectronica baat heeft bij rijwindvulling)
en dan de "open filter" opties:
3. Open lucht filter met koude lucht buis, bijvoorbeeld de K&N 57i kit (Geen beperkend buistraject en mooi geluid, maar je rijdt voor een deel op warme lucht, zeker 's zomers. Ben een beetje bang voor pingelen en vermogensverlies, precies niet de bedoeling.)
4. Open lucht filter in een gesloten airbox. (Voordeel van open filter + rijwindcompressie, zonder de warme lucht. Maar er is opnieuw een buistraject nodig dat weerstand heeft, plus alle nadelen van punt 2. En je moet gaan fabrieken om een mooie constructie te maken, niet van hout uiteraard

Graag zou ik van ervaringen die jullie hebben willen leren. Op het forum zag ik dat velen van jullie hebben al één van deze opties hebben geprobeerd.
Maar met name over rijwindvulling heb ik in combinatie met injectie niets kunnen vinden, graag jullie ideeen!