Pagina 1 van 6
TS op carburateurs
Geplaatst: di jan 25, 2005 17:22
door hondaman
Hallo ik weet dat er op het "oude"forum regelmatig over gediscussieerd is,maar nog één keer:Ik ben bezig,om een ts in een giulia te bouwen,en dan op carburateurs.Hoe doe ik dat nu met de ontsteking:ivm de originele radiateur kan ik de voorste verdelerkap niet gebruiken. Kan ik de injectiecomputer gebruiken voor de ontsteking?(alleen met het signaal van de toerentalopnemer) En hoe zit het dan met de vacuumvervroeging?(bij injectie de luchtvolumemeter). Verdelerkap: Kan ik ipv een verdelerkap de modules van b.v. een 155 gebruiken? Of zijn er andere ideeen?
Het gaatje in de krukas:ik kan de toplager nergens in een onderdelenboek vinden. Of wordt er een kunststof bus mee bedoeld? Bij mij zit er standaard een gat van 24mm in de krukas. Moet dit eventueel nog uitgedraaid worden?(de bak zit nog aan de standaard motor onder de auto, en kan ik dus direct niet zien)
RE: TS op carburateurs
Geplaatst: di jan 25, 2005 17:32
door patje1100
Hondaman@
Dat toplager busje is niet van kunsstof maar van messing of koper. Ik weet niet meer zo uit mijn hoofd de diepte en de diameter van het gat wat ik in mijn krukas heb laten boren maar ik heb begrepen dat de latere versies TS blokken standaard al een juist gat hebben. Jij moet nu ff gaan meten of dat gat diep genoeg is . Je weet ook de buitenmaat van het busje wat je moet hebben (24mm) en je kunt de af van je price as van je Giulia bak opmeten voor je binnen diameter. Als je hem niet kunt bestellen laat je hem toch draaien ?
Voor je overige vragen zal Giulia 2000 TS ( Dirk) wel ff in de lucht komen denk ik
succes
Re: TS op carburateurs
Geplaatst: di jan 25, 2005 17:46
door Giulia2000TS
Hallo ik weet dat er op het "oude"forum regelmatig over gediscussieerd is,maar nog één keer:Ik ben bezig,om een ts in een giulia te bouwen,en dan op carburateurs.Hoe doe ik dat nu met de ontsteking:ivm de originele radiateur kan ik de voorste verdelerkap niet gebruiken. Kan ik de injectiecomputer gebruiken voor de ontsteking?(alleen met het signaal van de toerentalopnemer) En hoe zit het dan met de vacuumvervroeging?(bij injectie de luchtvolumemeter). Verdelerkap: Kan ik ipv een verdelerkap de modules van b.v. een 155 gebruiken? Of zijn er andere ideeen?
Het gaatje in de krukas:ik kan de toplager nergens in een onderdelenboek vinden. Of wordt er een kunststof bus mee bedoeld? Bij mij zit er standaard een gat van 24mm in de krukas. Moet dit eventueel nog uitgedraaid worden?(de bak zit nog aan de standaard motor onder de auto, en kan ik dus direct niet zien)
Alternatieve hele mooie radiateur is te koop bij Mugello.nl voor een paar tientjes, doen! Computer en andere rommel weggooien, nokkenasversteller demonteren en afdoppen. (Dopje te koop bij ........

), Modules van 155 kan en is mooier, staat ook op mijn lijstje. Weet niet hoe en functioneel voegt het weinig toe geloof ik. Gaatje is zoals vermeld en zo zijn er nog vele vragen.......... Uitlaat, inlaatbussen, toerentelleraandrijving, enz, enz.......

Succes. Voor elke vraag is gelukkig ook een antwoord...

RE: TS op carburateurs
Geplaatst: di jan 25, 2005 19:50
door bralfa
Hondaman, goedkoopste modificatie voor bovenste verdeler... Neem de verdelerkap van een Fiat Tempra... Deze heeft haakse aansluitingen. Scheelt dik 10 cm in lengte.. Heb deze nog nieuw liggen. Had m aangeschaft ivm de inbouw in mijn giulietta van een TS blok. Kwam echter met de originele verdeler ook nog weg.
RE: TS op carburateurs
Geplaatst: di jan 25, 2005 21:10
door Dick
laat ik nou nog een aangepaste bosch ontsteking hebben liggen met een US datsun twinspark verdelerkap (waar ik overogens niet vanaf wil). kan je ook gewoon kopen bij mugello. Simpeler en goedkopen is een mariplex pakken en de signaaldraad aftappen en het signaal van de onderste verdeler naar twee bobines/verdelerkappen leiden (zie eerdere opmerking haakse verdelerkap).
RE: TS op carburateurs
Geplaatst: di jan 25, 2005 21:59
door hondaman
OK dat van die fiat verdelerkap wist ik nog niet.Goed idee! Nu nog :waar haal ik mijn vervroeging vandaan?.Wat is trouwens een mariplex?Ik meende van iemand gehoord te hebben die gewoon zn' stuurapparaat gebruikte.Dat zou voor mij de makkelijkste weg zijn(en goedkoopste)!Het lijkt me trouwens wel sterk,dat zo'n apparaat werkt op alleen een toerentalsignaal.
RE: TS op carburateurs
Geplaatst: wo jan 26, 2005 06:08
door AG
Als je de onderste lege verdeler vervangt door een verdeler met "inhoud" heb je een vervroeging.
AG
RE: TS op carburateurs
Geplaatst: wo jan 26, 2005 21:20
door Constantijn
@Hondaman: Iedereen hier kent deze link waarschijnlijk al, maar wellicht interessant om ook even hier te kijken:
http://www.autocomponenti.com/twinspark ... g_list.htm
Re: TS op carburateurs
Geplaatst: wo jan 26, 2005 21:37
door 164 Q4
nokkenasversteller demonteren en afdoppen. (Dopje te koop bij ........

)
Kun je eventueel met een eenvoudig schakelingetje ook nog bij carburateurs gebruiken (scheelt weer iets in vermogen).
RE: TS op carburateurs
Geplaatst: wo jan 26, 2005 23:21
door hondaman
verdeler met "inhoud"?Moet ik dan de verdeler van een oude 2 L gebruiken,of zijn er andere mogelijkheden?Ik heb nog een 1300,ik neem aan dat die een andere vervroegingskarakterestiek heeft.
RE: TS op carburateurs
Geplaatst: do jan 27, 2005 05:57
door AG
Een 1300 heeft een iets andere vervroeging maar je zou hem kunnen gebruiken. Maar je moet wel een electronische verdeler nemen en ook nog van Bosch dit vnawegen de stuuring van de modules die bij de bobines zitten. Heel misschien kun je de puntjes uit deze verdeler vervangen door b.v een Pertronix element of zoiets, maar daar moet iemand met meer electronica inzicht even iets over zeggen.
AG
RE: TS op carburateurs
Geplaatst: do jan 27, 2005 10:30
door salvacorse
mooi he al die veranderingen !!!!!
of je houd je TS blok standaard met ontsteking en computer en je bent heeeel wat minder munten kwijt en toch een beest van een motor.
en ik rij al een jaar of 2 zo en ben nog steeds tevreden.
je kunt dan nog altijd een squadra chip nemen,benzine druk verhogen en lachgas inbouwen en dan ga je nog harder
ook dat kan ik weten
riccardo,
maar aan de andere kant moet ik ook toegeven dat ik nog steeds vatbaar ben voor de carb conversie.
het enige wat mij nog tegen houd is de inlaat oplossing van Mugello of de veeeel te dure oplossing van die automotive (zie link boven).
als er nu een goedkoper alternatief zou komen in de vorm van een compleet inlaatspruitstuk dan ga ik ook weer aan de klus.
RE: TS op carburateurs
Geplaatst: do jan 27, 2005 12:35
door bralfa
Salvacorse, als je een beetje handig bent kom je zelf ook een heel eind mbv een inlaatspuitstuk van een 155..
RE: TS op carburateurs
Geplaatst: do jan 27, 2005 12:40
door vV
zie anders de site van EB Spares in Engeland, speciaal inlaatspruitstuk voor montage van carburateurs. Kost wel ruim 450,= euritjes maar dan heb je ook wat!
Persoonlijk zou ik denk ik gewoon voor de inspuiting gaan, zeker als hij voor regelmatig / dagelijks gebruik is. En met injectie zijn ook heel wat PK`s te halen!
RE: TS op carburateurs
Geplaatst: do jan 27, 2005 12:51
door salvacorse
bralfa, vertel eens over dat 155 spruitstuk dan.
is dat veel anders dan het ts inlaatspruitstuk, ben nu weer eens heel benieuwd.
riccardo[/quote]