hondaman
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 23:14
Locatie: overijssel

TS op carburateurs

di jan 25, 2005 17:22

Hallo ik weet dat er op het "oude"forum regelmatig over gediscussieerd is,maar nog één keer:Ik ben bezig,om een ts in een giulia te bouwen,en dan op carburateurs.Hoe doe ik dat nu met de ontsteking:ivm de originele radiateur kan ik de voorste verdelerkap niet gebruiken. Kan ik de injectiecomputer gebruiken voor de ontsteking?(alleen met het signaal van de toerentalopnemer) En hoe zit het dan met de vacuumvervroeging?(bij injectie de luchtvolumemeter). Verdelerkap: Kan ik ipv een verdelerkap de modules van b.v. een 155 gebruiken? Of zijn er andere ideeen?
Het gaatje in de krukas:ik kan de toplager nergens in een onderdelenboek vinden. Of wordt er een kunststof bus mee bedoeld? Bij mij zit er standaard een gat van 24mm in de krukas. Moet dit eventueel nog uitgedraaid worden?(de bak zit nog aan de standaard motor onder de auto, en kan ik dus direct niet zien)

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: TS op carburateurs

di jan 25, 2005 17:32

Hondaman@
Dat toplager busje is niet van kunsstof maar van messing of koper. Ik weet niet meer zo uit mijn hoofd de diepte en de diameter van het gat wat ik in mijn krukas heb laten boren maar ik heb begrepen dat de latere versies TS blokken standaard al een juist gat hebben. Jij moet nu ff gaan meten of dat gat diep genoeg is . Je weet ook de buitenmaat van het busje wat je moet hebben (24mm) en je kunt de af van je price as van je Giulia bak opmeten voor je binnen diameter. Als je hem niet kunt bestellen laat je hem toch draaien ?

Voor je overige vragen zal Giulia 2000 TS ( Dirk) wel ff in de lucht komen denk ik

succes

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: TS op carburateurs

di jan 25, 2005 17:46

Hallo ik weet dat er op het "oude"forum regelmatig over gediscussieerd is,maar nog één keer:Ik ben bezig,om een ts in een giulia te bouwen,en dan op carburateurs.Hoe doe ik dat nu met de ontsteking:ivm de originele radiateur kan ik de voorste verdelerkap niet gebruiken. Kan ik de injectiecomputer gebruiken voor de ontsteking?(alleen met het signaal van de toerentalopnemer) En hoe zit het dan met de vacuumvervroeging?(bij injectie de luchtvolumemeter). Verdelerkap: Kan ik ipv een verdelerkap de modules van b.v. een 155 gebruiken? Of zijn er andere ideeen?
Het gaatje in de krukas:ik kan de toplager nergens in een onderdelenboek vinden. Of wordt er een kunststof bus mee bedoeld? Bij mij zit er standaard een gat van 24mm in de krukas. Moet dit eventueel nog uitgedraaid worden?(de bak zit nog aan de standaard motor onder de auto, en kan ik dus direct niet zien)
Alternatieve hele mooie radiateur is te koop bij Mugello.nl voor een paar tientjes, doen! Computer en andere rommel weggooien, nokkenasversteller demonteren en afdoppen. (Dopje te koop bij ........ ;) ), Modules van 155 kan en is mooier, staat ook op mijn lijstje. Weet niet hoe en functioneel voegt het weinig toe geloof ik. Gaatje is zoals vermeld en zo zijn er nog vele vragen.......... Uitlaat, inlaatbussen, toerentelleraandrijving, enz, enz....... ;) Succes. Voor elke vraag is gelukkig ook een antwoord... ;)
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: TS op carburateurs

di jan 25, 2005 19:50

Hondaman, goedkoopste modificatie voor bovenste verdeler... Neem de verdelerkap van een Fiat Tempra... Deze heeft haakse aansluitingen. Scheelt dik 10 cm in lengte.. Heb deze nog nieuw liggen. Had m aangeschaft ivm de inbouw in mijn giulietta van een TS blok. Kwam echter met de originele verdeler ook nog weg.
Shut up and ride!

Dick

RE: TS op carburateurs

di jan 25, 2005 21:10

laat ik nou nog een aangepaste bosch ontsteking hebben liggen met een US datsun twinspark verdelerkap (waar ik overogens niet vanaf wil). kan je ook gewoon kopen bij mugello. Simpeler en goedkopen is een mariplex pakken en de signaaldraad aftappen en het signaal van de onderste verdeler naar twee bobines/verdelerkappen leiden (zie eerdere opmerking haakse verdelerkap).

hondaman
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 23:14
Locatie: overijssel

RE: TS op carburateurs

di jan 25, 2005 21:59

OK dat van die fiat verdelerkap wist ik nog niet.Goed idee! Nu nog :waar haal ik mijn vervroeging vandaan?.Wat is trouwens een mariplex?Ik meende van iemand gehoord te hebben die gewoon zn' stuurapparaat gebruikte.Dat zou voor mij de makkelijkste weg zijn(en goedkoopste)!Het lijkt me trouwens wel sterk,dat zo'n apparaat werkt op alleen een toerentalsignaal.

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: TS op carburateurs

wo jan 26, 2005 06:08

Als je de onderste lege verdeler vervangt door een verdeler met "inhoud" heb je een vervroeging.

AG

Constantijn

RE: TS op carburateurs

wo jan 26, 2005 21:20

@Hondaman: Iedereen hier kent deze link waarschijnlijk al, maar wellicht interessant om ook even hier te kijken: http://www.autocomponenti.com/twinspark ... g_list.htm

164 Q4

Re: TS op carburateurs

wo jan 26, 2005 21:37

nokkenasversteller demonteren en afdoppen. (Dopje te koop bij ........ ;) )
Kun je eventueel met een eenvoudig schakelingetje ook nog bij carburateurs gebruiken (scheelt weer iets in vermogen).

hondaman
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 23:14
Locatie: overijssel

RE: TS op carburateurs

wo jan 26, 2005 23:21

verdeler met "inhoud"?Moet ik dan de verdeler van een oude 2 L gebruiken,of zijn er andere mogelijkheden?Ik heb nog een 1300,ik neem aan dat die een andere vervroegingskarakterestiek heeft.

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: TS op carburateurs

do jan 27, 2005 05:57

Een 1300 heeft een iets andere vervroeging maar je zou hem kunnen gebruiken. Maar je moet wel een electronische verdeler nemen en ook nog van Bosch dit vnawegen de stuuring van de modules die bij de bobines zitten. Heel misschien kun je de puntjes uit deze verdeler vervangen door b.v een Pertronix element of zoiets, maar daar moet iemand met meer electronica inzicht even iets over zeggen.

AG

salvacorse
Junior Member
Junior Member
Berichten: 94
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 22:04
Locatie: haarlem

RE: TS op carburateurs

do jan 27, 2005 10:30

mooi he al die veranderingen !!!!!

of je houd je TS blok standaard met ontsteking en computer en je bent heeeel wat minder munten kwijt en toch een beest van een motor.

en ik rij al een jaar of 2 zo en ben nog steeds tevreden.

je kunt dan nog altijd een squadra chip nemen,benzine druk verhogen en lachgas inbouwen en dan ga je nog harder :shock: :shock:

ook dat kan ik weten :D :D

riccardo,

maar aan de andere kant moet ik ook toegeven dat ik nog steeds vatbaar ben voor de carb conversie.
het enige wat mij nog tegen houd is de inlaat oplossing van Mugello of de veeeel te dure oplossing van die automotive (zie link boven).
als er nu een goedkoper alternatief zou komen in de vorm van een compleet inlaatspruitstuk dan ga ik ook weer aan de klus.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: TS op carburateurs

do jan 27, 2005 12:35

Salvacorse, als je een beetje handig bent kom je zelf ook een heel eind mbv een inlaatspuitstuk van een 155..
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: TS op carburateurs

do jan 27, 2005 12:40

zie anders de site van EB Spares in Engeland, speciaal inlaatspruitstuk voor montage van carburateurs. Kost wel ruim 450,= euritjes maar dan heb je ook wat!
Persoonlijk zou ik denk ik gewoon voor de inspuiting gaan, zeker als hij voor regelmatig / dagelijks gebruik is. En met injectie zijn ook heel wat PK`s te halen!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

salvacorse
Junior Member
Junior Member
Berichten: 94
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 22:04
Locatie: haarlem

RE: TS op carburateurs

do jan 27, 2005 12:51

bralfa, vertel eens over dat 155 spruitstuk dan.
is dat veel anders dan het ts inlaatspruitstuk, ben nu weer eens heel benieuwd.

riccardo[/quote]

Terug naar “Tuning onderwerpen”