Pagina 1 van 1

Oliekanalen boren hoofdlagers #2 en #4 2.0 TS/Nord blokken

Geplaatst: ma jun 19, 2017 14:38
door Seliquella
Wie heeft er ervaringen met het aanboren van de Hoofdlagers #2 en #4 zoals beschreven in onderstaand topic op AlfaBB:
http://www.alfabb.com/bb/forums/engine- ... rings.html

Groeten Floris

Re: Oliekanalen boren hoofdlagers #2 en #4 2.0 TS/Nord blokken

Geplaatst: ma jun 19, 2017 14:40
door vV
wanneer je oliepomp voldoende opbrengst heeft (is iets anders dan alleen hoge druk..) , en dat heeft ie, tenminste als je erin zet wat ik denk, hoeft het niet echt. Geen enkel raceblok van mij heeft het , en die houden het op dat punt gewoon goed vol, onder racecondities. zelfde pompopzet. je kan het doen maar volg dan de adviezen van RJ mbt aanpassing, mi.

Re: Oliekanalen boren hoofdlagers #2 en #4 2.0 TS/Nord blokken

Geplaatst: ma jun 19, 2017 17:39
door DJ
Geen ervaring, maar ook niet gemist.
Na 4 a 5 seizoenen racen achter elkaar met mijn standaard TS blok ligt motor ligt nu open. Preventief. Drijfstanglagers zaten eraan te komen. (mag het na zowel wedstrijden?) verder alles gesleten maar netjes.
Standaard motor, netjes degelijk opgebouwd met goede standaard spullen en juiste toleranties. Begrenzer op 7200rpm. Toerental 90% van de tijd boven 5000.
Kijk wel goed naar je klepveren. Die zijn vaak ingezakt.
Nieuwe klepveren en evt nieuwe ( standaard ) drijfstangbouten lijkt mij stuk zinniger investering.
En oliepomp goed nalopen.
De overstort en aan aanzuigzeeg heeft spruell motorsport mooi setje voor.
Zeker in geval van overstort zinnig, boring in de pomp tbv overstort mooi glad maken.

Gr DJ

Re: Oliekanalen boren hoofdlagers #2 en #4 2.0 TS/Nord blokken

Geplaatst: ma jun 19, 2017 21:34
door Seliquella
wanneer je oliepomp voldoende opbrengst heeft (is iets anders dan alleen hoge druk..) , en dat heeft ie, tenminste als je erin zet wat ik denk, hoeft het niet echt. Geen enkel raceblok van mij heeft het , en die houden het op dat punt gewoon goed vol, onder racecondities. zelfde pompopzet. je kan het doen maar volg dan de adviezen van RJ mbt aanpassing, mi.
Yup die gaat erin! Goed om te horen dat het geen must is, kan het geld goed ergens anders aan besteden.
Geen ervaring, maar ook niet gemist.
Na 4 a 5 seizoenen racen achter elkaar met mijn standaard TS blok ligt motor ligt nu open. Preventief. Drijfstanglagers zaten eraan te komen. (mag het na zowel wedstrijden?) verder alles gesleten maar netjes.
Standaard motor, netjes degelijk opgebouwd met goede standaard spullen en juiste toleranties. Begrenzer op 7200rpm. Toerental 90% van de tijd boven 5000.
Kijk wel goed naar je klepveren. Die zijn vaak ingezakt.
Nieuwe klepveren en evt nieuwe ( standaard ) drijfstangbouten lijkt mij stuk zinniger investering.
En oliepomp goed nalopen.
De overstort en aan aanzuigzeeg heeft spruell motorsport mooi setje voor.
Zeker in geval van overstort zinnig, boring in de pomp tbv overstort mooi glad maken.

Gr DJ
Overstortje en zeef van Spruel heb ik bij de pomp meebesteld.
Klepveren moet ik nog uitzoeken, maar gaan nieuwe stijvere in, net als nieuwe klepbekers ivm de nieuwe RJR nokkenassen.
Jullie rijden met de standaard lagers neem ik aan of zijn dat andere?

Ik heb een nieuwe krukas met lagers gekocht, maar deze hebben kleurtjes, iets wat de oudere assen volgens mij niet hebben.
Afbeelding

Afbeelding

Ik neem aan dat je dan niet zomaar een King XP Racing lagersetje kunt bestellen ivm de verschillende maatvoeringen van de lagers?

Re: Oliekanalen boren hoofdlagers #2 en #4 2.0 TS/Nord blokken

Geplaatst: di jun 20, 2017 09:16
door DJ
Ik had standaard lagers.
Ligt nu een setje andere klaar op advies revisiebedrijf.
Maar de oude standaard lagers hebben het dus ook 4 of seizoenen volgehouden.

Voor alles anders dan flat out racen zou ik rustig die mee geleverde lagers gebruiken als ze er verder goed uitzien,

Wel als controle plastigauge gebruiken met monteren. Als je juiste gereedschap hebt kan je krukastappen eens opmeten en vergelijken met maten uit werkplaatshandboek.



Gr
DJ

Re: Oliekanalen boren hoofdlagers #2 en #4 2.0 TS/Nord blokken

Geplaatst: di jun 20, 2017 15:11
door Seliquella
Ik had standaard lagers.
Ligt nu een setje andere klaar op advies revisiebedrijf.
Maar de oude standaard lagers hebben het dus ook 4 of seizoenen volgehouden.

Voor alles anders dan flat out racen zou ik rustig die mee geleverde lagers gebruiken als ze er verder goed uitzien,

Wel als controle plastigauge gebruiken met monteren. Als je juiste gereedschap hebt kan je krukastappen eens opmeten en vergelijken met maten uit werkplaatshandboek.



Gr
DJ
As en lagers zijn splinter nieuw en af fabriek gecodeerd, dus zou goed moeten zijn. Ik zal op de zaak de boel nog wel even nameten.
Plastigauge zal ik gebruiken.

Re: Oliekanalen boren hoofdlagers #2 en #4 2.0 TS/Nord blokken

Geplaatst: ma jul 03, 2017 09:47
door Michel75
Mijn 75ts compressor motor had het ook niet nodig.