Pagina 3 van 4

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: di okt 27, 2015 22:12
door Jelmer90
Ik wil hem aan de uitlaat kant doen en dan met een intercooler voor de radiateur werken.

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: wo okt 28, 2015 09:08
door Michel75
Interkoeler voor de radiateur had ik ook, alleen de in en uitlaatzijde van de interkoeler zitten dan aan dezelfde kant.

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: wo okt 28, 2015 16:05
door Jelmer90
Heb die M45 gekocht! Welke druk reed jij Michel?
En wat voor koppeling had jij?

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: wo okt 28, 2015 21:36
door Michel75
Poelieverhouding was ongeveer 1:2 (65 om 135mm), dan kom je uit op een druk van rond de 0,5 bar.
Koppeling? Op de M45 gewoon een vaste poelie (zo klein als ik kon vinden), koppeling voor de bak standaard.

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: do okt 29, 2015 10:36
door Jelmer90
Gewoon standaard ts koppeling en drukgroep? Dat zou mooi zijn, die is bij nog heel fris.

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: do okt 29, 2015 11:53
door Jelmer90
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de compressor. Ik denk dat het wel mooi uitkomt als ik hem aan de uitlaat kant doe. De buis naar de intercooler kan dan mooi recht naar de linkerkant van de radiateur. Accu zal wel achterin moeten, compenseert ook mooi voor het extra gewicht van de Eaton.

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: zo nov 01, 2015 17:20
door Jelmer90
De Megasquirt van mij is een plug and play voor een BMW met 6 losse bobines maar deze is makkelijk te programeren om 4 bobines aan te sturen. Nou zat ik te kijken naar twin spark bobines maar welke kan ik het beste nemen?

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: di nov 03, 2015 07:23
door Caph10
Misschien niet hekemaal een antwoord op je vraag, maar als je de standaard dizzy's niet gebruikt, kan je (dacht ik) 2 losse EDIS coil packs gebruiken (dus 2 keer 4 aansluitingen) en 3 MK-BIP373 om deze aan te sturen vanuit MS.

Waarschijnlijk dat de MS-specialisten hier een beter antwoord op kunnen geven.

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: di nov 03, 2015 08:00
door Jelmer90
Dat is ook een optie, 2 DIS bobines van een 155. Hoe vonken deze, in wasted spark?

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: di nov 03, 2015 12:36
door Caph10
Vorige beschrijving is inderdaad wasted spark.

Nog een mooie oplossing is COP (van een Yamaha of Suzuki dacht ik) https://www.youtube.com/watch?v=SXtz9GSZjdk" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar hoe dat dat juist zit weet ik niet.

Waarom voorlopig niet de dizzy's behouden?

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: di nov 03, 2015 13:00
door Jelmer90
Omdat mijn Kdfi voor COP is ingesteld en dit is een "plug and play" dus is er niet aan te solderen.

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: di nov 03, 2015 16:54
door Jelmer90
Die motorfiets gaskleppen zijn ook een leuke optie trouwens... :mrgreen:
En redelijk makkelijk te monteren.

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: do nov 05, 2015 11:03
door Frederico
X-fighter (wouter van de brande) hier op het forum heeft dat met die 155 disbobines gedaan op zijn turbo blok in de 75.
Wellicht hem een pb'tje doen?

succes iig!

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: do nov 05, 2015 11:40
door Jelmer90
Ik ga het eerst met 156 TS bobines proberen, anders is dat de beste optie.

Re: Basis map Twinspark 8v

Geplaatst: za nov 07, 2015 17:13
door Mike
[quote="Jelmer90"]Ik ga het eerst met 156 TS bobines proberen, anders is dat de beste optie.[/quote][url]http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=30692[/url]