Gebruikersavatar
Giorgio
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: do okt 16, 2014 01:46

Sport banden

ma mar 02, 2015 23:59

Hey! Zit er aan te denken om mijn nokian wdr3 winterbanden te gaan wissele voor leuke zomerbandjes. Nu ben ik van plan ergens in april de nurburgring eens op te zoeken en spa wil ik ook nog doen. Dus goede grip zou leuk zijn.
Ik heb via google veel goede reviews gelezen van de yokohama advan neova ad08r.[*] op het forum vind ik maar 1 reactie binnen een poSt over wegligging met de term neova (deze is welliswaar positief). De maat wordt 225/45/17 -> momenteel ligt er 225/50/17 op van michelin (de origineel geleverde...).

Dus, iemand hier een net zo enthousiaste ervaring als google? Of net niet?
Btw: 120eu per band.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: Sport banden

di mar 03, 2015 05:53

Wil je semi-slicks als zomer banden?
Ik neem aan dat dit je dagelijkse auto is, en die moet je ook in de regen naar je werk brengen.
Dan zijn semi-slicks misschien niet de beste optie om te monteren.

Over wat voor auto hebben we het, en hoe gebruik je die?

Gebruikersavatar
aralfa
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 16:48

Re: Sport banden

di mar 03, 2015 07:50

Hoezo niet? R888 doet het ook prima in de regen. Wel wat lawaaiig ;)
155 2.0 16v EVO
Lancia Delta HPE HF toerbo
Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus

Gebruikersavatar
Melvivio
Full Member
Full Member
Berichten: 319
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 19:39
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Sport banden

di mar 03, 2015 12:13

Ben zelf ook al een keer door de uitzoek fase gegaan en heb besloten te gaan voor Federal 595 RSR band.
Semi-slick, doet het redelijk in de regen, droog heb je echt goed grip.

Band is echter gemaakt voor maximaal een pk of 260 ofzo, daarna begint deze te smeren wat resulteert in minder grip.

Hier nog wat reacties:

http://www.oponeo.nl/banden-details/fed ... eviewslist

Goedkoopste site was autobandenmarkt.nl
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~

Gebruikersavatar
Giorgio
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: do okt 16, 2014 01:46

Re: Sport banden

di mar 03, 2015 15:09

Wil je semi-slicks als zomer banden?
Ik neem aan dat dit je dagelijkse auto is, en die moet je ook in de regen naar je werk brengen.
Dan zijn semi-slicks misschien niet de beste optie om te monteren.

Over wat voor auto hebben we het, en hoe gebruik je die?
Is idd mijn dagelijkse auto. het gaat om een 159 2.0jtd 220pk.

Gebruikersavatar
Giorgio
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: do okt 16, 2014 01:46

Re: Sport banden

di mar 03, 2015 15:11

Hoezo niet? R888 doet het ook prima in de regen. Wel wat lawaaiig ;)
Beetje lawaai is niet erg toch, zet je de radio wat luider
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Giorgio
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: do okt 16, 2014 01:46

Re: Sport banden

di mar 03, 2015 15:13

Ben zelf ook al een keer door de uitzoek fase gegaan en heb besloten te gaan voor Federal 595 RSR band.
Semi-slick, doet het redelijk in de regen, droog heb je echt goed grip.

Band is echter gemaakt voor maximaal een pk of 260 ofzo, daarna begint deze te smeren wat resulteert in minder grip.

Hier nog wat reacties:

http://www.oponeo.nl/banden-details/fed ... eviewslist

Goedkoopste site was autobandenmarkt.nl
Deze zijn dan nog een stuk goedkoper als de yokohama. Kwa pk zit ik dan goed, 220.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6684
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Sport banden

di mar 03, 2015 16:14

Ik vraag mij af in hoeverre een semislick te plezier gaat brengen in de redelijk zwaarlijvige 159 (2.0 JTDm is een dikke 1500 kilo?). Niettemin heb ik zeer goede ervaringen met de Yokohama Advan A048, nog iets meer sportief dan de Neova.

In de regen top, droog top, en ook bij kouder weer meer dan voldoende grip. Kan mij wel voorstellen dat je met bovengenoemde 1500 kilo een korte levensduur mag verwachten.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Giorgio
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: do okt 16, 2014 01:46

Re: Sport banden

di mar 03, 2015 20:47

Ik vraag mij af in hoeverre een semislick te plezier gaat brengen in de redelijk zwaarlijvige 159 (2.0 JTDm is een dikke 1500 kilo?). Niettemin heb ik zeer goede ervaringen met de Yokohama Advan A048, nog iets meer sportief dan de Neova.

In de regen top, droog top, en ook bij kouder weer meer dan voldoende grip. Kan mij wel voorstellen dat je met bovengenoemde 1500 kilo een korte levensduur mag verwachten.
Volgens autoweek 1465kg. De wegligging van de 159 mag zeker niet onderschat worden, zeker icm kw schroefsetje. De AO48 vind ik een beetje te duur, toch al snel dubbel zoveel als de neova.

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1190
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: Sport banden

wo mar 04, 2015 18:33

Wil je semislicks op je dagelijkse wagen? Misschien zijn die wel versleten tegen dat je naar de nurburgring bent geweest. Ik zou eerder een premium sportband nemen. Semi-slicks geven veel meer grip in het droog maar hun levensduur,koude grip en regen prestaties zijn navenant. Semi-slicks zijn enkel goed voor een weekendracer.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Sport banden

do mar 05, 2015 08:52

Wil je semislicks op je dagelijkse wagen? Misschien zijn die wel versleten tegen dat je naar de nurburgring bent geweest. Ik zou eerder een premium sportband nemen. Semi-slicks geven veel meer grip in het droog maar hun levensduur,koude grip en regen prestaties zijn navenant. Semi-slicks zijn enkel goed voor een weekendracer.
P'sies.
Semi slicks voor een keer bezoekje N-ring en Spa is echt zwaar overdreven.
Gewoon een premium sportbanden nemen.

Zou trouwens ook nog ff naar je remmen kijken voor je die kant op gaat....
Ook al zijn Spa en N-ring niet heel zwaar op de remmen.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Giorgio
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: do okt 16, 2014 01:46

Re: Sport banden

vr mar 06, 2015 01:11

Wil je semislicks op je dagelijkse wagen? Misschien zijn die wel versleten tegen dat je naar de nurburgring bent geweest. Ik zou eerder een premium sportband nemen. Semi-slicks geven veel meer grip in het droog maar hun levensduur,koude grip en regen prestaties zijn navenant. Semi-slicks zijn enkel goed voor een weekendracer.
Tis net dat ik van pirelli p zero nero enzo net niet tevreden was. Fijne band om woon werk verkeer te doen, maar als ik wat bergweggetjes wil nemen voldeden ze eigenlijk niet (was op de 156). Of zou je dan eerder dunlop adviseren? btw woon nogal dicht bij de Ardennen, en hier zijn veel mooie weggetjes in de buurt.

Gebruikersavatar
Giorgio
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: do okt 16, 2014 01:46

Re: Sport banden

vr mar 06, 2015 01:19

Wil je semislicks op je dagelijkse wagen? Misschien zijn die wel versleten tegen dat je naar de nurburgring bent geweest. Ik zou eerder een premium sportband nemen. Semi-slicks geven veel meer grip in het droog maar hun levensduur,koude grip en regen prestaties zijn navenant. Semi-slicks zijn enkel goed voor een weekendracer.
P'sies.
Semi slicks voor een keer bezoekje N-ring en Spa is echt zwaar overdreven.
Gewoon een premium sportbanden nemen.

Zou trouwens ook nog ff naar je remmen kijken voor je die kant op gaat....
Ook al zijn Spa en N-ring niet heel zwaar op de remmen.

Gr
DJ
Premium banden zoals? Welke komen het in de buurt kwa prestaties?
Heb 330mm schijven. De blokken ben ik aan het uitzoeken, wss yellowstuff oid.
Kw schroefset, andere stabi stangen, en heb nog een veerpootbrug besteld. Dat zit wel goed denk ik, tis ook niet de bedoeling om een rondetijden te breken ofzo...

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: Sport banden

vr mar 06, 2015 05:17

Ik heb zelf goede ervaringen met Bridgestone potenza re050a 's op zandvoort.
Stijve zijwang en houden zich prima. Mijn auto is alleen iets lichter (1220kg).

Niet te vergelijken met (semi) slicks maar je doet er wel langer mee, en de kans dat er nog profiel opzit totdat je een circuit tegenkomt is groter.

In die maat zijn er ook RE070's die ook goed schijnen te zijn. (Ik geloof standaard banden voor lancer evo. Dus iets beter voor wat zwaardere auto's.)

Met de S001 van bridgestone heb ik mindere ervaringen. ( 1 setje was zo van vet voorzien af fabriek dat de eerste kilometers erg spannend waren. Maar ondanks dat ik ze minder goed aan kon voelen dan de RE050's, hielden ze zich wel lang goed op zandvoort.)

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Sport banden

za mar 07, 2015 16:35

Ging mij er ook meer om je (standaard) remmerij in goede staat is.
Frisse blokken en schijven, remvloeistof (!) slangen etc.
Vwb remblokken kan ik pagid aanbevelen RS4-2 (blauw) doet het ook prima op straat.

Vwb banden. Ik heb niet zozeer ervaring met goede premium straat sportbanden.
Bedoelde meer dat ik geen semi slick zou gebruiken op een daily driver.
Maar wellicht Michelin pilot sport in de overweging meenemen?

Gr
DJ

Terug naar “Tuning onderwerpen”