Gebruikersavatar
nick ar155
Junior Member
Junior Member
Berichten: 67
Lid geworden op: za dec 14, 2013 18:16
Locatie: beek

gt 2.0 jts chippe of niet?

vr dec 19, 2014 21:52

ik heb nu sinds kort een alfa gt met een 2l motor gekocht, maar ik ben nu aant twijfelen, chipppe of niet?
wat ik zo als gelezen heb is dat in sommige gevallen de auto zuininger wordt en anderen zeggen dat dit niet kan of niet het geval is.
en gaat de motor er nu echt beter van stationair lopen?
en het vermogen wordt niet echt hoger, maar wel de loop van de motor en het oppakken?

als ik alles op de site lees van squadra zegt alles gewoon doen, maar ja hij gaat niet zeggen dat het ut eigenlijk niet echt is wat er van verwacht wordt :P
gr nick
155 1.6 16v wb
gt 2.0 jts

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: gt 2.0 jts chippe of niet?

za dec 20, 2014 13:08

Reactie op het gas is direkter waardoor alles wat vlotter aanvoelt. De feitelijke prestaties zijn vrijwelmgelijk. Stationairloop en het oppakken verloopt wat soepeler. Voor pakweg 250 euro de moeite waard, maar verwacht geen wonderen. Ik zeg: Toch doen, mits je nog een tijdje met je JTS wilt doorrijden.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
nick ar155
Junior Member
Junior Member
Berichten: 67
Lid geworden op: za dec 14, 2013 18:16
Locatie: beek

Re: gt 2.0 jts chippe of niet?

ma dec 22, 2014 13:22

iemand ervaring met het verbruik?
want eigenlijk zou hij zuiniger moet worden aangezien het rendement verbetert word, maar hoe zit dat in de praktijk?
155 1.6 16v wb
gt 2.0 jts

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 611
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: gt 2.0 jts chippe of niet?

ma dec 22, 2014 21:54

Verbruik, geen echte verbetering of verslechtering merkbaar.
Wel verbeterde drivability, rijd beter weg vanuit stilstand en loopt beter door.
Ook armmengsel regeling is eruit.

Ik heb nu een oil catch tank klaar liggen om in te bouwen, ik zag onlangs dat er lichte aanslag op de kleppen zit. Waarschijnlijk veroorzaakt door carterventilatie en Interne EGR (IEGR vermoedelijk tgv nokkenas timing).
Ik overweeg nu na een zuigermodificatie (ca 40k geleden), bij de eerst volgende distributie wissel (huidige nu ca 3jaar oud) de nokkenassen anders uit te laten klokken bij H&S Corse.

Terug naar “Tuning onderwerpen”