RvdA

Nokkenassen

wo okt 12, 2005 20:17

Wil kleppen stellen vraag is welke speling moet ik aan houden had inlaat afgesteld op 40
en uitlaat op 50 maar ik vind dat er te veel 'geklepper' tijdens het draaien hoor .
Ook heb ik gelijk een vraag over de nokkenassen achter op staat bij de inlaat nokkenas 87 en op uitlaat nokkenas 30 heb her en der gezocht in het forum iemand heeft al de vraag gesteld alleen had hij het over een nokkenas met nr 20 maar kon het antwoord niet vinden dus aan jullie de vraag

bedankt RvdA

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Nokkenassen

wo okt 12, 2005 20:37

Denk dat het erg handig is om te vermelden welke auto, en belangrijker nog, welk type motorblok :wink:

Andretti Molletti

wo okt 12, 2005 22:49

mijn alfa giulia 2 ltr.......staat bij zijn profiel ;)

Inlaat 40-45
Uitlaat 50-55

origineel...

Zijn het snelle nokken dan wordt het een heel ander verhaal....

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo okt 12, 2005 23:00

Als je kleppen goed staan: Hoe het is met de spanning van je distributieketting???.

Officieel moet je deze spannen met draaiende motor, maar met motor uit en ff rondtornen geeft bij mij altijd veel betere resultaten. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

RvdA

Re: Nokkenassen

do okt 13, 2005 18:50

De inlaatnok is 37.6 van hiel tot neus
en de uitlaatnok is 37.3 van hiel tot neus klep en inlaatnok is scherper en uitlaaatnok is boller dus ik denk wel dat dit snelle nokkenassen zijn
Ik heb een giulia 2 ltr 105 blok
ketting is gespannen als deze de goede kant op getornd wordt de losse zijde wordt gespannen door de spanner toch?
Kan het geklepper misschien ook komen van slappe klep veren?

alvast bedankt RvdA

Terug naar “Tuning onderwerpen”