Caph10
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: za sep 15, 2012 18:39

3 vragen over de 75

za okt 13, 2012 20:24

Hallo iedereen,

Ik heb op mijn 75 America gemerkt dat de linkerkant geen elektrische buitenspiegel heeft, terwijl dat rechts wel zo is en er voor de linkerkant wel een schakelaar voorzien is. Ik heb altijd gedacht dat de deur ooit vervangen was, maar nu heb ik op een andere juist hetzelfde gezien. Werden deze zo geleverd?

De America heeft de uitlaat rechts en de naftbak in de koffer. De Twin Spark heeft de uitlaat in het midden en een complete kofferruimte. Ik vraag me af of het mogelijk is de naftbak van de TS erin te zetten.

Op deze site http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-75- ... -75-a.html spreken ze van lederen zetels van een 156 in een 75 te zetten. Ze zeggen dat de achterbank er zonder aanpassingen in past. Ik heb de voorste zetels opgemeten en de rails van de 75 zijn toch wel een paar centimeter breder. Heeft iemand hier ervaring mee?

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: 3 vragen over de 75

za okt 13, 2012 20:33

Hallo iedereen,

Ik heb op mijn 75 America gemerkt dat de linkerkant geen elektrische buitenspiegel heeft, terwijl dat rechts wel zo is en er voor de linkerkant wel een schakelaar voorzien is. Ik heb altijd gedacht dat de deur ooit vervangen was, maar nu heb ik op een andere juist hetzelfde gezien. Werden deze zo geleverd?

Ja, electrische spiegel links was een (zeldzame) optie in Europa. De US modellen hebben het vaak wel.

De America heeft de uitlaat rechts en de naftbak in de koffer. De Twin Spark heeft de uitlaat in het midden en een complete kofferruimte. Ik vraag me af of het mogelijk is de naftbak van de TS erin te zetten.

Kan, maar dan sta je zo vaak te tanken dat je de oude tank gauw terug wil. En de bodem van de V6 heeft niet de beugels voor de TS tank, en de uitlaatbeugels zijn ook anders (overkomelijk allemaal, maar toch)
De meeste mensen doen het omgekeerde, V6 tank in de TS.

Op deze site http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-75- ... -75-a.html spreken ze van lederen zetels van een 156 in een 75 te zetten. Ze zeggen dat de achterbank er zonder aanpassingen in past. Ik heb de voorste zetels opgemeten en de rails van de 75 zijn toch wel een paar centimeter breder. Heeft iemand hier ervaring mee?
Geen idee, alles is in principe pas te maken. Maar je wil niet te hoog zitten (eerder lager dan standaard!) Want tis een sportsedan, geen winkelwagen.
Er staat ook nog een compleet setje leer voor de 75 voor 800 euro te koop. 1 stoel laten bekleden is al gauw 500 euro dus als dat netjes is is het geen geld voor een knappe binnenruimte.

Groet, Pieter
SCARB # 4710

Caph10
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: za sep 15, 2012 18:39

RE: 3 vragen over de 75

za okt 13, 2012 20:59

Oke bedankt voor je antwoord, ik vermoedde al dat er verschillen in de bodem zouden zijn.
Bedoel je dit setje? http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=62202

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: 3 vragen over de 75

zo okt 14, 2012 08:40

1. ja, is origineel
2. behoud de benzine tank van de V6, veel beter!! die roesten iig nooit, snap ook niet waarom je een TS zou willen hebben behalve dat je kofferbak ruimte gaat winnen...
3. is passend te maken, maar pak dan GTV916 stoelen
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 3 vragen over de 75

zo okt 14, 2012 13:09

1. ja, is origineel
2. behoud de benzine tank van de V6, veel beter!! die roesten iig nooit, snap ook niet waarom je een TS zou willen hebben behalve dat je kofferbak ruimte gaat winnen...
3. is passend te maken, maar pak dan GTV916 stoelen
2. die roesten wel degelijk helaas... mn bij de aansluiting die door de bodem naar buiten steekt. Tank heeft zo'n sponsje rondom die uitsparing, enig idee wat spons doet> juist: vocht opnemen... ](*,)
Maar inderdaad beter dan een 4c tank.

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: 3 vragen over de 75

zo okt 14, 2012 17:07

ok, was te optimistisch... had moeten staan: ik heb nog nooit een doorgerotten V6 tank gehad... :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 3 vragen over de 75

zo okt 14, 2012 17:28

ok, was te optimistisch... had moeten staan: ik heb nog nooit een doorgerotten V6 tank gehad... :wink:
:lol: Ik wel nl... :wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: 3 vragen over de 75

zo okt 14, 2012 17:32

Ik snap wel waarom je een TS wil hebben, scheelt toch bijna 150kg wat je echt wel voelt op bochtige weggetjes. (en ik had ook de ruimte nodig)
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Caph10
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: za sep 15, 2012 18:39

RE: 3 vragen over de 75

zo okt 14, 2012 18:14

Ik ga hem er voorlopig toch laten inzitten denk ik, ik wou gewoon even weten wat er mogelijk is.

Nog een andere vraag: de ecu van de motor zit onder de voeten van de passagier, maar wat is de ecu links in de koffer?

Gebruikersavatar
Sam75
Member
Member
Berichten: 161
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 21:38
Locatie: Oplinter, Vlaams-Brabant (B)

RE: 3 vragen over de 75

zo okt 14, 2012 20:36

ABS :wink:
75 1.8 Turbo QV Numerata Nr. 0051 '91
GT Junior 1300 '71

Gebruikersavatar
Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 661
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:53
Locatie: Gaanderen
Contacteer: Website

RE: 3 vragen over de 75

zo okt 14, 2012 20:51

Tank van een 4 cilinder monteren moet in principe kunnen.
Moet je wel het ophangbeugeltje onder de bodem rechtsachter overzetten (lassen).
Tevens de juiste gaten in de bodem zagen, maar de afdrukken waar je moet zagen zijn wel zichtbaar.
Daarna de uitlaat naar het midden verzetten, en ook in de bumper voor de uitlaat het gat verplaatsen.
Al met al niet eenvoudig, ik ben destijds bij mijn 3 liter gekomen tot gaten maken in de bodem en de uitlaat in het midden hangen (met verwijderde bumper).
Daarna heb ik de boel weer origineel gemaakt om dat ik de auto heb verkocht.

Arjan
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Caph10
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: za sep 15, 2012 18:39

RE: 3 vragen over de 75

zo okt 14, 2012 21:39

Aah oke de abs, rare plaats vind ik toch.

Ja, als ik gaten moet gaan boren dan hou ik hem toch liever origineel.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: 3 vragen over de 75

zo okt 14, 2012 21:48

Ik snap wel waarom je een TS wil hebben, scheelt toch bijna 150kg wat je echt wel voelt op bochtige weggetjes. (en ik had ook de ruimte nodig)
gaat alleen om de tank in dit geval, want de topicstarter wil zijn V6 wel behouden...
:wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Tuning onderwerpen”