Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: Alfa 75 1.8 turbo BOV + remmen vraag

vr sep 09, 2011 23:10

Zorg voor een free flow uitlaatsysteem met zo min mogelijk weerstand.
Je turbo zal dan ook eerder opspoelen. Wil je een ander karakter, zul je aan hybride achtige oplossingen moeten gaan denken.
Een 75 heeft een redelijke old school turbo er op geschroeft te zitten.
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Alfa 75 1.8 turbo BOV + remmen vraag

zo sep 11, 2011 00:48

ik heb een 75 1.8 turbo met een Garrett GT2860RS ball bearing.
rijdt heel leuk! :D
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Joozz

Re: RE: Alfa 75 1.8 turbo BOV + remmen vraag

zo sep 11, 2011 10:25

ik heb een 75 1.8 turbo met een Garrett GT2860RS ball bearing.
rijdt heel leuk! :D
Ok... Dat bedoel ik. Heb je foto's of een topic van jouw project ?
Gebruik jij de standaard computer, of b.v. Een DTA ?
Zeker ook grotere injectoren ? Gelast spruitstuk ?

Ben heeeeel benieuwd naar jouw project

Groet Joost

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6833
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Alfa 75 1.8 turbo BOV + remmen vraag

zo sep 11, 2011 10:31

"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Alfa 75 1.8 turbo BOV + remmen vraag

zo sep 11, 2011 10:59

Zou als ik jou was ook gelijk andere nokkenassen erin leggen! van een atmosferische 1750/2000.

injectoren 440cc (groene van bosch)
brandstof druk regelaar
KDFI ecu
Actieve bobine
Wide band Lambda
home made inlaatspruitstuk
EVO uitlaatspruitstuk (wel lastig om die om te bouwen naar een T25 aansluiting)
3'' Home made downpijp
Frontmounted intercooler 300x600
Boostcontroller van een audi TT
stationair regelklep (niet veer retour)

Ik weet niet hoe ver je wilt gaan?
Maar met de standaard turbo en een andere chip kom je volgens mij ook een heel eind.
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Joozz

RE: Alfa 75 1.8 turbo BOV + remmen vraag

zo sep 11, 2011 11:48

Dat had ik ongeveer al wel verwacht.
Die andere nokkenas, is voor meer kleplift ?

De reden dat ik er aan zat te denken is dat hij omzettend laat inkomt. Is ook logisch als je kijkt naar de stand der techniek van toendertijd.
Maar als je dan over schakeld pakt hij hem ook niet echt mooi in toeren op. Heb nu een BOV gemonteerd om de snelheid in de turbo te houden, maar geeft nog te weinig effect. Of ik schakel niet snel genoeg :lol:

Er is dus niet echt een upgrade kit op de markt, zoals ze dit hebben voor b.v. een urquattro.

Heb je foto's van jouw project ?

Groet Joost


Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6833
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Alfa 75 1.8 turbo BOV + remmen vraag

zo sep 11, 2011 11:53

compressieverhouding is erg laag en gecombineerd met de relatief grote turbo geeft dat wel wat vertraging in het opspoelen..

1.8Tb ver doortrekken vond ik nooit zo veel zin hebben, boven de 5000 toeren hoef je niet te komen om snel te zijn. :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

RE: Alfa 75 1.8 turbo BOV + remmen vraag

zo sep 11, 2011 12:56

Met deze nokkenassen word hij wel weer iets hoogtoeriger.
Die standaard assen zijn bagger!
Bij mij begint ie bij de 3000 en er komt geen eind aan
Met de orginele bij de 2500 maar bij 4000 geen stijgend vermogen meer....
Morgenavond op de testbank en dan zal ik de grafieken in mijn topic plaatsen.

Maar met deze turbo ben ik zeer tevreden, maat van me heeft m ook in zijn Nissan 200sx 1.8
Die heeft nu 273 pk.
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Terug naar “Tuning onderwerpen”