RE: snelle nokkenassen monteren 12V C&B hoe ? tips zijn
Geplaatst: vr aug 26, 2011 16:06
check youtube alfa 90 assen en je vindt al mijn filmpje icl. de gta motor op de rollerbank
Stichting Club Alfa Romeo Bezitters Forum
https://forum.alfaclub.nl/
Het is een combi die in ieder geval serieus werk vereist, net als het weglaten van de luchthoeveelheidsmeter.Ik vind het overigens een wilde combi: l jetronic met gta injectoren.
Ik heb ooit bij lunatic een blokkie om gedaan met jou ex 75 24v toen ik zelf de 156 3.0 had en had in of meer dezelfde indruk. Vond de 75 lekker rijden maar vnl onderin gebeurde een stuk minder dan bij genoemde 156 met de korte 2.5 6-bak.Begon met ts bak en hierna is er een 1.6 bak in gekomen om te testen, reed goed hoor, maar nog steeds niet zo levendig als een 155 met 24V...
Om zeker te zijn zou je het moeten testen maar vliegwiel van 75TS is circa 8 kilo en koppeling drager(zonder drukgroep) circa 5 kilo . Totaal dus 13 kilo . Een V6 gaat hier nog eens overheen met een zwaarder vliegwiel.Begon met ts bak en hierna is er een 1.6 bak in gekomen om te testen, reed goed hoor, maar nog steeds niet zo levendig als een 155 met 24V.
Ben nog steeds van mening dat een koppelsterke motor (bv 3,5) beter geschikt is voor een transaxle mede door de extra merkbare verliezen in de aandrijflijn en een 24V met juiste 6 bak past beter bij een fwd 155 of 156.
Alhoewel ik een 24V nog steeds prefereer boven een 12v in een 75 als je net even wat meer wil.
6 bak van een 156 2.5 zou perfect passen bij een 75 24V.
Ik vind het overigens een wilde combi: l jetronic met gta injectoren.
Denk niet Rob specifiek jou bedoeld.Lol ik zou graag eens een cursusje gasgeven willen hebben!
Scheelt op de Nordschleife dus al snel een seconde of 10!
Ik zou zelf zuigers laten maken die goed passen in dat geval. Kleppen wil je opnieuw zetten, grotere, 3 hoeken slijpen, enzovoorts enzovoorts. Sowieso, lees het boek van Jim Kartalamakis over de V6, daar staat "alles" in wat je wilt weten om ook met deze nokkenassen een mooi snel blok te bouwen.Jij zegt dat de lift 11,8 mm bedraagd dit zou 0,85 mm meer zijn dan de sz nokstokken, er vanuitgaande dat dit de inlaat is, kan je ook aangeven wat de nominalelift is dus zonder de overbrengverhouding van de uitlaten dit zou ongeveer 7,50mm of meer zijn.
De stokken die jij hebt kan je niet meer met standaard kleppentrein bedienen m.i., als de compressie dan ook nog verhoogd is zullen waarschijnlijk de klepzittingen weer op hoogte gezet/bewerkt moeten worden, dit gaat een groot klusje worden.
Ben benieuwd wie de handschoen oppakt voor jouw, en wat dit gaat brengen op gebied van vermogen.