Pagina 1 van 1

Electr. ontsteking icm carbs

Geplaatst: ma aug 22, 2011 08:49
door Hans33sw
Welnu, kdfi, megasquirt en weetikwat zijn helemaal de bom als je het maximale uit je motor wilt halen.
Bij mijn esweetje gaat het daar net niet helemaal om, ik ga voor ietwat vermogen en maximale beleving.
Vandaar dat ik met carbs ga rijden, daar heb ik nu eenmaal wat mee :)

Enfin. Wat te doen met de ontsteking? Bij een injectiemotor kun je mooi sleutelen aan je ontstekingstijdstip, bij zo'n old skool verdeler hoogstens over het hele toerenbereik wat vervroegen.
Nu is het natuurlijk mooi als je dit kunt finetunen tussen deellast, vollast en over het toerengebied op een rollenbank.

Maar, ik heb hier geen kaas van gegeten. Wat ik hier zeg is enkel kennis die ik een keer heb onthouden van een TC bij stephan.
Wie kan me adviseren over de mogelijkheden en evt adressen?

Het gaat trouwens om een 33, met 1700 QV blok (8v). Gewoon met carbs vliegwiel dus zonder bdp krans.
Voor het bdp signaal leek met dit wel wat:
[img]
http://www.ahmotorsports.co.uk/photos/R ... iggset.jpg[/img]

RE: Electr. ontsteking icm carbs

Geplaatst: ma aug 22, 2011 09:21
door ravado
gewoon een inductieve bosch monteren. Is altijd goed, simpel en makkelijk te vinden.
ik denk niet dat je met een andere (nieuwere) ontsteking zoveel winst gaat boeken met een std QV blok.

RE: Electr. ontsteking icm carbs

Geplaatst: ma aug 22, 2011 09:39
door yuri 75 V6
Ik weet dat 123 Ignition een programmeerbare ontsteking verkoopt (http://www.123ignition.nl/id/50.html), maar of het een goed product is en of het je veel zal brengen weet ik niet. Er zal ongetwijfeld wel een (waarschijnlijk Engels of Amerikaans) forum zijn waar ervaringsdeskundigen zitten.

Re: RE: Electr. ontsteking icm carbs

Geplaatst: ma aug 22, 2011 10:16
door Hans33sw
gewoon een inductieve bosch monteren. Is altijd goed, simpel en makkelijk te vinden.
ik denk niet dat je met een andere (nieuwere) ontsteking zoveel winst gaat boeken met een std QV blok.
Hoe werkt dat?

RE: Electr. ontsteking icm carbs

Geplaatst: ma aug 22, 2011 11:41
door ravado
gewoon zoals t op de carbs. blokjes is geleverd... Ontstekingsmodule, geïsoleerde draad met 2-polige stekker naar het verdeelhuis, laagohmige bobine, verdeelkapje, rotor, bougiekabels...

RE: Electr. ontsteking icm carbs

Geplaatst: ma aug 22, 2011 12:30
door Hans33sw
ah, weinig spannends dus.

RE: Electr. ontsteking icm carbs

Geplaatst: ma aug 22, 2011 12:34
door ravado
inderdaad maar ik begrijp niet goed wat je met een "nieuwe" ontsteking wil icm carburateurs? Je wint er geen 15 pk of 50Nm koppel mee.....

RE: Electr. ontsteking icm carbs

Geplaatst: ma aug 22, 2011 13:41
door Hylke
Hij zoekt naar meer finetuning dan met de "oude" ontsteking mogelijk is.
Of je die gaat vinden vraag ik mij af, 1-2-3 lijkt mij meer iets ter vervanging van de écht oude ontstekingen.

Re: RE: Electr. ontsteking icm carbs

Geplaatst: ma aug 22, 2011 14:04
door yuri 75 V6
Hij zoekt naar meer finetuning dan met de "oude" ontsteking mogelijk is.
Of je die gaat vinden vraag ik mij af, 1-2-3 lijkt mij meer iets ter vervanging van de écht oude ontstekingen.
De 123 die ik gelinkt heb is wel degelijk verfijnder dan de 'standaard' 123 ;)

RE: Electr. ontsteking icm carbs

Geplaatst: ma aug 22, 2011 17:14
door stefgtv6
Als ik dit zo lees;

http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=56778

dan vindt je dit misschien wel interessant;

http://www.basautoservice.nl/tuning/bdtignition

RE: Electr. ontsteking icm carbs

Geplaatst: ma aug 22, 2011 18:40
door erwingta
Ik heb ook de Bas Autoservice ontsteking op mijn Squadra Bianca blok (wat te koop staat).
Eerder had ik er een 1.2.3 op maar op de BDT loopt hij veel mooier!

RE: Electr. ontsteking icm carbs

Geplaatst: ma aug 22, 2011 22:24
door Hans33sw
Grazi! Ik zal eens contact opnemen met bas.