Pagina 1 van 2

turbo hs corse

Geplaatst: vr mei 20, 2011 08:40
door alfanerd1986
iemand hier al ervaring met de turbo van hs corse voor de ts motor`s link hier onder

Turbo hs corse

RE: turbo hs corse

Geplaatst: vr mei 20, 2011 10:11
door alfaqv75
We zijn nu alle onderdelen aan het uitzoeken en inkopen om een prachtig passend geheel te krijgen.
gokje, nog niemand..... 8)

RE: turbo hs corse

Geplaatst: vr mei 20, 2011 10:38
door Brul(tm)
Los van de aanbieder of het aangeboden pakket, bezint eer ge begint :idea:

Je gaat een atmospherische motor voorzien van een turbo...
Normaal gesproken is een motor hier op zijn interne componenten aangepast zodat het heel blijft.
Je gaat nu mogelijk een leuk project doen waar je het een en ander moet wijzigen op je bestaande motor inclusief een nieuwe ECU programma.
Ik zeg niet dat het niet gaat of kan werken, maar je moet er vanuit gaan dat je probleempjes op je pad krijgt wat de betrouwbaarheid van je motor flink kan beinvloeden.
Als je zoiets gaat doen, moet je de huidige motor denk ik helemaal grondig aanpakken, de 16V's staan best bekend om problemen met de drijfstanglagers.....
Als je perse een turbo op je motor wil, kun je misschien beter op zoek gaan naar een 75 turbo of een 155 Q4 :?: Ook deze wagens hebben hun eigen bekende problemen, maar zijn in ieder geval beproefde ontwerpen ;)

Groetjes,
Marc

RE: turbo hs corse

Geplaatst: vr mei 20, 2011 11:04
door Michel75
Ik gok dat de koppelcijfers zoiezo wat hoger zullen liggen, dan hier is genoemd.
Ik weet dat beide partijen in elk geval kennis van zaken hebben, Van der Wereld heeft al ervaring in het opbouwen en afstellen van 16V non-turbo-turbo's.

Zelf heb ik ook enige ervaring ondertussen met het opbouwen van een geblazen motor op basis van een niet geblazen motor.
Ondertussen gaat dat al 5 race evenementen goed, dat staat voor een straat auto garant voor een véél langere periode.
Dus het kán zeker wel, maar begin met het opfrissen van de motor, of in elk geval met de controle daarvan.
En sta niet vreemd te kijken als het een keer misgaat wanneer je er regelmatig mee aan het "sporten" bent.

Op het moment ben ik aan het beraden wat te gaan doen voor het raceseizoen 2012 en een geblazen 16V zou ík best eens uit willen proberen!

RE: turbo hs corse

Geplaatst: vr mei 20, 2011 11:22
door GiuliaCorse
Mosselman zet al jaaaaaaaren turbo's op niet geblazen motoren, zonder enige aanpassing.
Wel op max 0.4 bar. Maar wel met leuke vermogens winst.

RE: turbo hs corse

Geplaatst: vr mei 20, 2011 11:39
door Michel75
En niet op Alfa's... of stiekem wel, maar dan adverteert hij er niet mee?

RE: turbo hs corse

Geplaatst: vr mei 20, 2011 13:10
door rutgerdow
Wat ik er van begrepen heb is dat het bij H&S om een volledige conversie gaat:
dus complete rebuild van motor. Dus ook nieuwe lagers e.d.
Bij lage drukken zullen nog wel standaard zuigers/stangen gebruikt worden
maar bij hogere drukken ook andere zuigers/stangen.
Het is dus niet het erop schroeven van een turbootje op een bestaande motor. (dat lijkt
me inderdaad ook altijd af te raden)

RE: turbo hs corse

Geplaatst: vr mei 20, 2011 13:21
door Geert-Jan
Ben benieuwd wat zo'n setje incl. montage gaat kosten... Komen ze ook met Boxer varianten? 8)

Re: RE: turbo hs corse

Geplaatst: vr mei 20, 2011 14:34
door GiuliaCorse
En niet op Alfa's... of stiekem wel, maar dan adverteert hij er niet mee?
Nee, maar ik ben er van overtuigt dat het kan.

RE: turbo hs corse

Geplaatst: vr mei 20, 2011 14:38
door Michel75
Ja, ik dus ook...

RE: turbo hs corse

Geplaatst: vr mei 20, 2011 15:11
door alfanerd1986
ben ook benieuwd hoeveel zo setje zou kosten zou wel flink wat kosten denk zo ronde de 2000 euro of meer kan het ook mis hebben

RE: turbo hs corse

Geplaatst: vr mei 20, 2011 15:41
door WhizzMan
Tsja, een 155 van 15 jaar oud laten tunen. Je kan er een chipje in zetten, dan gaat ie wat harder, maar meer dan een procent of 10 pak je er niet mee. Een sportuitlaat en filter maakt bij deze tuning niet echt veel uit, hooguit tussen de oren en voor het geluid. Natuurlijk, het scheelt je 2 of 5 pk of zo, maar op 150pk voel je dat niet en met een stopwatch moet je ook goed je best doen om het te meten. Los van of je auto een beetje fris is, als je motor niet fris is, zou ik dat eerst in orde maken.

Je kan als je echt liefhebber bent en de rest van je auto is helemaal in orde, besluiten om er iets heftigers mee te doen. Dan kijk je naar andere nokkenassen+chip, een groter luchtfilter, sportkat en dergelijke. Dan pak je zo'n 25% en ben je minstens E1000 kwijt alles bij elkaar. Dat doe je dus niet zo snel met een auto met een dagwaarde van E1000 die binnen 2 jaar oud ijzer is.

Nog heftiger, een turbo of compressor er op zetten en je bent, zoals gezegd, al minstens E2000 kwijt en het zal snel het dubbele worden als je arbeid er bij gaat tellen. Dat doe je dan met een auto die als dagwaarde misschien die E2000 haalt. Hetzelfde met een 156, een GTV 916 of iets moderners, lijkt me eerder interessant dan bij een 155 voor op straat.

Ik wil geen waardeoordeel geven over de aanbieder, maar als ik zoveel geld uit zou geven, zou ik persoonlijk eerder gaan shoppen bij een bedrijf dat zo'n turboconversie al uitgebreid gedaan heeft. H&S is ondertussen prima bedreven in het plaatsen van snelle nokkenassen met bijbehorende chip en dergelijke, maar zoals ze zelf al aangeven, een turbokit is nieuw voor ze. Dat kan misschien een prijsvoordeel opleveren als je als eerste gaat, maar je bent dan wel proefkonijn. Dat kan in een keer goed gaan, maar het kan ook zijn dat je een aantal keren terug moet komen en/of je auto een poosje niet rijdt.

RE: turbo hs corse

Geplaatst: vr mei 20, 2011 18:43
door Hans33sw
Ik zag gister nog een filmpje op autoweek over een kerel die 20.000 euro in z'n S2 heeft gestopt (wel met 480pk als resultaat...).

Tuning is nooit economisch verantwoord. Neem die 916 van hylke, niemand wil het omdat ze het niet vertrouwen. Een nette 916 24v brengt meer op.
Geven pk's dan uberhaubt een auto meer waarde? Ik denk van niet.

Dan nog iets, wil je wel pk's??
En waarom dan? voor stoplichtsprintjes? wat doe je dan met een fwd auto? Leuk dan een impreza op of een evo, haal je voor hetzelfde geld veel meer snelheid uit.
Helemaal voor circuit gebruik wil je eerst je onderstel in orde hebben, de pk's moeten tenslotte ook grip vinden :wink:

Ik ben bang dat als je je auto op die manier gaat aanpakken (onderstel, kooi, turbo, versnellingsbak, speciale homokineten etc...) je al heel snel richting die man vd S2 gaat :wink:
Als je het meteen goed doet tenminste..

Re: RE: turbo hs corse

Geplaatst: vr mei 20, 2011 19:16
door Michel75
Ik wil geen waardeoordeel geven over de aanbieder, maar als ik zoveel geld uit zou geven, zou ik persoonlijk eerder gaan shoppen bij een bedrijf dat zo'n turboconversie al uitgebreid gedaan heeft. H&S is ondertussen prima bedreven in het plaatsen van snelle nokkenassen met bijbehorende chip en dergelijke, maar zoals ze zelf al aangeven, een turbokit is nieuw voor ze. Dat kan misschien een prijsvoordeel opleveren als je als eerste gaat, maar je bent dan wel proefkonijn. Dat kan in een keer goed gaan, maar het kan ook zijn dat je een aantal keren terug moet komen en/of je auto een poosje niet rijdt.
Als ík H&S was zou ik het uitproberen op 1 van de racewagens om zo kennis te vergaren en ervaring op te bouwen.
Aan de andere kant staat er wel een man achter die veel ervaring heeft met het mappen van turbo auto's, maar marketingtechnisch zou het héél slim zijn om ermee te racen en zo de naam en de ervaring op te bouwen.
Ik ben bang dat als je je auto op die manier gaat aanpakken (onderstel, kooi, turbo, versnellingsbak, speciale homokineten etc...) je al heel snel richting die man vd S2 gaat.
Ja, dat kost allemaal geld, maar voor een straat auto kan je het redelijk beperkt houden en is een kooi natuurlijk alleen maar onhandig.
Met een schroefsetje en wat tuning ben je al snel het mannetje voor zeg € 3000,- a 4000,-.

Oja, je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt... :wink:

RE: turbo hs corse

Geplaatst: za mei 21, 2011 01:43
door giuliettaevo
Of je bouwt een bestaande turbo motor in... staat nog een 2.0 16v turbo blok te koop hier op het forum. :wink: Is wel een Lancia motor maar is met de juiste delen passend te maken.

Je kunt alles zo duur maken als je zelf wilt. In mijn GTV hangt straks als het goed is 400pk en dat heeft inclusief aanschaf van de motor, turbo en bak e.d. zeker nog geen 2000 euro gekost. 8) Alleen had ik voor dat geld geen Alfamotor met zoveel pk's... :oops: